Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
Ulkolaiset: Toi kohtukuolema on ihan kauhea asia. Mullakin on yks tuttu, jolle kävi noin 7:llä kuulla, tosin ne tiesi että vauvassa on jotain poikkeavaa ja halusivat silti jatkaa raskautta np-ultran jälkeen. Mutta silti, ei kai sitä kukaan osaa odottaa!!! Mutta ei se hehkutus sitä vauvaa pois vie, päin vastoin, jos stressaa koko ajan siitä tai muusta saa pian ylisensitiivisen stressihormoonilla täytetyn palleron. Mä yritän ajatella et jos jotain käy niin käy, siihen ei vaikuta se oonko mä intoillu vauvasta vai en. Ja noilla viikoilla ei paljo tartte intoilla kun se näkyy joka tapauksessa, niin muut intoilee siitä. Järkytys se on joka tapauksessa. En toivoisi kenellekkään!!!!
ON: välillä on sellanen öllötysolo tullu, mut muuten mussa on virtaa ku duracelissa;) Tänäänkin lenkkeilin kaks kertaa;)Nyt kyllä väsyttää...
Taide+Möyri 6+5
Olen pahoillani Koralli73 menetyksestäsi. Voimia sinulle paljon.
Tuo kohtukuolema on myös niin kovin surullinen asia. Koskaan ei voi tietää elämän pituutta...
ON: Pääsin iltavuorosta kotiin, onneksi tänään oli aika rento ilta. Työvuoron alussa kuvotti ihan tajuttomasti. Ootan niiiin paljon ens viikon neuvolaa, vaikka tällä kertaa ei ole mahdollisuutta ultraan, muta saapahan jutut alkuun :)
Mulla on kans kaikissa raskauksissa ollut jotain erikoista. Aina diabetes ja tuo astmakin tuo omat juttunsa. Yhdellä lapsella oli sydämen väliseinämäaukkoja ja yhdellä suoliston ja sydämen rakennevika ja downin syndrooma + mulla silloin aivan liikaa lapsivettä. Kolme kertaa on ollut keskenmeno, mutta onneksi kuitenkin alkuraskauksissa. Kuitenkin nää kaikki tulee mieleen taas kun viides ois tulossa ja jännittää tietysti...
Mutta onneksi tiivistä seurantaa, ja olen niin onnellinen että nyt olen raskaana :) eihän siitä tulevaisuudesta koskaan muutenkaan tiedä ;)
Vauvamassu 8+2
Mut oli unohrettu listasta. :)
Nimimerkki: Anski-
Iät: Molemmat 22-vuotiaita
Maakunta: Keski-Suomi
Lapset: Ensimmäinen tulossa
LA: 22.5.2011
Siitos!
Käväsin tossa Ruotsissa ja eilen tulin takaisin. Alkumatkasta säikähdin vähän, kun oksetti sellaset puolisen tuntia linkissä, mutta meni sitten ONNEKSI ohi. Ajattelin, että huippumatka tulossa, jos vaan oksettaa koko ajan. Mun teksi niin mielei syyä salmiakkia, mutta en viitsi ottaa yhtään. :/
Täällä ei kurjuutta kummempaa. Kuten sanottua, päivät matelee niin hitaasti...
Anski- 5+6
nyt se sitten iski,kuvotus...ja väsymys.En tainnutkaan päästä niin vähällä kun luulin :D mut en oo vieläkään joutunut oksentamaan,se on pääasia...
Noista vuoteluista,mullakin oli viime raskaudessa 5+2 kovia vatsakipuja ja vuotoa ja olin ihan varma et nyt menee kesken.No,menin ultraan viikon päästä tarkistuttamaan tilanteen kun raskausoireet vaan jatkuivat.Sieltä löytyikin elossa oleva alkio,ja "tyhjä pussi",ja lääkäri olikin sitä mieltä että oli ollut kaksosraskaus ja toinen oli tullut pois.Se kyllä sopi kuvioon,mulla alkoi silloin voimakas pahoinvointi jo viikolla 4+.
Mutta sellaista,kohta pitää lähtee kauppaan ostamaan jotain hyvää syömistä.Jos tää olo vaikka helpottus tästä... :/
pikkukolmonen 5+6
Siis hyva jumala mun silmia sarkee!!!aivan tajutonta, ei voi tata nayttoa edes katsoa vaikka on himmennetty, tai telkkaria...silmat vasyy heti ja rupee sarkemaan aivan tajuttomasti...aivan kuin ois huikeesti kuumetta!!
koitin netista googletella mista mahtas johtua ja ei mitaan loytynyt...karseeta. mulla ei ole laseja ja muutenkin nako aina ollut tosi hyva.
tsin lopetin kahvin juomisen, mutta siita ei tullut kuin paivaksi pienta hedaria.
Täällä tuntuu vaan että pahoinvointi kokoajan pahenis..paripv sitten huonoa oloa oli aamupäivisin ja iltapäivisin, sekä yöllä...nyt tuntuu että sitä on 24/7!! No olin juuri yövuorossa niin saattaa vaikuttaa..en tiiä. Kuitenkin ihan ihmetyttää kun jos yrittää syödä vain ihan vähän/pienen jutun esim. rusinoita tai viilin, jossa mysliä niin tosi pian tulee kauheen oksettava olo ja jos taas mahalaukku pääsee tyhjäksi ja kaata vettä kurkusta alas niin on niiin kauhee olo. Tänään toisen kerran oksensin vähän.. Jostain kyllä oon lukenu, että jos äiti voi huonosti niin lapsi voi todella hyvin hmmm :))
Pikkusen alkaa vahvistuu mun tunne että mun mahas ihan oikeestioikeesti on vauva, kun tää huono-olo on paljon voimakkaampaa kun siinä edellisessä raskaudessa..myös nännit on kipeemmät! Huhhuh sanon minä! :D Tietty olisin enemmän huolissani jos oireita ei olisi tai olisi vähemmän niin ihan hyvä että on tämmönen olo..en tiedä nyt.
Anteeksi kaikille lukijoille avautuminen, mutta täällä onneksi saa myötätuntoa ja täällä ymmärretään tämä, joten hyvällä omallatunnolla nyt avauduin :D
Kohta vanhemmille syömään karjalanpaistia ja muusia :p nam! Toivottavasti ei keskenkaiken rupee oksettamaan, etteivät nuo vielä sais tietää :)
Kaikille hyvää päivän jatkoa ja ulkoilkaamme raikkaassa ja kirkkaassa syysilmassa!
potka ja Hermanni
tuttu tunne, vaikka ma koitan syoda valipaloja esim,hedelman niin ei mee kauan ku maha taas kaipais jotain ruokaa ja iskee oklotys..
no toivottavasti ruokailu meni hyvin :) meilla isanta tosiaan eilen vaans ihanat sapuskat ja kun olin lopettanut niin ne tulikin samantien ylos...ja ei muutaku hakeen uus annos :P
jotenkin sita alkaa jo kohta toivoon et se maha pullahtais hienosti nakyviin, jotenkin vahan havettaa kulkea kadulla, kun kaikki vaan kattelee et onpas se lihonnu tmv :D ma ainakin niin nautin siit isosta vatsasta.
huomenna joo ultra, janna juttu ettei ne taalla viela ole ottanut verikokeita tai hemoglobiinia, ois ihan kiva tietaa mita sekin nayttaa.
Mieheni ilmoitti tanaan varaavansa minulle ajan viisaudenhampaiden poistoon, olen joo vetkutellut asiaa....apua et pelottaa!!! en varsinaisesti hammaslaakareita pelkaa, mutta tuo poisto...ei ikina!!!
ja sitten janskattaa et saanko edes mitaan kipulaakkeita syoda sen jalkeen :( yyh ma en haluu...pelottaa ihan sairaasti et se sattuu , sniff
tulipa siivottua,taisi iskeä se siivousvimma joka mulla on ollut edellisissäkin raskauksissa :) eilen sitten jouduin oksentamaankin ekaa kertaa...tänä aamuna oli kans aikas lailla kamala olo mut meni ohi.
Varattiin joulukuulle hotellista majoitus,meillä on miehen kanssa 1v hääpäivä tammikuussa,sitä lähdetään juhlistamaan.Aateltiin et lähetään hieman aikasemmin sinne reissuun,vaikkei sitä kauhean iso maha vielä tammikuussakaan olisi.Odotan innolla pääsyä passattavaksi :D
Nyt taitaa joutua lähtemään lasten kanssa pihalle,aurinko paistaa täydeltä taivaalta :)
pikkukolmonen 6+0(Jes,niin ne päivät vaan etenee!)
Piti ihan käydä kommentoimaan tohon viisurin poistoon, että kyllä ne puuduttaa sen ikenen/leuan niin hyvin, että kipua ei itse operaatiossa tunnu. :) Sellasta möyrimistä siellä tuntuu ja painetta, mutta ei kipua! Panadolia voi syödä raskaana, kun sillä ei ole tunnettuja haittavaikutuksia. Kannattaakin ottaa ennen toimenpidettä jo yksi särkylääke ja sen jälkeen sillein kuuriluontosesti. Pitäis pahimmat kivut pysyä poissa... ;)
Anski- 6+0
Täällä kyllä tekstit vaan lisääntyy jos päivänkin on poissa, hyvä niin että ollaan aktiivisia :)
Korallille voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen kun sen aika on. Itse myös keskenmenon kokeneena on pieni pelko takaraivossa, onneksi sentään yksi terve lapsi syntynyt.
Huono olo täällä jatkuu, yöks! Ei tee mieli syödä mitään ja jos taas päästää liian pitkälle niin sit on niin huono olo ettei voi syödä mitään :D Edellisestä ei tarvinnut näin kärsiä :D
Jännä muuten miten itselle on tullut yhtäkkiä olo että mitäs jos onkin kaksoset tulossa?! Meillä on molemmilla puolilla kaksosia ja nyt vasta näiden olojen kanssa on tullut sellainen olo että apua, mitä jos niitä tosiaan on kaksi kun tämä edellinen pieni on tosiaankin vielä pieni. Lasketun ajan tienoilla ikää neidillä 1v 8kk. Katsotaan kun ultraan pääsee :)
Jahas, neitiä pitää viedä päikkäreille, palailen taas kirjoittelemaan :)
LittleMe ja pikkuinen 7+6(kääk, huomenna 8+0!)
Heippa!
Olen uusi täällä ja vähän puupää tämän ohjelman kanssa tai sivuston vai mikä lie ;). Mutta täytynee ensin sanoa ettei kovin kätevä ole lukea sivustoja kun joutuu aika paljon rullailemaan, vai?
Jees, mutta olen 31-vuotias pk-seutulainen ja tein + raskaustestin viime maantaina elikkäs nyt on täynnä vaivaiset 5 viikkoa. =)Oireina nippailut alamasussa ja silmäluomet painautuu alas.
Toista odottelen (toivotaan että kaikki menisi hyvin).Ikäeroa lapsosille tulisi 1v 12kk.
Mä olen sen verran taikauskoinen etten ole uskaltanut laskurilla vielä laskea laskettua aikaa, mutta päässä laskettuna se menee tuonne toukokuun loppuun.
Varailen neuvola-ajan kun esikoisen kanssa seuraava käynti.
Kivaa kun meitä tulee vielä lisää. Ja toisaalta tosi ikävää kun porukkaa tippuu joukosta pois.
Itsellä ei vieläkään kauheasti oireita ole tullut. Itkuherkkyyttä ja muutenkin tunteet tuntuu heittelevän laidasta laitaan. Välillä ei malttais odottaa et masu kasvaa ja muuta ja seuraavassa hetkessä panikoi et mitä sitä oikeen on tullu tehtyä :)
Huomenna on sitte se ultra. Joku vastailikin että ei varmaan vielä syke kuulu mutta pääasia että näkyis jotain niin että tietäis että siellä varmasti jotain on. Ja vau-sivun laskurin mukaan sydämen pitäis alkaa tänään lyödä että kai siellä hyvällä tuurilla voi sykkiminenkin näkyä.
Oon muuten vähän pihalla noiden viikkojen kanssa, kun tarkottaako 5+4 esim sitä että nyt on 6.raskausviikko? Kun tilasin ton vauvan odottajan uutiskirjeen niin sieltä ainakin tuli se 6.viikko vaikka ite olin sivulta lukenut vasta 5.viikkoa... Se tilattiin siis lasketun ajan perusteella. Tosi hämäävää ainakin tällee ensikertalaiselle :)
Nyt alkaa jänskättää että mitä siellä huomenna näkyy ja näkyykö...
JaSu ja Pikku Myy 5+4
Tervetuloa mukaan kaikki uudet. Mukavaa, että rivimme lisääntyvät. Toisaalta olen surullinen niiden puolesta, jotka joutuvat jättäytymään pois listalta!
Toivottavasti kaikilla olisi kaikki hyvin, eikä enää kukaan tippuisi!
ON: Mä olen ollut vapailla. Ja kohtalon ivaa, mulla olisi ollut 4 vapaa päivää, joista 3 olin sairaana. Keskiviikkoiltana alkoi tuntumaan, etten selviä. Tai siis kuume alkoi nousemaan ja kappas, siinä se meni sitten to-la sairastellen. Mitään järjellistä ei pystynyt tekemään, kun pahoinvointikin vaati omansa. Onneksi tänään päästiin jo Poitsun kanssa ulos. Huomenna sitten töihin, eikä seuraavista vapaista ole tietoakaan. Armoa!
Mä olen ihan itkuiita. Eilen katsoin nauhalta Ihmeperheen ja mä itkeä vollotin siinä kuin parhaimmassa itkuelokuvassa. Sama kävi Mulanin kanssa. Olen niin nolo. Pitää alkaa varautumaan, että kenen kanssa katsoo mitäkin, sillä onhan tuo nyt aika selvä merkki siitä, että kaikki ei ole kotona, tai siitä että ylimääräistäkin on kotona.
Oottelen torstaita innoissani, sillä silloin mulla on eka neuvola, joku viikko 8 kai silloin menossa.
JaSu84 kyseli, että jos on 5+4 niin onko 6.viikko ja joo. Kyllä näin on. Itsellänikin meni aikaa sen tajuamiseen, mutta niin se vain menee. Jos viikot on +jotain se on aina seuraavalla viikolla. (Voinko selittää enää epäselvemmin)
Oksettaminen on edelleen olemassa, väsymys kanssa ja voimattomuus. Luin viime raskaudesta kertovaa kirjoitustani ja vielä 11.raskausviikolla olin voimaton ja väsynyt. Arg! Mulla ei ole aikaa, tahtoisin jo, että tämä menee ohi ja saisin elää kuin normaalit ihmiset. Liian ruusunpunaisia taisivat olla mun muistot Santun odotusajasta. Onneksi seuraavan lapsen tullessa puheisiin muistan tämän :D.
Lisäksi luin äitiyskortistani, Santun ajoilta, että viimeisellä neuvolalla painoin 104,8 kg! Siis 104,8!!! Aikamoinen koko on kasvatettu. Kyllä mä nyt osaan ehkä paremmin hahmottaa itseni ja painonnousun ja lupaan lähteä mukaan siihen -ei lihota liikaa-kerhoon. Vaikka sairaalaan siis jäi n. 13 kiloa, niin aika paljon sai hommia tehdä tuon lopun kanssa. Varsinkin kun syömistottumukset olivat ihan miten sattuivat. Kättä päälle siis, ettei samoihin mittoihin päädytä!
Kiloista puheenollen lähdenkin tästä lenkille koiran kanssa. On tullut niin paljon tekstiä teiltä, etten mä muista puoliakaan niistä asioista, joita mun piti kommentoida, mutta annetaan se tämän kerran anteeksi. ENs kerralla olen tarkempi :D.
Terkuin
Kaisa_kissa ja Asley raskausviikko joku.
Ps. Munkin alkaa silmiä särkemään, jos olen koneella liian pitkään. Max puol tuntia. Muuten ei tule mitään!
Tervetuloa mukaan :) jos haluat että lisään sinut esittelyyn niin täytä tämä ja ilmoittelen niin lisään mukaan.
Nimimerkki:
Iät:
La:
ilmoitelkaa sitten ultrien jälkeen uudet la:t niin lisään ne listaan. Onnea kaikille tämän viikon ultraan menijöille :D
ensimmäisen ultran jälkeen voi kokea shokin kun kuuleekin,että kaksi on,mutta sitten kuitenkin on aikaa sopeutua tilanteeseen niin kyllä se hyvin menee. Tosin apuvoimia tarvitsette varmasti ja kaikki apu kannattaa ottaa vastaan.
Itse olin myös viime raskaudessa varma tuplista ja niinhän sielä olikin ollut mutta ultrassa oli vain yksi elävä sikiö.
toivon että kaikki on hyvin ja pidän peukkuja oli sitten tupla- tai yksionni mahassa.
Yleensä äitien tuntemukset pitää paikkaansa.
Onnea ultraan
Ensinnäkin Koralli, tuntuu pahalta puolestasi. Jaksamisia.
Viikko on vierähtänyt eteenpäin. Pahaa oloa on ollut jonkin verran, ei paljon, mutta kuitenkin tunnistettavasti. Illalla ja aamulla on vatsanseutu kipeä. Eniten ehkä kuitenkin huvittaa se, että omat tunteet jotenkin korostuvat. Kun olen iloinen, olen ihan liekeissä, mutta sitten taas kun tulee vähänkään surullinen olo, on jotenkin kokonaan maansa myynyt olo. Tämä päivä ollaan menty lähes sata lasissa: meillä oli koulussa eri kulttuurien kurssijuhla, joka onnistui mainiosti. Vieläkin on mainio olo.
Toisaalta aamupäivän aikana neuvolan täti oli soittanut monta kertaa. Soittelin sitten takaisin heti kun ehdin, mutta täti ei ehtinyt silloin jutella. Kuulosti jotenkin vakavalta ja sanoi, että soittaa heti kun ehtii. Kirjoittelin joskus siitä mutaatiosta, ja sitähän tämäkin puhelu koski. Täti oli selvitellyt asiaa, ja pitäisi mahdollisimman äkkiä käydä laboratoriokokeissa. Kokeista sitten selviää, tarvitsenko raskauden aikana verenohennuslääkettä. En kuitenkaan pääse kokeisiin ennen kuin torstaina. No, jospa pienellä olisi vielä vähän aikaa kaikki kunnossa. Piti siis sanomani, että laskeuduin ekstaasista lähinnä pakokauhuun, kun odottelin tädin soittoa.
Tämmöisiä tänään.
Amppari