Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet 2011 syyskuussa

Kommentit (493)

Vierailija
361/493 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kun sainkin päivän kulumaan. Meni yllättävän nopeasti :D

Koko päivän on ollut aika hyvä olo. Pikkuisen vuotaa. Luinkin tuolta 9 raskausviikkojen oireista että kohdussa voi esiintyä kipua näillä viikoilla koska se kasvaa paljon nyt. vähän tuntuu aina välillä kohdussa sellaista lievää kipua ja tuntemusta mutta ei muuta. Vaistomaisesti koko ajan sitä vaan odottelee suppareita :/ tiedän ettei saisi mutta kun esikoisen aikaan alkoi rv 12 niin jotenkin sitä vaan odottaa. Toivottavasti ei nyt alkaisi ennen h-hetkeä.

Tosiaan tänään on ollut koko päivän KAUHIA nälkä. onko muilla vastaavaa havaittavissa?

Nyt ötökkä viihdyttää itseään taas jollain mukavalla. Vaikkapa lehden lukemisella.

Ötökkä ja pikkupippuri 8+3

(Saispa tuohon jo kirjata 12 vkoa)

Vierailija
362/493 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabelille jaksuja!! Kyllä siellä varmasti pikkunen on ja kasvaa :))

Jos laskin oikein tänään niin se varhaisultra johon oon menossa niin olis 7+1 onko kokemuksia ultrasta tuohon aikaan, että onko näkynyt jo vauvaa/sykettä??

Mitenkäs onko muilla semmosta pientä kipua/vihlomista alavatsassa aina välillä? Itsellä nimittäin on ja välillä jos äkkinäisen liikkeen tekee niin oikein kovastikin vihlasee..

Entäpä onko muilla jo masut kasvanut yhtään? Tarkoitan muutakin kuin jos turvotusta on..seuraan nimittäin itse kokoajan josko maha (kohdun kohta) olis ees vähän kasvanut kun viime kerralla se oli kokoajan niin pieni. Kasvaispa äkkiä ja tulis semmoi ihana pieni pömppö :>

potka ja Hermanni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joka päivä vihlontaa ja vatsakipuja... et ihan normia on...

ötökkä mene makuuniin vuokraan kasa lehvoja ja katsele niitä.. siinä on tekemistä hetkeks...

ON: tilasin sen lasten helistimen jota ei enään ole äitiyspakkauksissa.. ja tänään se tuli postista :)

Vierailija
364/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinkin paaen taas kirjottelemaan.. ihanaa ku taalla aktiivista porukkaa, hetki taas meni ku kaikki luki lapi!

taalla on puhuttu painon noususta. viime raskaudessa mulla nousi 17 kg, mut aika nopeaa kylla lahti kilot pois (onneksi). toivottavasti tassa raskaudessa ei kertyis ihan noin paljoa, kun maa oon kuullu et toisen raskauden jalkeen monilla on ollu hankalampi paasta kiloista eroon.

onko muilla kokemusta et olette viela imettanyt ensimmaista kun ootte tullu raskaaksi? maa nimittain viela imetan esikoista ja oon aina halunnu imettaa ainakin 1 vuoden ikaiseksi, ehka pidempaakin.. eikai siina ole mitaan "pahaa" jos imettaa raskaana ollessa?

ON. mulla on ollut maha aika kipea jo monta paivaa, ei mitaa supistuksen tapaista ollenkaan, enempikin huono olo ja maha kipea.. en kylla yhtaan muista et oliko esikoista odottaessa sama. ja tosiaan koko paivanen huono olo. en onneksi ole viela oksentanu.

mulla ei ole viela maha kasvanut kovin paljoa. vauvamassulla oli kylla todellakin vauvamassu :) vau! ihana sitten kun alkaa maha kasvamaan ja saa lahta shoppailemaan raskaus vaatteita! taalla on kiva kun kaikka on paljon halvempaa, vaatteet, rattaat, sangyt kopat.. ja samat merkit mita suomessakin.

tsemppia kaikille joilla on huolia keskenmenosta, toivotaan et toukokuussa voidaan kaikki sit onnitella toisia uusista vauvoista! :)

Vierailija
365/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potka: Esikoista ultrattiin jo vk 6+5 ja nyt tämän tapauksen kanssa menemme maanantaina jolloin on 7+2

Hienosti pitäisi sydän näkyä.

Gerber: Ystävälleni kehoitettiin kuuntelemaan omaa vartaloa imetyksen suhteen. Kuulemma voi aiheuttaa pahojakin supistuksia. Mutta kannattaa varmaan soittaa omaan neuvolaan ja kysyä heidän mielipidettä.

Minulla oli synnytyksen jälkeen suurempi ongelma se, että paino tippui liikaa ja liian nopeasti. Olin ristiäisissä hoikemmassa kunnossa kuin ennen raskautta.

JOku kyseli sektio haavasta? Minusta haava oli erittäin helppo eikä hankala niin kuin joskus joku voi antaa ymmärtää.

Ensimmäisiin viikkoihin ainoa ongelma ilmeni kun katsoimme hauskoja kotivideoita. Ukko ei saanut nauraa kun minua nauratti ja se teki kipeää.

Mutta alle viikko synnytyksestä niin olin jo koirien kanssa lenkill. Minulla ei ole pahaa sanottavaa leikkauksesta. Tärkeintähän on saada vauveli ulos turvallisesti :)

Laitetaanko kaikki vauva masumme tänne? Siis kuvat. Olis kiva seurailla miten muilla kasvaa. Voisi vaikka joka tai joka toinen kuukaisi tehdä saman?

Vierailija
366/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa siellä masussa kaikki olla ok vaikkei muuta eilen näkynytkään: meinaan niin hirveä olo että olen aamu 6:sta halaillu pyttyä.

Nyt kun sai ruokaa alas ni helpotti.

RASKAUSKILOISTA:

Ekasta tuli 25kg jajosta 12,5kg jäi synnärille, eli turvotusta oli. Nopeesti lähti loput.

toisesta pamahtikin JÄRKYTTÄVÄT 30kg (vaikka urheilin ja lenkkeilin) ja sain neuvola tädinkin kauhistelut aina osakseni. Kun puntari pärähti 105kg:n kohdalle niin itkuhan siinä tuli! Olin muodoton lehmä! (mulla tota pituuttaa on 182cm)

No synnärille jäi VAIN 2kg:a!!! lapsiki painoi 3,4kg:a!

1,5v päästä olikin sitten -40kg:a ja neuvolan täti ei ollu tunnistaa ku ohi käveli :D

Mut joo, yllättävinta on ettei ainuttakaan raskausarpea tullut kiloista huolimatta, eikä jääny nahka roikkumaan yhtään! sain oman kiinteän vatsani takaisin. Vähähiilarisella ruokavaliolla olen siis ollut loppuvuodesta 05 lähtien.

No, nyt onkin varmaan heti tullu taas jo parikiloa, mulle tulee AINA tuota turvotusta, ja maha pullottaa kun on jo kuudes odotus, vaikkei noita lapsia olekaan kuin kaksi..

Mulla on kaikki raskaudet olleet poikkeavia. KYLLÄ.

1. raskaudessa sain raskausmyrkytyksen, ja käynnistys aloitettiin kun verenpaine lääkitys ei tehonnut ( oli silti 170/110 jo paineet ja valkuaista virtsassa, lisäkksi maksa ei toiminu kunnolla)

2. raskaudessa meni hyvin, kunnes rakenneultrassa huomattiin jotain, joka osottautui lääkärin arvion mukaan halkioksi. Otettiin lapsivesipunktio jonka mukaan muuten gterve tyttö oli tulossa, ja 05 syntyi terve tyttö, kera laajan huuli-ien-suulakihalkion.

3. raskaudessa sitten narahdettiin vkolla 11 np-ultrassa. Turvotusta oli 6mm. veriseulat otettiin ja riskiluku oli 1:5

rv 15 kauhkot näkyi erillisinä (nestettä ja turvotusta oli huolestuttavasti, eikä sydän pelittänyt vauvalla enää kunnolla) ja vkolla 17 otettiin punktio, joka epäonnistui. Vkolla 18 yritettiin uudestaan mutta lapsivettä ei ollut kuin puoleennäytteeseen ja silloin sen kamalan päätöksen eteen jouduin. Mitään toivoa ei annettu, ja rv 18 synnytin pienen enkelivauvan, joka osottautui punktiotulosten mukaan turner-tytöksi (lääkäri synnytyksen jälkeen sanoi että 90% varmuudella poika.... joten siitä voi vaan päätellä turvoitusten määrän....) Turvotusta oli siis pahimmillaan yli 3cm ympäri vauvan.

4. raskaus alkoi vuotelemaan vkolla 7 Ultrattiin ja oli erikoisen mallinen "joku" ja ultrattiin 2 vkon päästä uudelleen ja tulos oli tuulimuna epäily: tilanne ei siis ollut muuttunut ja tyhjennettiin lääklkeellisesti.

5. raskaus oli nyt 7 vkolla kesäkuussa kun oli jo viikon vuodellut. Syke ja vauva nähtiin 5+6 (vastasi viikkoa pienempää) ja 3 pvää siitä meni kesken.

Nyt siis on tämä 6. raskaus joka ainakin vielä näytti ihan normaalille :) Mulla on AINA päivät heittäny taaksepäin ja vauvat olleet pienia (esikko 2,9kg rv 38, kuopus 3,4kg rv 42) joten yritän olla murehtimatta. Ainakin lääkäri vakuutti että näyttää todella hyvälle raskaudelle, niin uskon nyt siihen :)

et sellanen historia mulla... :D

Mut nyt viemään pennut hoitoon ja sit tarttis kuopuksen synttäreitä vähä suunnitella/järjestää jne...

T:MiRaBeL + PikkiHikkinen rv 6+2

367/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain maanantaille yksityiselle ajan! toivottavasti saadaan jotain selvyyttä!! olispa jo maanantai!

ON: vuotoa esiintyy jonkin verran. vielä kuitenkin niukempaa ku menkoissa.. jonkun verran nippailee alavatsassa mutta saattaahan tietty johtuu kohdun kasvusta.. jostai luin että näillä viikoilla saattaa esiintyy pieniä kipuja. ainakin toistaiseks kivut tosiaan on vaan semmosta pientä nippailua. muuten olo on aika uupunut.. nukun sen 12h yössä, eikä tunnu riittävän :/ mut nyt virkeänä töihin!

jaksamisia kaikille!!

Anttuli ja Toukka 8+0

368/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala paiva, en koskaan lahe enaa kotoa :D Piti miehelle hakea uutta pratkakyparaa ja poiketa ikeaan samalla reissulla.... lampoa oli sen ainakin +32 ja jouduttiin kavelemaan...tuskanhiki vaan virtas ja pyorrytti, napattiin taksi ja voi luoja ku se kuski ei osannu ajaa tasaisesti ja auto hais kamalalta...akkia ikean vessaan ja eihan se purjo tullut...ostoskeltiin nopeesti ja akkia taksilla kotiin :D voi sita riemua ku paasi rakkaan ponton reunalle oksentamaan ja kylla sita riitti :P never again...pysyn himassa.

Mulla on ainakin ollut menkkakipuja...jarkyttavaa ja nivusista repaisee aina kun tekee nopeita liikkeita.

Anttuli, taallakin nukutaan ihan riittamin...heraan joskus viidelta yolla ja pirteena ja kitan saada nukutuks, sit saatan herata 10 aikoihin...syoda jotain ja kompia takas sankyyn ja nousta kolmelta iltapaival hakee lapsia bussilta :P oon niin laiska

Vierailija
369/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sykkeen pitäisi näkyä 6+ viikoilla :)

juu juuri sellaista sinun kuvailemaan vihlontaa on kohdun seudulla. Luinkin siitä vau sivuilta että on ihan normaalia 9 raskausviikolla.

Kohdun kohdalla on sellainen pallukka.+järkky turvotus vatsan seudulla.

ötökkä 8+4

Vierailija
370/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kokenut kovia. Toivotaan että nyt olisi kaikki malillaan :D

Vierailija
371/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voishan sitä laittaa massukuvia ellei se kuormita liikaa sivua :)

Vierailija
372/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voi poistaa la -listalta (olin siellä listan loppupäässä). Eli varhainen keskenmeno taas. Onnellista odotusta teille muille!

Vierailija
373/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ötökkä heräsi tänään klo 10.30 :/ ei kehtaa edes kertoa. Mulla ei ole mitään havaintoa milloin mies on lähtenyt töihin. Minun vanhemmat hakivat eilen esikoisen sinne hoitoon viikonlopuksi ja me aiomme mennä huomenna perässä.

Herättyäni minulla oli vuosisadan nälkä. Söin riisipuuroa 2dl,teetä ja leipää.Hirvee annos. Yhtään ei okseta. Pääsinkö tosiaan näin vähällä oksettamisen suhteen vai johtuuko sitää että olen lepäillyt.

Vatsassa eilen tuntui nipistelyä (kasvukipuja) olin ensin vähän peloissani kun tuli vertakin,mutta sitten luin että kuuluu raskausviikkoon 9.

Juu aloin kutomaan vaaleansinisen sävyisiä tumppuja vauvalle.Olen 80 % varman että taitaa tulla poika tällä kertaa. (kyllä sitte ihmettelen jos onkin tyttö)Mutta katsellaan....

Se elokuva idea oli hyvä,kiitos siitä! :D jos aloittaisin noista mitä on jo hylyssä.Pitäisi katsoa ainakin nuo lasten elokuvat läpi että uskaltaako esikoisen antaa niitä katsoa.

Sellaista tänne nyt näin aamulla.

ötökkä ja minipippuri 8+4

Vierailija
374/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa Koralli73 :(

Tottakai poistan sinut.

voimia sinne Teille.

Vierailija
375/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kuukautisista laskettu

Siirsin sinut oikeaan kohtaa esittelyissä.

Anteeksi tuli vähän myöhään kun olin unohtanut koko jutun.

Vierailija
376/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olette täällä rupatelleet jälleen, kiva juttu. Pari kertaa pv käyn lukemassa, sitten tuleekin muuta ja joutuu nousta tästä muihin puuhiin. :)

Koralli: Kovasti voimia sinne! :(

Enhän mä taas muista mitä piti kenellekkin laittaa. Täytys varmaan ottaa taas joku muistio tähän koneelle, mihin vois kirjaa juttuja sitä mukaa kun lukee tai avaa kaks sivua tms. ;) Esikoista odottaessa muuten kirjottelin täällä muistaakseni viimeks. Tyttöjä odotellessa "ei ollu aikaa". Enpä tiedä kyllä miten sit kerkiää ja jaksaa kun mies tosta lähtee taas töihin reilun viikon päästä.

Sain muuten np-ultra ja rakenne- ajat. :) Eka on 18.10! Nyt tiistaina olis se alkuraskaudenultra, sillon veikkaisin viikkoja olevan 7+. Jos onkin vähemmän niin tarvii tota np-ultra aikaa vaihtaa. On nimittäin nyt aika aikasessa, mutta kun menkkojen mukaan mennään niin... mulla siis omien tuntemusten + testien tekojen mukaan n.1,5vk vähemmän viikkoja kun mitä menkkojen mukaan on laskettu. :) Mutta se selvinnee sitten tiistaina, jännää!

Huomiseksi sain kutsun naisteniltaan (ihanaa) mutta pakko kertoa kyllä tästä salamatkustajasta, en halua alkaa valehtelee miks en voi alkoholia juoda. (tai lähinnä maistella, ei ole tarkotus kännäillä) Sisko siis heidän lisäkseen sitten vain tietää. Muille en meinaa sanoa ollenkaan, arvatkoon itse. ;) Ehkäpä tämä selviää aika pian, kun siirrytty tee-linjalle. :D varma merkki!

Nyt olisi flunssaa podettu vähän vajaa 2vk ja ehkä alkais helpottamaan päin. On kyllä ollu kurja olla. Pientä huonovointisuutta ilmassa ja varsinkin jos kerkiää nälkä kunnolla tulemaan, huh. Sitten ei maistuis enää mikään syötävä.

Ainiin.. puhetta oli ollu ainakin painonnoususta raskausaikana. Mulla tullu aikalailla jokasta odottaessa ~12kg. Esikoisen jälkeen meni n.½v kun painoa oli samanverran mitä ennen odotusta. Toisen ja kolmannen kanssa jäikin sellanen +4-6kg. Mutta ei haittaa, kun normaalipainonen kokoaika ollut. Nyt tässä ennen raskautta sainkin hienosti taas painoa pois. Nyt ollaan 1,5kg päässä tuosta maagisesta rajasta. :D nyt tosin ei saakkaan laihdutella, koitan syödä terveellisesti ja monipuolisesti. :)

olispas ihana päästä takas kuntoilemaan, sunnuntaina meinasin suunnta salille kunhan olo sen taas sallii. Ei halua sitten takapakkia jos liian aikaseen flunssan jälkeen lähtee. :/

Vierailija
377/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän käydä lukemassa viestit päivittäin, mutta niitä tulee niin hurjasti että aina ei aika riitä... Kiva että juttua riittää!

Pahoittelut keskenmenon kokeneille ja voimia tulevaan. Tiedän kokemuksesta kuinka rankkoja noi on :-/

Vuotaville tsemppiä! Toivotaan kovasti että kaikki on kuitenkin hyvin.

Kovasti täällä on jo ollut juttua hankinnoista ja ä-pakkauksesta. Itse en ole vielä kovasti uskaltautunut mitään suunnittelemaan, sen verran epävarma olo on siitä että kaikki menisi tällä kertaa loppuun saakka hyvin. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen uskallan jotain hankkia jos kaikki on silloin vielä ok :-) Meillä sitä hankittavaa riittääkin, sillä kolmen lapsen piti riittää meille ja kaikki vauvatavara on hävitetty kuopuksen jälkeen. Ihan kaikki pitää siis hommata. Pakkausta en taida kuitenkaan ottaa. Vaikka raha pieni onkin, saa sillä kuitenkin kirppareilta jo ison kasan vaatetta ja muuta tavaraa. Ja juuri sellaista kun itse haluaa :-) Neljäs jää varmuudella meidän viimeiseksi, niin en näe juurikaan järkeä uutena mitään ostaa, hyväkuntoinen käytetty varmasti kestää sen minkä pitääkin.

Kestovaippoja meilläkin on käytetty kahdella pienimmällä. Ihan alussa käytössä oli harsot + villikset, myöhemmin sitten taskuvaipat, lähinnä Fuzzit. Noissa on kyllä varmaan reilussa 5 vuodessa tapahtunut kehitystä jo niin paljon, että saa uudestaan perehtyä kaikkeen :-) Trikoinen pitkä kantoliina mulla on ollut myös kovassa käytössä, sellaisen saatan hankkia nytkin.

Ja jalustallinen turvakaukalo on aivan ehdoton! Me hankittiin kolmannelle sellanen kun kahdella ekalla lapsella olleesta (sukulaiselta saadulta jo yhdellä lapsella aiemmin olleesta) hajosi kantokahva. Kyllä silloin harmitti ettei jo esikoiselle ostettu moista, olisi sitten saatu nauttia sen helppoudesta kaikilla lapsilla :-) Että on sitä sentään jotain jo mietitty täälläkin ;-)

Oireita sitten... Oksentanut en edelleenkään ole, mutta huono ja heikko olo vaivaa 24h. Yölläkään en saa kunnolla nukutuksi kun mahaa kiertää ja on äklö olo. Koko ajan pitäisi syödä jotain ettei heikota, mutta oikein mikään ei maita. Ja väsymystä riittää! Samoin mahan turvotusta. Aamulla saan farkut jalkaan ihan vaivatta, mutta iltapäivällä ei enää toivoakaan. Verkkareissa siis kuljen, äippähousuja en ole vielä hankkinut. Mistään vauvamahasta mulla ei kyllä todellakaan voi puhuakaan, sellanen kamala läskirinkula vaan löllyy tossa entisen vyötärön kohdalla :-/

Mutta eipä tarvis mahan vielä hetkeen näkyäkään. Kenellekään ei olla vielä vauvasta kerrottu, ja vähän miehen kanssa puhuttiin että olisi reilua kertoa ekana omille lapsille. Ovat kuitenkin jo sen verran isoja (8v, 6v ja 4,5v) että varmasti ymmärtävät ja kuulevat jos muiden kanssa puhutaan) Vielä ei niille kuitenkaan haluta kertoa, ehkä np-ultran jälkeen sitten jos on vielä kertomista. Sen jälkeen he saavatkin sitten hoitaa tiedotuksen eteenpäin, minkä varmasti pikkuneiti ainakin innolla hoitaakin :-)

Vielä piti kommentoida potkalle ultrasta. Kävin tässä raskaudessa juurikin 7+1 ultrassa ja näkyi ruskuaispussi + pieni alkio, ilmeisesti noiden yhteismitta oli 7mm (vai oliko pelkkä alkion mitta, en päässyt selvyyteen), vastasi mittojen mukaan 6+3-4. Ja syke näkyi, tai sydämen läppätoiminta niinkun lääkäri hienosti sanoi.

Mulla on eka neuvola 5.10, silloin menkoista laskettuna rv 9+6. Kovasti jännään joko silloin kuuluisi dopplerilla sydänäänet. Olisi ihana päästä sitä jumpsutusta kuulemaan!

Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille!

Paritonsukka rv 8+2

Vierailija
378/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia menetyksen kohdanneille!

Tsemppiä vuodoista kärsiville!

Raskauskiloista oli ollut juttua: Poikaa odottaessani kiloja tuli 13 kiloa mutta ne jäi muistoksi synnärille. :-)

Äitiyspakkauksesta: Todennäköisesti ei oteta mutta mielihän tietty voi vielä matkan varrella muuttua.

Tänään ultrassa käyty ja kaikki loistavasti. Pituutta oli tullut edellisestä ultrasta lisää "roimasti" eli nyt oli pää-perämitta 19 mm. Sydän sykki hurjaa vauhtia ja tohtori laittoi voluumit päälle joten pääsin ihan kuuntelemaankin.

Pituuden mukaan vkoja 8+3 mutta ajattelin vielä pysyä omissa laskuissani eli 8+0.

Maanantaina ensimmäinen neuvola!!

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

nikoliino 8+0

Vierailija
379/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat päikkärit joutui sitten nukkumaan.Reilu tuntihan tuossa vierähti,oikein säikähin kun heräsin ja tajusin paljo kello on.Sitten äkkiä yläkertaan poikaa herättämään ettei nuku liian pitkään :D

tää "pahoinvointi" vaan vähenee.Tänään ei oo ollut kertaakaan huono-olo.Välillä lähinnä sellainen tympeä olo,ettei ole oikein hyvä mitenkään päin.Aika ajoin jopa unohan että oon raskaana.Eilen kyllä oli KERRAN lähellä ruuan jälkeen ettei laatta lentänyt.

Äitiyspakkausta en ehken ota,meillä on vauvan vaatteita pussitolkulla vintillä.Tai saa nähdä,ehkä otankin :)

Pikkukolmonen 5+5

380/493 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenystavani ja hanen vaimonsa olivat saamassa esikoistaan ja raskaus oli jo loppusuoralla, viela toissapaivana kyselin vointia ja innolla odotin heidan kanssaan, tanaan tuli tyrmaava uutinen, vauva on kuollut....ei oo totta...oon niin tyrmistynyt en tieda mita ajatella tai sanoa. kamalaa ja tekee pahaa. taas sellainen olo et taytyy jattaa vauvahehkutusta pois...huoh. miten jumala voi nain rankaista ihania ihmisia. tietaakseni lapsi oli kuitenkin terve ja hyvin kasvoi....eniten kauhistelen heidan puolestaan, etta noilka viikoillahan se on synnytettava :( yli 30vko. taas maailmankuvaa ja kaikkea murskataan nuijalla ja lujaa.