Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enterorokko aikuisella: esimakua helvetistä!

Vierailija
28.08.2010 |

Kämmenet, sormenvälit, jalkapohjat ja varpaanvälit täynnä punaista läikkää ja rakkulaa. Tekisi mieli hakata kädet ja jalat irti.

Suussakin on rakkuloita mutteivat ole niin kipeitä näihin raajojen tuskastuttavaiin pallukoihin.

Nukkuakaan ei saa kunnolla kun pistelee kutittaa,polttaa...olen ottanut antihistamiinia, ei auta eikä särkylääkkeet...

Aika vain auttaa :(

Onko muilla ?

Siis tä

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt suussa brasilia

Vierailija
62/137 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta tänään palanneena ja pari kerta entero-oireet kokeneena, tulee mieleen levittääkö tätä virus joku taho tahallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut perheenjäsenet päästiin tosi vähillä oireilla, mutta mieheltä lähti lopulta melkein varpaankynsiä irti! Tuli niitä rakkuloita vissiin sinne alle...

Ikävä tauti mutta menee aikanaan ohi.

Vierailija
64/137 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käsistä, jalkapohjista, sormista ja varpaista lähtee nahka isoina lättyinä irti. Mun miehellä nyt 3½ viikkoa aikaa siitä kun ekat rakot tuli ja käsistä irtosi nahka viikko sitten. Aivan kirkuvan punaiset sormet, kuin palovammoilla. Nyt alkaa varpaista ja jalkapohjista lähteä nahkat; paksuna kerroksena irtoaa vetämällä.

Mies oli kans todella kipeänä tuossa rakkovaiheessa. Hänelläkin monenlaista sairautta ollut ja leikkauksia tehty mutta sanoi ettei koskaan ole ollut noin kipeä. Ja mieheni ei tosiaan turhista valittele ja välissä piti ihan patistella makuulle kun yritti ryhtyä jotain tiskikonetta tyhjentämääm tms. eikä edes jalkapohjissa olleiden rakkojen takia kyennyt kunnolla kävelemään.

Tsemppiä! Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. (laiha lohtu, tiedän)

Vierailija
65/137 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli enterorokko kaikilla mausteilla heinäkuussa. Nyt alkaa pikkuhiljaa olla jalkojen iho kunnossa. ;-)

Vierailija
66/137 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani nyt ja itse olen myös kovassa kuumeessa.

Vierailija
67/137 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas.. Kaksi päivää melkoista kuumerallia takana. Reippaasti yli 39 astetta ja melkoinen kurkkukipu. Tänään ilmestynyt kymmeniä pikkuruisia rakkoja käsiin ja ehkä muutama myös jalkoihin. Montako päivää rakkuloita tulee lisää (aikuiselle)? Vähän pelottaa paljonko niitä vielä tulee ja mihin paikkoihin.

Kuume nousi itselläni sunnuntaina ja nyt pelkään kuollakseni, olenko tartuttanut koko ystäväporukkani lauantain illanvietossa. Nyt ei liene enää mitään tehtävissä heidän eteensä?

Vierailija
68/137 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista sulle, varmasti kamalaa.

Toinen tuskallinen asia aikuiselle on nielurisojen poisto, ihan eri luokkaa kuin lapsella, minä koin sen ihanuuden tuossa pari vuotta sitten.

Vierailija
69/137 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi.

Meillä lapset sairastivat kaikeksi onneksi hieman lievempänä kuin minä, ainakin nukkuivat yönsä suht hyvin. Minulle tuli käsiin arviolta 100 rakkulaa / raaja, nämä siis ranteesta alaspäin. Ensimmäiset näpyt ilmestyivät perjantaina, lauantaina kasvoivat ja pahin oli edessä sunnuntaina kun sormet turposivat rakkuloiden täyttyessä nesteellä. Kutina oli jotain käsittämätöntä. Maanantaina illasta alkoi helpottaa ja turvotus laskea ja nyt keskiviikkona eivät enää kutise. Läiskät ja lämpäreet ovat vielä käsissä, saa nähdä milloin häviävät. Hurjan näköiset ovat :/. Mut pääasia etteivät enää kutise, tunto on vain hävinnyt sormista osittain.

Minulle tuli rakkuloita siis noihin kämmeniin, maanantaina jalkapohjiin (kohtuudella - vain jokunen kymmen ja olivat onneksi vain kipeitä), leukaan, suupieleen ja nenän sisälle. Kasvojen rakkulat olivat erilaisia ja oireettomampia kuin käsissä.

Mutta ihan karsea rokko ja ymmärtääkseni vaikea välttää kun tarttuu vielä oireettomana ollessa ja viikkoja sairastumisen jälkeen.

Vierailija
70/137 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan Turussa menossa lasten teatteriesitykseen. Uskaltaako mennä, voiko tulla juuri jouluksi kipeäksi? Tarttuuko pisaratartuntana?

Vierailija
71/137 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisaratartuntana, rakkuloiden ja ulosteen välityksellä.

Melko tehokas pakkaus siis. Mutta tuon voi saada ihan kauppareissulla tai työkaverilta, tulee jos on tullakseen. Itse en lähtisi menoja rajoittamaan, ehkä nyt kyläilyn rokkoperheeseen jättäisin väliin.

Vierailija
72/137 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta tuosta etenemisvauhdista. Onko jollain kokemusta kasvoihin tulleista rakkuloista, eli lähteekö nahka myös kasvoista kuten monilla käsistä ja jaloista?

Vierailija
73/137 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsilla ei näppylän näppylää, mutta käsissä ja jaloissa. Mielenkiinnolla odotan ihon lähtemistä, toivottavasti paranisi joululoman aikana...

Vierailija
74/137 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nähtävästi nuorison keskuudessa Oulun alueella. Tosin itse 46v en ihan teiniksi itseäni luokittele, mutta 5-6 rakkoa (reikää) kielessä. Ihan kauheen kipeät.

Vierailija
75/137 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just toi äsken tossa herjattu forever aloe vera geelirauhoitti käsiä ja jalkoja, se oli ihan yhtä helvettiä!!! Kahdela perheestä oli, kahdella ei.

Vierailija
76/137 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 15 vuotias nuorimies ja juuri nyt poden tätä helvetin rokkoa. Rokon leviäminen sai alkunsa siitä ku 10 kilometrinpäässä julkisissa tiloissa eräs henkilö kävi vessassa asioilla ja sen jälkee ei v***u pessy käsiää, ensin tarttu siellä muihin nuoriin, niistä nuorista se tarttu nuorisotiloissa todella moneen nuoreen ja sieltä minun kouluun ja kaveripiiriin. Nyt se on minulla ja monilla mun kavereilla, suuri joukko nuoria potee tätä p*skaa. Anyways, osaako kukaan sanoa mikä helpottaa tähä jumalattomaa kielikipuun? Puhuminenkaa ei meinaa onnistua ja pystyn syödä pelkästää puuroa ja keittoja. Sekin sattuu niin s**tanasti että rupeaa vain raivostuttamaan, kun tuntuu ettei tämä lopu koskaan.

Vierailija
77/137 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kohta mielenterveyteni puolesta, sen verran ärhäkkä tauti tämä enteroviruksen aiheuttama rokko. Tekee mieli raapia kämmeniä raastinraudalla, päänahka märkii keltaisenaan ja naama on kuin petolinnun paraatipuoli. Ja minä kun luulin, että lapseni oli se kipeämpi meistä!!

Vierailija
78/137 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli niitä rakkoja ainoastaan suuhun (poskiin, ikeniin, kitalakeen ja kieleen).

En voinut puhua enkä syödä 2 viikkoon! Aina ne toiset rakot parani oli jo uusia puhjennut. Tuntuu kuin 100 aftaa olisi ollut pahimmillaan suussa... Alussa kuume oli 40 astetta paripäivää, sitten laski se kuume ja alko nää rakot puhjeta. Olin tosiaan 2 viikkoa sairauslomalla töistä. Omalle lapselle 1,5v silloin tuli vain varpaan väliin parirakkoa ja oli korkea kuume ei onneksi muuta. Päiväkodista tämä vitsaus tuli...

Oli ihan kamalaa, en toivo sitä tautia kenellekkään!!! Olin varma, etten hengissä selvä, ihan kauheet HYI!

Vierailija
79/137 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli tuo. Ja sitten lisäksi parin kuukauden kuluttua kynnet lähti.

Vierailija
80/137 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodista tuli lasten kautta tämäkin vitsaus. Kuinka teillä on tauti tarttunut aikuisten kesken? Tuohan tartuttaa vielä pari viikkoa oireiden alkamisen jälkeenkin, mutta lähinnähän sitä virusta erittyy ulosteisiin ja käsihygieniasta pitäisi vaan huolehtia tehostetusti. Tämä tauti ei kuitenkaan vaadi eristäytymistä, ja lapsetkin saa viedä hoitoon heti, kun yleiskunto sen sallii.

Oletteko kuitenkin saaneet suuren epidemian aikaan aikuisten keskuudessa esim. työpaikalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi