Kävinpä sitten taas vähän "ojentamassa" naapurin poikaa
kun ei mikään sana mene sille perille. Jätkällä ikää 12v ja jatkuvasti kiusaa tossa pihassa pienempiään ja etenkin tyttöjä. Tukistelee, nimittelee, härnää, pilaa leikit jne...mulla alkaa mitta olla täys ja yritänkin tässä miettiä, miten asiallisesti mutta jämäkästi menen ottamaan asian esille vanhempien kanssa. He kun ovat lestadiolaisia ja ovat vakaasti sitä mieltä että heillä jumalan ansiosta kasvatusasiat kunnossa. Tämän tiedän siitä kun olen muidenkin naapureiden kanssa asiasta keskustellut...
Kommentit (10)
jos tuon ikäinen vielä tekee kotikulmillaan tuollaista on jossain menty metsään...naapurin ojentamiset eivät mene perille kun lapsi pienestä saakka jätetty kasvattamatta! niin tuttua...
ihan samanlaisia noi on meillä päin. Kai se on sitä jotain huomionhakua kun kotoa sitä ei ison lapsilauman keskellä saa?
sen klopin kotiin ja puhukaa niille vanhemmille miten lapsensa käyttäytyy muita kohtaan.
Me jouduttiin tekemään niin kun naapurissa oli vastaavanlainen tapaus. Tilanne rauhoittui.
kaikki mun tuntemista "lestalapsista" on tosi hyväkäytöksisiä ja kohteliaita. Kova kuri ja hyvä kasvatus.
enemmän näitä häirikköjä tulee ihan tavallista perheistä kuin lestiperheistä. Ja meilläpäin näitä lestiperheitä on aika paljon.
kaikki mun tuntemista "lestalapsista" on tosi hyväkäytöksisiä ja kohteliaita. Kova kuri ja hyvä kasvatus.
asuin lapsensa lestadiolaisten seurakuntatalon naapurina. tytöt eivä osanneet puhua, ilmeisesti oli niin kova kuri ja kotona piti tehdä niitä kotitöitä, joten eivät kai saaneet suuvuoroa.
pojat kyllä tekivät ilkivaltaa ja häiriköivät näiden seurojensa aikana minkä ehtivät. heittivät ohikulkijoita kivillä, haistattelivat ym.
tyypillinen luupää, joka hakee huomiota.