Ahdistaa, kun en uskalla matkustaa lentokoneella
siksi jumitutaan siis lasten kanssa ihan vaan kotimaan lomiin. Haluaisin nähdä maailmaa ja ihania paikkoja, mutta pelko lentämiseen on liian kova. Ja sitten vielä se, etten haluaisi että tällainen pelko siirtyisi lapsiin :-(
Kommentit (7)
niin oot perillä ennenkuin huomaatkaan ja matkakin meni "nukkuessa".
Toinen mahdollisuus matkustella on käyttää autoa, laivoja, junia jne. Voi sitä matkustaa ilman että lentokonetta käyttää.
niin oot perillä ennenkuin huomaatkaan ja matkakin meni "nukkuessa". Toinen mahdollisuus matkustella on käyttää autoa, laivoja, junia jne. Voi sitä matkustaa ilman että lentokonetta käyttää.
Thaimaahaan ym. lomakohteisiin, ja laivamatka noihin olisi vähän liian pitkä :-)
Hmmm.....Enkä lääkkeitäkään haluaisi alkaa syömään.
Ap
niin oot perillä ennenkuin huomaatkaan ja matkakin meni "nukkuessa". Toinen mahdollisuus matkustella on käyttää autoa, laivoja, junia jne. Voi sitä matkustaa ilman että lentokonetta käyttää.
Thaimaahaan ym. lomakohteisiin, ja laivamatka noihin olisi vähän liian pitkä :-) Hmmm.....Enkä lääkkeitäkään haluaisi alkaa syömään. Ap
Olet aikuinen, vanhempi. Lasten takia pystyt siihen kyllä. Älä vatvo liikaa omia tuntemuksiasi, tulet vain neuroottiseksi. Ajattele enemmän lasten tuntemuksia ja iloa kuin omia pelkojasi. Nyt on se aika elämässä, aika siirtyä eteenpäin omista sisäisistä märehtimisistä siihen että ajattelee aina vaikkapa lapsia ennen omia jo niin rakkaiksi tulleita pelkojaan joita ilman tuntuisi niin turvattomalta elää kun pitäisi kasvaa aikuiseksi! =)
on kanssa lentopelko ja lisäks tosi paha korkean paikan kammo. Mua ei kyllä saa koneeseen vaikka kuinka ajattelisin asiaa eri lailla. Oon ihan varma että joku pommimies on just siinä koneessa mihin menen tai joku hirmumyrsky vie sen koneen mennessään.. Ikinä en myöskään päästäisi lapsiani koneeseen ja reissuun vaikka isänsä kanssa keskenään. Sama pelko olisi silti. Joten matkaillaan suomessa ja muissa pohjoismaissa sitten vaan!
Koulutin itseni lentopelosta pois.
Yksinkertaistettuna päätin olla murehtimatta sellaisesta asiasta, jolle en mahda mitään.
Pelottaa saa, se on sallittua. Jos jotain tapahtuu, niin v*#%!u sitten tapahtuu.
Jos lentopelko menee yli, ota yhteys asiantuntijoihin, joilta saat oikeasti apua.
En voi sanoa pelkääväni mutta jännitän kuitenkin. Isäni kärsii lentopelosta eikä mielellään suostu koneeseen menemään.
Ajattelin sisälleni maksaa tällaisen "matkan". Olisiko sinulle apua siitä?
http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/travel/travel-info/…
Tietojen mukaan niitä ei nyt juuri järjestetä, mutta sitten kun niitä järjestetään.
Itse olen huomannut, että kun olen matkassa lasten kanssa jännitän paljon vähemmän. En voi siis näyttää heille sitä...
Lasten edessä et kehtaa näyttää pelkoasi.
Sitten kun olet koneessa on myöhäistä vikistä ja matka alkaa.
Sitten huomaat että se on ihan sama kuin junalla matkustaisi.
Lasten takia sun täytyy kokeilla kaikkea