Miten joku kehtaa valittaa ettei EHDI syödä kun on lasten kanssa kotona?
Mikä hemmetti siinä on ettei voi syödä samalla kun lapset? Sehän on kaiken tapakasvatuksen alku ja juuri näyttää esimerkkiä. Ruokailuhan on mitä otollisin tilanne näyttää mallia. Perheen yhteiset ruokailut ovat muutenkin tärkeitä hetkiä.
Mitä se liian kiireinen kotiäiti tekee kun lapset syö?
Kommentit (126)
Kyllä mulla ekojen kuukausien aikana meni päivä niin nopeasti syöttäessä, vaippojen vaihdossa, nukuttaessa ym. lastenhoidossa, etten muistanut syödä ja sitten kun muistin, niin en sillä hetkellä ehtinyt :) Varmaan hormonitkin tekivät temppunsa ja paljolti ajatteli vain lasta. Nyt taaperoikäisen vanhempana aikaa on enemmän, kun pikkuinen viihtyy myös omien lelujen kanssa.
mukaansa kun imetyssessio alkaa.
että asettelet itses ja vauvan ensin sohvalle kainaloasentoon ja koko ajan toisella kädellä pidät sitä tissiä ja vauvan päätä niin aika vaikeeta on syödä samalla. Kaikkien imetys katsos ei suju niin että vauva vaan roikkuu kiinni kuin takiainen siinä tississä ja mamma samalla tiskaa, siivoaa, imuroi, syö...
yleensä söin sitten kun olin saanut ipanat nukkumaan ja sain hetken hengähtää. Nälkä monesti oli jo kamala! Jos söin samaan aikaan lasten kanssa syömiseni oli sitä että jatkuvasti keskeytin ruokailuni jatkuvasti ja lämmitin uudestaan mikrossa.
Eikö oikeasti voi syödä jos pitää kaataa maitoa välillä? Onko maitoa pakko kaataa mukiin niin paljon, että mukin kaatuminen haittaa? Sotku ei häviä lattialta, voit siivota syötyäsi. Lapsi voi myös ensin syödä ja vasta sitten saada lisää maitoa.
Tekosyitä sanon minä!
Kyllä mä ihan imettäessänikin olen syönyt lämmintä ruokaa. Olenko sitten ehkä super äiti
ap
oikeastiko joku syö lounaaksi 3-4 leipää? Joka päivä?
Elämä on ehtinyt jo opettaa yhtä ja toista. Kun esikoinen sairastui muutaman kuukauden ikäisenä epilepsiaan, tajusin että kaikkien lasten kanssa elämä ei toimi samalla tavalla. Ennen myös ihmettelin miksi joku ei muka jaksa siivota. Huomasinkin, että elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kuin siivoaminen. Kun nyt olen saanut kolme lasta, olen vain kiitollinen heistä, enkä kuluta aikaani toisten äitien arvostelemiseen. Kukin toimikoot tavallaan, kunhan ei vahingoita toisia ihmisiä.
tarkoitan että ruoka ei ole minulla koko ajan mielessä joten unohdan monesti syödä. Varsinkin kun lapsi oli juuri syntynyt olin niin tohinoissani uudesta ihanuudesta että ihan oikeasti unohdin syödä, Piti aina välillä väkisin suuhun työntää jotain! Ehkäpä silloin opin tämän huonon tavan, ja kestän nälän tunnetta tai paremmin sanottuna en edes huomaa sitä. Toivottavasti normalisoidun ajan kanssa! Hyvää kesää syökää paljon jätskiä!!! :)
siksi on mukavampaa syödä omassa rauhassaan!
miten kaadat mukiin maitoa niin, ettei kaatumisesta tule sotkua?! Juu, sotku ei häviä lattialta, mutta se leviää, kun lapset hyppäävät siihen maitolammikkoon ja tepsuttelevat pitkin taloa. Ei haittaa?
oikeastiko joku syö lounaaksi 3-4 leipää? Joka päivä?
Tai sitten päivän aikana eri imetyssessioilla
kuulkaa on paljon muutakin puuha siinä kuin maidon kaataminen lasiin :D meidän aamupala tänään: siivosin kaatuneen maitolasin, kaadoin maitoa, tein lisää leipää, syötin vauvaa, kävin pyyhkimässä kesken kaiken pyllyä, autoin syömisessä jne...kyllä useinkin myös minä jätän oman syömisen vähän parempan ajankohtaan ettei tarvi hörppiä jäähtynyttä kahvia!
ihan vieressä ensin pois alta (Varsinkin kun nuorin on vielä ihan syötettävä) ja istun sitten rauhassa syömään itse jotain.
Meillä keskimmäinen lopettaa tykkänään syömisen, jos yksikin maitopisara putoaa johonkin. EI voi sietää sotkua ja huuto on sit sen mukainen, jos läikkyy. (joo, on muutenkin hieman erilainen lapsi) Koira onneks popsii isommat läikyt lattioilta noin muuten.
Se, ettei ehdi, on sit tosiaan taas välillä sitä, että ei muista... :D Mutku ei ehtinyt muistaa. Tai jotain :D
yhden lapsen kanssa ehtii hyvin syömään samaan aikaan, me syödään aina lapsen kanssa yhdessä.
En ole ollenkaan varma siitä, että kahden (tai useamman) pienen syötettävän kanssa ehtisi itsekin syömään, ainakaan lämmintä ruokaa. Kaikki lapsethan ei istu kiltisti siinä pöydän ääressä syömässä ja äidillä tai isällä voi olla ihan tarpeeksi ohjelmaa siinä, kun keräilee lapsia takaisin pöydän ääreen ja ruokia, ruokailuvälineitä ym. lattioilta. Kiva tietysti ap:n kannalta, että on kiltit lapset ja kaikki sujuu hyvin, mutta yritä kuitenkin ymmärtää että oma kapea maailmankuvasi ei ole koko maailma pienoiskoossa.
miten kaadat mukiin maitoa niin, ettei kaatumisesta tule sotkua?! Juu, sotku ei häviä lattialta, mutta se leviää, kun lapset hyppäävät siihen maitolammikkoon ja tepsuttelevat pitkin taloa. Ei haittaa?
Olen pk:ssa töissä. Syön itse lounaani 9 alle 3-vuotiaan kanssa samassa pöydässä. Ei se ole kuin tavoista kiinni.
Tiedetään kyllä minkälaisista perheistä tulevat ne lapset jotka eivät pöydässä malttaisi istua ruoka-aikaa. Ei siinä mene kauaa kun oppivat. Eikä muuten tarvii teipata.
ap
ja pyyhkii sen pois vasta myöhemmin?
yhden lapsen kanssa ehtii hyvin syömään samaan aikaan, me syödään aina lapsen kanssa yhdessä. En ole ollenkaan varma siitä, että kahden (tai useamman) pienen syötettävän kanssa ehtisi itsekin syömään, ainakaan lämmintä ruokaa. Kaikki lapsethan ei istu kiltisti siinä pöydän ääressä syömässä ja äidillä tai isällä voi olla ihan tarpeeksi ohjelmaa siinä, kun keräilee lapsia takaisin pöydän ääreen ja ruokia, ruokailuvälineitä ym. lattioilta. Kiva tietysti ap:n kannalta, että on kiltit lapset ja kaikki sujuu hyvin, mutta yritä kuitenkin ymmärtää että oma kapea maailmankuvasi ei ole koko maailma pienoiskoossa.
Kannattaisiko paneutua miettimään miksi lapsi hyppii pöydästä?
ap
ja pyyhkii sen pois vasta myöhemmin?
Tottakai se maito pyyhkästään pöydästä, mutta ei lattiaa tarvitse mopata kesken ruokailun
joka pystyi tekemään lapsille ruokaa, syömään vanhempien lasten kanssa samaan aikaan, ja tarvittaessa imettämään nuorimmaista keskellä tätä kahden lapsen ruokailusta johtuvaa "kaaosta".
Jokainen tekee omalla tavalla, mutta jos ei huolehdi itsestään arjessa ja ruokailustaan, varmasti kaikesta tulee hyvin vaikeaa.
Olen pk:ssa töissä. Syön itse lounaani 9 alle 3-vuotiaan kanssa samassa pöydässä. Ei se ole kuin tavoista kiinni. Tiedetään kyllä minkälaisista perheistä tulevat ne lapset jotka eivät pöydässä malttaisi istua ruoka-aikaa. Ei siinä mene kauaa kun oppivat. Eikä muuten tarvii teipata. ap
pöydässä istutaan niin kauan, että kaikki ovat syöneet? En ole ihan oikeasti tiennyt, että tämä on välttämätöntä opettaa lapsille. Eihän koulussakaan tarvitse istua ruokapöydässä niin kauan, että kaikki ovat syöneet. Päiväkodissako tehdään siis niin?
kun se leipä ei yhtäkkiä vain ilmesty siihen lautaselle. Se pitää myös tehdä. Ja minä en ainakaan montaa päivää haluaisi syödä pelkkää leipää.