Miten joku kehtaa valittaa ettei EHDI syödä kun on lasten kanssa kotona?
Mikä hemmetti siinä on ettei voi syödä samalla kun lapset? Sehän on kaiken tapakasvatuksen alku ja juuri näyttää esimerkkiä. Ruokailuhan on mitä otollisin tilanne näyttää mallia. Perheen yhteiset ruokailut ovat muutenkin tärkeitä hetkiä.
Mitä se liian kiireinen kotiäiti tekee kun lapset syö?
Kommentit (126)
ja syöttää. Yksi mun kaveri sanoi, että kun lapset syövät pieninä niin masentavan pahan makuisia ruokia ja niin törkeän epäsiististi, hänellä meni ruokahalu sitä katsellessa.
Minä olen aina kuullut, että pikkuvauvojen äidit valittavat tuota, ettei ehdi syömään. Harvemmin taaperoiden äidit noin sanovat. Ja sama kokemus itsellä. Jos imettää yli puolet omasta hereilläoloajasta, niin hankala siinä on syödä.
näm vastaanväittäjäthän ovat juuri niitä jotka eivät kehtaa(tai ainakaan ei pitäisi) mennä lastensa kanssa ravintolaan koska pöytätavat ovat täysin hukassa.
Meidän äiti ihmettelee aina kovaan ääneen miten kaikki ihmiset ei osaa/jaksa/ehdi/tykkää leipoa kun eihän se ole vaikeaa eikä raskasta, vaan 'ihan kuin terapiaa'. No, minäkin voisin kysyä, miten jonkun mielestä väitöskirjan teko on vaikeaa, minusta se on ihan helppoa.
se kun onnistui vain ja ainoastaan sohvalla imetystyynyn kanssa, vauva kainalossa ja itse vauvan päätä tukien ja toisella kädellä rintaa tukien. Kivaa jos joku yli-ihminen kykeni paremmin :D ihan alussa kun istuin kauan imettämässä niin mies lappasi mulle välillä ruokaa suuhun...
en siten että joku koko ajan keskeyttää joten söin sitten myöhemmin kun kerkesin...lapset ensin.
miten joku kehtaa valittaa ettei ehdi. Ei omasta päätöksestä...
siis opetetaanko päiväkodissa, että ruokapöydässä istutaan niin kauan kunnes kaikki ovat syöneet?
No itsellä ei kyllä ollut edes nälkä kun olin kotona lasten kanssa,enhän minä edes kuluttanutkaan mitään kun päivät meni "laiskotellen".
näm vastaanväittäjäthän ovat juuri niitä jotka eivät kehtaa(tai ainakaan ei pitäisi) mennä lastensa kanssa ravintolaan koska pöytätavat ovat täysin hukassa.
pöytätavat ovat hukassa, kun maitolasi kaatuu tai vessahätä tulee kesken ruokailun?
siis opetetaanko päiväkodissa, että ruokapöydässä istutaan niin kauan kunnes kaikki ovat syöneet?
Eiköhän ap meinannut sitä kun jotkut lapset pomppii kesken ruokailun pitkin kämppää. Ja kyllä kai sen lapsen voi tuolista nostaa jos maito on kaatunut lattialle tuolin alle...
Eiköhän ap meinannut sitä kun jotkut lapset pomppii kesken ruokailun pitkin kämppää. Ja kyllä kai sen lapsen voi tuolista nostaa jos maito on kaatunut lattialle tuolin alle...
eli nostellaan lapset mieluummin tuoleista, kun siivotaan se maito heti..?
vauva vain roiku mukana ja ime rintaa, mutta jos vaihtoehto on nälässä olo tai leivän syönti, se jousto ruoan laadun suhteen voi olla paikallaan.
ettei nälkään kuole muttei välttämättä ole mahdollisuutta istua pöydän ääreen rauhassa syömään.
Minäkään en nuuten usein syö lasten kanssa mutta en ymmärrä miten se estäiisi pöytätapoja opettamasta.
siksi on mukavampaa syödä omassa rauhassaan!
ja jättäää sitten kokonaan syömättä, jos rauhallista hetkeä ei tule, vai? Kyllä minä olen aina ehtinyt syömään lasten kanssa kotona ollessani. Pitäkää äidit nyt ihmeessä omasta hyvinvoinnista huolta edes sen verran, että otatte sen minuutin jossain välissä ja syötte!
vauva vain roiku mukana ja ime rintaa, mutta jos vaihtoehto on nälässä olo tai leivän syönti, se jousto ruoan laadun suhteen voi olla paikallaan.
jos se ilmaus tarkoittaakin juuri tuota, että syödään vain leipää kun muuta ei ehditä. Ei kai kukaan oikeasti luule, että joku on kuukausitolkulla syömättä yhtään mitään.
Koska usein pk:ssa, vaikka lapsia paljon, lasit eivät noin vain jatkuvasti kaatuile jokaisen ruokailun yhteydessä. Jos lapset riehuu pöydässä tai säntäilevät tai tönivät, sitä sattuu.
Lapsille - ei nyt pottaharjoittelijoille ehkä - voi sanoa ennen ruokailua, että nyt vessaan. Sitten ruoan aikana ei mennä, mutta ruoan jälkeen taas.
jos se ilmaus tarkoittaakin juuri tuota, että syödään vain leipää kun muuta ei ehditä. Ei kai kukaan oikeasti luule, että joku on kuukausitolkulla syömättä yhtään mitään.
lihoo, vaikka ei mitään syö. Kun pari leipää ja jogurtti, hop ei mitään, ei mitään.
Alat olla aika hupaisa!