Kyllä ihmiset on läskejä!!!
Käytiin eilen lasten kanssa uimarannalla, eikä voinut olla huomaamatta, kuinka lihavia ihmisiä ranta oli täynnä.
Lisäksi myös lapsia oli ihan jumalattomia tankkeja. VOi vai ihmetellä, miten aikuiset päästävät lapsensa samanlaisiksi kuin ovat itse. Panevat vahingon kiertämään.
En itsekään ole mikään laiheliini, ja raskauskilojakin on viisi vielä jäljellä, mutta tuolla rannalla tunsin olevani oikea ruipelo.
Ylipainoa oli ja reilusti, useilla kymmeniä kiloja. Saattoi melkein kuulla rasvan tirinän auringossa... Huhhuh, paljonkohan nuo ihran tuomat sairaudet tulevat maksamaan meille kaikille verorahojen muodossa?
Kommentit (67)
Ap, kerrotko minulle, mitä ovat "raskauskilot"?
Viittaatko kenties raskaudenaikaisen ylensyönnin seurauksena tulleeseen läskiin?Taitaa tässä pata soimata kattilaa, kun itsekin selittelet vararenkaitasi raskaudella.
T: kolmen lapsen äiti, mitat 165/50 ja "alkuperäiskunnossa" kolmisen viikkoa jokaisesta synnytyksestä
en ole ap, mutta vastaan kuitenkin. Raskauskilot ovat sellaisia iloja joita kertyy raskausaikana.
Kyllä, joillekin varmasti ylensyönnistäkin, mutta on paljon naisia joille yksinkertaisesti raskaus kerryttää kiloja ruokavaliosta riippumatta.
Aineenvaihdunta lähestulkoon pysähtyy, turvotusta ja myös rasvaa kertyy elimistöön. Jopa raskausdiapetes saattaa puhjeta.
Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Kiloja kertynyt molempien rasauksien aikana 35kg.
Jo esikoista odottaessa söin terveelliseseti (olen aina syönyt ja pysyn normaalisti ihan luonnostaan normaalipainon alarajoilla)
Ruokavaliosta huolimatta painoa tuli kokoajan tasaisen paljon ja lopussa järjettömän paljon, jopa 3-4kg viikossa. Sokeriarvot menivät yli normaalirajoista, vaikken edes syönyt makeaa.
Toista odottaessa pyysin ja sainkin heti alussa vielä lähetteen ruokaterapeutille. Noudatin ruokavaliota lähes orjallisesti. En sönyt ollenkaan herkkuja, en juonut sokeripitoisia juomia ja annokset pieniä. Kaikesta huolimatta sain jälleen saman kilomäärän.
molemmista raskauksista olen palautunut nopeasti, kilot karisseet vauhdilla kun aineenvaihdunta lähtenyt uudelleen "käyntiin".
Kuopuksen ollessa nyt 6kk olen jo lähes alkupainossa, muutama kilo enää jäljellä. Eli painoindeksillä mitattuna olen normaalipainon keskitason alapuolella.
Joten jos sinun kroppasi toimii raskausaikana niin, ettei kiloja tule kuin muutama ja olet heti synnytyksen jälkeen lähtöpainossa, se EI todellakaan tarkoita, että olet vain toiminut jotenkin oikein ja ne jotka kiloja saavat ovat ne itse aiheuttaneet.
Todistit vain kirjoituksellasi olevasi erittäin yksinkertainen.
Niin ja aloituksesta sen verran, että kyllä, olen samaa mieltä Suomessa alkaa olla JEnkkeihin verrattavissa oleva todellinen ylipaino ongelma. Jopa nuorista todella monet ovat selkeästi ylipainoisia, puhumattakaan keski-ikäisistä.
Ruokailu tottumukset ovat huonoja ja liikunnan määrä olematonta. Sääliksi käy, koska sanokoon lihavat ihmiset mitätahansa, niin fakta on että keho voi liikakiloilla varustettuna huonosti ja jaksaminen on vaikeaa. Ja vaikka joku 30-40 vuotiaana vielä sanookin olevansa 30 liikakilonsa kanssa "huippukunnossa" niin tuskin on sitä enää 10 vuoden kuluttua, koska nivelet vähintään joutuvat erittäin kovalle rasitukselle.
on itselläni ylimääräistä noin 15-20kg. Kolme lastani ovat kaikki normaalipainoisia, koska olen tarkka heidän ruokavaliostaan.
Minua lähinnä huvittaa tämä ketju ja nämä hoikat ja normaalipainoiset, joilla on tarve jollain tavoin päteä ja tietää, mikä lihaville on hyväksi. Jokaisella ylipainoisella on omat syynsä ylipainoonsa ja ne ovat jokaisen henk.koht. asia.
Ymmärrän kyllä, etjoillain tlipainoisilla ottaa koville tämä arvostelu. Heidän puolestaan toivon kovati, että nämä arvostelijat menevät hieman itseensä ja miettivät, että mikä tarve heillä tähän arvosteluun on...
On tainnut sulta jäädä koulujen käyminen ja järkikään ei päätäsi pakota, mutta mitäs siitä kun oot sentään hoikka!
Tuntuu että olin rannalla ainut normaalipainoinen äiti, ihan oikeesti!! Olen 168cm/55kg, kolmen lapsen äiti. Pistää miettimään, että harrastaako nämä ihmiset liikuntaa lainkaan ja syövät mitä sattuu? Tai sitten laitetaan äitiyden piikkiin kaikki kilot? Raskauskiloja juu...tuppaa aika monelle jäämään vaikka synnytyksistä olisi jo vuosia aikaa..hohhoijaa. Karseita tankkeja.
Ja saman huomion tein...kamalan lihavia ihmisiä nykyään...enemmän kuin ennen. Äidit ja isit saavat olla rauhassa, mitä ovat, mutta todella säälitti nämä pullukat lapset...näki, että koko perhe käy saman kattilan ääressä. Kyllä annetaan lapsille huonot lähtökohdat elämään :o(
Ja kylläpäs tuntuu pahalta lukea tätä ketjua. Itse en kehtaa mennä jumppaan, kuntosalille, rannalle, uimalaan koska häpeän kilojani ja sitä että ihmiset tuijottaa ja jotkut jopa arvostelevat päin naamaa. Oletteko tulleet ajatelleeksi sitä että tälläinen kaikki satuttaa meitä lihavia ja tekee entistä vaikeammaksi sen että menisi ihmisten ilmoille, liittyisi kuntosalille/jumppaan yms.
Kyllä se laihduttaminen lähtee ruokavaliosta. Yksi jumppatunti kuluttaa karjalanpiirakan verran energiaa.
Ettekö tosiaan jo ole oppineet että sokeri, vilja, peruna, riisi ja pasta kerää elimistöön läskiä????
Kokeilkaa edes pari viikkoa ruokavaliota jossa ei ole em. ruoka-aineita, vain lihaa, kalaa, kasviksia, paljon marjoja ja kunnolla rasvaa!!
Sitten ei ole nälkä, ei tee mieli ahmia joka välissä herkkuja. Surettaa kun ihmiset eivät tajua elimistönsä käyttäytymistä
RASVA EI LIHOTA!!!
Säälin teitä jotka haluaa laihtua, mutta ei osaa, onhan se vaikeaa kun toitotetaan joka nurkalla että syö vähemmän rasvaa, joten nälän hallinta on mahdotonta. Jos vähänkään viitsii googlettaa, niin oppii mikä on totta ja mikä suurta kusetusta.
Ettekö tosiaan jo ole oppineet että sokeri, vilja, peruna, riisi ja pasta kerää elimistöön läskiä????
Kokeilkaa edes pari viikkoa ruokavaliota jossa ei ole em. ruoka-aineita, vain lihaa, kalaa, kasviksia, paljon marjoja ja kunnolla rasvaa!!
Sitten ei ole nälkä, ei tee mieli ahmia joka välissä herkkuja. Surettaa kun ihmiset eivät tajua elimistönsä käyttäytymistä
RASVA EI LIHOTA!!!
Säälin teitä jotka haluaa laihtua, mutta ei osaa, onhan se vaikeaa kun toitotetaan joka nurkalla että syö vähemmän rasvaa, joten nälän hallinta on mahdotonta. Jos vähänkään viitsii googlettaa, niin oppii mikä on totta ja mikä suurta kusetusta.
Kaikkea kohtuudella, niin on ennenkin eletty.
ja osoittaa, mihin kaikkeen ihmiset kykenevät yrittäessään jollakin tasolla nostaa itseään ylöspäin. Muuten koko ketju huvittaisi, mutta tosiaan säälittää ne kiloistaan kärsivät, jotka eivät tällaisten itserakkaiden ja omahyväisten ja ilkeiden ihmisten takia kykene enää menemään rannalle, jumppaan tai edes kävelemään puistoon tai ostoksille kauppaan. En voinut oikeasti edes arvata, että näin omahyväisiä ihmisiä on olemassa. Että oikeasti kytätään ja kyylätään rannalla toisten ihmisten läskejä ja syömisiä! Seuraavaksi varmaan kytätään kaupassa ostoskärryä, ravintolassa lautasta, jumpassa hikikarpaloiden määrää (hikoili jo ennen kuin jumppa alkoikaan, hah haa).
Nro 26 (?), mitä ihmeen itsekritiikkiä? Tarkoitatko oikeasti, että lihavilla ei ole oikeutta olla rannalla? Että eivät saa olla julkisilla paikoilla, koska ärsyttävät muita? Kyllä olette suvaitsemattomia ja ahdasmielisiä kyyliä!
Itselläni on kokemusta liikalihavuudesta ja liikalaihuudesta, sopiva en vielä ole ollut... Ikinä laihoina aikoinani en saanut tuollaista sontaa niskaani lihavilta, kun te nyt annatte lihaville! Ilimiselvästi olette muussa elämässänne niin suurissa vaikeuksissa, että painolla pitää päteä. Tosi rohkeaa! Menkää itseenne ja koettakaa kehittää itsellenne kykyä empatiaan. Ei varmasti ole helppoa mutta ei toivotontakaan. Ja elämässä tosi tärkeä ominaisuus, jos haluaa pitää ympärillään muita ihmisiä ja sukulaisia.
Juuri tätä tarkoitin itsekritiikillä. Läskiydestä tehdään jokin suuri tragedia ja unohdetaan, että se on syömisellä aiheutettu ja syömistä vähentämällä voisi palautua normaaleihin mittoihin. Tietysti lihavuutta voivat aiheuttaa lääkkeet jne., mutta suurin osa Suomen läskeistä on mässyttämällä ja välinpitämättömyydellä omaa kehoa kohtaan hankittu.
jos vaikka ihminen onkin läski?
Kukin tyylillään. Pahimpia minusta ovat ihmiset (yleensä naiset), joilla on luonnostaan tukevuuteen taipuvainen ruumiinrakenne, mutta jotka näkevät kohtuuttomasti vaivaa ruokavalionsa ja liikuntamääriensä suhteen, etteivät vaan lihoisi ollenkaan. Surullinen pakkomielle.
Tuntuu että olin rannalla ainut normaalipainoinen äiti, ihan oikeesti!! Olen 168cm/55kg, kolmen lapsen äiti. Pistää miettimään, että harrastaako nämä ihmiset liikuntaa lainkaan ja syövät mitä sattuu? Tai sitten laitetaan äitiyden piikkiin kaikki kilot? Raskauskiloja juu...tuppaa aika monelle jäämään vaikka synnytyksistä olisi jo vuosia aikaa..hohhoijaa. Karseita tankkeja.
Kauheampaa on nuoret ihmiset, etenkin naiset, jotka ovat kauheita läskejä nykyään (liekö siiderillä hankittu) ja joita oma lihavuus ei tunnu painavan yhtään (henkisesti...).
eikö teillä ole muuta puhuttavaa, kun toisten läskit?. Älkää hyvät immeiset menkö rannalle, jos ette kestä erilaisia ihmisiä!. Kyllä niillä lihavillakin on oikeus käydä rannalla ilman että rimppakintut siitä valittaa.
Itse en ole laiha enkä mikään lihava, mutta ne jaksaisia miettiä rannalla toisten läskejä vaan olla siellä oman porukan kanssa ja vielä vähiten tuijotella toisia.
eikö teillä ole muuta puhuttavaa, kun toisten läskit?. Älkää hyvät immeiset menkö rannalle, jos ette kestä erilaisia ihmisiä!. Kyllä niillä lihavillakin on oikeus käydä rannalla ilman että rimppakintut siitä valittaa. Itse en ole laiha enkä mikään lihava, mutta ne jaksaisia miettiä rannalla toisten läskejä vaan olla siellä oman porukan kanssa ja vielä vähiten tuijotella toisia.
tyhmistä on moninkertaisesti enemmän haittaa kuin läskeistä. Tämä on kosmologinen fakta.
ykisi ekoista asioista, minkä huomasi oli, että suomalaiset naiset ovat yleisesti ottaen lihavia
Mies kertoi, että tullessaan Suomeen ykisi ekoista asioista, minkä huomasi oli, että suomalaiset naiset ovat yleisesti ottaen lihavia
Viittaatko kenties raskaudenaikaisen ylensyönnin seurauksena tulleeseen läskiin?
Taitaa tässä pata soimata kattilaa, kun itsekin selittelet vararenkaitasi raskaudella.
T: kolmen lapsen äiti, mitat 165/50 ja "alkuperäiskunnossa" kolmisen viikkoa jokaisesta synnytyksestä
Etkö oikeasti tiedä, mitä raskauskiloilla tarkoitetaan? Hohhoijakkaa, etkö ole kuullut, että elimistön homma on varata ekstraihraa imetystä varten?
Valitettavasti minunkin kroppani on niin tehnyt. Kerroinkin, että olen kahden ekan muksun jälkeen palaunut mittoihini pikaisesti, mutta nyt tuottaa vähän työtä.
Ja aloituksessa puhuin todella lihavista, ja myös valittelin omia kilojani. Et tainnut ymmärtää lainkaan, vaikka olikin jo ties kuinka mones sanasta sanaan samanlainen aloitus ;-). No, toiset tarvitsevat toistoa enemmän kuin toiset. Ehkäpä huomenna tuleva samanlainen aloitus menee jo jakeluun :-).
ap
että aloituksen tarkoitus ei ollut haukkua lihavia viesti toisensa perään, vaan ihmetellä lihavien määrää ja myös lasten lihavuutta.
ap
Totuus on kuitenkin toisenlainen. Normaalipainoisuus tuo mukanaan elämään paljon muutakin hyvää. Tutkittua tietoahan on esim. se, että normaalipainoisia suositaan työhaastatteluissa lihaviin verrattuna. Muitakin esimerkkejä normaalipainoisuuden eduista jokainen löytää itse helposti, jos vaan uskaltaa silmänsä avata.