Lapsi todistamassa lemmikin pahoinpitelyä
Millaista vahinkoa noin 10-11 vuotiaan lapsen psyykelle voi aiheuttaa, jos hän joutuu todistamaan toistuvasti perheen koiran pahoinpitelyä,joka on niin rajua niin, että koira ulvoo tuskasta?
Samalta lapselta on myös vaadittu päätöstä siitä, lopetetaanko koira vai ei, jotta perhe pääsisi lomamatkalle.
Mitä tällainen voi lapselle aiheuttaa?
Kommentit (20)
Perheen isä tappoi koiran painostettuaan lapsen antamaan siihen luvan.
Aloittaja kirjoitti:
Perheen isä tappoi koiran painostettuaan lapsen antamaan siihen luvan.
On tärkeää opettaa lapselle vastuun kantamista ja päätöksen tekoa myös vaikeissa asioissa jo nuorena.
No henkistä väkivaltaahan tuollainen on. Ja tuskin rajoittuu vain lemmikin kohteluun...
Eli hakisin keskustelu/ kasvatusapua itselle ja sitten käsittelisin asiaa lapsen kanssa ammattilaisten ohjeiden mukaisesti.
Kyseessä on rikos sekä lasta että koiraa kohtaan. Poliisit paikalle.
Ainoa rikos on langeta näin heikkoon rölliin.
Tämä tapahtuma on sattunut tuttavaperheessä muutama vuosi sitten. Tämä tuli minulle tietoon lapsen kautta ja asia on viety asianmukaisesti eteenpäin.
Ja sinäkö olet vaan katsonut sivusta ja antanut kusipään pahoinpidellä koiraa
Tuossa on todella tärkeää puuttua koiran pahoinpitelyyn HETI. Se ei voi jatkua. Koira pitää viedä myös eläinlääkärin tarkastettavaksi. Elsu? Koira pitää vaan viedä sieltä pois, ei luovuttaa ja koiralle uusi koti, ellei ole liian sairaaksi rääkätty. Se vanhempi joka rääkkää eläintä, on häiriintynyt, hermostunut eläimeen tai juo alkoholia liikaa? Se on rikos satuttaa koiraa. Lapsi varmasti ahdistuu ja ei kuulosta hyvältä. Jos kumpikin vanhempi tekee tuota, jokin on vialla pahasti. Äidin pitäisi erota ja huolehtia ettei koiraan satu, jos se on mies.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi ollut ilmeisesti hakata koiran sijaan lapsesta paskat pihalle?
Ihan järkyttävää. Niin väärin koiraa kohtaan ja niin väärin lasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten on sellainen vaihtoehto ettei hakkaa ketään.
Minun äiti on toiminut melkein samoin. Nyt vanhana äiti on hyvin yksinäinen kun me lapset ei pidetä yhteyttä kun velvollisuudesta.
Tuohan on todella sairasta väkivaltaa. Jos lemmikki on lapselle rakas niin tuo on pahinta mitä voi lapselle tehdä koskematta lapseen itseensä. Moni henkisesti sairas satuttaa toista juuri tällä tavoin. Lapset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanoinko muka niin. Typerä olet
Vierailija kirjoitti:
Ainoa rikos on langeta näin heikkoon rölliin.
En.Sitä minäkin koko aloitus vedetty hatusta taas tai jostain elokuvasta Tv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten on sellainen vaihtoehto ettei hakkaa ketään.
Jos on ihan pakko niin siitä miehestä.
Hertti sentään, onko ihmiset niin tyhmiä etteivät usko tälläistä tapahtuneen. Olen eri kuin aloittaja, mutta meidän perheessä pahoinpideltiin sekä koirat että lapset. Se oli kamalaa. Syviä traumoja on, eikä enää mitään kontaktia kyseiseen vanhempaan.
Minun isäni löi koiraa ja painoi kuonoa ulostetta ja pissiä vasten kun koira ei ollut tehnyt paperille. Tuo muisto on niin ahdistava ja traumaattinen.
Näitä vanhempia on, jotka itse eivät pidä eläimistä, mutta lemmikki otettu vain lapsen mieliksi. Oma äitini pakotti minut soittamaan eläinlääkäriin ja kysymään lopetuksen hintaa, kun kissa oli taas kerran raapinut tapettia. Oli kuulemma minun syyni, koska kissa oli minulle lahjaksi otettu. Tähän liittyi muutakin henkistä pahoinpitelyä lapsena vanhemman taholta.
No kyllä se negatiivisesti vaikuttaa, mutta esim. traumatisoitumiseen vaikuttaa niin moni muukin tekijä, ettei tuon perusteella voi vielä sanoa mitään. Kai se koira nyt on kuitenkin viety pois perheeltä?