Kyllä ihmiset on läskejä!!!
Käytiin eilen lasten kanssa uimarannalla, eikä voinut olla huomaamatta, kuinka lihavia ihmisiä ranta oli täynnä.
Lisäksi myös lapsia oli ihan jumalattomia tankkeja. VOi vai ihmetellä, miten aikuiset päästävät lapsensa samanlaisiksi kuin ovat itse. Panevat vahingon kiertämään.
En itsekään ole mikään laiheliini, ja raskauskilojakin on viisi vielä jäljellä, mutta tuolla rannalla tunsin olevani oikea ruipelo.
Ylipainoa oli ja reilusti, useilla kymmeniä kiloja. Saattoi melkein kuulla rasvan tirinän auringossa... Huhhuh, paljonkohan nuo ihran tuomat sairaudet tulevat maksamaan meille kaikille verorahojen muodossa?
Kommentit (67)
mutta kyllä tää on ihan elämäntapamuutos ollu, nyt vaan ihan terveenjärjen mukaan olen jatkanut, ei mitään poppaskonsteja :) toisina viikkoina on lähtenyt vaan pikkasen mutta olen ajatellu olla sitkeä
kuin tuollainen ilkeämielinen bitch-ruipelo.
Laihduttaminen voi hyvinkin olla monille hankalaa ja ikävää. Kommenttini oli tuolle yhdelle jonka mielestä hoikat ihmiset ovat jotain itsensä kiduttajia ja ihmedieetillä kituuttajia. Näin ei suinkaan ole asia.
T: tuolla aiemmin asiaa kommentoinut
Siihen et yksinkertaisesti ole pätevä. Et tiedä mitään liikakiloista tai laihduttamisesta. Se, että itse syöt oikein ja liikut paljon, on tietenkin hyvä asia, mutta ylipainon ja varsinkin todellisten läskien takana on niin paljon muuta esim. masennusta, mielenterveysongelmia, lääkityksiä, vääränlaisia ruokatottumuksia, jotka opittu jo lapsena esim. tunnesyöminen jne. Ja sitten tietenkin se, että yksinkertaisesti syö liikaa. :)
Paikka on mitä mainioin näyttää oikeanlaista toimintaa...Harmi vaan, että moni ei oikein lähde jumppailuuni mukaan
Läskiys ei ole terveellistä, vaikka juuri nyt arvot sattuisikin olemaan kunnossa. Pitää muistaa, että läski kuormittaa myös niveliä.
Viittaatko kenties raskaudenaikaisen ylensyönnin seurauksena tulleeseen läskiin?
Taitaa tässä pata soimata kattilaa, kun itsekin selittelet vararenkaitasi raskaudella.
T: kolmen lapsen äiti, mitat 165/50 ja "alkuperäiskunnossa" kolmisen viikkoa jokaisesta synnytyksestä
Poika ei halunnut mennä viikonloppuna uimarannalle, kun nykyään tietää liiankin hyvin, että on vähän pullukka. Ja mies tietysti jaksaa kerta toisensa jälkeen huomauttaa sekä minua että poikaa meidän vatsoistamme.
Käy sääliksi, kun poika ei kehtaa edes kotipiirissä olla ilman paitaa enää. No me jatketaan piilossa laihduttamista, että joskus kehdataan tulla sinne rannalle arvostelevien katseiden alle.
Läskiys ei ole terveellistä, vaikka juuri nyt arvot sattuisikin olemaan kunnossa. Pitää muistaa, että läski kuormittaa myös niveliä.
mutta vahvistaa luita. Eli tasoihin menee.
Hoidata sinä reisiluunmurtumiasi niin minä menen polvileikkaukseen. Elämästä ei edelleenkään selviä hengissä..
Ja kylläpäs tuntuu pahalta lukea tätä ketjua. Itse en kehtaa mennä jumppaan, kuntosalille, rannalle, uimalaan koska häpeän kilojani ja sitä että ihmiset tuijottaa ja jotkut jopa arvostelevat päin naamaa. Oletteko tulleet ajatelleeksi sitä että tälläinen kaikki satuttaa meitä lihavia ja tekee entistä vaikeammaksi sen että menisi ihmisten ilmoille, liittyisi kuntosalille/jumppaan yms. Itse käyn kävelyllä joka päivä, reippaalla yli tunnin kävelyllä... mutta en kehtaa kuntosalille/jumppaan mennä. Siellä ihmiset tuijottavat, ompa minulta jopa kysytty mitä tuollainen läskiperse täällä tekee. Onneksi sentään kaikki eivät ole sellaisia...
ja minulla ei muuten ole ylipainoa kuitenkaan enempää kuin 10kg.
kun todella lihavat ihmiset lyllertävät heseen/mäkkäriin ja mussuttavat roskaruokaa. olen nähnyt yltiölihavia vanhempia, joilla pieni muksu mukanaan, hyvää vauhtia tulossa pulleroksi hänkin. lapsi parka. :/
mutta vahvistaa luita. Eli tasoihin menee. Hoidata sinä reisiluunmurtumiasi niin minä menen polvileikkaukseen. Elämästä ei edelleenkään selviä hengissä..
Laiheliinihan on voinut pomppia! ohis
No varo sitten kohdunlaskeumaa tai peräti esiinluiskahdusta!
...läskit ovat tämän maailman nekruja. Laihat yrittävät inistä, että heitä arvostellaan, mutta kyllä siinä on valovuosien ero verrattuna syrjintään, ylenkatseeseen, inhoon ja jopa vihaan, mitä lihavat saavat osakseen. Lihava on kaikkien maalitaulu, kaikki saavat arvostella häntä ääneen ja julkisesti. Käsittämättömän julmaa!
Ja kylläpäs tuntuu pahalta lukea tätä ketjua. Itse en kehtaa mennä jumppaan, kuntosalille, rannalle, uimalaan koska häpeän kilojani ja sitä että ihmiset tuijottaa ja jotkut jopa arvostelevat päin naamaa. Oletteko tulleet ajatelleeksi sitä että tälläinen kaikki satuttaa meitä lihavia ja tekee entistä vaikeammaksi sen että menisi ihmisten ilmoille, liittyisi kuntosalille/jumppaan yms. Itse käyn kävelyllä joka päivä, reippaalla yli tunnin kävelyllä... mutta en kehtaa kuntosalille/jumppaan mennä. Siellä ihmiset tuijottavat, ompa minulta jopa kysytty mitä tuollainen läskiperse täällä tekee. Onneksi sentään kaikki eivät ole sellaisia...
ja minulla ei muuten ole ylipainoa kuitenkaan enempää kuin 10kg.
ja ihan samaa katsoin. Vieressä oli pulleroperhe, koko ajan suu käydä mussutti vanhemmilla. Koko ajan oli käsi sipsipussissa. Lapset oli aika normaalivartaloisia, olisivat siinä temmeltäneet ihan iloisesti, mutta koko ajan äiti tai isä huuteli: Nyt syömään lihapiirakkaa! Tulkaapas nyt ottamaan tätä! Tulkaapas juoman limsaa! Hirmuiset kassilliset sapuskaa mukana. Ja miksi ihmeessä, me pärjätään rannalla muutamia tunteja ihan syömättä yhtään mitään, juotavaa löytyy.
te ootte oikeesti aika pelottavia, kaasukammioonko kaikki ylipainoiset haluaisitte?
ja osoittaa, mihin kaikkeen ihmiset kykenevät yrittäessään jollakin tasolla nostaa itseään ylöspäin. Muuten koko ketju huvittaisi, mutta tosiaan säälittää ne kiloistaan kärsivät, jotka eivät tällaisten itserakkaiden ja omahyväisten ja ilkeiden ihmisten takia kykene enää menemään rannalle, jumppaan tai edes kävelemään puistoon tai ostoksille kauppaan. En voinut oikeasti edes arvata, että näin omahyväisiä ihmisiä on olemassa. Että oikeasti kytätään ja kyylätään rannalla toisten ihmisten läskejä ja syömisiä! Seuraavaksi varmaan kytätään kaupassa ostoskärryä, ravintolassa lautasta, jumpassa hikikarpaloiden määrää (hikoili jo ennen kuin jumppa alkoikaan, hah haa).
Nro 26 (?), mitä ihmeen itsekritiikkiä? Tarkoitatko oikeasti, että lihavilla ei ole oikeutta olla rannalla? Että eivät saa olla julkisilla paikoilla, koska ärsyttävät muita? Kyllä olette suvaitsemattomia ja ahdasmielisiä kyyliä!
Itselläni on kokemusta liikalihavuudesta ja liikalaihuudesta, sopiva en vielä ole ollut... Ikinä laihoina aikoinani en saanut tuollaista sontaa niskaani lihavilta, kun te nyt annatte lihaville! Ilimiselvästi olette muussa elämässänne niin suurissa vaikeuksissa, että painolla pitää päteä. Tosi rohkeaa! Menkää itseenne ja koettakaa kehittää itsellenne kykyä empatiaan. Ei varmasti ole helppoa mutta ei toivotontakaan. Ja elämässä tosi tärkeä ominaisuus, jos haluaa pitää ympärillään muita ihmisiä ja sukulaisia.
ollut lihava enkä edes normaalipainoinen vaan alipainoinen. Rannalla lyllersin lapsieni kanssa ja hävetti kyllä ihan mielettömästi olla rannalla, mieluiten olisi tehnyt mieli vetää jätesäkki päähän, mutta toisaalta en omien läskieni takia voi kieltää lapsiltani rannalla oloa ja uimista. Meidän molemmat lapset on aina ollut hoikkia (neuvolan -10-15 käyrillä painon suhteen) ja katsonkin mitä syövät, eväänä meillä oli banaaneja, mansikoita ja riisipiirakoita lapsille. Tosin eivät syöneet kun mansikoita.
Toivon, että mun lääkitys saataisiin siinä mielessä kuntoon, että pääsisin edes normaalin kirjoihin painoni suhteen ensi kesäksi.
lähes sanasta sanaan samanlaisia aloituksia nyt muutaman viikon aikana.