Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää katkeruus omaa miestä kohtaan, kun hän pääsee niin helpolla?

Vierailija
06.07.2010 |

Ajatukseni taitavat olla ihan typeriä, mutta minua nyt toise lapsen syntymän jälkeen vaivannut jatkuvasti katkeruus siitä kuin helppoa mieheni elämä on. Hän saa lapsen ns. ilmaiseksi ilman raskautta, synnytystä ja sen jälkeisiä kipuja, valvomisiä, imetystä ja sen sitovuutta jne jne.

Tästä voi saada kuvan että mieheni on joku lusmu joka istuu baareissa ja minä hoidan lapset, ei, näin ei suinkaan ole. Olen vaan heräänyt huomaamaan että osallistuvinkaan mies ei yleensä joudu tekemään yhtä paljon kuin keskiverto äiti. Tuttavaperheissäkin homma menee aina niin esim. grillijuhlissa tai mökillä, että aluksi kaikki ovat yhdessä ja vaihdetaan kuulumiset, sitten tunnin-parin päästä naiset vahtii väsyneenä lapsikatraita kun miehet saunoo ja soutelee keskenään pitkän kaavan mukaan, juo olutta ja jauhaa paskaa. Ja tottakai miehet nukkuu pitkään seuraavana aamuna kun naiset hoippuu kukonlaulun aikaa ipanoitaan puurottamaan.

Kaiken tämän päälle naiset käy vielä töissä siinä missä miehetkin joten vanhanaikaiseen jakoon ei mielestäni voi vedota.

Kommentit (436)

Vierailija
201/436 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas lapset hoidetaan yhdessä, joten en ole äitiyteen liittyvistä asioista ollut samoissa fiiliksissä. Mutta työelämä aiheuttaa mulla kateuden ja katkeruuden tunteita miestä kohtaan. Hänellä on superhieno työ, loistava palkka ja edut, ei työaikoja jne. Itse raadan naisvaltaisella alalla paskapalkalla ja työilmapiiri on läpimätä. Voisin jäädä kokokaan kotiin, koska mies tienaa niin hyvin, mutta hän ei suostu tähän. Olen siis katkera siitä, että joudun kitumaan töissä sen pienen rahan eteen, mitä meidän taloudessa ei välttämättä edes tarvittaisi. Meni siis vähän ohi aiheen, mutta samaten olen kateellinen siitä, miten helpolla mies pääsee.

Kannattais käydä koulut ja hankkia pätevyydet. Itse olen siis samassa tilanteessa, vaimo tekee fyrkkaa ja itse olen sinikaulusapina.

Vierailija
202/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/6f493f57-d001-453f-bf72-2982…

Niinpä niin. Te, joilla lähtökohtaisesti suhde on lasten saamisen jälkeen täysin tasa-arvoinen (ilman, että joudutte miestä jatkuvasti muistuttamaan ja asioista riitelemään), olkaa tyytyväisiä. Todella monella näin ei kuitenkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan tänne tullut taas jo pari kirjoitusta lisää tuosta miesten loisimisesta suhteessa.

Vierailija
204/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat naisen harrastus, turha valittaa jos sellaisia on pitkän harkinnan jälkeen päätynyt tekemään. Miehillä on aivan muut harrastukset, on normaalia ja luonnollista ettei lapset kiinnosta.

Eri juttu tietysti jos se mies on ne lapset halunnut(mut silloin ei ole kaikki kohdillaan päänupissa). Todellisuudessa kuitenkin se mies on todennäköisesti halunnut pitää naisen ja sen vuoksi puoltanut  lisääntymistä.

Opetelkaa olemaan onnellisia niiden puolesta joilla menee hyvin. Helpointa on olla onnellinen sellaisen puolesta jota rakastaa. Katkeruus kuuluu vihollisille.

Vierailija
205/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä otin ihan tarkoituksella eri systeemin meidän perheessä. Ilmoitin miehelle että se olen sitten minä tällä kertaa joka saunoo ja kaljoittelee ja hyvin se mies sopeutui asiaan :D monet tuttavanaiset vaan alistuvat osaansa...

Ai sinä aina saunot ja kaljoittelet :O Sinähän se sitten oletkin tasa-arvoimmeisiä, etkä suinkaan alista miestäsi hirmuvaltaasi :D

Vierailija
206/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on yhtä pskoja valitettavasti. Varsinkaan, jos eivät ole asuneet kauaa yksin tai kenenkään kanssa kimpassa. Yleensä ei kannattaisi ikinä ottaa miestä, joka ei ole sinua aiemmin jo seurustellut jonkun naisen kanssa. Äidit ei tunnetusti osaa kasvattaa poika lapsiaan, koska pojat ottaa mallia siitä lusmuilevasta isästään ja näin ajattelevat kaikkien kotitöiden ja ns. Lasten hoidon ja muiden organisointi/ aikataulu juttujen olevan naisten ja äitien hommia. Tähän päälle vielä se, että pitkissä suhteissa miehistä tulee ihan lahnoja seksin suhteen ja itkevät kun naiset muka pihtaavat vaikka totuus on se, että ovat jo täysin tuhkamunia, lahnoja ja eivät halua oppia hyvää seksiä niin kuin eivät mitään muutakaan tässä elämässä esim. Tasapuolinen arjen hoito. Kun on varaa niin ukko lähtee, kun leppäkeihäs. Ja ketään en enää saman katon alle huoli. Miehet voisivat joskus katsoa peiliin ja myöntää, että nyt tuli mokattua. Miksihän erotilastot niin isoja? Koska miehet ovat lusmuilevia pskoja.

Varmasti joku ehkä onkin ihan ok ja roolit ns. voi olla toisinkin päin, mutta epäilen. Ja hei mitä vtua naisen pitää "kouluttaa" aikuinen ihminen siis mies aikuiseksi? Ei helkutti. Siis ajatelkaa miehet? Kummaku armeijassakaan eivät saa enää miehistä tehtyä miehiä. Tai sitten siellä ei tarpeeksi korosteta siinä viikkausharjoitusten yhteydessä, että miehet tämä on teidän paikkanne loistaa parisuhteessa.

Tää kirjoitus on kyllä ihan totta. Meillä sentään jo lapset isoja, eikä niitä huolia enää ole, mutta esim tuoseksi. Mies todellakin on "lahna"sängyssä.   Ei mitään esileikkiä, kylmiltään yrittää työntää sisään, aikansa jypyttäisi ja se on siinä. Jos vain suostuisin. Todella paskaa seksiä. 

Ja ei mitään vaikutusta vaikka kuinka kauniisti sanoo, että ei noin.

Toinen esimerkki ei ole henkilökohtainen, mutta naurattaa ja  sapettaa vieläkin kun kuulin kahden miehen keskustelevan armeija muistojaan (?) Toinen sanoi, että Erkki oli joutunut armeijassa pesemään vessanpönttöjä ja kokemus oli ollut niin traumatisoiva, että ei ihme, ettei Erkki siitä toipunut. Toinen sanoi, että " No ei kyllä voi miestä pahemmin nöyryyttää". 

Tämä siis miesten(aikuisten) mielipide siivoamisesta. Mies on niin kaiken yläpuolella, että vain alempiarvoinen nainen voi hänen pyttynsä siivota :D

PS esimerkin nimet vaihdettu. (Tunnistamisen estämiseksi)

Vierailija
207/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä otin ihan tarkoituksella eri systeemin meidän perheessä. Ilmoitin miehelle että se olen sitten minä tällä kertaa joka saunoo ja kaljoittelee ja hyvin se mies sopeutui asiaan :D monet tuttavanaiset vaan alistuvat osaansa...

Ai sinä aina saunot ja kaljoittelet :O Sinähän se sitten oletkin tasa-arvoimmeisiä, etkä suinkaan alista miestäsi hirmuvaltaasi :D

Tuossa kommentissahan sanotaan, että "tällä kertaa se olen minä joka saunoo ja kaljoittelee". Huom! Tällä kertaa......eli siis ensikerralla varmaan mies? 

Eli on tasa-arvoista.

Vierailija
208/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat naisen harrastus, turha valittaa jos sellaisia on pitkän harkinnan jälkeen päätynyt tekemään. Miehillä on aivan muut harrastukset, on normaalia ja luonnollista ettei lapset kiinnosta.

Eri juttu tietysti jos se mies on ne lapset halunnut(mut silloin ei ole kaikki kohdillaan päänupissa). Todellisuudessa kuitenkin se mies on todennäköisesti halunnut pitää naisen ja sen vuoksi puoltanut  lisääntymistä.

Opetelkaa olemaan onnellisia niiden puolesta joilla menee hyvin. Helpointa on olla onnellinen sellaisen puolesta jota rakastaa. Katkeruus kuuluu vihollisille.

:DDDDDDDDDDDDDDD Tämä provo on jo aika kulunut, joten yritä kehitellä uusi ;)

Ja vaikka mies olisi vain saisen pitämisen toivossa lisääntynyt, ei se poista miehen vastuuta lapsistaan. Mies on kuitenkin halunnut lisääntyä, oli hänen motiivinsa siihen sitten ollut mikä tahansa. Voihan naisenkin motiivi tehdä lapsia olla se, että haluaa pitää miehen itsellään. Ei niitä lapsia voi sen verukkeella jättää hoitamatta, että minä halusin ne vain sen takia, ettei tuo puoliso lähde. 

Oli syys lasten hankkimiselle mikä tahansa, aikuinen ihminen vastaa huutonsa, ja hoitaa lapsensa. Ei ole lapsen vika, että isän motiivit lapsen hankkimiselle on mitkä on, mutta lapsen ei niistä kuulu maksaa. AIKUISEN miehen valinnoista ei lasta laiteta maksamaan laskua. Kasva sinäkin jo aikuiseksi.

Vai oletko se kuuluisa MIESLAPSI.

Vierailija
209/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pop98 kirjoitti:

Kummallista valitusta, tutkimusten mukaan on fakta että naisella on valta parinvalinnassa.

Miksi ette ota sellaista miestä joka tekee kotitöitä, se jokaisen naisen oma vapaa valinta.

Tiedän paljon yksinäisiä miehiä jotka tekisi kotitöitä paljon, jos joku nainen heidät huolisi.

Enemmän päätösvaltaa miehen valinnassa sieltä alapäästä yläpäähän, naiset, kiitos!

Kyllähän ne suurin osa miehistä niitä kotitöitä alkuun tekeekin. MUTTA kun ensimmäinen lapsi syntyy ja yleensä se nainen jää kotiin sitä hoitamaan, tämänkin palstan mukaan miehen ei sen jälkeen kuulu tikkua ristiin kotona laittaa, sillä elättäähän hän perheen. No nainen yksin hoitaa lapsen ja kodin. Sen jälkeen nainen lähtee takaisin työelämään, mutta mikään ei kotona enää muutu. Edelleen se nainen tekee siellä kaiken. Mies on taantunut, eikä suostu enää saavutetuista eduista luopumaan.  Tappelu on valmis. 

Tämä ei siis  ole naisten vika, vaan miesten, jotka luulee yhtäkkiä olevansa yksi huollettava lasten lisäksi.

Vierailija
210/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joustetaanko myös siinä mitä täytyy tehdä ja mitä "täytyy tehdä"? Jos mies toteaa ettei tarvitse olla näin siistiä kotona yms. niin nainen tulee tässä vastaan ja siivotaan vähemmän

Minä olen tullut siivouksen suhteen miestä vastaan niin paljon, että mies jo huomauttelee, että onpas sotkuista ja pitäisi siivota. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Eikö se niin olekaan, että siivoaa, ketä sotku häiritsee?

Vierailija
211/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenteko on jokaisen oma ja vapaaehtoinen arvovalinta, ihan turha näitä täällä kirjoitella. Ei kannata tehdä lapsia jos ei viitsi niitä hoitaa, koskee tietysti niin naisia kuin miehiä.

Vierailija
212/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Muistutitte minua siitä, miksei kannata otta enää yhtään ukkoa saman katon alle asumaan. Seuraava parisuhteeni tulee olemaan sellainen, jossa molemmilla on omat huushollit ja seurustelu keventää mieltä, eikä vie voimia. t. parisuhdetta etsivä

Vierailija
213/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti nyt naiset, ottakaa elämä haltuunne. Teistä ei tule miehiä, teidän kuuluukin olla äitejä ja sen takia saatte ison vastuun ja ilon olla lapsenne ensimmäinen ystävä ja kaikki mitä hänen universumissa ensimmäisiä kuukausina kuuluu. Vaalikaa tätä elämänne kauneinta rakkausuhdetta ja antakaa sille sen arvoinen panos. Keskustelkaa rauhallisesti miestenne kanssa mahdollisista pienistä irtiotoista ilman lasta omaan aikaan. Hankkikaa ystäviä, jotka ovat täsmälleen samassa tilanteessa ja järjestäjää heidän ja heidän lastensa kanssa yhteisiä äiti lapsi juttuja. Älkää kuormatko katkeruutta miehenne ja teidän välille, se on pitkä ja ruma tie matkalla eroon. Mies ja nainen on erilaisia ja eläköön tuo ero, miehessä on aikanaan esim poikalapsilla tärkeä roolimalli, älkää lyökö miehuutta lyttyyn... älkää itse pelätkö olla naisia ja naisellisia tänä nykyaikaisena sukupuolettomana aikana!!!

tämän kaiken kirjoitan rakkaudella ja vinkkinä teille

Vierailija
214/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt naiset, ottakaa elämä haltuunne. Teistä ei tule miehiä, teidän kuuluukin olla äitejä ja sen takia saatte ison vastuun ja ilon olla lapsenne ensimmäinen ystävä ja kaikki mitä hänen universumissa ensimmäisiä kuukausina kuuluu. Vaalikaa tätä elämänne kauneinta rakkausuhdetta ja antakaa sille sen arvoinen panos. Keskustelkaa rauhallisesti miestenne kanssa mahdollisista pienistä irtiotoista ilman lasta omaan aikaan. Hankkikaa ystäviä, jotka ovat täsmälleen samassa tilanteessa ja järjestäjää heidän ja heidän lastensa kanssa yhteisiä äiti lapsi juttuja. Älkää kuormatko katkeruutta miehenne ja teidän välille, se on pitkä ja ruma tie matkalla eroon. Mies ja nainen on erilaisia ja eläköön tuo ero, miehessä on aikanaan esim poikalapsilla tärkeä roolimalli, älkää lyökö miehuutta lyttyyn... älkää itse pelätkö olla naisia ja naisellisia tänä nykyaikaisena sukupuolettomana aikana!!!

Juuri näin. Naiset ja miehet ovat erilaisia ja näin kuuluukin olla.

Vierailija
215/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Naiset ja miehet ovat erilaisia ja näin kuuluukin olla.

No eipä nuo nykymiehet omaa tonttiaan enää viitsi hoitaa. Kotona ei tehdä niitä "miestentöitä" saati elätetä vaimoa ja lapsia. Miehille on tärkeää, että nainen maksaa yhteisistä menoista puolet, mutta lapset kuitenkin kuuluvat naisen vastuulle myös taloudellisesti.

Vierailija
216/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttautua että todennäköisesti miehesi kasvaa ja kehittyy ja tilanne kääntyy jossian vaiheessa tai teille tulee ero.

Meillä 4 lasta ja yhdessä olovuosia jo reilusti yli 20v. Nuorinkin lapsista nyt jo yläasteella. Meillä 2.ensimmäisen lapsen ajan mies vielä tuuletti mennä. Ikää oli tuo hieman alle 30v ja oli vaikea luopua kavereista ja harrastuksista. Kun siitä selvittiin arki tasaantuikin ja meni noin 10 vuotta että molemmmat elettiin melko seesteistä lapsiperhearkea. Sen jälkeen minä rupesin kirimään aikaa takaisin. En tietoisesti vaan vain koska olen erittäis sosiaalinen ja aika vaan oli taas kypsä siihen, että myös minunkn teki mieli käydä viihteellä. Mieheni kohdalla se aika oli jo ohi. Ei kaivannut entisiä kavereita eikä baari-iltoja enää.

Nykyään käydään enimmäkseen kaksin, ollaan parhaita kavereita, eikä hirveesti edes kaivata muiden seuraa. Tällähetkellä suhteemme voi erinomaisesti enkä usko että me lastenkaan lähdettyä eroamme, niinkuin monelle käy

Vierailija
217/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tietenkin ongelma on se, ettei nainen "anna tarpeeksi vastuuta" miehelle. Vai olisko sittenkin niin, että moni nainen on kyllästynyt juurikin siihen työnjohtajan hommaan, jossa pitää määritellä kunkin vastuualueet ja huolehtia siitä, että työt tulee tehtyä. Jospa mies ottaisi sitä vastuuta itselleen ihan oma-aloitteisesti. Olisi ihanaa, jos mies toteaisi, että minä haluan nyt viettää aikaa lapsen kanssa tai voisinpa tässä vaikka imuroida, kun on niin hiekkainen tuo eteisen lattia. Hoitakoon ihan vapaasti omalla tyylillään, kunhan ylipäätään hoitaa ja loppuun asti. Ruoanlaitto ilman jälkien siivoamista ei ole omalla tyylillä tekemistä vaan asian puolitiehen jättämistä.

Vierailija
218/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus rumentaa, yhtä lailla naista kuin miestäkin. 

Aika säälittävää jos jää siihen katkeruuteen, että nainen joutuu kokemaan raskauden vaivat, synnyttää ym. Tottakai se ajatus varmaan tulee jokaisen synnyttäneen mieleen, mutta että ei hyväksy biologiaa, niin aika huonosti menee,

Vierailija
219/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tästä perheidyllikuviosta saanut niin siipeeni jo oman äitinikin kautta, että jos vielä lapsen tekisin pyytäisin naapurin n.30v ukrainasta Suomeen töihin tullutta äärimmäisen komeaa, entistä jalkapalloilijaa hiukan tänne puuhiin.

Hänellä on vaimo ja yksi poikalapsi ja tästä poikalapsesta näkee, että isä periyttää kaikki vahvat puolensa. Lapsi on TODELLA suloinen ja kasvaa isänsä kaltaiseksi komistukseksi. Mälli ei ole päiväysvanhaa ja mies on joka kantilta katsottuna juurikin parasta jalostusainesta.

Kun miehet aina puhuvat biologiasta ja sen varjolla hyppivät pedistä petiin, niin tämä on sitä naisen biologiaa :) Kuinka moni muuten suomipojista pääsisikään enää pukille, jos nainenkin alkaisi vain toteuttaa tätä luonnon omaa naisen biologiaa? Yksin kun nainen kuitenkin sen lapsen kanssa on, niin miksi ihmeessä alkaa viritellä mitään miehenpassauskuvioita ja tarjota miehelle kunniaa tyhjästä?

Vierailija
220/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä tilanne vielä niin että vaikka minä äiti olen luopunut lasten takia yöunista, harrastuksista jne, ja ajattelen asiat heidän kannaltaan, mies on meillä se hyvä tyyppi josta lapsetkin diggaa enemmän; hänen ei tarvitse valvoa joten on hyväntuulisempi, hänen ei tarvitse tehdä asioita vauva kainalossa joten voi keskittyä hauskuuttamaan lapsia ja hän saa myös päivittäin omaa aikaa työssäkäynnin lisäksi, joten miksi hän ei jaksaisi touhuilla iloisena lasten kanssa sen tunnin-pari minkä viitsii heille uhrata?

Tämä! Miehet voivat olla hyväntuulisia ja suositumpia, kun lapset eivät hoksaa kuka hoitaa enemmän ja luopuu omista huveistaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän