Te,ka olette "joutuneet" lähtemään omakotitalostanne taloudellisen tilanteen vuoksi.
Miten olette selvinneet? Mahtoi tuntua karmealta..vai saitteko kuukausilyhennyksiä pienemmiksi?
Kommentit (7)
miks pitäisi lähteä? missä voisi olla halvempaa asua kuin pienessä okt:ssa?
muissa aasumismuodoissa vastikkeet ja maksettava toisten lotraamista ja ikkunat auki talvipakkasilla. kun ei ketään kiinnosta säästää, kun kaikki maksetaan porukalla. joten kallista asumista kerros-ja rivitalossa.
jos on rakennettu liian kallis okt lainarahalla.
miks pitäisi lähteä? missä voisi olla halvempaa asua kuin pienessä okt:ssa?
muissa aasumismuodoissa vastikkeet ja maksettava toisten lotraamista ja ikkunat auki talvipakkasilla. kun ei ketään kiinnosta säästää, kun kaikki maksetaan porukalla. joten kallista asumista kerros-ja rivitalossa.
Nykyään kun otetaan paljon lainaa, ja sitten huomataan, ettei rahat riitäkään laskuihin lainanlyhennyksien jälkeen. Me asutaan rivarissa ja vastike on 110€/kk (jossain kyllä jopa 300€/kk!!)+omat vesimittarit+sähkö. Me ei ainaskaan makseta muiden kustannuksia. Lämmitysmuotona maalämpö. Eli en ole kyllä samaa mieltä tuosta rivariasumisen kalleudesta, eikö omakotitalossa asuminen tule hieman kalliimmaksi kuitenkin.
ap
oliko ne peräti 12%, en nyt muista tarkkaan. Onnellinen vaan olin tuolloin, kun mulla oli ASP-lainalla ostettu ensiasunto.
Ette varmaan kakkonen olleet ainoita, jotka talonsa joutuivat myymään, mun kaverille kävi samoin.
otti valuuttalainaa ja ostivat yksiön Mikkolasta (jos joku tietää paikan). Lainan korko lähti nousemaan ja oli yli 16% kun pariskunnan oli myytävä asunto. Siitä jäi aika paljon velkaakin.
vaikka lainaa ei olisi ollut paljoakaan, olivat korot todella kauheat.
Tunnen kaksi perhettä, jotka joutuivat myymään halvalla melkein uuden, itserakennetun omakotitalon. Aivan tavallisia taloja olivat eikä velkaa ollut otettu yli äyräitten. Toiselle jäi vielä talon myynnin jälkeen velkaa, kun oli niin huonot ajat myydä ja asuntojen hinnat olivat romahtaneet.
vaikka aikaa on 20 vuotta. Kuukausi lyhennyksiä ei voinut pienentää, kun korot nousi vaan, eikä pytytty niistäkään suoritutumaan