Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää katkeruus omaa miestä kohtaan, kun hän pääsee niin helpolla?

Vierailija
06.07.2010 |

Ajatukseni taitavat olla ihan typeriä, mutta minua nyt toise lapsen syntymän jälkeen vaivannut jatkuvasti katkeruus siitä kuin helppoa mieheni elämä on. Hän saa lapsen ns. ilmaiseksi ilman raskautta, synnytystä ja sen jälkeisiä kipuja, valvomisiä, imetystä ja sen sitovuutta jne jne.

Tästä voi saada kuvan että mieheni on joku lusmu joka istuu baareissa ja minä hoidan lapset, ei, näin ei suinkaan ole. Olen vaan heräänyt huomaamaan että osallistuvinkaan mies ei yleensä joudu tekemään yhtä paljon kuin keskiverto äiti. Tuttavaperheissäkin homma menee aina niin esim. grillijuhlissa tai mökillä, että aluksi kaikki ovat yhdessä ja vaihdetaan kuulumiset, sitten tunnin-parin päästä naiset vahtii väsyneenä lapsikatraita kun miehet saunoo ja soutelee keskenään pitkän kaavan mukaan, juo olutta ja jauhaa paskaa. Ja tottakai miehet nukkuu pitkään seuraavana aamuna kun naiset hoippuu kukonlaulun aikaa ipanoitaan puurottamaan.

Kaiken tämän päälle naiset käy vielä töissä siinä missä miehetkin joten vanhanaikaiseen jakoon ei mielestäni voi vedota.

Kommentit (436)

Vierailija
221/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt naiset, ottakaa elämä haltuunne. Teistä ei tule miehiä, teidän kuuluukin olla äitejä ja sen takia saatte ison vastuun ja ilon olla lapsenne ensimmäinen ystävä ja kaikki mitä hänen universumissa ensimmäisiä kuukausina kuuluu. Vaalikaa tätä elämänne kauneinta rakkausuhdetta ja antakaa sille sen arvoinen panos. Keskustelkaa rauhallisesti miestenne kanssa mahdollisista pienistä irtiotoista ilman lasta omaan aikaan. Hankkikaa ystäviä, jotka ovat täsmälleen samassa tilanteessa ja järjestäjää heidän ja heidän lastensa kanssa yhteisiä äiti lapsi juttuja. Älkää kuormatko katkeruutta miehenne ja teidän välille, se on pitkä ja ruma tie matkalla eroon. Mies ja nainen on erilaisia ja eläköön tuo ero, miehessä on aikanaan esim poikalapsilla tärkeä roolimalli, älkää lyökö miehuutta lyttyyn... älkää itse pelätkö olla naisia ja naisellisia tänä nykyaikaisena sukupuolettomana aikana!!!

tämän kaiken kirjoitan rakkaudella ja vinkkinä teille

Mulle äitiys ei koskaan ole ollut naisruden mitta eikä päinvastoin. Silti olen ihan onnellinen molemmista enkä toivoisi olevani samanlainen kuin puolisoni. En silti katso luonnostaan olevani puolisoa parempi lastenhoidossa tai esim. siivouksessa. Hän osaa ne ihan yhtä hyvin vaikka tekeekin jotkut asiat eritavalla. Samoin naapurissa maija tekee varmasti monet asiat toisin kuin minä eikä ole yhtään sen vähempää nainen tai jotenkin parempi tai huonompi kuin minä, erilainen hän toki on kuin minä.

Katkeruudesta kannattaa pyrkiä eroon. Koskee niin parisuhdetta kuin muutakin elämää.

Vierailija
222/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota silmä kouraan ja katso, mitä mies oikeasti tekee. Jos et vieläkään tajua, muuta erilleen ja tee myös miehen hoitamat työt. Ihmettelen suuresti jos et tajua vielä sittenkään. Ne miehen tekemät pikkuhommat saattavat paljastua ihan muuksi, jos joutuukin hoitamaan ne itse.

Asun yksin. Kyllä olen sitä mieltä, että kaksi ehtii enemmän kuin yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on surullinen paikka, johon naiset sylkevät omaa pahaa oloaan. Ottakaa nyt lusikka käteen ja tehkää asioille jotain, vaikka se olisi sitten avioero!!!!!

Vierailija
224/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota silmä kouraan ja katso, mitä mies oikeasti tekee. Jos et vieläkään tajua, muuta erilleen ja tee myös miehen hoitamat työt. Ihmettelen suuresti jos et tajua vielä sittenkään. Ne miehen tekemät pikkuhommat saattavat paljastua ihan muuksi, jos joutuukin hoitamaan ne itse.

Asun yksin. Kyllä olen sitä mieltä, että kaksi ehtii enemmän kuin yksi.

Jäin leskeksi kahden alaikäisen lapsen kanssa ja silmäni ovat todellakin avautuneet. Se työmäärä, joka minulle tuli lisää entisten töiden päälle on hämmästyttävän vähäinen, vaikka asumme omakotitalossa. Normaalit `miesten työt` eivät vie päivittäin läheskään niin paljon aikaa kuin naisten tekemät kotityöt. Lisätyötä on tullut vain satunnaisesti, eikä se ole läheskään niin rasittavaa kuin päivittäinen pakollisista asioista huolehtiminen.

Vierailija
225/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on surullinen paikka, johon naiset sylkevät omaa pahaa oloaan. Ottakaa nyt lusikka käteen ja tehkää asioille jotain, vaikka se olisi sitten avioero!!!!!

Mutta eihän avioeron myötä miestä saa tekemään puolia kotitöistä.

Vierailija
226/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on yhtä pskoja valitettavasti. Varsinkaan, jos eivät ole asuneet kauaa yksin tai kenenkään kanssa kimpassa. Yleensä ei kannattaisi ikinä ottaa miestä, joka ei ole sinua aiemmin jo seurustellut jonkun naisen kanssa. Äidit ei tunnetusti osaa kasvattaa poika lapsiaan, koska pojat ottaa mallia siitä lusmuilevasta isästään ja näin ajattelevat kaikkien kotitöiden ja ns. Lasten hoidon ja muiden organisointi/ aikataulu juttujen olevan naisten ja äitien hommia. Tähän päälle vielä se, että pitkissä suhteissa miehistä tulee ihan lahnoja seksin suhteen ja itkevät kun naiset muka pihtaavat vaikka totuus on se, että ovat jo täysin tuhkamunia, lahnoja ja eivät halua oppia hyvää seksiä niin kuin eivät mitään muutakaan tässä elämässä esim. Tasapuolinen arjen hoito. Kun on varaa niin ukko lähtee, kun leppäkeihäs. Ja ketään en enää saman katon alle huoli. Miehet voisivat joskus katsoa peiliin ja myöntää, että nyt tuli mokattua. Miksihän erotilastot niin isoja? Koska miehet ovat lusmuilevia pskoja.

Varmasti joku ehkä onkin ihan ok ja roolit ns. voi olla toisinkin päin, mutta epäilen. Ja hei mitä vtua naisen pitää "kouluttaa" aikuinen ihminen siis mies aikuiseksi? Ei helkutti. Siis ajatelkaa miehet? Kummaku armeijassakaan eivät saa enää miehistä tehtyä miehiä. Tai sitten siellä ei tarpeeksi korosteta siinä viikkausharjoitusten yhteydessä, että miehet tämä on teidän paikkanne loistaa parisuhteessa.

Ja tämä oksennus saa 21 yläpeukkua...

Vierailija
227/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä tilanne vielä niin että vaikka minä äiti olen luopunut lasten takia yöunista, harrastuksista jne, ja ajattelen asiat heidän kannaltaan, mies on meillä se hyvä tyyppi josta lapsetkin diggaa enemmän; hänen ei tarvitse valvoa joten on hyväntuulisempi, hänen ei tarvitse tehdä asioita vauva kainalossa joten voi keskittyä hauskuuttamaan lapsia ja hän saa myös päivittäin omaa aikaa työssäkäynnin lisäksi, joten miksi hän ei jaksaisi touhuilla iloisena lasten kanssa sen tunnin-pari minkä viitsii heille uhrata?

Tämä! Miehet voivat olla hyväntuulisia ja suositumpia, kun lapset eivät hoksaa kuka hoitaa enemmän ja luopuu omista huveistaan..

Kyllä lapset huomaa ja hoksaa asioita, vaikka se olisi tiedostamatonta. Jos asioihin ja rooleihin ei halua tietoisesti vaikuttaa ne myös periytyy. Ajatellaan että äidin kuuluukin olla aina huonolla tuulisella, eikä äiti voi luopua jostakin menosta kun mies ei kuitenkaan osaa hoitaa lapsia.

Vierailija
228/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei kannattas tehdä ollenkaan.

Vierailija
229/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on yhtä pskoja valitettavasti. Varsinkaan, jos eivät ole asuneet kauaa yksin tai kenenkään kanssa kimpassa. Yleensä ei kannattaisi ikinä ottaa miestä, joka ei ole sinua aiemmin jo seurustellut jonkun naisen kanssa. Äidit ei tunnetusti osaa kasvattaa poika lapsiaan, koska pojat ottaa mallia siitä lusmuilevasta isästään ja näin ajattelevat kaikkien kotitöiden ja ns. Lasten hoidon ja muiden organisointi/ aikataulu juttujen olevan naisten ja äitien hommia. Tähän päälle vielä se, että pitkissä suhteissa miehistä tulee ihan lahnoja seksin suhteen ja itkevät kun naiset muka pihtaavat vaikka totuus on se, että ovat jo täysin tuhkamunia, lahnoja ja eivät halua oppia hyvää seksiä niin kuin eivät mitään muutakaan tässä elämässä esim. Tasapuolinen arjen hoito. Kun on varaa niin ukko lähtee, kun leppäkeihäs. Ja ketään en enää saman katon alle huoli. Miehet voisivat joskus katsoa peiliin ja myöntää, että nyt tuli mokattua. Miksihän erotilastot niin isoja? Koska miehet ovat lusmuilevia pskoja.

Varmasti joku ehkä onkin ihan ok ja roolit ns. voi olla toisinkin päin, mutta epäilen. Ja hei mitä vtua naisen pitää "kouluttaa" aikuinen ihminen siis mies aikuiseksi? Ei helkutti. Siis ajatelkaa miehet? Kummaku armeijassakaan eivät saa enää miehistä tehtyä miehiä. Tai sitten siellä ei tarpeeksi korosteta siinä viikkausharjoitusten yhteydessä, että miehet tämä on teidän paikkanne loistaa parisuhteessa.

Ja tämä oksennus saa 21 yläpeukkua...

Miesviha saa tällä palstalla kannatusta.

Vierailija
230/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin asian eroamalla kun lapset olivat pieniä. Ei se helpottanut minun taakkaan vanhempana yhtään, sillä exmies ei ottanut lapsia luokseen, vaikka käyttikin heitä satunnaisesti päivällä jossain tapahtumissa tai hauskoissa jutuissa, eikä nykyään teinit enää mihinkään viikonloppuyökyläilyyn suostuisikaan.

Tietysti isä oli aina se ” kiva tyyppi” kun oli aina mukava ja jaksoi olla positiivinen milloin sattui käymään lapsia ”katsomassa”.

Mutta. Minun ei tarvitse katsoa sitä vetelehtimistä enää. Minun ei tarvitse vittuuntua siitä vapaamatkustamisesta omassa kotonani. Nykyään teinitkin ovat huomanneet että isä on pihalla heidän jutuistaan, eikä kunnollista lapsi-vanhempi suhdetta ole muodostunut. Itse pääsen nykyään helpolla, omatoimisia kun ovat, ja saan nauttia teinien luottamuksesta ja seurasta päivittäin. Mietin vaan kuka ei haluaisi luoda omaa suhdetta lapsiinsa, ne ovat ihmissuhteista kestävimpiä ja antoisimpia.

Jokainen tyylillään.

Vierailija
231/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on varmaan kultakimpale. Näinhän se menee, että keskivero äiti hoitaa lapsia aina enemmän kuin kaikkein osallistuvin isä. Mutta sinä kesänä kun vauvamme oli noin puolivuotias otti mies ihan kysymättä vetovastuun kaveriporukan mökki-illoissa yms. Nyt vasta tajusin että noinhan se meni. Juhannuksena sain juoda kaikessa rauhassa skumppaa ja parantaa maailmaa, mies hyppyytti vauvaa ja otti isomman mukaan saunomaan miesten kanssa. Toki meillä on myös kiva kaveriporukka, siellä kaikki isät osallistuu ja se on kunnia-asia. Pahaa silmää saisi jos ei omia lapsiaan hoitaisi tasapuolisesti. Ja kumpikin meistä vanhemmista on aina sen verran siivosti, että jaksaa aamulla herätä ipanoiden kanssa ellei sitten erikseen sovita että toinen saa nukkua.

Vierailija
232/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen siitä saa, kun elää konservatiivisen miehen kanssa ja mielessään konservatiivisen aivojensa kanssa. miehen voi valita ja ajatella voi eri tavalla.

Vierailija
233/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole muuten pakko synnyttää. adoptoi.

ei ole luonnonlakikaan, että sinä hoidat asiat, mieskin voi aivan kaiken, imetysmaidotkin voit jopa laitattaa pulloon ja mies tutilla imettää.

se on eri asia, jos vain alistuu kohtaloonsa, eikä ole valinnut miestä, jonka voi laitattaa tekemään.

elämä on valintoja.

Vierailija
234/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
235/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on varmaan kultakimpale. Näinhän se menee, että keskivero äiti hoitaa lapsia aina enemmän kuin kaikkein osallistuvin isä. .

Ei mene. Heti sen jälkeen kun menin töihin (lasten ollessa n.1,5v) on mieheni tehnyt vähintään yhtä paljon lastenhoitoa kuin minä. Usein enemmänkin koska minun työpäiväni ovat usein häntä pidempiä.

Eikä muuten ole kerran kertaa valittanut asiasta. Nyt lapset jo reilusti teini-ikäisiä joten mistään ihan ohimenevästä innostuksestakaan ei näytä olevan kyse.

Vierailija
236/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten, tutkimusten mukaan vauvan saa jättää yöksi itkemään ja ei ole mitään pitkäaikaisia vaikutuksia. on oma vikanne, kun ette ole ottaneet selvää ja tiedä asiasta.

https://www.nhs.uk/news/pregnancy-and-child/leaving-babies-to-cry-will-…

https://www.health.harvard.edu/blog/new-study-says-okay-let-babies-cry-…

https://www.nhs.uk/news/pregnancy-and-child/controlled-crying-safe-for-…

Vierailija
237/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenteko on jokaisen oma ja vapaaehtoinen arvovalinta, ihan turha näitä täällä kirjoitella. Ei kannata tehdä lapsia jos ei viitsi niitä hoitaa, koskee tietysti niin naisia kuin miehiä.

Tätäkin läskipäät alapeukuttaa, mikä teitä vaivaa oikein?

Vierailija
238/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt naiset, ottakaa elämä haltuunne. Teistä ei tule miehiä, teidän kuuluukin olla äitejä ja sen takia saatte ison vastuun ja ilon olla lapsenne ensimmäinen ystävä ja kaikki mitä hänen universumissa ensimmäisiä kuukausina kuuluu. Vaalikaa tätä elämänne kauneinta rakkausuhdetta ja antakaa sille sen arvoinen panos. Keskustelkaa rauhallisesti miestenne kanssa mahdollisista pienistä irtiotoista ilman lasta omaan aikaan. Hankkikaa ystäviä, jotka ovat täsmälleen samassa tilanteessa ja järjestäjää heidän ja heidän lastensa kanssa yhteisiä äiti lapsi juttuja. Älkää kuormatko katkeruutta miehenne ja teidän välille, se on pitkä ja ruma tie matkalla eroon. Mies ja nainen on erilaisia ja eläköön tuo ero, miehessä on aikanaan esim poikalapsilla tärkeä roolimalli, älkää lyökö miehuutta lyttyyn... älkää itse pelätkö olla naisia ja naisellisia tänä nykyaikaisena sukupuolettomana aikana!!!

tämän kaiken kirjoitan rakkaudella ja vinkkinä teille

Juuri näin. Naiset ja miehet ovat erilaisia ja näin kuuluukin olla.

No eipä nuo nykymiehet omaa tonttiaan enää viitsi hoitaa. Kotona ei tehdä niitä "miestentöitä" saati elätetä vaimoa ja lapsia. Miehille on tärkeää, että nainen maksaa yhteisistä menoista puolet, mutta lapset kuitenkin kuuluvat naisen vastuulle myös taloudellisesti.

Vää vää vää. Kyllä suurimman osan mielestä miehen velvollisuus on maksaa enemmän, syynä se että mitä on niin "tyhmä" ja tienaa enemmän. On kuulemma sairas vääryys jos molemmat maksaa elämisestä saman verran, naiselle jää kuussa satanen ja miehelle tonni omaa rahaa. On miehen vika, että naisella on huono palkka ja alkainen kunnianhimo/yritteliäsyys!

Vierailija
239/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta ei enää, lapset jo onneksi isompia. Hoidin lähes kaiken yksin, koska olin yh+3 lasta. Semmoista se vaan on, mutta aika parantaa! Nyt saan käydä vaikka joka vkl baareissa, harrastuksissa tms. Lapset eivät ole aina pieniä ja vahdittavia!!

äiti vm76

Semmoista se vaan on. Ei ole, jos ei alistu tuohon.

Vierailija
240/436 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää alkaa lesboksi ja voitte sit keinohedelmöityä tai adoptoida kersan. Sitten hoidatte sitä fifty- fifty periaatteella ettei tuu paha olo kummallekaan. Samaan aikaan voi tosin alkaa menkat ja menopaussi et tietty perhe onni jasopu voi silloin rikkoutua..

Juurikin näin. Jos haluatte lapsia ja kumppanin joka hoitaa kaikki velvollisuudet tasa-arvoisesti naisten standardeilla niin miksi ihmeessä lähdette miesten kanssa perheprojektiin ylipäänsä? On jo etukäteen selvää, että miehiä ei keskimäärin kiinnosta kodinvelvollisuudet samalla tavalla kuin naisia vaikka mitä lupaisivat etukäteen. Katkeroidutte ja päädytte suurimmalla todennäköisyydellä eroon jokatapauksessa.

Perustakaa toisten naisten kanssa "perheitä" kumppanuusvanhemmuus muodossa ja keinohedelmöitykset kehiin niin saatte yhtä hoivaviettisen ja velvollisuustuntoisen kumppanin kuin itse olette. Ei tarvitsi katkeroitua kumppaniin ollekaan :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä