Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat! Miksi Jumala ei auta perhettäni?

Vierailija
04.07.2010 |

Suuresta rukoilemisestamme huolimatta mikään asia ei muutu paremmaksi vaan huononee vain. Miksi?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele eksyttäjiä vaan rukoile sitkeästi. Herra pitää omistaan huolen. Jumala itse syntyi ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa ja kulki pitkän kärsimysten tien ristille. Tälläkin hetkellä Jumala, joka tuntee kaikki kärsimykset, kulkee teidän perheenne vierellä ja kannattaa. Jumala on kaikista väkevimmin läsnä juuri silloin, kun ihminen Häntä eniten tarvitsee, eli kärsimyksissä ja kriiseissä. Älkää kääntäkö Jumalalle selkäänne vaan pysykää lujina uskossa. Hän ei hylkää.

Jumala teidän perhettänne siunatkoon.

sano sille vitun jumalallesi että se "hän ei hylkää" muuttuisi teoiksi pikku hiljaa!

Ei saatana miten naurettavaa!

Vierailija
102/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rukoilin että saisimme vielä yhden lapsen. Ja tulinkin raskaaksi. Olin todella onnellinen. Mutta olenko sitten rukoillut väärin ku lapseni kuoli kohtuun ennen syntymäänsä? :/

Sekö on Jumalan tahto, antaa ja ottaa pois. Mitä pahaa olen tehnyt etten lasta sitten saanutkaan!?

Ei auttanut rukoukset mun taloudelliseen ahdinkoonkaan. Ei auttanut mun isäni, mun äitini, mun miehen vanhempien kohdalla kun ovat sairastuneet ja osa jo kuolleetkin. Kyllä sitä miettii että miksi jonkun pitää kestää ja kestää. Vaikka olisi kuinka hyvä ihminen!!!!! Niin aina vain heitetään lisää lokaa niskaan. Mitä ihmeen pahaa olen tehnyt!?

Miksi niin hyvä ja kaikkivoipa jumala ei tee näille paatuneille rikollisille mitään!? Siellä ne raiskaavat vankiloissa toisiaan, saavat elää, mutta ei pieni ihmisen alku. Miksi ne murhaajat ei joudu kokemaan tällaista menetyksen tuskaa, sairastamista, syöpää, sydänsairauksia, kun me tavalliset jotka emme ole ketään satuttaneet. Jotka yritämme elää vain normaalia elämää. Rakastaen lapsiamme ja vanhempiamme. Miksi ja miksi!?

Ei niihin ainakaan rukoilemalla saa vastausta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että toiveesi toteutuu ihan pian.

Vierailija
104/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistä keksitte, että pitää esim. rukoilla? Mistä se tulee, jos se tulee raamatusta, pitää silloin uskoa, että raamattu on totta - edes joku osa ja sitten sillä on jo joku kiinnike tähän Oikeaan maailmaan.

Pitäähän sinun jotenkin voida selittää Mihin uskot. Uskotko esim. jumalaan, joka on hyvä vai paha ja kiinnostaako tätä jumalaa tavallinen ihminen... mihin nämä perustuvat, jos kaikki on täysin abstraktia uskomista. Tässäpä se ongelma sitten tuleekin.

Vierailija
105/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

historiallista pohjaakaan. Uudesta testamentista puhumattakaan, jossa itsessään kirjoitetaan eri tarina eri kirjoittajan taholta. Puhumattakaan käännöksissä tapahtuneista väärinkäsityksistä.

Älä kuuntele eksyttäjiä vaan rukoile sitkeästi. Herra pitää omistaan huolen. Jumala itse syntyi ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa ja kulki pitkän kärsimysten tien ristille. Tälläkin hetkellä Jumala, joka tuntee kaikki kärsimykset, ....

Vierailija
106/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen, joka sen sanaan uskoo alkaa voida paremmin ja saa osakseen siunauksia.

He, jotka eivät usko eivät ymmärrä tätä, koska vaikka he yrittäisivätkin rukoilla, eivät mitään saisi, koska heidän uskonsa ei olisi aitoa.

Jumala antaa heille, joiden tietää olevan aidosti uskossa. Moni rukoilee hädässä, vaikka ei oikeasti usko.

Minua lähinnä naurattaa ihmiset, jotka luulevat olevansa Jumalaa ylempänä ja tieteen alkeellisin keinoin todistavat, ettei Jumalaa ole.

Minusta osoittaa suurta viisautta ihmisessä tajuta se, että olemme kuin muurahaisia verrattuna Jumalaan ja silti suurin osa meisä luulee tietävänsä paremmin.

Mutta eiväthän akateemiset ateistit, itsekkäästi ajattelevat ihmiset koskaan herkistä sieluaan muulle kuin matemaattiselle ja järkiperäiselle maailmalle. Se on oikeastaan vamma, koska aivotoiminta on niin suppeaa ja vain tietylle alueelle rajoittunutta.

Anteeksi vaan, mutta on pakko sanoa näin.

Vierailija
107/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen, joka sen sanaan uskoo alkaa voida paremmin ja saa osakseen siunauksia.

He, jotka eivät usko eivät ymmärrä tätä, koska vaikka he yrittäisivätkin rukoilla, eivät mitään saisi, koska heidän uskonsa ei olisi aitoa.

Jumala antaa heille, joiden tietää olevan aidosti uskossa. Moni rukoilee hädässä, vaikka ei oikeasti usko.

Minua lähinnä naurattaa ihmiset, jotka luulevat olevansa Jumalaa ylempänä ja tieteen alkeellisin keinoin todistavat, ettei Jumalaa ole.

Minusta osoittaa suurta viisautta ihmisessä tajuta se, että olemme kuin muurahaisia verrattuna Jumalaan ja silti suurin osa meisä luulee tietävänsä paremmin.

Mutta eiväthän akateemiset ateistit, itsekkäästi ajattelevat ihmiset koskaan herkistä sieluaan muulle kuin matemaattiselle ja järkiperäiselle maailmalle. Se on oikeastaan vamma, koska aivotoiminta on niin suppeaa ja vain tietylle alueelle rajoittunutta.

Anteeksi vaan, mutta on pakko sanoa näin.

höpö höpö. Raamattu on ihmisten kirjoittama opus jota on ihan muutama kerta väännelty aikojen kuluessa -ei sen enempää, sori vaan.

Vierailija
108/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen, joka sen sanaan uskoo alkaa voida paremmin ja saa osakseen siunauksia. He, jotka eivät usko eivät ymmärrä tätä, koska vaikka he yrittäisivätkin rukoilla, eivät mitään saisi, koska heidän uskonsa ei olisi aitoa. Jumala antaa heille, joiden tietää olevan aidosti uskossa. Moni rukoilee hädässä, vaikka ei oikeasti usko. Minua lähinnä naurattaa ihmiset, jotka luulevat olevansa Jumalaa ylempänä ja tieteen alkeellisin keinoin todistavat, ettei Jumalaa ole. Minusta osoittaa suurta viisautta ihmisessä tajuta se, että olemme kuin muurahaisia verrattuna Jumalaan ja silti suurin osa meisä luulee tietävänsä paremmin. Mutta eiväthän akateemiset ateistit, itsekkäästi ajattelevat ihmiset koskaan herkistä sieluaan muulle kuin matemaattiselle ja järkiperäiselle maailmalle. Se on oikeastaan vamma, koska aivotoiminta on niin suppeaa ja vain tietylle alueelle rajoittunutta. Anteeksi vaan, mutta on pakko sanoa näin.

höpö höpö. Raamattu on ihmisten kirjoittama opus jota on ihan muutama kerta väännelty aikojen kuluessa -ei sen enempää, sori vaan.

Voi hyvänen aika, mutta jokainen valitkoot itse suuntansa.

Valitkaa vaan materiaalinen todellisuus, mutta joudutte pettymään.

Ja se, miksi me uskossa olevat teille näitä viestejä laitamme johtuu siitä, että heräisitte jo pois pahoinvoinnistanne.

Esim., jos molemmat puolisot ovat aidosti uskossa, ei ole mitään turhia pelkoja siitä, että toinen vaikka pettäisi. Raamattu ohjaa ja tukee kaikkia valintoja elämässä ja niillä valinnoilla lapsillekaan ei tule ongelmia. Uskossa olevat eivät ole itsekkäitä, eivät ahneita, eivät juoruile toisista, eivät joudu riitoihin muiden kanssa. on niin paljon hyviä puolia jo tässä maailmassa siitä uudesta puhumattakaan.

Vierailija
109/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kuules kyllä ihan uskossa olevat voivat olla itsekkäitä,kateellisia,riidanhaluisia,kovia arvostelemaan toisia,juoruilevat jne.katsos kukaan ihminen-myöskään uskovainen-ei ole synnitön uskovaiset voivat kyllä pyrkiä pois tuhoisista käyttäytymismalleista mutta uskon että kaikilla on ihan omat kipuiluaiheensa,esim.voi olla uskovainen vaikka olisi itsekäs,kateellinen tai vaikka polttaisi tupakkaa itse kipuilen ahneuden kanssa ja olen uskovainen.mutta eihän mun taivaspaikkani perustukaan omiin tekoihini vaan Jeesuksen uhraukseen mun puolesta.Aika moni uskovainen taistelee(tai pitäisi taistella)toisten arvostelun kanssa kun itse on päässyt eroon joistain huonoista käytösmalleista niin miudenkin pitäisi tai he eivät ole "tarpeeksi hyviä"uskovaisia.ja tohon et jos on aidosti uskossa niin ei tee sitä/tätä niin höpö höpö onhan niitä langenneitakin uskovaisia jotka kuitenkin (toivottavasti)palaavat sitten takaisin herran syliin.

Vierailija
110/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu pystytään todistamaan ihan täydeksi saduksi, joista osalla ei ole historiallista pohjaakaan. Uudesta testamentista puhumattakaan, jossa itsessään kirjoitetaan eri tarina eri kirjoittajan taholta. Puhumattakaan käännöksissä tapahtuneista väärinkäsityksistä.

Teologina voin sanoa, että puhut aivan täyttä paskaa. Uusi testamentti kertoo meille Jeesuksesta, joka on kiistatta historiallinen henkilö ja jota noin kolmannes maailman väestöstä pitää Jumalan Poikana, Vapahtajana. Jeesus ei taatusti ole mikään satuhahmo, eikä Raamattu satukirja.

Vierailija
111/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota noin kolmannes maailman väestöstä pitää Jumalan Poikana, Vapahtajana.

siitä onko Jeesus jumalallista alkuperää vai ei. Luin kerran Raamatusta pois jätettyjä kirjoituksia ja totesin että okei, näitten perusteella Jeesus oli samanlainen näkijä kuin muutkin ns. valaistuneet. Ts. syvällistä opetusta. Mutta Raamatussa hirveän suuri osa teksteistä on taatusti vaan joittenkin yksittäisten ihmisten epäilemättä hyvässä uskossa kirjoittamia juttuja, joita ei tarvis palvoa niin paljon kuin niitä palvotaan, esim. Paavali. JOS on olemassa jumala, joka on luonut aivan ällistyttävän kokoisen maailmankaikkeuden miljardeine tähtineen, niin eihän meillä ole mitään edellytyksiä "ymmärtää" häntä, eikä varmasti mitkään Älä pane sitä tai tota -jutut ole oleellisia.

Vierailija
112/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano sille vitun jumalallesi että se "hän ei hylkää" muuttuisi teoiksi pikku hiljaa!

Ei saatana miten naurettavaa!

Jos Jumala ei otakaan pois sitä kärsimystä, minkä joudumme kohtaamaan, niin Hän taatusti kantaa meidät sen lävitse ja antaa meille voimaa. Jumala kulkee rinnalla ja johdattaa. On meistä kiinni, käännymmekö kriiseissämme Jumalan puoleen vai Hänestä pois. Jeesuskin rukoili Getsemanessa ennen ristiinnaulitsemistaan: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun."

Vierailija
113/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelleena ihmisenä, joka on tottunut lähdekritiikkiin ja analysointiin, varmaan pystyt näkemään kokonaisuuksia ja ymmärtämään, miten erilaisia maailmankatsomuksia on olemassa. Jokainen niistä tuntuu "just oikealta" niiden kannattajille.

Usko on uskoa, ei muuta. Se on sitä hinduille, kristityille ja jehoville.

Miksi minusta tuntuu taas siltä, että tosi moni näistä palstan uskovaisista on aika nuoria? Sen verran mustavalkoista ja ehdotonta mielipidettä sieltä nimittäin tulee. Tunnistan noin 22 -vuotiaan itseni niissa. : )

Vierailija
114/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetillinen lapsuus, ahdistava aikuisuus, _taistelin_ terapialla itselleni siedettävän elämän, yritin oikeasti kaikkeni enkä vaan istunut takapuolellani odottamassa että asiat muuttuu paremmiksi. Ja sitten kun rupesi pikkasen aurinko paistamaan risukasaan, varsinainen pommi putosi. Sori. Jumalaa ei ole. Ja jos on, hän on sadisti. Miksi Jumala olisi hyväntahtoinen? Miksei hän voisi yhtä hyvin olla pahantahtoinen, sekopää? Todisteita on pilvin pimein.

Vierailija
115/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran Raamatusta pois jätettyjä kirjoituksia ja totesin että okei, näitten perusteella Jeesus oli samanlainen näkijä kuin muutkin ns. valaistuneet. Ts. syvällistä opetusta. Mutta Raamatussa hirveän suuri osa teksteistä on taatusti vaan joittenkin yksittäisten ihmisten epäilemättä hyvässä uskossa kirjoittamia juttuja, joita ei tarvis palvoa niin paljon kuin niitä palvotaan, esim. Paavali. JOS on olemassa jumala, joka on luonut aivan ällistyttävän kokoisen maailmankaikkeuden miljardeine tähtineen, niin eihän meillä ole mitään edellytyksiä "ymmärtää" häntä, eikä varmasti mitkään Älä pane sitä tai tota -jutut ole oleellisia.

Edelleen voin teologina sanoa, että Raamattuun valittiin kaikista varhaisin aineisto, ja se pois jätetty materiaali on myöhempää perua. Ja tämä on ihan fakta. Vähemmän Dan Brownia ja enemmän oikeaa tietoa, jos sopii pyytää. ;) Ja ei Jumalaa tosiaan ole mahdollista ymmärtää täysin; Jumala on salattu Jumala. Jotakin voimme Jumalasta sanoa, mutta täysin emme Hänen olemustaan voi ymmärtää. Eikä meidän tarvitsekaan. Ja mitä Paavaliin tulee, Hän on Jeesuksen itsensä kutsuma apostoli ja sen tähden hän ansaitsee mielestäni erityisen auktoriteetin, mitä tulee uskoon ja oppiin liittyviin asioihin.

Anteeksi off topic.

Vierailija
116/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toden totta, että on valittava joko oikea tai väärä.

Oikeaa on hyvyys ja rakkaus ja väärää pahuus ja viha!

Jos ihminen on rikki, eikä erota oikeaa väärästä, on asiat aika huonosti.

Siksi varmaan kauhea viha uskossa olevia kohtaan, koska tiedätte koko ajan tekevänne väärin, mutta ette voi sitä myöntää tai hajoisitte?

Vierailija
117/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toden totta, että on valittava joko oikea tai väärä. Oikeaa on hyvyys ja rakkaus ja väärää pahuus ja viha! Jos ihminen on rikki, eikä erota oikeaa väärästä, on asiat aika huonosti. Siksi varmaan kauhea viha uskossa olevia kohtaan, koska tiedätte koko ajan tekevänne väärin, mutta ette voi sitä myöntää tai hajoisitte?

Kauhea paine saaranaaminen koko ajan päällä. Reläks. Oletko nuori vielä?

Olen aikaisemminkin kommentoinut näin ja sanon vielä saman jutun: en missään nimessä halua palvoa jumalaa, joka vaikuttaa mielestäni aika moraalittomalta, jatkuvasti kärttyiseltä ja lapselliselta tyypiltä. Ainakin siis tämän palstan kirjoitusten perusteella.

Monella tuntemallani tavallisella tallaajalla on korkeampi moraali, eivätkä he pelaa kummallisia pelejä ihmisten kanssa koko ajan.

Ajatusleikki: kun kristityt kerran vertaavat jumalaansa rakastavaan isään, mitähän mieltä lastensuojelu olisi kyseisen isukin puuhista? Joutuukohan ihmiskunta huostaanotetuiksi...

Vierailija
118/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelleena ihmisenä, joka on tottunut lähdekritiikkiin ja analysointiin, varmaan pystyt näkemään kokonaisuuksia ja ymmärtämään, miten erilaisia maailmankatsomuksia on olemassa. Jokainen niistä tuntuu "just oikealta" niiden kannattajille.

Usko on uskoa, ei muuta. Se on sitä hinduille, kristityille ja jehoville.

Miksi minusta tuntuu taas siltä, että tosi moni näistä palstan uskovaisista on aika nuoria? Sen verran mustavalkoista ja ehdotonta mielipidettä sieltä nimittäin tulee. Tunnistan noin 22 -vuotiaan itseni niissa. : )

Sydämen usko on paras varmuus. Emmekä me kristityt usko mihinkään täysin tuonpuoleiseen, hämyisään jumalaan vaan Jumalaan, joka syntyi ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa ja tuli siten aivan käsin kosketeltavaksi. Jeesuksesta on paljon lähdeaineistoa ja historiankirjoitusta (myös pyhien evankeliumien ulkopuolella).

Vierailija
119/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hädän ja tuskan hetkellä moni ihminen huutaa jumalaa, vaikka ei oikeasti edes usko. kun tuska jatkuu, jumalaa ei huutajan mielestä ole. ensin pitää uskoa, sitten voi puhtain mielin rukoilla jumalaa. voit olla varma että rukouksesi kuunnellaan ja että sinulle vastataan.

jumala ei oikeasti voi elämääsi muuttaa. itse uskon, että saan jumalalta voimia ja viisautta oman elämäni muuttamiseen. hän ei kanna vaikeimman yli, vaan tukee sinua. tuskat kuuluvat elämään ja ne tuovat lähemmäs taivasta.

ja ennen kuin joku alkaa jeesustelemaan siitä kuinka en ole mitään kokenut.. kyllä paskaa on mahtunut tähänkin elämään. opin rukoilemaan kun pientä keskoslasta leikattiin sisältäni kiireellä ulos. opin tuskan kasvattavan merkityksen istuessani teholla tytärtäni katsomassa. opin nöyryyttä katsellessani kuinka lapseni kuihtui pois.

onko käynyt mielessä, että jumala kuulee kaikki rukoukset? minun elämässäni on selvästi havaittavissa JOHDATUS eli minun rukouksiini on vastattu tuomalla eteeni mahdollisuuksia.

Vierailija
120/134 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hädän ja tuskan hetkellä moni ihminen huutaa jumalaa, vaikka ei oikeasti edes usko. kun tuska jatkuu, jumalaa ei huutajan mielestä ole. ensin pitää uskoa, sitten voi puhtain mielin rukoilla jumalaa. voit olla varma että rukouksesi kuunnellaan ja että sinulle vastataan. jumala ei oikeasti voi elämääsi muuttaa. itse uskon, että saan jumalalta voimia ja viisautta oman elämäni muuttamiseen. hän ei kanna vaikeimman yli, vaan tukee sinua. tuskat kuuluvat elämään ja ne tuovat lähemmäs taivasta. ja ennen kuin joku alkaa jeesustelemaan siitä kuinka en ole mitään kokenut.. kyllä paskaa on mahtunut tähänkin elämään. opin rukoilemaan kun pientä keskoslasta leikattiin sisältäni kiireellä ulos. opin tuskan kasvattavan merkityksen istuessani teholla tytärtäni katsomassa. opin nöyryyttä katsellessani kuinka lapseni kuihtui pois. onko käynyt mielessä, että jumala kuulee kaikki rukoukset? minun elämässäni on selvästi havaittavissa JOHDATUS eli minun rukouksiini on vastattu tuomalla eteeni mahdollisuuksia.

Olen todella pahoillani puolestasi luettuani kertomuksesi. : (

Itse vaan ihmettelen, miten eri tavoin ihmiset yrittävät saada jotain järkeä järjettömiltä tuntuviin tapahtumiin. Me ikäänkuin käytämme "linssejä", joiden läpi katsottuna elämä asettuu kunkin linssien mukaiseen viitekehykseen. Eli hindulaisen linssit saisivat tapahtuneen asettumaan erilaiseen perspektiiviin, samoin vaikkapa ateistin.

Kenenkään linssit eivät ole sen paremmat kuin toisenkaan, jokainen etsii itselleen sopivat. Toki ne omat tuntuvat aina oikeammilta ja paremmilta kuin toisten ja se onkin ihmiskunnan suurimpia ongelmia ja monien konfliktien lähde. Kokeilkaa joskus toistenne rillejä, voitte yllättyä. ; ) Tietysti moni ei sellaista uskalla tehdä, koska oma maailmankuvan järkkyminen pelottaa.

Jotkut tietenkin käväisevät vain pikaisesti specsaversissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi