Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas vko 41

28.09.2005 |

Heippa,

Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!

Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)

Hilmis

Kommentit (205)

Vierailija
141/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat arvot, onneksi olkoon. Minulla oli toukokuussa hcg yli 600, vaikka vain yksi alkio/sikiö oli kasvamassa. Mutta jopa minulle hoitsu sanoi, että vaikea on tästä minun arvostani päätellä, mitään.. (pp13 hcg 298..) Ultrassa ilmeisesti asian vasta näkee. Mutta tosi vahvalta näyttää siis arvosi, upeaa!!!

Minä pääsen ultraan sen matkani takia vasta viikolla 47, tuntuupa pitkältä tämä aika. Mutta nyt on kyllä ihan luottavainen mieli.

Palaillaan taas. Minä taidan kyllä visusti pysyä tällä puolella vielä, mitenkäs HILMIS sinä? Jospa sitten vkon 12 jälkeen uskaltaisi siirtyä toiselle puolelle..??? Kurkkimassa kyllä olen käynyt...

Nasu

Vierailija
142/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin koen tämän palstan niin omakseni, etten kyllä ihan vielä uskalla siirtyä plussanneisiin saatikka sitten odottajiin. Sitä foorumia en kyllä ole koskaan edes käynyt katsomassa. Jotenkin mulla on sellainen olo, etteivät helposti plussanneet voi todellisuudessa ymmärtää meitä tässä suossa kauemmin rämpineitä. En nyt halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta ainakaan vielä en tuntisi oloani odottajissa kotoisaksi.

Jos teille Nasu ja Pöppis (toivottavasti myös Virna ja Onni) sopii, niin pyöritään vielä vähän aikaan täällä. Niinhän tuo vko 35-36 plussanneetkin ovat näköjään tehneet :)

Kaipaan kuitenkin juttuseuraa, ja teidän kanssa olisi mukava vaihdella kuulumisia, vertailla olotiloja jne.

Hoitsu sanoi muuten että ei kannata pelästyä jos pientä vuotoa tulee, toinen alkioista voi esimerkiksi tulla vielä ulos. Lääkkeitä vaan ei saa lopettaa, eipä tulisi mieleenkään. PAITSI että juuri muistin että en olekaan vaihtanut tänään aamulla laastaria! Voi ei! Vaihdan sen heti kun pääsen kotiin, toivottavasti se ei vaikuta mitenkään. Luget sentään muistin. Voi minua pölkkypäätä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea teidän kuulumisia..Itse kyl jänskäilen kovasti, että kuinka käy mulle. Mulle ei siirretty kuin yksi alkio, nelisoluinen..Aiemmassa PAS:ssa siirrettiin kaksi ja silloin plussasin, mutta raskaus päättyi keskenmenoon kuudennella vkolla..Eli kauheen suuria toiveita ei mulla ole ja jos vaikka plussaisin, niin sit taas alkaa se toinen piina..

Oliko teillä piinisajalla minkäänlaisia oireita..? Mä olen itse ollut kovassa flunssassa, joten on tainnut kaikki oireet, jos niitä nyt on edes ollut, hukkua siihen sekaan.. Mutta eipäs mulla muuta. Toivottavasti jaksatte vielä pyöriä tällä puolella palstaa.. :) Niin ja mietin täs, että uskaltaisikohan sitä testata jo sunnuntaina, mulla olis silloin pp 10.. Vai näyttääkö se testi silloin vielä mitään..?

Vierailija
144/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Onni, meillä taitaa olla vähän vaihtelevia oireita. Minulla ei kyllä ole juuri mitään. Välillä tuntuu aivan epätodelliselta koko raskaus!

HILMIS, oletko sinä ollenkaan varonut tiettyjä ruoka-aineita? Minusta on tavallaan niin kummallista, että listat saa neuvolasta vasta rv9 tai rv10, milloin se eka neuvolakäynti nyt sitten onkaan.. Sitä ennenhän sitä ehtisi popsia vaikka mitä " kiellettyä" . Tosin se kiellettyjen listakin taitaa vaihdella neuvolasta toiseen ja vuodesta toiseen.. Eli ota siitä sitten selvää. Mutta itse olen jättänyt graavikalat, mozzarellat, homejuustot ja sellaiset pois. Fetaa kyllä söin yhtenä päivänä... Mitä mieltä muuten olette, voiko esim paahtopaistia tms ei aivan täysin kypsennettyä lihaa syödä? Mitäs mieltä olette? Aivan hysteeriseksi en halua heittäytyä, mutta mitään riskejäkään ei tietenkään kannata ottaa..

Terkkuisin Nasu, ja aina vaan rv4+1 (wau!)

Vierailija
145/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet jo kohta puolessa välissä piinaa :) Ei ihme että vähän jo jännittää!! Tuosta testaamisesta, itse testasin vasta pp12, mutta eikös Nasu ja ehkä Pöppiskin testanneet jo pp10. Että kyllä silloinkin jo voi näkyä. Jos haluaa välttyä haamujen tulkitsemiselta, niin sitten testaisin vasta vähän myöhemmin :)

Millaisia oireita sulla ja muillakin keskenmenon kokeneilla oli ennen varsinaista km:a. Eli oliko teillä kipuja, vuotoa tai muuta mistä ajattelitte että nyt ei kaikki ole hyvin? En halua maalata piruja seinille (koputan puuta, kop kop), mutta haluaisin vaan tietää.

Mulla oli pp5 niitä nippailuja, sitten joskus pp7-9 oli selviä menkkakipuja mutta mietoja. Sitten oireet oikeastaan hävisivät!

Täällä on peukut ylhäällä, niin että niitä kramppaa jo! Sekä Virnalle että Onnille!

Vierailija
146/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Nasun kanssa kirjoitella samaan aikaan!

Tuota sallittujen ja kiellettyjen aineiden listaa itsekin mietin. Kävin vähän surffaamassa ja löysin ainakin tuollaisen:

http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;608;32661;…

Harmittaa eniten tuo homejuuston jättäminen pois! Fetaa muuten minäkin söin eilen. Siitäkin tykkään :( Miksikään hysteerikoksi en aio ryhtyä, terve järki mukana. Olen kuullut että jotkut jättävät jopa raa' at kasvikset (ainakin tomaatin) pois. Ei kai sentään niin tarvitse tehdä?

Graavilohi on myös mun herkkua, kyllä joulupöydästä joutuu tänä vuonna jättämään monta herkkua pois. Jos siis sinne saakka tämä raskaus kestää. Kauheeta kun koko ajan tulee toi JOS, ei mitään vois suunnitella ilman tuota JOSSIA!

Vierailija
147/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Hilmiksen huippuluvuille!

Kielletyistä ruoka-aineista: juustoista saa syödä pastöroituja, eli jos fetaa tekee mieli, niin kurkatkaapa paketin kyljestä, onko se valmistettu pastöroidusta maidosta. Ja homejuustoa saa syödä kypsennettynä, eli siitäkään ei tarvitse täysin kieltäytyä. Lihat ja kalat ehdottomasti kypsennettyinä. Ja pakastevihannekset ja -vadelmat (en muista pitikö muutkin marjat?) pitää kypsentää ennen syömistä.

Milles kuulle teillä sitten ne lasketut ajat menevät, kesäkuulle?

Vierailija
148/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi 529 ja hienosti meni loppuun saakka. Vähän epäilyttää tämä tilanne nyt kun edelleenkään ei ole oireita. Paitsi ehkä rinnat on vähän turvonneet ja olen aika kylmissäni koko ajan. (Korvakuumemittarikin antaa eri arvot kummastakin korvasta, toisesta 37,5 ja toisesta 36,7. Kumpaa uskoisi?) Ehkä ensi viikon veritestissä tilanne jo selkiytyy. Edelleen on kyllä todella vaikea uskoa että olisin raskaana. Sen vuoksi nuo ruokavaliotkin tuntuu niin kaukaisilta... edellisessä raskaudessa noudatin niitä orjallisesti.

Pysytään vaan täällä, musta ei ainakaan tuntuisi vielä hyvältä siirtyä plussanneisiin, henkisesti en ole vielä siinä pisteessä :)

t. pöppis

Vierailija
149/205 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamulla uuden testin ja siinä oli kyllä kaksi viivaa. Se testi-viiva oli tosin aika haalea edelleen. Marssin siitä samantien apteekkiin ja ostin sen apteekin oman testin, olen tehnyt sillä kerran aikaisemmin positiivisen ja monesti negatiivisen enkä mitään haamujuttuja ikinä. Johan saadaan selvyys tähänkin ja loppuu pikkuliuskojen tihrusteleminen!! Otan sen käyttöön siis heti ensimmäisenä huomisaamuna että saadaan varmasti tuloksia. Toivottavasti nuo pikkumiehet ei ole silloin vielä heränneet, melkoinen selittely kyselyikäisille ;)

Vielä en uskalla riemuita, mutta pettynyt olen jos en näe kahta selvää viivaa.

ONNIlle haluankin kommentoida sen verran että jos testaat jo pp 10 niin älä pidä sitä sitten lopullisena jos se onkin nega. Itse tein ko. päivänä negatestin jossa näkyi " viivan paikka" mutta ei mitään viivaa. Tosin tämä voi riippua testistäkin.

Kannatan lämpimästi tällä palstalla viipymistä raskautuneille vielä hetkeksi. Pitää odotella ainakin Onnin tulokset vielä, peukkuja bdbdbdbd!!

Virna pp 13

Vierailija
150/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä pitää, ei olis tämä aamu paremmin alkaa kun luin uutisesi! Tule heti kertomaan miltä tämän aamun testi näyttää!! Onnea!

Pöppiäinen: älä välitä oireistä (tai niiden puutteesta), ei mullakaan ole mitään oireita, vaikka arvo oli noinkin korkea. Uskon vakaasti että sun arvos on ensi viikolla hyvä!!

Miris: Jos oon laskenut oikein, niin jonnekin heinäkuun alkuun 4.-6. päivä osuis laskettu aika. Ootteko muut saaneet samoja päiviä noilla laskureilla?

NYt on lähettävä työreissulle, katsotaan jos iltapäivällä pääsen nettiin jossakin välissä! Mukavaa perjantaita likat!!

Hilmis

Vierailija
151/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin laskettu aika on oulun raskauskiekon mukaan 2.7.06. Mulle siirrettiin siis 3-päivän ikäinen alkio.

Hassua että tuntuis että vaan oikea rinta kasvaa!? Toisaalta, ne oli ihan eriparia myös imetyksen aikaan noin vuosi sitten... Odotan todella mielenkiinnolla maanantaista hgc:ta. Vuotoa tai kipuja ei ainakaan ole, mutta kai nuo lugetkin pitäisi ne pois, mulla ei ainakaan ole koskaan alkanut piiniksen aikana menkat vaan aina vasta lääkkeiden lopettamisen jälkeen.

Pöppis lievästi stressissä ;)

ps. Hienoa saada taas uusi plussannut porukkaan! Onnea!!

Vierailija
152/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut VIRNAlle. Joko olet päässyt testaamaan uudella testillä? Kyllä sieltä varmasti vahva viiva paukahti, sinullahan on tänään pp14! Menetkö muuten vielä veritestiin vai miten etenet?

PÖPPIS, sinulle zemppiä. Itse en kyllä olisi sinuna kovin huolestuntut. Hcg-si näyttää minusta lupaavalta eikä minullakaan ole mitään oireita, ei edes tuntemuksia rinnoissa. Tosin ei kai niitä tässä vaiheessa vielä pitäisikään välttämättä olla!

HILMIS, sinä kyselit km:ista.. Minä olin ekassa ultrassa kesällä rv7+3. Sydänäänet näkyivät ja kaikki oli hyvin. Voi että olin iloinen! Klinikan kesälomien takia menin kakkosultraan jo rv8+4 (norm ultrat rv7+0 ja rv9+0). Ja silloin ei sydänääniä saatukaan enää näkyviin. Mitään oireita ei ollut, ei vuotoa, ei kipuja ei kertakaikkiaan mitään. Meidät lähetettiin suoraan kätilöopistolle ja siellä asia vahvistettiin. Sitten kysyttiin haluanko lääkkeelliseen keskenmenoon vai kaavintaa ja sen jälkeen meidät passitettiin Juhannuksen viettoon. Lääkkeellinen keskenmeno tehtiin sitten heti Juhannuksen jälkeen. Että silleen! Kokemus jota en toivo kenellekään - vaikka onhan niitä vieläkin surullisempia tarinoita. Mutta tämän takia taidan olla lievästi ultrakammoinen.. Huhhuh, pelottaa! Lääkärini sanoi, että heidän klinikallaan on kuukaudessa 1-4 tällaista tapausta, eli ei tämän kovin yleistä ole, kun sielläkin on paljon odottavia äitejä hoidossa. Eli älkää te stressatko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ONNIlle zemppiä vikoihin piinapäiviin. Minä menin kyllä testaamaan jo pp10 ja kyllä ainakin Clearbluella plussa tuli. Mielestäni Clearblue ei ole niitä herkimpiä testejä, eli näyttää vasta jos hcg yli 50. Eli on sillä lailla varmempi kun testit joissa raja 25 (esim Acon?). Tulehan kertomaan kuulumisia.

Nasu ja 4+2 ;-)

Vierailija
153/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta pp8, tuntuu, että tää aika ei kulu ollenkaan..Tekis mieli testata jo nyt, mut jos mä kuitenkin koitan ainakin sunnuntaihin (tai mahdollisesti alkuviikkoon) jaksaa odottaa.. Mulla on nyt pari päivää ollut alaselkä aivan älyttömän kipeä ja välillä ollut myös ihan samanlainen olo kuin ennen menkkoja..Huolestuttavaa..?

Niin, sä Hilmis kyselit siitä keskenmenosta. Mä tosiaan olin vasta kuudennella vkolla eli tosi alkuvaiheessa tapahtui koko juttu. Mut sinä päivänä kun se km oli, mulla tuli alkuun vähän sellasta vatsakipua ja samalla pientä veristä vuotoa.Sit se vuoto yltyi ja siinä samalla ne molemmat kaksi alkiota tuli ulos..Se tuntui sillä hetkellä aivan kamalalle ja lääkärien asenne oli myös sellainen, että näitähän sattuu lähes joka päivä. Ei ymmärretty, että mulle ja miehelleni se oli iso juttu..Tää mun km tapahtui kesällä 2004 ja tää on nyt ensimmäinen yritys sen jälkeen.Jäi sen verran suuret traumat ettei heti uskallettu yrittää uudelleen. Ja kyllähän se toki nytkin mietityttää, että vaikka plussaisinkin, niin eihän sitä ikinään tiedä kuinka käy.En jotenkin uskalla olla kauheen positiivinen, vaikka ehkä pitäis ainakin yrittää.

Mutta koitan tässä nyt vielä muutaman päivän kärvistellä ja ilmottelen sitten kuinka kävi...Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille! Maha-asukeille myös :)

-Onni

Vierailija
154/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ringistähän plussattiin oikein tilastoja uhmaten. Jos laskin oikein, niin siirtoon päässeistä plussasi neljä kuudesta. Loistavaa!!!

Meille hoito ei vieläkään tuottanut tulosta, joten en ole jaksanut käydä näillä keskustelupalstoilla vähään aikaan. Nyt mietitään että mitä pitäisi tehdä seuraavaksi.

Vierailija
155/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut kaikille plussanneille. Itse kirjoitin noin viikko sitten, että menkat on myöhässä.Unelmoin jo luomuraskaudesta. Mutta niiin vain kävi, että testi näytti negaa ( tein ma) ja menkat alkoivat vasta tiistaina. Surku, mutta eikun pää pystyyn ja odottelemaan alkuvuotta ja uutta siirtoa.

Vierailija
156/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen testailin aamulla ja apteekin oma testi näytti ihan selvän viivan. Tai siis kaksi. Haaleampi se oli vielä kuin se kontrolliviiva, kai minä oletin että se olisi yhtä vahva kuin silloin viisi vuotta sitten. Silloin samaisena päivänä pp14 saman merkkisen testin punainen viiva pomppasi esiin ennen kontrolliviivaa ;) Tosin nyt on vaan puolet hormooneistakin.

Meidän klinikalla ei harrasteta veritestejä :( Sitten vasta ekassa ultrassa joskus vkon 7 maissa ollaan viisaampia. Tuo väli tuntuu varmaan ihan yhtä pitkältä kuin nämä pari piinaviikkoa ennen testiä.

Ei oikein vielä tunnu todelliselta. Ja tämänpäivänen oli vasta kolmas testi tällä erää... ;) Pari kaveria tietää asiasta, olivat tuplia vahtimassa kun käytiin siirrossa. Meillä on nimittäin klinikalle aikas pitkä matka ajella.

Juu ja mies ei ota uskoakseen testin tulosta, se on tuijottanut sitä tikkua ja lukenut käyttöohjetta yhtäaikaa parikin kertaa tänä päivänä.

LÄMMIN KIITOS jokaiselle joka jaksoi tsempata, ainakin HILMIS, NASU ja RUDIS. Taidan olla erinomaisen hyvä esimerkki siitä miten käy kun testaa liian aikaisin.

Olikos se niin että se siirtopäivä oli 2+0? Eli nyt olis 4+0?

Onnellinen Virna (ei osaa nyt merkitä tähän perään mitään...)

Vierailija
157/205 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin kirjoitella yhtä aikaa.

Vierailija
158/205 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virna: Onneksi olkoon plussan vahvistumisesta!! Tosi hienoa :) Hei, sullahan on tuplat kotona, saakos kysyä muutaman kysymyksen ihan siltä varalta jos mullakin on molemmat kyydissä. Tehtiinkö sulle silloinkaan verikoetta, että oliko hcg miten korkea? Tehdäänkö tuplaraskauksissa aina keisarinleikkaus? Koitteko miten vaikeaksi kahden vauvan hoitamisen (se meinaan pikkusen hirvittää minua..)

Dinitrol: Harmi, ettei luomuylläri nyt tullutkaan :( Toivotan mielettömästi onnea sun seuraavaan siirtoon, pidämme paikkaa varattuna plussajunassa :)

Rohu: Olet ajatuksissani, olisin niin halunnut sinut mukaan tällä kierroksella! Tämä pino osoitti mielestäni erinomaisesti sen että toivoa on ja ihmeitä tapahtuu. Näin hyvää onnistumis% en ole ennen pas-pinoissa nähnyt! Toivottavasti jaksat vielä lähteä uusiin yrityksiin, ei kannata luovuttaa!!

Nuo km-kokemukset ovat kyllä surullista luettavaa. Varsinkin jos lääkärit suhtautuvat niihin siten, että näitä nyt tapahtuu. Itselle se on kuitenkin oman vauvanalun kuolema :' ( Nyt emme ajattele yhtään tuota asiaa, vaan vaaleanpunaisia ja vaaleansinisiä unelmia.

Ultra-ajasta: en ole vielä saanut mitään sähköpostia tyksistä. Laitoin eilen viestin sinne, etteivät ne vaan ole unohtanut laittaa minulle tietoa siitä. Toivottavasti saan vastauksen maanantaina. Kyllä nämä kolme viikkoa tuntuvat varmasti yhtä pitkiltä kuin piinakin.

Miris: Kiitti ruokaneuvoista!! Kaupassa katsoin heti feta-juustoja ja monessahan niissä on käytetty pastöroitua maitoa, hyvä! Ei tässä nyt niin monesta joudukaan luopumaan.

Tulikohan kommentoitua kaikkea mitä piti.. ehkä unohdin taas jotain.

Tänään on sitten pihatalkoot. No, tuleepa siivottua samalla oma piha ja oltua ulkona kun sääkin on ilmeisesti suotuisa :)

Oikein mukavaa vkl kaikille,

Hilmis

Vierailija
159/205 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän klinikalla ei tehty silloinkaan verikoetta joten en tiedä hcg-arvoja :( Asia selvisi mulle ultrassa rv 6+9.

Tuplat voi synnyttää myös alakautta ja sitä kai suositellaankin jos kaikki on ok. Itsekin olisin halunnut leikkauskammoisena synnyttää alakautta, mutta sektio tehtiin b-vauvan perätilan takia. Olisi kuulemma saattanut kääntyä kun a-vauva (eli ekaksi syntyvä) on syntynyt, mutta ajatus alatiesynnytyksestä ja sektiosta samana päivänä ei oikein houkuttanut. Mutta turhaan pelkäsin leikkausta, ne ihmiset oli kyllä ammattilaisia!

Vauva-aika oli minusta yllättävän helppoa tuplien kanssa kaiken se pelottelun jälkeen. Pojat oli terveitä ja nukkuivat hyvin.

Vaikein aika oli kun pojat oli vajaan vuoden ikäisiä, harjoittelivat seisomis- ja kävelemisjuttuja ja hampaita tuli. Parina pahimpana yönä nukkuivat 20 minsaa ja senkin eri aikaan. Ja sitten vielä isiltä puhkesi umpisuoli... Mutta sain tosi nopeesti kodinhoitajan avuksi kun soitin ja kerroin mikä on tilanne. Mummo oli enemmän kuin kullanarvoisena apuna. Ja sitten unet palautuikin normaaleiksi.

Tunnen tuplien äitejä muutaman ja moni on sanonut vauva-aikaa haastavaksi. Mutta niinhän se on yhdenkin vauvan kanssa, käsittääkseni. Mullahan ei ole tästä tietoa, en osaa verrata. Paljon riippuu siitä ovatko lapset terveitä, väitän että samaan aikaan synnyttänyt kaveri koki vauva-ajan paljon raskaammaksi yhden kanssa kuin minä tuplien kanssa koska hänen lapsensa oli koliikkivauva.

Kokonaisuutena voin sanoa että kaikki meni hienosti enkä ole hetkeäkään katunut päätöstäni siirtää kaksi alkiota. Nyt nuo pojat on niin kavereita keskenään, leikkivät yleensä yhdessä ja huolehtivat toisistaan. Esimerkiksi päiväkotiin meneminen oli koko perheelle helpompaa kun lasta ei tarvinnut yksin sinne jättää. Käsi kädessä jäivät :)

Milloinkas sulla olikaan se ultra että selviää montako pientä siellä masussa on? Muistan kyllä miten se jännitti... :) Kumminkos itse valitsisit jos olisi vara valita, yksi vai kaksi? Itse melkein toivoin kahta, en kyllä uskaltanut sanoa sitä ääneen.

Virna

Vierailija
160/205 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon Hilmikselle ja muillekin, jotka olette jopa minuakin muistaneet! Se lämmittää.

On todella hienoa, että niin moni teistä tuli raskaaksi! Seuraan jännittyneenä ja mielenkiinnolla miten teidän raskautenne etenevät. Onnea jatkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi