Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas vko 41

28.09.2005 |

Heippa,

Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!

Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)

Hilmis

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä sitten malttanut olla tekemättä testiä tänä aamuna..Nyt mulla siis pp10. Tuloksena oli ihan hailakka viiva, jos oikeeeeiiiiinnnn tarkkaan katsoi..siispä en tullut yhtään viisaammaksi asian suhteen. Testailenpa uudelleen sit torstaina kun on pp14, silloin kai se testi näyttää jo selkeesti onko plussaa vai ei.

Eli koitan kestää tätä jännitystä vielä 4 päivää... Mitäs teille muille kuuluu?

-Onni

Vierailija
162/205 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaan plussat lisääntyy, hienoa. Testasit niin aikaisin, että pp14 on varmasti jo vahva viiva, varovaiset etukäteisonnittelut!!

Virnalle kiitokset tupla-infosta :) Juuri tuollaista tukea tarvitsinkin, että tuplien kanssa pärjää kyllä. Minulla on muutamalla ystävällä kokemusta juuri koliikkivauvoista, joten ehkä olen kuullut liikaa kauhutarinoita. Olen kyllä ihan rauhallisin mielin, ja odotan innoissani ultraa. En kadu pätkääkään sitä että kaksi siirrettiin, oli lopputulos sitten mikä tahansa. Eikös tässä poppoossa ollut muitakin joille kaksi siirrettiin, ainakin Nasu (sori kun en nyt muista).

Hilmis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROHUlle ja DINITROLille kiitokset onnitteluista, ja onnea tuleviin hoitoihin. PASsilla kyllä tosiaan voi onnistua, joten katsottehan toiveikkaasti eteenpäin!

ONNIlle jo varovaiset onnittelut plussasta :-) Kyllä se plussa varmasti pysyy!

VIRNAllekin vielä kerran plussaonnittelut! Minullekin siirrettiin kaksi, aivan kuten HILMIKsellekin, joten tuplatietous oli tervetullutta. Itse kyllä uskon, että yksi vain on tarttunut kiinni, hcg oli pp13 298. Ed raskauden yhteydessä hcg oli pp14 yli 600, ja silloinkin oli vain yksi. Ja sitten taas toisaalta kaverilla, joka oikeasti odottaa tuplia oli hcg yli 1500 pp14... Mutta toistaalta klinikalta sanottiin, että vasta ultrassa sen varmasti näkee! Että sitäkin saa tällä kertaa jännittää, tämä on nimittäin eka kerta kun meille siirrettin kaksi...

Aivan epätodelliselta tuntuu tämä raskaus, ei mitään oireita! Välillä tekisi taas mieli lorotella tikkuun.. Odottavan aika on pitkä, vielä yli 3 vkoa ultraan (rv7+5). Olen sen ed viikon lomalla ulkomailla, ja vaikka on ihana lähteä, välillä iskee pelko, että mitä jos siellä tapahtuu jotaihn. Ainakin täytyy olla varovainen ruokien kanssa..

Mukavaa su-iltaa kaikille!

NASUlta

Vierailija
164/205 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä kuitenkin ehtinyt jo haaveilla vauvasta ja raskaudesta, iso pettymys tulee jos arvot ei ole kohdallaan. Onneksi sinullakin, Nasu, oli aiemmassa raskaudessa ollut arvo samaa luokkaa kuin minulla nyt. Käyn testissä heti aamulla joten tulos pitäisi olla tiedossa iltapäivään mennessä. Ilmoittelen sitten. Ultraan on tasan kaksi viikkoa ja omien laskujen mukaan tänään 5+0. Aiemmassa keskenmenossa tässä vaiheessa loppui oireet ja vuoto alkoi 3:n päivän kuluttua. Kyseessä oli kemiallinen raskaus clomeilla. Silloinkin oireita oli paljon enemmän kuin nyt...

t. pöppis

Vierailija
165/205 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei PÖPPIS; ja zemppiä huomiselle. Eiköhän sieltä kunnon arvot pullahda. Minulle ei muuten kukaan edes kertonut, että se arvoni 135 pp13 olisi ollut jotenkin alhainen! Eli kyllä sitä pidettiin aivan hyvänä. Se oli neljä vuotta sitten. Ja piiperö on nyt 3,5. Näin ollen en siis osannut stressata samalla lailla kun sinä nyt! Uskon kyllä, että kaikki on hyvin!

Mutta kyllähän tätä itse kukin stressaa, minäkin sitä ekaa ja tokaa ultraa. Viimeksi kun juuri siinä tokassa maailma romahti :-( Eli piinaa tämä on jollain lailla edelleen - vaikka välillä tulee jo mietittyä pinnasängyn paikkaa jne :-)

Onkos muita vielä linjoilla?

Nasu

Vierailija
166/205 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNI toi sun hirmuisen hailakka viivasi kuulostaa niin tutulle... Itsekin testasin viikko sitten pp10 sellaisen viivan joka näkyi just ja just kun oikein tarkkaan katsoi. Viivanvahvistusta!!!

Tein tänään jo ekan ja ehkä jopa viimeisen VAUVAHANKINNAN ;) Ei mitään kiirettä sen suhteen... Ostin kaverilta syöttötuolin jota tarvitaan hyvällä tuurilla joskus vuoden 2007 alkupuolella, heh-hee!!! Olis kuitenkin ehtinyt myydä sen muualle jos en olis ostanut pois. Meillä oli tuplien kanssa hyvä lainatuoli joka piti palauttaa ja toinen joka ei tosiaankaan ollut hyvä.

Ja siinä ne tarvittavat hankinnat sitten olikin, nyt tarvittais vaan se käyttäjä. Jos tässä nyt huonosti käy niin eiköhän sille tuolille ottaja löydy. Vähän meinasi miestä hymyilyttää :))) Minä olen oikein kuuluisa malttamattomuudestani.

NASUN ja HILMIKSEN ultrakuulumisia odottelen innolla, onhan teillä erityisen jännät paikat sen alkioiden lukumäärän suhteen.

PÖPPIKSEN hcg-arvot on varmasti kohdallaan, sä sait sen toisen viivan testiinkin niin aikaisin. Peukkuja siihen kuitenkin bdbdbdbd!

Virna joka saa toivottavasti huomenna ultra-ajan

Vierailija
167/205 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tytöt, mulla on tänään tullut pikkuisen verta! Ei ole kipuja, mutta verta on tullut, sellaista hailakan punaista, lugen sekaista. En kestä, kyllä nyt pelottaa ihan vietävästi. Hoitaja kyllä sanoi että vuotoa voi tulla, ei kannata pelästyä. Toinen voi vuotaa pois. Voi kun asia olisikin niin, eikä se huonompi vaihtoehto. Nyt täytyy vaan tarkkailla tilannetta ja soittaa ehkä iltapäivällä hoitopaikkaan. Normaalisti mulla alkaa menkat kyllä kivuilla, jopa päiviä ennen, että on kai tässä vielä vähän toivoa.

Hilmis

Vierailija
168/205 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vuoto ei todellakaan välttämättä merkitse keskenmenoa, varsinkaan kun ei ole kipuja.

Omaa napaa: Olen raskaana! Nyt se on uskottava. Hcg oli noussut kuudessa päivässä ja oli 2440, parempi kuin osasin odottaa. Nyt sitten ultraan kahden viikon kuluttua. Kyllä täällä riemu repesi kun tuloksen kuulin :D

t. pöppis

Vierailija
169/205 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei HILMIS, pieni vuoto voi kuulua asiaa, on aika yleistäkin! Joten älä vielä hätäänny. Toivotaan, että menee ohi - luultavimmin näin on!!! Haleja! Jos haluat käy plussanneet -puolella katsomassa, minusta siellä on tuhrua monellakin, ja silti raskaus jatkunut!

PÖPPIS, onnittelut! Hieno arvo, wau. Minähän sanoin että nou hätä! Nyt sitten vaan ultraa odottelemaan..

Nasu

Vierailija
170/205 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tässä ja viime raskaudessa pientä vuotoa menkkojen tienoilla, ihan vaarattomia kumpikin. Se kemiallinen raskaus oli ihan muuta, sitä tuli oikein reippaasti. Pidetään peukkuja, että sullakin on ihan vaaratonta. Mutta kyllä sitä silti säikähtää, olin taaskin kauhuissani, vaikka edellisestä tiesin, että se pieni vuoto ei välttämättä tarkoita yhtään mitään.

Vierailija
171/205 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuplia odottaessa kans veristä vuotoa, en muista viikkoja mutta käytin vielä Lugeja elikkäs alle 12. Olin kyllä ihan huolesta sekaisin, mutta lääkäri arveli myöhemmin ultrassa että se johtui siitä että toinen istukka on kohdunsuulla. Ja kumpikin vauva oli loistokunnossa.

Hoitaja sanoi mulle silloin että jos tulee keskenmeno niin sitä verta tulee sitten kerralla reilusti ja vähäisempi vuoto on yllättävän yleistä.

).( Sain ultra-ajan 17. päiväksi. Tässä on kyllä toinen piina-aika kun ei ollut veritestiäkään...

Virna

Vierailija
172/205 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jo vähän rauhoittunut, ja vuotokaan ei sitten enää niiden muutamien tippojen jälkeen tullut. Soitin tietty hoitopaikkaan, mutta hoitaja sanoi samaa mitä tekin kerroitte: eli pieni vuoto ei haittaa. Jos tulee kunnolla ja kipujen kanssa, niin sitten voisi olla huolissaan. Hirveetä, miten helposti sitä huolestuu ja alkaa kuvittelemaan kaikenlaista. Olin jo varma, että tässä tämä nyt sitten on! Nyt olen sormet ristissä täällä ettei vuotoa enää tulis, ainakaan runsaampana. Vessassa tulee rampattua tarkistamassa tilannetta jatkuvasti.

Sain muuten sen ultra-ajankin, mutta vasta rv 8+0 !! Siis kolmen viikon päästä torstaina vasta! Miten mä sinne asti kestän. Suunnittelin jo meneväni yksityiselle hcg-verikokeeseen, että onko se noussut miten pitäis. No, ehkä en nyt mene, ainakaan vielä.

Pöppikselle onnea hienosta hcg-noususta!

Hilmis

ps. te ootte kyllä ihania kun heti autoitte mua, yksin olisin varmaan aivan hermoraunio :)

Vierailija
173/205 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tytöt!

HILMIS, hyvä että tilanne rauhoittui. Nyt sitten vaan luottaivaisin mielin! Vaikka ei mikään ihme, että sitä säikähtää - itsekin tulee vähän väliä jotain nippaisua kuulosteltua. Onneksi lugejen lurahtelu loppuu tähän päivään, nekin nimittäin saivat parina päivänä juoksemaan vessassa säikähtäneenä.. Otan nimittäin viimeisen lugen tänään, ja sitten ollaankin niiltä(kin) osin oman kropan varassa - huhhuh. Mitenkäs teillä muilla, HILMIKsellä ainakin jatkuvat luget, entäs PÖPPIS ja VIRNA? Ja ONNI?

En nyt malta olla kysymättä, että onko teillä jo jotain alkuraskauden oireita? Minulla välillä alavatsaa nippaisee/vihloo - se ehkä johtuu kohdun kasvusta! Mutta pahoinvoinnista tai etovasta olosta ei ole tietoakaan. Iltaa kohti vatsa usein turpoaa ja siellä tuntuu painon tunnetta, mutta sekin on hyvin vähäistä. Vessassa juoksen ehkä kerran (jopa kaksi) yössä, ja väsymystä on liikkeellä. Tämä muistuttaa siis enemmän ekaa raskauttani, se meni helposti alusta loppuun. Tämänkesäisessä raskaudessa taas oli kaikkea häikkää alusta asti, alavatsan särkyä, järkyttävä vessassajuoksemien koko ajan jne. Eli se oli aika epämukavaa, ja vaikka lääkäri vakuutti, että niilllä asioilla ei ollut keskenmenon kanssa mitään tekemistä, on itselläni nyt jotenkin luottavaisempi mieli.

Ja huom, onhan tämä raskaus niin alussa vielä, että ehtiihän tässä monenlaisia oireita tulla! Mutta joillakin kai tulee jo tässä vaiheessa, vai?

Ainiin ja ultrasta, minulla ultra on rv7+5, eli ma 21.11, eli sinne asti täytyisi jaksaa. Toinen vaihtoehto olisi pe 11.11, rv6+2, mutta se taitaa olla aivan liian aikaista - sitä mieltä ainakin klinikalla oltiin? Minkälaista tietoa teillä on - minulla sydänäänet ehkä jo tuolloin näkyisivät..???

Palataan taas!

Nasu

Vierailija
174/205 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, olenkohan vähän hätäinen näiden oireiden kanssa... Kävin lukemassa (ekaa kertaa) niitä toukokuisia (onnellisia) viestejäni ennen keskenmenoa.. Ja silloin huonovointisuus oli minulla näköjään alkanut joskus 5+5, siihen olisi vielä viikko... Ekassa raskaudessa niitä ei tullut ollenkaan.. Ja väsymys paheni ihan sinne 8+ asti... Joten ehtii tässä vielä...

Mutta tämähän on hyvin yksilöllistä.. Joku muuten oli aiheesta kirjoittanut plussanneet-puolelle, raskaana ilman oireita... Lisäksi HILMIS sinua kaipailtiin (taisi olla eetvart) tuolla plussanneet-puolella - käypä kurkkaamassa!

Nasu

Vierailija
175/205 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu että HILMIKSEN vuoto loppui :)

OIREISTA piti tulla kommentoimaan. Mulla on koskenut alavatsaan tasaiseen tahtiin jo viikon päivät. Eilisiltana ja tänä aamuna kipua ei ole tuntunut ja se huolettaa vähän, minne se hävisi...? Se oli toisaalta ihanaa kun vauvanalku muistutteli itsestään.

Silloin edellisellä kerralla koski vatsaan melkoisesti, ajattelin vaan etukäteen että ehkä nyt ei koskisi niin paljon kun kohtu on jo kertaalleen venytetty kunnolla. Eilen väsytti ihan kamalasti, tänään ei enää. Rinnat on arat ja vatsa turvoksissa.

Lueskelin raskauspäiväkirjaani sieltä 5 vuoden takaa ja pahoinvoinnista on eka maininta rv 5+5. Rv 8+5 olen tuumannut jumpassa että vatsallaan ei ole hyvä olla.

Onkos ONNI malttanut olla testaamatta?

Virna

Vierailija
176/205 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo enhän mä malttanut olla testaamatta uudelleen..ensimmäisen kerran siis pp10 ja mielestäni siinä oli ihan tosi hailakka viiva..(Nyt kun mietin, niin ehkä siinä ei mitään viivaa ollutkaan).Ja nyt siis tänään pp12 tein aamulla uuden testin ja siihen ei tosiaan tullut kuin se yksi viiva eli selkeesti nega.Eipä siis ole enää toiveet korkealla, kun on menkkaoireita jo muutenkin, mut kai mä testaan vielä loppuviikosta.. Uuteen Pas:iin tuskin ihan heti mennään, koska ollaan yksityisellä hoidossa ja aikas kalliita nää hoidot on..eli haave omasta vauvelista siirtyy taas hamaan tulevaisuuteen... :(

Onnellista odotusaikaa teille kaikille plussanneille ja kaikkea hyvää muutenkin.Ehkä (toivottavasti!) jossain vaiheessa tulen itsekin perässä plussanneiden joukkoon...

*surullinen ja vähän masentunutkin oNNI*

Vierailija
177/205 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Onni, voi miten kurja jos se haamuplussa paljastuikin negaksi. Testaathan nyt kuitenkin vielä kertaalleen! Menetkö vielä varmuuden vuoksi veritestiin, vai mikä on teidän klinikalla käytäntö?

Kyllä se teidän vuorokin vielä koittaa, jos ei nyt niin sitten joskus myöhsemmin!

HILMIS, PÖPPIS ja VIRNA, hiljaista täällä on, mutta eipä tässä oikein mitään " raportoitavaa" olekaan.. Vai joko olette siirtyneet tuonne plussanneet-puolella??!! Minähän uhosin siirtyä sinne vasta kakkosultran jälkeen, jos niin pitkälle päästään.. Ei kuitenkaan hukata ketjua, vaan ajattelin tätä nyt nostella. Sitten ultran aikoihin kaikilla toivottavasti on taas paljon ihanaa kerrottavaa :-)

Palaillaan taas!

Nasu

Vierailija
178/205 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kuulumisia ei ole kovin erikoisia, oireet edelleen hyvin vähäisiä, mitä nyt vähän vatsaa nipistellyt. En löytänyt Hilmiksen ultra-aikaa mistään, mutta onko se nyt niin että minä olen " tulikokeessa" ensimmäisenä 14.11. rv 7+1. Mulla jatkuu lääkkeet normaalisti tuohon ekaan ultraan ja sitten aletaan vähentää. Eli vajaa kaksi viikkoa ainakin tuota lugeriemua luvassa.

t. Pöppis 5+3

Vierailija
179/205 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kovasti ja pahoittelut negasta!

Minä pysyn täällä ainakin siihen ekaan ultraan asti. Pelottaa vähän että jos siellä massussa ei olekaan mitään, se tikku missä oli kaksi viivaa tuntuu jotenkin huteralta todisteelta etenkin kun oireetkin tuntuu hävinneen jonnekin. Toivottavasti ei ole huono merkki.

Mies oli kertonut äidilleen asiasta ja hänen ensimmäinen kommenttinsa oli kuulemma ollut että " kylläpä olette itsellenne työmaan keksineet!" .

Arghhh... Mieluummin olisin kuullut että " ihanaa, onneksi olkoon" . Onhan se tosi että mulla on täällä sitten kolme alle kouluikäistä, mutta tuplat täyttää lasketun ajan tienoilla jo 5 vuotta joten enpä nyt tiedä siitä " työmaasta" . Jäi vähän paha mieli :(

Onko teillä jo työnimet tms. vauveleille? Mies kutsuu tätä meidän itusta Lyyliksi. Ei se ole mikään Lyyli...!

Virna

Vierailija
180/205 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla uutisesi Onni! Isot pahoittelut ja ((lohtuhalit)). Toivotan onnistumista seuraavaan hoitoon, pidämme sulle paikkaa täällä varattuna :)

Pöppis, Nasu ja Virna: Olin tuossa pari päivää nettipimennossa, ja kyllä se oli taas kamalaa. Niin riippuvaiseksi tästä (siis teistä) olen tullut :) Mulla on asiat taas ihan hyvin, mitään vuotoa ei ole ollut sen maanantaiaamun jälkeen. Hyvä niin.

Lohduttavaa kuulla ettei teilläkään ole kummempia oireita vielä. Minua on myös väsymys alkanut kiusata, viime yönäkin nukuin 10 tuntia, silti olen haukotellut tänään. Nasun tavoin, minullakin on iltaisin vatsa turvonnut, liekö se raskausoire vai laktoosivaivoja?!? Sen olen huomannut että hengästyn tavallista helpommin, vaikka kävellessä. Ihme juttu!

Pitääkö näin alkuraskaudessa muuten varoa nostelemasta mitään raskaita juttuja? Vai koskeeko se vain loppuraskautta?

Pöppis kai aloittaa ultrakierroksen, olenkohan minä viimeinen (24.11)? Nasu, olen kyllä lukenut täältäkin että joillakin on ultrattu jo viikolla 6 ja syke näkynyt. Mutta mieluummin menen sitten kun sen varmasti pitäisi näkyä.

Virna: älä välitä anoppisi kommenteista! Tietääkö hän näistä hoidoista?

Välillä unohdan kokonaan että olen plussannut, sitten taas havahdun siihen että ihmettelen sitä ajatuksissani. En kyllä voi sitä uskoa ennen kuin ultrassa jotain näkyy, toivottavasti näkyy.

Me emme ole vielä puhuneet työnimestä, ehkä ultran jälkeen voisi keksiä jonkun.

Mukavaa illan jatkoa,

Hilmis rv4+6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä