Pas vko 41
Heippa,
Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!
Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)
Hilmis
Kommentit (205)
vanhalle piiniskamulle superhyperonnittelut!
Ihanaa oli herätä tohon viestiisi, olen niin onnellinen kun tutut nimet vilkkuvat plussahuutojen edessä.
Toivon ihanaa odotusaikaa, ja nauti vaikka pelko onkin mukana, koska olet niin raskaana kuin olla voi, etkä muuta voi...-Lilli-
Kaikille muillekin plussanneille oikein hirrrmuiset onnittelut!
Minusta tuo vaikuttaa hyvältä!!! Minulla oli ekassa raskaudessa hcg pp13 135, ja kaikki meni hyvin onnelliseen loppuun asti. Tokassa raskaudessa hcg oli pp14 yli 600 - ja se sitten päätyi keskenmenoon :-( Eli ei kannata vetää arvon perusteella ainakaan minun kokemuksen mukaan mitään johtopäätöksiä. Raskaana olet ja sillä sipuli :-D
Apua, vielä muutama tunti omaan tulokseen...
Nasu
Kiva kuulla vanhoista piiniskamuista! Hilmis kiittää :) Mikä sun tilantees on tällä hetkellä? Sori kun en muista, eikä kaikkien tilanteita ehdi seurata! Siitä tulikin mieleeni, että töitäkin pitäisi tehdä, jotenkin vaan tuntuu ajatukset olevan muualla..
Hilmis
Onnea kovasti hcg:n johdosta! Nyt sitten alkaa ultran odottelu :)
Hilmis
ps. Jokos Virna oot testaillut?
Hcg 293, pp13 :-)
Palaan huomenna!
Nasu
Tosi upee juttu sun plussa! Onnea hirmuisesti täältä myös!!! Eikös ollutkin aika huikea tunne, kun näki ekaa kertaa sen plussan!? Ja ei ihme, jos kyynel tulee silmäkulmaan, niin tulee mullakin edelleen ... vaikka luulisi, että ajatukseen omasta raskaudesta olisi tottunut. Ja matkan varrella mieli vaan entisestään herkistyy. Siis mielettömän ihanaa saada sut mukaan plussajunaan :)
Onnea myös muille plussanneille!
t. Rudis (21+0)
Onnea Nasu hienosta arvosta!! Oliko viestissä mitään muuta, viittaako arvo tuplaonneen kenties? Saitko jo ultra-ajan?
Rudis: Kiitos onniteluista. Kyllä on vieläkin uskomaton tunne :) Kävin vielä äsken tarkastamassa että viivat olivat tallella. Taidan vielä huomenna tehdä toisen testin, ettei vaan ollut joku viallinen Acon (hui).
Mä oon siis kärsinyt jo nyt pahoinvoinnista, ja koko päivän! Helpottaa ehkä 5 sekunniksi kun laittaa jotakin suuhunsa. Ei onneksi mitään oksennus-pahoinvointia, mutta ihmeen etomista, vähän niinkuin matkapahoinvointia. Toivottavasti tämä ei ennusta mitään megapahoinvointia koko raskauden ajan :)
Kysynpä teiltä, että onko passissa siirtopäivä rv2+0?
Hilmis
Onpa aivan ihania uutisia! Olen täällä suu korvissa!!!
Oikein turvallista matkaa pikku vipeltäjille, kuinka monta niitä siellä sitten onkaan!
Ihanaa kun saadaan plussiakin ihan useampi :)))
Itse tein testin eilen. Nega se kyllä oli, tosin kun valoa vasten katsoi niin sen toisenkin viivan erotti. Mielipuolista...? Joo!
Toivo alkaa hiipua, en oikein ole ikinä uskonut mihinkään " haamuihin" . Testissä on kaksi viivaa tai sitten vaan yksi.
Onko kellään kokemusta Mammaksi.fi:n testeistä, näkyykö niissä se toinen viiva kenties aina kun oikein tarkkaan tihrustaa?
Eipä auta kuin odotella. Se virallinen testipäivä on vasta sunnuntaina. Menkkakipuja on ollut jo pari päivää ja flunssainen olo. Mieskin valittaa kurkkukipua tosin, ei sillä vissiin ole raskausoireita kuitenkaan...?
Virna pp11
Virna: voi harmi, että negaa tai haamua tuli. Voisiko siinä vielä sitten olla toivoa, jos vasta sunnuntaina olis virallinen testipäivä? Olen käyttänyt mammaksi.fi testejä, mulla on aina tullut vain tyhjä ruutu, ei haamua, eikä viivan paikkaa. Jospa sulla on ollut myöhäinen kiinnittyminen. En halua nostaa turhia toiveita, mutta kannattaa testata muutaman päivän kuluttua, jos menkatkaan eivät ole alkaneet.
Miris: Taisitte molemmat pitää siellä peukkuja pystyssä, kun plussasäteet tavoittivat minut :) kiitos siitä!
Tein tänään vielä testin, samanlainen viiva sieltä ilmestyi, että ei ollut viallinen testi. Nyt lupaan, etten enää testaile vaan menen huomenna verikokeeseen.
Hilmis
Ja Nasulla oli oikein hienot arvot testissä.
Mua epäilyttää kovasti tuo hcg 141 kun mielestäni se on matala. Olen yrittänyt penkoa haulla onnistuneita raskauksia noilla arvoilla, mutta pirskatti kun kaikki ei käy ollenkaan noissa veritesteissä ;) Rinnat juilii aina aika ajoin, mutta jonkinverran on myös kuumia aaltoja ja tuntemukset kyllä muuten viittaa hyvin lyhytkestoiseen raskauteen. Pakko käydä ensi viikolla uudessa veritestissä jotta saan jotain selvyyttä tähän asiaan. Olispa ollut edes vähän korkeampi se arvo... ei sitä ihminen voi koskaan olla tyytyväinen.
Pöppiäinen, älä siitä arvosta huolehdi, luithan eilisen viestini. Ref pp13 hcg 135 ja hyvin meni!!!
Virnalle vielä toivonsäteitä, sunnuntaihin on aika pitkä aika - toivotaan parasta!
Hilmis, onnittelut edelleen :-D Sulla on siis huomenna rv4+0 :-D
Mitä tulostensaantiin tulee, niin kyllä oli jännät paikat eilen. Pääsin klo 15.40 lukemaan sähköposteja eikä tulosta ollut tullut. KÄÄK. Tiesin, että klinkikka on mennyt kiinni klo 15.30, mutta sinnikkäästi rupesin soittelemaan... Loppujen lopuksi sain vastaukset ihan muualta kuin klinikalta, nimittäin suoraan laboratoriosta, jossa olin verikokeessa. Kyllä jännitti, roikuin siis kaiken kaikkiaan ainakin viiden ihmisen kanssa puhelmisessa, ulkona (olin töissä) kylmässä kädet täristen, siis myös jännityksestä, ei pelkästä kylmästä. Loppujen lopuksi labran täti tavoitettiin ja suostui maanittelujen jälkeen antamaan tuloksen :-)
Soitin tänään heti aamulla klinkikalle, ja pahoittelivat kun oli jäänyt viesti lähettämättä.. Hcg olikin 298 (ei 293), eilen olin joko kuullut tai järkytyksestä (!) muistanut arvon väärin. Ei osannut ollenkaan arvioida voisiko kyseessä olla kaksosraskaus, sanoi että ultrassa sen vasta näkee. Tosin yhdellä tutullani oli pp14 arvo noin 1500, joten siinä oli oikeasti kaksosista kysymys.. Minulla ei varmaankaan (toivottavasti... vaikka kyllähän kaksikin tervetulleita olisi) - luulisin!
Normaalisti meidän klinikalla on ultra rv7+0. Olen kuitenkin juuri silloin matkoilla, ja sovittiin, että menen ultraan vasta rv7+5, eli matkan jälkeen. Ehkä parempi niin, liian aikaisinkaan ei kannata mennä (vaihtoehto olisi rv6+2). Eli siihen asti täytyisi sinnitellä. Todella toivon, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin - mutta itsehän siihen ei enää voi vaikuttaa. Ja painottivat klinikalta, että realistinen kannattaa olla, vaikka lämpimästi onnittelivatkin...
Mitä lugeihin tulee, jatkan to-la ennallaan ja sitten puolikkaalla annoksella su-ti, eli ensi viikolla loppuu lugejen käyttö.
Tulipas pitkä viesti, toivottavasti joku jaksoi lukea...
Hilmis, onnea vielä veritestiin!
Terveisin, Nasu jalat maassa, pää pilvissä ja rv4+0 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pöppiäinen: Kyllä minustakin tuo sinun arvosi on oikein hyvä! Olen lukenut että jos alle 50, niin sitten pitäisi olla huolissaan. Ensi viikon mittaus varmasti todistaa murheesi turhiksi :)
Nasu: Ei haittaa vaikka kirjoittaisit romaanin, musta ainakin on kiva lueskella näitä juttuja. Kyllä sulla oli eilen sitten jännät paikat!! Aloin jo huolestumaan, kun tulostasi ei kuulunut iltapäivällä! Onneksi sait jonkun kiinni, hirveintä olisi nukkua yö kun ei tiedä mitä on tapahtunut.
Minä tyttö se joudun (tai siis saan) jatkaa lugeja sekä estradot-laastaria vaikka kuinka kauan. Siis jos raskaus nyt jatkuu. Lääkkeellisessä siirrossa kun ei ole omaa hormonitoimintaa (progesteroni). Lugejen laittaminen sujuu jo ihan rutiinilla, pelkään vaan että joskus unohdan laittaa ne. En nyt tarkkaan muista kuinka pitkälle noita pitää jatkaa, olisko viikolle 12 tai jotain? Kertokaa, jos joku tietää.
Oletteko muuten kertoneet jo joillekin plussasta? Minä kerroin anopille ja veljen tyttöystävälle. Olen muutenkin puhunut melko avoimesti lapsettomuudesta ja hoidoista. Verikokeen jälkeen kerron omille vanhemmille ja muutamalle kaverille. Jos menee kesken, niin tarvitsen kuitenkin heidän tukeaan silloinkin. Veljen tyttöystävä tuli raskaaksi juuri ennen tätä minun passia. Hänelle raskautuminen kävi tosi helposti. Huomasin miten vaikeaa heille oli se minulle kertoa. Olin kuitenkin tyytyväinen, että he kertoivat sen nopeasti, ja hyvissä ajoin ennen oman piinan loppumista. Olisi ollut vaikeaa kohdata asia samanaikaisesti jos olisin taas negannut. Nyt asiat ovat ihanasti, jos saamme odottaa yhtäaikaa :) Heille syntyy sitten 4-5 vkoa ennen esikoinen kuin meille. Voi, kun tuo toteutuisi!! Minä se täällä pilvilinnoissa taidan olla.
Hormoneista sekaisin oleva Hilmis
en nimittäin voi pysyä pois palstalta vaikka kuinka yritän ;)
toivon tosiaan että tämä raskaus menisi hyvin, alan jo tottua ajatukseen että meille tulisi toinen...
oon kertonut äidilleni silloin kun testasin ekan haamun, mutta sanoin että en halua puhua asiasta. kaksi kaveria tietää nämä myöhemmät tulokset. muutoin en aio kertoa ainakaan ennen seuraavaa veritestiä ja mieluiten odottelisin ultraan joka mulla on 7+1. tulis äkkiä ensi viikko ja pääsis siihen veritestiin.
mulla jatkuu kanssa sekä progynovat että luget ainakin ekaan ultraan saakka.
t. pöppis
Hilmis: lugeja jatketaan vähän henkilöstä riippuen, mulla jatkuin viikoille 7-8 eli ekan ultran jälkeen lopetin ne vähitellen. Mun yksi tuttuni jatkoi lugejen laittoa viikolle 11. Molemmilla oli kyseessä tuoresiisto. Omalta lääkäriltä saat tarkemmat ohjeet, mutta jonkun aikaa saat vielä niitä laitella. Siitä testien tekemisestä: enhän mäkään uskonut ekaa enkä tokaakaan tekemääni testiä. Vasta kolmas antoi pienen varmuuden tunteen...
Virna: sulla on viralliseen testipäivään vielä monta päivää, joten älä nyt vielä suinkaan luovu toivosta! Silloin ainakin pitäisi näkyä oikea tulos.
Turvallista 9 kk: matkaa ja tulkaahan sitten kun uskallatte tuonne plussanneet/odotuspuolelle:)
t. Rudis
Kaikille oikein kovasti onnea plussan johdosta ja onnellista odotusaikaa! Itse tulen vähän jälkijunassa, pp6 vasta menossa pas:n jälkeen..
Mutta toivottavasti seurailen useimpien teidän jalanjälkiä. Vielä kerran miljoonat onnittelut :)
Hei ONNI ja tervetuloa palstailemaan. Ja zemppiä piinistelyyn. Siirrettiinko sinulle yksi vai kaksi?
HILMIS, etkös sinä ole ollut tänään verikokeessa? Saatko arvon vielä tänään vai miten on? Täällä odotellaan lukemia, tulehan kertomaan!
Tuosta kertomisesta. Minun vanhempani tietävät, mutta eivät nyt kovin suurta numeroa ole tästä tehneet... Ovat ilmeisesti vähän huolissaan, kun se kesäinen km otti heillekin koville :-( Eli mitään onnitteluja en ole vielä saanut... Ajattelin kyllä parille kaverille kertoa lähipäivinä, ehkä. Täytyy vielä miettiä - jotenkin sitä on nyt kamalan varovainen. Ja pelkästään sen km:n takia, se kyllä jätti arvet! Mutta voipi olla, että en malta olla kertomatta. Ja siipan kanssa ollaan kyllä ihan innoissamme, vaikka hänkin välillä minua toppuuttelee.
Minulla ei ole mitään oireita. Edellisen raskauden yhteydessä alkoi kummallinen painontunne ala-ala-alavatsassa jo pp11. Ihan jo suunilleen rv5 menin lääkäriin, kun arvelin, että minulla on virtsatieinfektio, niin usein jouduin juoksemaan vessassa. Tulehdusta ei kuitenkaan löytynyt, mutta antibioottikuurin söin varuilta. Lisäksi alavatsaa särki, ilmeisesti kohdun kasvamisen takia. Lääkäri oli sitä mieltä, että näilla asioilla ei ollut km:n kanssa mitään tekemistä. Mutta nyt on kyllä mukavammat oltavat, ei vieläkään mitään oireita paitsi väsymys. Eli tämä alku nyt ainakin muistuttaa enemmän ensimmäistä (sitä onnellista raskautta) kuin sitä keskenmennyttä. Vaikka tosi aikaistahan mitään on verrata, nythän on vasta rv4+1...
Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
Nasu
Onnea piinistelyyn ONNI !!
Nasu, oota oikeassa kyllä olin tänään verikokeessa. Kahden jälkeen saan soitella tuloksista, toivottavasti pääsen läpi soittoaikana. Jännittää kyllä... Maailma romahtaisi jos tulos olisikin alle 50. Voikohan se olla mahdollista?? Testasin kyllä Aconin herkillä, että ne voi näyttää alhaisenkin hcg:n plussana. Voi, voi, ei kannata murehtia etukäteen. Pitäkää peukkuja mulle !!
Hilmis rv 4+0 (onpa ihmeellistä kirjoittaa tuo, niin kauan olen siitä unelmoinut)
Hcg 680 !! Eli tukevasti ollaan raskaana! Hoitsu sanoi jopa, että mahdollista on että molemmatkin on kiinnittyneet! Oi hurjaa. Olo on helpottunut :)
Niillä oli ongelmia atk-ohjelmien kanssa, joten en saanut puhelimessa ultra-aikaa. Lupasivat laittaa ajan s-postilla, viikolle 46 menee kuitenkin.
Oireita ei ole paljoakaan. Palelen vähän, ja tissit kutiaa?! Mutta muuten olen tavallista pirteämpi, ei väsytä yhtään (sitä olen kummastellut, yleensä saatoin joskus nukkua päikkäritkin mutta nyt en). Nautin kyllä tästä oireettomasta olotilasta, se yhden päivän pahoinvointi oli jo tarpeeksi. Tuskin se kyllä siihen yhteen päivään jää. Kivaa kun ei ole endokipujakaan, vaihdan ne ilomielin pahoinvointiin :)
Nyt uskallan kertoa muutamalle muulle henkilölle. Nasun teksti kyllä sai mietteliääksi, keskenmenon kokeneena sitä varmasti on entistä varovaisempi siitä milloin kertoo ja kenelle. Toivon niin, että tällä kertaa kaikilla raskaus jatkuu onnellisesti loppuun saakka :)
Hilmis
ei mikään mahtava, mutta klinikan mukaan viitealueella. Viimeksi oli huimasti korkeampi mutta toisaalta silloin siirrettiin kaksi ja nyt yksi. Käyn ehkä ensi viikolla uudestaan hcg:ssa, mutta uskalsin varata ultran valmiiksi kuitenkin. se on kolmen viikon päästä.
aika lunkisti täällä otetaan, menkkakivut vaivaa joten katsotaan kuin pitkälle päästään.