Pas vko 41
Heippa,
Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!
Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)
Hilmis
Kommentit (205)
Heips PÖPPIÄINEN ja tervetuloa palstalle! Minullakin oli siirto keskiviikkona, ja kun minulla tämä piinailu ei ole mitenkään päässyt menemään ohi, niin varmistan tosiaan HILMIKSEN tiedon, että pp7 meillä on nyt menossa. Että puolivälissä piinaa ollaan!
Minulla on IVF/ICSI-esikoinen, nyt jo 3,5 vuotta. Sinäpä oletkin ajoissa liikkeellä, nyt harmittaa meidän aikailu... Tulin heti ekasta PASsista (sitä samaa satsia) raskaaksi toukukouussa, mutta se päätyi keskenmenoon rv8+4 :-( Nyt on sitten viimeiset kaksi alkoita siirretty, toinen 2-soluinen, siirrettäessa 3-soluinen, ja toinen 4-soluinen. Nyt on sitten pakkanen tyhjä ja neljä PASsia takana. Mitenkäs sinulle PÖPPIÄINEN, onko teillä vielä pakkasessa jäljellä?
HILMIS, en todellakaan ole mikään kotigynekologi mutta huomasin myös eilen illalla tuolla alapäässä jotain outoa KOVAA ja miehelle jo itkin, että nyt on " alapää sairastunut" . Mutta siis mitä ihmettä, valaisetko vielä?! Mulla siis tuntui sellainen ihme kova poimu/nystyrä joka siis tuntui aika edessä (?) ja hyvin tuntuikin lugen kanssa temppuillessa. Aamulla olin niin unentokkurassa ja stressaantunut koko asiasta, etten edes viitsinyt jäädä sitä tutkimaan/kokeilemaan...
No, taas jalat maahan, mutta...
Mitenkäs sen testailun kanssa, oletteko ajatelleet odottaa pp14 (pp16) asti. Meikäläinen ei kyllä niin pitkään taida jaksaa... Viikko vielä, huh!
No mutta HILMIS, tulehan kertomaan lisää...
Nasu-72
Heippa Nasu + muut! Ihana toi kommentti, että alapääsi on sairastunut!! Mun kohdalla taitaa olla niin että " yläpää" reistailee näin piiniksen kourissa :)
http://perheklubi.net/index.php?showtopic=36032&st=0
Tuossa linkki, josta katsoin aamulla juttuja kohdun napukasta. Aika sekava se on, ei ainakaan minulle selvinnyt millainen napukan kuuluu olla jos raskaus alkanut. Kertokaa, jos teille selviää :) Vaikka tämä asia voi olla myös yksi niistä, joisin Luget vaikuttavat. Samperin luget!
Rohu, missä oot? Sinähän olet meistä pisimmällä piiniksessä, onko sulla jo pp 9??? Tule please kertomaan mahdollisista oireista!
En ole oikein vielä päättänyt milloin testaan. Tässä teoriani: jos mulla alkaa menkkakivut (kuten viimeksi n pp10), niin aion testata suht aikaisin. Jos negaa, niin lopetan luget, jotta vuoto pääsee alkamaan kunnolla. Jos nyt jostain ihmeen syystä ei menkkakipuja ilmesty, niin sitten voisin jopa olla testaamatta ennen verikoetta 27.10... Tuskinpa vaan...
Heips HILMIS ja muut,
Taidanpa tosiaan sittenkin luottaa testiin ja jättää kohdunnipukantunnustelut muille, oli se sen verran sekavaa asiaa... Minulle muut HILMIS on lääkäri vannottanut, että lugeja ei saa lopettaa, vaikka kotitesti näyttäisi negaa. Eli hän on ehdottomasti sitä mieltä, että vasta veritesti näyttää, ollaanko raskaana vai ei.. Onko sinulle annettu erilaiset ohjeet? Minä olen siis aina kuuliaisesti mennyt veritestiin (ja maksanut sen noin 20 eur) ja saanut sitten tarkan hcg-arvon klinikalta. Tässä on kai erilaisia tapoja, mutta kyllä minä lääkäriäni edelleen tottelen...
Nasu, ja aina vaan pp7!
Olettepas te löytäneet paljon oireita. Minä en ole edes keksinyt mitään muita oireita kuin korkeintaan sen, että valkovuotoa tai jotain muuta vastaavaa valuu vähän runsaammin kuin yleensä.
Aion testata viikonloppuna. En millään jaksa odottaa enää viikkoa. Kyllähän se nega näkyy testissä jo viikonloppuna.
Rohu pessimistisenä, pp8
Terve Rohu, kiva kuulla susta! Hei, lisääntynyt valkkarihan on hyvä oire! Se ei varmaankaan ole luge-oire. Älä ole pessimistinen.
Nasu: joo, joo, mä tiedän ettei lugeja sais jättää pois ;) Viimeksi tein muistaakseni pp12 negatestin (siis putipuhdas valkoinen ruutu aamupissasta), joten jätin luget pois pp13. Vuoto alkoi sitten pp 13 ja kunnolla pp14. Enkä siis nähnyt syytä mennä verikokeeseen pp14. En mä tälläkään kertaa meinannut tuon aikaisemmin vetää omia johtopäätöksiä. Sitä vaan tuntee kroppansa, ja ne menkkakouristukset jo niin hyvin.. Nytkin jo pelkään että milloin ekat oireet menkoista alkaa.
Ei oireita, ei sitten mitään. enkä ole kyllä pahemmin piinaillutkaan. viime yönä meinasi kyllä unet mennä, kun ajattelin, että kohta toinen raskaampi hoitoputki takana, enää ei ole pakasteessa mitään. Jos nytkään ei onnistu, niin alkaa olla vitsit vähissä. Kyllä varmaan vielä kolmas hoito kokeillaan.
Siitä maitojutusta. sehän oli vasta pp1, eikä sen jälkeen ole tullut tippaakaan, että ei voi olla mikään raskausoire.
ÄÄH, toivoisin niin kipeitä tissejä, nippailuja ja vihlontaa ja vaikka mitä mahdollista raskauteen vähänkään viittaavaa. Onnellista oireiden metsästysaikaa itse kullekin!
T sandee, oiskohan pp6
Heips,
Nostelen taas pinoamme, mitään erikoista raportoitavaa ei ole. Huono juttu on se, että tänään on havaittavissa pientä menkkoja enteilevää tunnetta sekä vatsassa että selässä. Minä kyllä ottaisin mieluusti täysin oireettoman piiniksen, silloin vois mulla olla jotain toiveita onnistumisesta. Viimeksi alkoi pp10 kunnon menkkakivut, toivottavasti nää tuntemukset eivät nyt yltyis ihan kivuksi asti! Mulla myös enää yksi raskas hoito julkisella jäljellä, sitä kyllä välillä miettii. Entä jos silläkään ei onnistu... Sitten alkaa rahaa palamaan oikein tosissaan, jos siis yksityisellä vielä jaksaa jatkaa.
Tulipas taas positiivista tekstiä! Koittakaapa joku piristää ilmapiiriä. Yksi lohtu on, että tilastollisesti ainakin yhden meistä pitäisi plussata :)
Hilmis
Hei taas!
Minä olen jo selvinnyt yli puolenvälin. Ei kerrassaan mitään tuntemuksia, henkisesti koitan koko ajan asennoitua negaan ja seuraavaan hoitoon. Eli plussa olisi iloinen yllätys - vaikka onhan se niin, että sitä kuitenkin pettyy :-( Vaikka koko ajan tietää, että todennäköisyys olla raskaana on paljon pienempi kuin se toinen vaihtoehto (25% vs. 75 % - huhhuh)
Jotenkin ajantus jo ennen Joulua tehtävästä ivf:stä kannattelee, vaikka hirveä stressi onkin rahoista. Minusta meillä ei oikeasti ole edes rahaa siihen hoitoon, ainakaan tilillä. Ja mistäs sitä nyt yhtäkkiä siunaantuisi... Hemmetti! Mutta katsotaan, voi olla, että joudumme vanhemmilta lainaamaan, tosi kiva :-( Onkohoan niilläkään..???
Nasu
Iltaa. Huomasinpa sinun kirjoitelleen piinisp 5 kohdalla mahassa erinäistä " elämää" . Mulla on kahden kerran kokemus oikeasti kiinnittymiskivuista, silloin kemiallisen raskauden yhteydessä heräsin yöllä siihen, että kohtu kramppaili. Aamulla en ollut varma, oliko se unta, mutta kun siitä tuli se lyhytaikainen plussa, niin tiesin, että sitä se oli. Ja tässä raskaudessa tuntui myös viikon kuluttua oviksesta kohtukramppailua. Toivottavasti sunkin mahakivut ovat hyvä merkki!
PÖPPIÄINEN tervetuloa mukaan! Mahtava alkio sulla!
Just kun ajattelin että nyt on oireita ja vatsakin kuin pallo niin luin lugejen tuoteselosteen... Että se niistä oireista :/
Mulla ei ole piinis vielä edes puolivälissä :( Aina siirron jälkeen mietin että miten aika voikin kulua näin hitaasti.
Taidanpa testailla vasta joskus ensi viikon loppupuolella. Jostain keskustelusta luin että Pregnyl näkyy max 7 päivää testissä, sen yli nyt pitää reilusti odotella ainakin.
Eipä nyt ole juuri uutisia siis, kärvistellään!
Virna pp6 vasta
Miriminteli: Kiitos vaan kannustavista sanoista, mutta en jaksa uskoa että ne minun nipistykset mitään kiinnittymiskipuja olivat. Mulla on sellainen teoria, että jos alkio vähänkään yrittää kiinnittyä, niin kohtuni alkaa supistelemaan etteivät vaan tarttuisi. Tästä krampit! Negaan johtaneessa tuoresiirrossa oli myös nipistyksiä, mutta lievempinä. Ehkä silloin yritti vain toinen kiinnittyä.. Olishan se ihanaa jos jompikumpi olisi sitkeästi pysynyt kyydissä, mutta se on sitä unelmointia. Olen tämän piiniksen elänyt kyllä aiva normaalisti, urheillut suht normaalisti ja nauttinut lasin viiniäkin muutamana iltana.
Mulla on välillä niitä lieviä menkkaoireita, välillä aivan oireeton. Tosin kärsin endon vuoksi ummetuksesta, ja olen huomannut että siitäkin tulee samantyylisiä kramppeja kuin menkoista. Mitään muita oireita ei valitettavasti ole. Tissejäkin olen puristellut, vaan ei mitään :) Mites muilla?
Joko joku on päättänyt testipäivän? Rohu, etkös sinä meinannut testata jo viikonloppuna?
Hilmis, pp8
... että otan tän piinailun lunkisti kun tuo esikoinenkin on vielä niin pieni. Siirtoon lähdettiin oikeastaan vaan siitä syystä että nyt oli hyvä sauma, palaan vuoden alusta töihin enkä halua sekoittaa alkukuvioita hoidoilla. Pakkaseen meille jäi vielä 4 alkiota kahteen olkeen, ovat kuulemma huonompia mutta en tiedä kuinka huonoja. Ne ovat meidän ekasta icsistä josta ei ole yhtään raskautta saatu aikaan. Onni -poikamme ja tämä nyt siirretty alkio ovat tokasta icsistä. Eka ivf aikanaan meni pieleen kun ei saatu lainkaan hedelmöittyneitä. On mulla sellainen clomiraskausihmekin ollut tuossa kolmisen vuotta sitten mutta se oli kemiallinen. Siinäpä sitä historiaa.
Olen syynäillyt oireita, aikaisemmissa kahdessa raskaudessa ne on olleet siinä määrin selkeitä että olen testipäivänä jo tiennyt ennen viivoja asian todellisen laidan. Nyt on siis pp 9 (kiitos vaan oikaisusta), pari päivää sitten tuli puristamalla pari tippaa maitoa rinnoista (oon lopettanut imetyksen 6kk sitten ja maitoa on tässä välissäkin ajoittain tullut joten en tuosta innostuisti). Lievää rintojen tuntemuksia on ollut, mutta en osaa tunnustelemalla sanoa kun muuttuivat tuon raskauden myötä niin littanoiksi että en nitä oikein tunne muutenkaan omikseni ;)
Eilen illalla oli tosi huono olo ja klo 12 heräsin oksentamaan, mutta söin iltapäivällä kahvilassa vuohenjuustowrapin joka saattoi tietysti olla pilaantunut joten ehkä tämä etominenkin on ruokamyrkytystä eikä raskausoire. Aiemmissa raskauksissa mulla ei ole ollut juurikaan pahoinvointia eikä ainakaan oksentelua.
Yritän tsempata keskiviikkoon joka on virallinen testipäivä, mutta lugeja on jäljellä enää yksi liuska enkä tiedä viitsinkö ostaa uutta pakettia jos tämä kuitenkin on negaa. Eli luget huomioiden pitäisi testata su iltana.
Piinailuintoa kaikille ja niitä virtuaalisia kiinnittymissäteitä jos täällä vielä on tapana niiitä toivotella :)
t. Pöppis
Hei tytöt,
Wau Pöppiäinen, olet päässyt jo oksentamaan - eikös tuo kuulosta oikein lupaavalta! Minulla ei ole kertakaikkiaan mitään oireita. Eli huonolta näyttää... Tosin ei kyllä kahdessa aikaisemmassakaan tainnut olla näin aikaisin, paitsi se palelu. Jota nyt ei ole ollenkaan, vaan päin vastoin, öisin hikoilen aivan kauheasti...
Minulla on virallinen veritestipvä ke, mutta olen silloin työmatkalla. Joten menen veritestiin jo ti pp13. Taidan testata kuitenkin jo su-aamuna, kyllä se raskaus jo silloin näkyisi.. Lugejen kanssa on sama tilanne kuin Pöppiäisellä, vai kuka se oli - taitavat loppua maanantaina. On tämä kyllä piinaa, välillä tekisi mieli testata jo nyt, mutta toisaalta, kivahan se on vielä toiveita elätellä mahd pian. Ja ainakin itsestäni tiedän sen, että veritestiin saakka toivon ihmetta - vaikka testi näyttäisi negaa.. Että silleen.
Mitenkäs ROHU, sinullahan on jo pp11 menossa, eikös vaan?!
Nasu
Onnea kaikille jotka pääsivät siirtoihin asti ja piinailevat tällä hetkellä.
Muistatte varmaan, että mulla ei siirto onnistunut. Olenko tällä hetkellä vain epätoivoinen vai kuvittelenko liikoja kun menkkojen piti alkaa eilen ja tänäänkään ei vielä ole mitään oireita, että ne alkaisivat. Voisiko luomuraskaus olla mahdollinen kun ei ole mitään oireita ellei pientä rintojen särkyä ota huomioon ( samanlaista särkyä on menkkojenkin aikana). Tuntuu siltä, että kiusaan vaan itseäni lueskelemalla näitä juttuja ja odottamalla menkkojen alkua. Testiä en meinaa tehdä kuin vasta aikaisintaan ensviikon alussa.
Sorry sekava teksti ja alavireinen sävy.
Dinitrol: Olisipa hieno yllätys, jos luomusti onnistuisit! Onhan se mahdollista, jos siis fyysisesti kaikki kunnossa (torvet auki jne). Pidän peukkuja, ettei vuoto ala.
Mun piinis alkaa olla aika mollivoittoista. Nyt on taas menkkakipuja, että tuskin selviän torstaihin asti ilman vuotoa. Eilen tuli jo ekat itkut itkettyä tämän siirron suhteen. Tuli vaan sellainen tosi epätoivoinen olo, että me ei saada ikinä lasta :' (
Laittakaa nyt joku pian plussauutisia, niin usko passilla onnistumiseen vois nousta vähän.
Hilmis
Hei Dinitrol, toivotaan luomuplussaa! Miten maltat olla testaamatta?Minä nimittäi taisin vastata Hilmiksen pyyntöön ja testasin jo tänään PLUSSAN :-) Kädet tärisevät vieläkin, joten tästä kirjoittamisesta ei meinaa tulla yhtään mitään...
Hermot eivät kestäneet, ja niinpä menin testaamaan, ja nyt on vasta pp10. Tiedän tiedän aivan liian aikaisin... Ja tiedostan kyllä kaikki riskit, mutta jotenkin on kyllä toiveikas olo - ainakin tällä hetkellä.. Vaikka kesäkuisen pas-km:n kokekeena tiedänkin, että ainakin minun kohdallani varsinainen piina olisi vasta edessä...
Huhhuh apua kääk ja iik. Ja ihanaa! Taidan vielä testata uudestaan huomenna aamulla (ostin kahden testin paketin). Ja veritestiin menen sitten yhdenä päivän etuajassa, eli jo tiistaina pp13, kun ke olen reissussa. Virallisen tuloksen saan sitten ti-iltapäiväna.
Voi kun tämä nyt kestäisi ja saisin teistä kaikista seuraa!!!!
Iloinen, helpottunut, onnellinen ja pelokaskin Nasu
Hei taas!
Piti vielä tulla kertoomaan, että testasin Clearbluella, plussa oli selvästi näkyvissä mutta aika hailakka. Lisäksi piti kertoa, että minulla ei ole mitään oireita, väsyttää vaan mutta se johtunee huonosti nukutuista öistä...
Nasu
Ihania uutisia, onnea hirmuisesti Nasu!
Kyllä taidat olla vahvasti raskaana kun passilla jo pp10 plussa näkyy!!
Eikö sulla tosiaankaan ole muita oireita kuin väsymys? Senkö perusteella sulla oli plussannut olo? Hyvin alkoi tämän pinon testailut, toivottavasti saat vielä seuraa mahdollisimman monesta meistä :)
Aamuinen vatsakramppi meni taas täysin ohi, nyt olo taas ihan normaali. Ummetusta vissiin taas, ei oikein menkkakivuilta vaikuta. Pakko vaan jaksaa odottaa vielä muutama päivä, en uskalla kyllä testakaan. Jotenkin haluan välttää sitä tyhjää ruutua niin pitkään kuin mahdollista.
Kyllä mieliala heti nousi 100%, kiitos NAsu :)
Kiitos onnitteluista, vaikka varovaisesti niitä täällä uskallankin vastaanottaa. Täytyy nyt rauhassa odottaa sinne veritestiin asti - tai ainakin yrittää!
Kävin eilen läpi ensimmäisen alkuraskauden oireita (v2001, nyt 3,5 v), ja silloin minua kramppaili/juili vatsasta.. Sehän voi johtua lugeistakin - älä siitä huolehdi!
Ja kyllä passilla voi tosiaan onnistua. Ekan passini ketjussa toukokuussa meitä oli neljä. Kolme meistä (minä mukaanlukien) plussasi silloin heti, ja se neljäskin nyt syksyllä. Ja vaikka minulla se päättyi km:oon, tärppäsi kaikilla muutaman kk:n sisällä! Eli kyllä näillä voi onnistua!
Mutta en nyt hehkuta enempää, paljon on vielä edessä, ja monia mutkia saattaa matkaan tulla..
Nasu
Että Nasukin oli jo tänään ilmoittautunut palstalle :)
Joo, tuo luge-pakkauksen selostus kyllä palauttaa hyvin maan pinnalle :) Eipä tarvitse epäillä mistä oireet johtuvat tässä vaiheessa.
Mulla ei ole enää niitä eilisiä nipistyksiä vatsassa, yöllä vielä oli vähän.
Tieto lisää tuskaa: huomasin aamulla lugeja tunkiessani että kohdun nipukka oli tosi alhaalla ja pehmeä. En siis ennen ole tähän kiinnittänyt huomiota, muuten kuin että mielestäni mulla on aina ollut ylhäällä ja pienempi/kovempi. No, tietty ryntäsin heti hakemaan netistä tietoa, ja löysin mielipiteitä yhtä monta kuin kirjoittajaa. Joidenkin mielestä napukka on ylhäällä ja kova jos raskaus alkanut, joidenkin mielestä taas alhaalla ja pehmeä.. Joten, eipä tämäkään auttanut yhtään, mutta opinpa muutamin outoja gynekologisia asioita alapäästäni =)
Kotigynekologi jatkaa normaalia päivätyötään,
Hilmis