Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas vko 41

28.09.2005 |

Heippa,

Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!

Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)

Hilmis

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin pääsimme siirtoon.... siinäpä se taaskin varmaan onkin.

kaksi alkiota sulatettiin, molemmat selvisivät niukin naukin.

- Alkio 1: pakastettaessa nelisoluinen, sulatuksessa soluja hävis, jämähti kaksisoluiseksi jo eilen, eikä ollut jakautunut sen jälkeen.

- Alkio 2: pakastettaessa nelisoluinen, sulatuksessa soluja hävis, eilen yksi soluinen, tänään oli niukin naukin jakautunut kaksisoluiseksi.

että kyllähän näillä eväillä raskaaksi tullaan.

Ihan hirvittää lukea teidän muiden alkioista. Miten teillä voi olla noin hyviä??? Meilläkään ei vikaa pitäs olla, mutta minkäs teet. Tämä on just se asia mille ei voi mitään... lääkäreiden mukaan siirretään, kun on pienen pieni mahdollisuus, että näilläkin voisi raskautua.

Onnea Nasu, hilmis ja muut! mä en jaksa kovin aktiivisesti palstailla, kun ei jaksa uskoa tähän.

T. sandee

Vierailija
62/205 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tässä ketjussa hiljaista.. Vaikka ihan ymmärrettävää, eihän nyt voi muuta kuin odottaa... VIRNAlla on toivottavasti onnistunut siirto takana - tulehtan kertomaan kuulumisia..

SANDEE; peukkuja sulle, kirjoitinkin jo tuonne aloittamaasi ketjuun!

Pp2 menossa ja onneksi viikonloppu edessä. Jotenkin viikonloppuisin osaa ajatella muutakin kuin piinaa :-)

Mites HILMIS?

Nasu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin vasta työreissulta, hyvä vaan ettei ehdi jatkuvasti notkua täällä, piiniskin kuluu nopeammin.

Sandee: Onneksi pääsit kuitenkin siirtoon, kyllähän täällä jotkut ovat onnistuneet huonommillakin alkioilla. Siinä on niin montaa muutakin tekijää kuin alkioiden laatu, että ihan hyvin voit onnistua!

Koitetaan kuitenkin välillä nostella tätä meidän pinoa, vaikka on ymmärrettävää ettei nyt ole vähään aikaan mitään raportoitavaa. Kerrotaan muita kuulumisia :)

Ensin päätin, etten mittaile edes lämpöjä, mutta siihenkin sorruin :( Vaikka en tiedä miten nuo lämmöt käyttäytyy lääkkeellisessä passissa.

Oikein rentouttavaa viikonloppua piinissisaret!!

Hilmis ja hipsukat pp1

Vierailija
64/205 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilma-Kaisa:

Ensin päätin, etten mittaile edes lämpöjä, mutta siihenkin sorruin :( Vaikka en tiedä miten nuo lämmöt käyttäytyy lääkkeellisessä passissa.

No ei vaineskaan... ;-) Mutta Hilmis - jos käytät Zumeja (tai muita estrogeenilääkkeitä) tukena lääkkeellisessä PAS:issa niin ne pitävät lämmöt koholla joka tapauksessa niin pitkään kun niitä käytät. Eli siinä mielessä lämpöjen tsekkaaminen on turhaa.

Voi kun olisin itsekin sen tiennyt etukäteen viime PAS:issa...olisi säästynyt paljolta stressiltä. ;-)

Tsemppiä piinapäiviin! :-)

Vierailija
65/205 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vastauksesta :) Näin vähän ajattelinkin, että hormoonit jo nostavat lämpöjä, mulla käytössä Estradot-laastari + luget. Taidan pyytää miestä piilottamaan koko kuumemittarin :-)

Hilmis

Vierailija
66/205 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että pääsitte siirtoon! Nyt siis on mahdollista, että raskaus saa alkunsa. Toivotan hurjan paljon onnea matkaan! Tulen taas kurkkimaan jossain kohtaa kuulumisia.

Vierailija
67/205 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun sinäkin löysit minut ja pidät peukkuja. En kyllä jaksa uskoa mihinkään, mutta en osaa olla käymättä täällä kurkkimassa muiden tilanteita :) Ensi viikko menee varmasti vielä ihan " coolina" , viimeiset päivät ovat pahimmat. Tiedän että itselläni alkaa endokivut jo hyvissä ajoin ennen testipäivää, joten niistä voi jo jotain päätellä. Vaikka toisaalta plussanneilla endolaisilla on saattanut olla kipuja ennen plussatestiä. Mites olet jaksanut?

Vierailija
68/205 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän nyt vielä luovuta, odota vaan sinne testipäivään. Helppohan tässä neuvoa, itsehän olin ihan hermoraunio silloin viime keväänä, jos muistat... kun itkua parkuen lähdin siirrosta, koska lääkärikään ei uskonut mahiksiin. Mutta toivoa kannattaa aina. Olihan meilläkin monta tuloksetonta hoitoa. Olen voinut hyvin, ihan yllättävän hyvin odotuksiini nähden. Tässä kohta puoliväli häämöttää ja ekat hankinnatkin jo tehty. Ihan ihmeissäni olen vieläkin, että onko tämä ihan oikeesti todellista, että tällainen onni suotu. Hitsi, toivottavasti en nyt ärsytä muita piinistelijöitä... kun tunkeudun tähän teidän pinoon.

Peukut ja varpaat pystyssäon meillä täällä pystyssä. Mikä on sun testipäivä?

Vierailija
69/205 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rudis: et varmasti ärsytä ketään, sehän luo meihin vaan uskoa kun plussanneetkin jaksavat meitä kannustaa :) Tämä pino on vielä niin hiljainen, kun ei ole raportoitavaa, että ihan mukavaa että " ulkopuoliset" käyvät tervehtimässä. Onpa aika vierähtänyt, kun oot jo noin pitkällä. No kohtahan on jo joulu, aika vaan menee nopeasti. Hyvä niin, muuten pakolliset hoitotauot tuntuisivat sietämättömiltä. Veritesti on vajaan parin viikon päästä tostaina, onkohan se 27.10. Tuoresiirrossa en sinne edes mennyt, kun vuoto alkoi jo pari päivää ennen. Toivottavasti nyt pääsisin :)

Mitäs ostoksia sitä on jo tehty?

Vierailija
70/205 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASU ja HILMIS uskalsitte ottaa kaksi alkiota - hyvä päätös :) Kyllähän se parantaa onnistumisen mahdollisuutta ja sitäpaitsi jos molemmat lähtee niin kyllä kaksosten kanssa pärjää vaikka kaikenlaisia kauhutarinoita aina kuuleekin. Itse en ole sitä 5 vuoden takaista päätöstäni vielä ehtinyt katumaan ;)

Onko HILMIS saanut Estradoteista pään kipeäksi? Mulla se oli välillä melko kovakin se kipu, niitä laastareitahan käytin kaksi ekaa PASia.

SANDEELLE pidän erityispeukkuja. Tiedän tapauksen kun kahdella 2-soluisella on tehty kaksoset, joten ei se raskautuminen ihan mahdotontakaan ole. Toivotaan parasta!

Milloinkas teillä on testipäivät, kuka aloittaa?

Oma napa sai yhden alkion mukaan perjantaina (lääkäri ei suostunut siirtämään kahta, en olisi kyllä välttämättä enää halunnutkaan). Kamalasti jännitin sulatusta ja sitten vielä sitä mimmoinen on limakalvo kun ekaa kertaa mennään luonnolliseen kiertoon eikä käyty välillä ultrassa pitkän matkan takia.

No sulatus meni loistavasti, meillä oli eilen kaksi alkiota, toinen 6- ja toinen 7-soluinen!! Tähän mennessä toinen ei ole selvinnyt kummallakaan kerralla.

No se 7-soluinen siirrettiin ja se 6-soluinen pakastettiin uudelleen. Meidän klinikalla tämä on ihan uusi juttu ja tähän mennessä niistä toisen kerran pakastetuista on kaikki siirrot johtaneet raskauteen. No ei niitä kuulemma vielä monta ole.

Limakalvo oli 11 mm kun aiemmin lääkkeillä siitä on saatu 8-9 mm paksu. Lääkärikin tuntui tosi positiiviselta onnistumisen suhteen.

Tällä kertaa toiveet on tosi korkeella ja jos tikussa on vaan yksi viiva niin pettymys on sitten sen mukainen. Pelottaa.

Testipäivä on vasta 30. päivä, pp16.

Paljon plussia odotellen

Virna pp1 vasta...

Vierailija
71/205 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että sullakin meni siirto hyvin. Odottelimmekin jo sinun uutisia. Ja niitähän oli: 7-soluinen huippuyksilö, VAU! Kuulostaa tosi hyvältä.

Onko sulla siis kaksoset edellisestä hoidosta? Onnistuiko tuoresiirrosta vai passista? Oliko sulla silloinkin noin monisoluisia alkioita?

Ei mulla ole oikein mitään sivuoireita Estradoteista, että ihmeen hyvin sopii mulle. Olen tainnut tankata kroppani jo kylläiseksi kaikenmaailman hormooneista :)

Hilmis

Vierailija
72/205 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Virna hienosti menneestä siirrosta!

Kiitos Teille ihanat palstasiskot tsempeistä, ehkä me nyt onnistumme!

Olo oireeton ja tavallinen. testaan jo pp9, ettei tarvi turhaan miettiä kauemmin. Rentouttava mökki vl takana ja vauva-asiat ei käynyt mielessäkään, hyvä niin.

Onko kellään vielä mitään " kunnon" oireita?

Mulla muuten tuli eilen tissistä vähän maitoa..ihan pari tippaa, mutta kyllä säikähdin. onkohan mulla hormonit ihan sekaisin.. mistähän tällainen voi johtua?Tiedän, että ei se ainakaan mikään raskausoire ole.

T.sandee pp3 muistaakseni

Vierailija
73/205 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonalkua :)

Viikonloppu meni myös minulla niin, etten miettinyt piinistä lainkaan, hyvä niin. Mulla on vasta pp4 menossa, joten vielä tässä ehtii piinailla ihan tarpeeksi.

Mites muiden olotilat? Nasu ja Rohu, teillä on piinis pisimmällä, joko on jotakin oireita pinottavaksi? Oikeita tai kuviteltuja :)

Itsellä ei ole mitään oireita, mutta eihän niitä vielä vois ollakaan.

Sandee: eikös tuo maitojuttu ole raskausoire, tosin en tiedä voiko sitä tulla jo noin aikaisin. Toivotaan, että se olis merkki onnistumisesta :)

Hilmis

Vierailija
74/205 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea VIRNA onnistuneesta siirrosta :-)

On tämä yhtä odottamista. Onneksi töissä on sen verran kiire, ettei koko ajan ehdi tätä piinaa miettimään. Mutta kyllä aika sitten kulkee hitaasti, vasta pp5...

Mitään oireita en ole edes tarkkaillut, vielä... Mutta hyvinhän tässä ehtii sillä saralla kunnostautua... Pahimmat piinat kun ovat vielä edessä!

Mitä oireisiin tulee, muistan että toukokuussa, jolloin tulin oikeasti raskaaksi (km rv8+4) alkoi pp11 ihmeellinen painon tunne alavatsassa ja vessassa juokseminen.. Lisäksi koko ajan paleli. Jotenkin silloin näistä aavistin, että raskaus oli alkanut, niin kuin olinkin. Ja sen muistan, että tunteet olivat todellakin ala-ala-alavatsassa, eli eron olen huomannut moniin muihin vatsannippailuihin...

Toisaalta ed raskauden yhteydessä ei mitään tuollaista tunnetta ollut, palelua kylläkin.. Joten ei kyllä kannata minkään oireen varaan laskea. Nytkin mulla on vaan hiki - apua!

Mutta tässä siis vielä koitetaan odotella ainakin viikko, ehkä sitten jo uskaltautuu testaamaan. Veritestipvä on pp14, keskiviikko.

Mitenkäs muilla?

Nasu

Vierailija
75/205 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tämä meidän pino nyt hiljainen?!? Nasu ja minä pidämme yksinpuhelua.. No, ehkä loppuviikosta ja ensi viikolla on enemmän säpinää :)

Se on kiva, että tässä pinossa on jollakin omakohtaisia kokemuksia plussaoireista. Kertokaapa nyt milloin alkoivat ekat oireet??

Oma napa: pp 5 vasta menossa. Viime yön nukuin huonosti, heräsin lieviin menkkakipuihin, KIVA :( Koko päivän on ollut ihmeellistä juilintaa kohdussa, hetkittäisiä nipistyksiä tai miten niitä nyt kuvailisi. Suuta kuivaa, lisäksi tajuton pissahätä melkein koko ajan!! Hyvä että kaksi tuntia olen pystynyt pidättämään, ei normaalia. Ehkä endo on nyt pahentunut ja painaa jotenkin virtsarakkoa, voi kökkö. Nega-piiniksessä mulla oli myös noita juilimisia, että en valitettavasti voi vetää mistään nippailuista mitään johtopäätöksiä, taitaa johtua lugeista. Tissit ovat AIVAN tuskallisen normaalit, ei kipuja, ei turvotusta. Onpa järkeä kirjoitella oireista, joista ei kuitenkaan osaa sanoa mitään ;)

Jeps, mites muilla piinis etenee?

Vierailija
76/205 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kai tämä tästä tosiaan ensi viikkoa kohti vilkastuu...

Kävin muuten HILMIS juuri äsken lukemassa ed raskauden oireita, ja nyt tietysti yritän epätoivoisena niitä itsestäni löytää.. Tosin pp6 ei vielä tainnut mitään olla. Mutta tällaista sieltä löytyi: kylmä-kuuma, vatsan juilminen ja turvotus, vessassa ramppaaminen, tolkuton väsymys... Että ihan hyvin saattaisi sulla olla pullat uunissa :-) Tosin nyt on kyllä parasta laittaa jäitä hattuun, osa noista oireista johtuu nimittäin lugeista!!!

En ole taaskaan lukenut pakkausselostetta, mutta aikaisemmista viestesitäni ne löytyi...

Itse olen myös käynyt vessassa normaalia tiiviimmin, lisäksi vatsa on tosi turvonnut. Myös kovasti väsyttää... Kylmä-kuuma ei kyllä ole :-( Mutta siis tosiaan, ei varmaankaan vielä mitään oikeita oireita olisikaan, kyllä ne ilmaantuvat vasta vähän myöhemmin, tosin helposti jo heti kun hcg nousee. Minulla oli viimeksi hcg pp14 yli 600... Ja se siis meni kesken :-(

Mutta siis tällaista tältä erää. Jutellaan taas!

Nasu, pp6

Vierailija
77/205 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siirto-uutisista onnitelleille!! Fiilikset on edelleen hyvät, voisi kyllä aika mennä edes vähän nopeammin.

OIREISTA jäi päällimmäiseksi mieleen silloin 5 vuotta sitten menkkaoireet ja nipistelyt alavatsassa. Alkoivat joskus pp9 tai 10 paikkeilla ja testipäivän lähestyessä olin varma että menkat alkaa.

Muita oireita tulikin sitten vasta muutaman viikon päästä. Nyt ei ole kyllä mitään oireita, ei edes kuviteltuja, mutta minähän olinkin viimeisenä siirtovuorossa.

Kyllä minä SANDEE tuon maidon liittäisin raskausoireisiin, sitä en tosin tiedä voiko joku muu asia aiheuttaa moista. Joku syy siihen varmaan kuitenkin pitää olla, toivotaan...

HILMIS: Joo mulla on ICSI-kaksoset, saivat alkunsa tuoresiirrosta. Olivat silloin 4-soluisia molemmat, 1-luokkaisia ja eka hoitoyritys. Siis täydellinen onnistuminen. Sen saman ICSIn " saalista" se on tämä nyt siirretty alkiokin.

Testipäivä on sunnuntai 30. päivä, meidän klinikalla se on pp16. Saapa nähdä miten hermo pitää sinne asti, mulla on tuolla 3kpl liuskatesteja odottamassa kun tilasin sellaisen ovistestejäkin sisältäneen paketin netistä.

Eikös PREGNYL voi aiheuttaa väärän positiivisen r-testiin? Tiedättekö kuinka pitkään? Pistin sen yhden ampullin, 5000 IU.

Päiviä pitää ihan luntata...

Virna pp4

Vierailija
78/205 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta pp7, ja minäkö se olin ekana siirrossa (ke). Tää on kyllä aivan nimensä mukaisesti piinaaaaaa!!!

VIRNA, luin täältä palstalta jokin aika sitten, että Pregnyl näkyisi testissä max 10 vrk... Mutta tämä tieto ei siis ole lääkäriltä peräisin! En muuten itse aikoinaa (v 2002) tiennyt moista ollenkaan. Testasin silloin pp12 plussan (nyt 3,5 v), onneksi en siis kuitenkaan mennyt testaamaan liian aikaisin. Vaikka siis sehän päättyi hyvin :-) Mutta VIRNA sun kannattaa ehkä tarkistaa toi asia?!

HILMIS, mitenkäs siellä, pukkaako oireita? Minä tutustuin eilen siihen luge-pakkauksen tuoteselostukseen ja nimenomaan sivuvaikutuksiin. Ja sieltähän niitä löytyi: rintojen pingotusta/arkuutta, vatsan turvotusta, nesteen kertymistä elimistöön (senkö takia koko ajan pitää juosta vessassa?), vatsakipuja... Ja erityisesti alussa väsymystä... Eli kai se on uskottava, että aika sen näyttää.

Rohkenenko jo kysyä, milloin ajattelitte testata? Minä olen testannnut aina vähän etuajassa, pp12 ja nyt viime aikoina pp11. Pp11 testasin silloin toukokuussa sen km-plussa, joten kyllä ne testit useimmiten jo etukäteen tulosta näyttävät... Mutta testiä en kyllä uskalla ostaa yhtään etuajassa, näillä hermoilla varustettuna se tulisi kuitenkin revittyä heti saman tien auki. Eli saapa nähdä tuleeko pp11 asiaa apteekkiin... Se olisi sunnuntai...

Luge on aina pitänyt mulla vuodon tehokkaasti poissa, joten jännitys tiivistyy loppua kohti siltäkin osin.

No joo, tätä tää nyt on...

Palataan taas!

Nasu

Vierailija
79/205 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen vanha palstalainen useamman vuoden takaa, ei varmaan teistä kukaan muistakaan. Viikko sitten keskiviikkona olin siirrossa, mulle siirrettiin lääkkeelliseen kiertoon (progynova + luget) yksi 8-soluinen top-alkio. En oo kovasti ehtinyt stressailemaan kun päiviä työllistää reilun vuoden ikäinen PAS-poika (tämä nyt siirretty itu on muuten samasta satsista!). Ja yritän olla stressaamatta jatkossakin, sen vuoksi yritän pysyä myös palstalta pois ;)

Nyt piti tulla katsomaan että jokos niitä oireita tässä vaiheessa piti olla. Löysin ikivanhan ketjun, jonka mukaan mulla oli kyllä viimeksi pp8 rinnat arkoina. Enpä vielä osaa oireista mitään sanoa, pp nyt kai 6.

Tsemppiä kaikille!

t. Pöppis

Vierailija
80/205 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on hauska nicci ;)

Kiva saada vielä lisää kavereita jännittämään, olet muuten lisäkseni kai ainut lääkkeellisen passin piinailija (voin muistaa väärinkin..). Onko sulla tullut oireita lääkkeistä? Eilen mulla oli päänsärkyä, sitä Estradot vissiin voi aiheuttaa.

Sulla siirrettiin hyvänoloinen solu, vielä kun taitaa olla hyvästä satsista. Onnea vaan! Mielestäni sulla on kyllä pp7 menossa, jos keskiviikkona olit siirrossa? Sehän kertoo vaan siitä, että olet tosiaan unohtanut piinailun :)

Hilmis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi