Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas vko 41

28.09.2005 |

Heippa,

Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!

Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)

Hilmis

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan perjantain ultraa ihan rauhallisin mielin. Kokemukseni mukaan jännitys kohoaa vasta sitten, kun etsitään ovulaatiota. Pahin piinailu on vuorossa alkionsiirron jälkeen.

Minulle alkionsiirto tehdään luonnolliseen kiertoon. Lääkäri sanoi, että siirto voidaan tehdä 2-4 vrk ovulaatiohuipuista. Viikonloppu ei siten vaaranna alkionsiirtoa.

Vierailija
22/205 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas. nyt ois sitten kolmas kierto putkeen...kaks pakkasessa, mutta meillä läheskään kaikki eivät ole kestäneet sulatusta, eli en kauhean luottavaisin mielin odota, että etes siirtoon pääsis.

olen laskeskellut, että hyvällä lykyllä vk 41 lopulla ois siirto. nyt kp 5 menossa.

Tsemppiä. Joka pinossa, missä olen tähän mennessä ollut, on ainakin yski raskautunut. eli eiköhän meistäkin joku tällä kertaa saa maha-asukin mukaansa. :)

t.sandee kera pessimistin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips HILMIS ja ROHU, juu, kiitos kommenteista koskien siirtopäivää! Minustakin tuo 2-4 vrk on se virallinen versio asiasta. Mutta sitten kuulin, että Felicitaksessa (muistaakseni) on lääkäri, joka ei tee siirtoja, jos lh-huippu osuu ke-to.. Mutta oma lääkärini on kyllä sitä mieltä, että 2-4 vrk on hyvä, joten uskottava se kai on! Toivoakseni siis pääsemme siirtoon. Vuoto alkoi kunnolla tänään, eli ehkä se lh-huippu on vasta pe. Tosin nyt on kroppa ja aikataulut heittänyt häränpyllyä, eli ei todellakaan kannata fiksautua mihinkään... Ovistestailun aloitan jo viikon kuluttua...

Mä olen aivan törkeän väsynyt, vaikka olen nukkunut hyvin. Lieneekö menkkojen alkamisella tekemistä asian kanssa, mutta tätä on jo jatkunut viikon! Ihan tajuton väsymys siis, nytkin tekisi mieli laittaa silmät kiinni, mikä ei todellakaan täällä töissä ole kovin suotavaa.. Onko teillä ennen menkkoja/niiden alkaessa vastaavia oireita?

Eipä muuta kuin mukavaa iltaa!

Nasu, silmät ristissä...

Vierailija
24/205 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks, tervetuloa joukkoon mukaan Sandee!! Kiva, kun saatiin lisää seuraa :) Oli NIIN mukava lukea kommenttisi siitä että jokaisessa pas-pinossa missä olet ollut, on yksi onnistunut. Koitetaan tällä kertaa laittaa tilastot uusiksi, ja otetaan enemmän niitä plussia.

Nasu, et ole ainut jota vaivaa väsymys. En tiedä, onko kyseessä joku syys/pimeys-väsymys, mutta olen myös ihan poikki koko ajan. Nukun 8-10 tuntisia öitä, silti voin töiden jälkeen nukkua päikkärit. En ainakaan voi piinistellessä laskea väsymystä miksikään raskausoireeksi kun sitä on muutenkin.

Huomaan itsestäni hyvin taas lähestyvän piinisajan, näin nimittäin viime yönä unta, missä tein positiivisen r-testin! Hyvä, että edes unissaan saa nähdä senkin ihmeen.. ihmettelin unessa jätti-kokoisia tissejäni, jotka siis oikeasti ovat ihan b-kuppia :) Kyllä aamulla hymyilytti.

Mukavaa tiistai-päivää teille kaikille :)

Hilmis

Vierailija
25/205 |
05.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut hiljaista, mutta eihän kenelläkään taida olla vielä mitään raportoitavaa. Nostan pinoa, ettei tiputa liian kauas :)

Onko nyt uusia pas-piinaajia ensi viikolle????

Hilmis

Vierailija
26/205 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Hilmis!

Sain eilen varattua kontrolliultran. Se on nyt sitten ma, kp9, varmuuden vuoksi. Viimeksihän lh-huippu tuli juuri noihin aikoihin, joten varmuuden vuoksi teen ekan ovistestin jo su kp8. Onhan se tosi aikaista, mutta... Toisaalta nyt voi ehkä käydä niinkin, että ovis tulee ihan myöhässä, enpä tiedä. Eli nähtäväksi jää. Mutta siis perässä tullaan!

Meillä on siis ne kaksi vikaa alkiota jäljellä. Ed mietin, että sikäli kun molemmat selviävät sulatuksesta ja lähtevät jakautumaan, niin siirretäänkö yksi vai kaksi.. Voipi olla, että tätä ongelmaa ei edes tule (toiv päästään kuitenkin siirtoon!), mutta vähän kahden vaiheilla olen, kun en mitenkään innostunut kaksosraskaudesta olisi... Onpas miettimistä, vaikka senhän voi päättää vasta sitten, jos siis...

Mitenkäs sulla, milloin aloitat ovis-testailun?

Nasu

Vierailija
27/205 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aloitan oviksen testaamisen.

Miten muilla menee?

Vierailija
28/205 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Onnea ovistestailuun, mitä testiä käytät? Minäkin päätin aloittaa testailun jo, tuntuu, että lugejen takia kierto on aivan sekaisin. Eli vuoto alkaa myöhässä (vko lugejen lopettamisen jälkeen) ja lh-huippu taas iskee etuajassa. Nyt on siis kp kp6, mutta taidan varmuuden vuoksi testata jo huomenna. On tosi aikaista, mutta viimeksi samassa tilanteessa menin kontrolliultraan työmatkan takia jo kp8, ja lh-huippu olikin jo silloin / seuraavana päivänä...

Katsotaan miten nyt käy. Olen jo päättänyt ottaa tämän ihan varman päälle, eli jos on jotain outoa, pidän mielelläni pari kk taukoa.. Viimeisistä alkoista kun on kysymys...

Mutta ma olen siis viisaampi, silloin mulla on kontrolliultra. Toiv kaikki on ok ja siirtoon päästään...

Mitenkäs muut?

Nasu-72

Vierailija
29/205 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Nasu ja Rohu !!

Mulla myös kp10, ja ultra oli aamupäivällä. Tosin 45 min sain odotella ylimääräistä ennen kuin pääsin sisään, joskus on ruuhkaa TYKSissä. Limis oli vasta jotain 6 mm luokkaa, joten tuplattiin mun Estradot-laastariannos ja siirtopäiväksi määrättiin ensi torstai. Lääkäri rauhoitteli minua kun olin huolissani alkioiden selviämisestä sulatuksesta, toivottavasti nyt siirtoon asti päästään. Olen jotenkin niin pessimistinen kun taustalla on keskeytynyt ifv, ja kun luonnolliseen kiertoon ei päästy tekemään passia elokuussa :(

Vasta kun nähdään miten alkiot lähtevät jakaantumaan, niin sitten päätetään siirretäänkö 1 vai 2. Lääkäri kyllä kysyi mielipidettäni, sanoin että saa kyllä siirtää kaksi, varsinkin jos alkiot eivät ole priimaa.

Mukavaa viikonloppua tytöt!

Hilmis

Vierailija
30/205 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasu-72: haluaisin vastata, että testasin lh-huipun to 6.10 ja siirto tehdään ma 10.10 jos kestää sulatuksen. Siirto tehdään luonnonkiertoon ja pakkasessa oleva on meidän ainokainen. Silloin aikoinaan ei saatu kuin kaksi elinkelpoista alkiota joista toinen siirrettiin tuoresiirtona ja siitä syntyi ihana poika 02/04. Sen jälkeen jos ei onnistu niin joudumme takaisin jonoon ( max 6kk) ja aloittamaan kaiken alusta. Toivotan kaikille onnea siirroissa ja odotuksessa.

Vierailija
31/205 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan, saatkin kunnian olla eka siirtoon päässyt tässä ketjussa, jos jo maanantaina saat kyytiläisen matkaan :) Toivottavasti käy yhtä hyvä tuuri kuin tuoresiirrossa, on varmasti hyvää laatua.

Millaista tukilääkitystä teille on varattu? Itse aloitan kaksi päivää ennen siirtoa, eli tiistaina luget 200 + 200 mg. Olikohan sitten siirtopäivästä eteenpäin 300+300mg. Ja Estradot-laastaria käytän myös piinisajan.

Hilmis

Vierailija
32/205 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio löytyi heti ekana testipäivänä tänään kp 11 Clearbluen testillä. Alkionsiirto on sitten ilmeisesti vuorossa tiistaina tai keskiviikkona.

Nasu kerroit, että sinulle Lugesteronien jälkeen alkaa kierto myöhään mutta ovis tulee nopeasti. Onko tämä yleisempikin ilmiö lugesteronin jälkeen? Siinä tapauksessa Lugesteronien käyttö edellisessä kierrossa voisi osaltaan selittää sen, miksi nyt ovis on minulla ajoissa. Kuukautiset ovat alkaneet aina kaksi päivää Lugejen lopettamisen jälkeen.

Hilma-Kaisa kyselit tukilääkityksestä. Aloitan Lugesteronit siirron jälkeen illalla. Nyt ei ole mitään lääkitystä.

Onnea Dinitronin maanantaiseen siirtoon! Ja Hilma-Kaisalle torstaille! Nasu, miten ovistestailu sujuu? Sandee, testaatko ovista vai onko sinulle lääkkeellinen kierto?

Onko teilläkin Hilma-Kaisa, Nasu ja Sandee primääri lapsettomuus?

Vierailija
33/205 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tukilääkityksenä siirtopäivästä alkaen luget 3*200 g päivässä ja ei muuta lääkitystä. Muistaakseni tuoresiirrossa oli samanlainen annostus.

Onnea myös sinulle.

Vierailija
34/205 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pongasit jo oviksen Rohu!

Voitaisiinko pikkusen esitellä itsemme, kukin saa kertoa sen verran kuin itse haluaa.

Minä 30v, mies 31

Ekaa ollaan yritetty nyt kaksi vuotta

Ollaan Turusta, julkisella hoidossa

Taustalla endometrioosi

Hoitoja takana: ivf (04/05) -> ei hedelmöittyneitä soluja

icsi (06/05)-> nega ->6 solua pakkaseen, nyt eka pas lääkkeelliseen kiertoon.

Hilmis

Vierailija
35/205 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt esittely

Minä 34 v ja mies 36 v

Ensimmäistä lasta yritimme reilu 4 v. Saimme pojan 02/04 koeputikihedelmöityksellä. Yksi alkio jäi pakkaseen joka on tarkoitus siirtää huomenna jos selviää sulatuksesta.

Minulla on selittämätön munasarjojen toimintahäiriö.

Hoitoja olemme yrittäneet kaikki mahdolliset julkisellapuolella jossa jatkamme edelleen.

Vierailija
36/205 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana viikonloppu takana, niin kaunis syksy, luonnon värit ja auringonpaiste - Ihanaa!

Esittely:

Nasulainen 33v, siippa saman ikäainen

Asumme Helsingissä, hoidoissa yksityisellä

Esikoinen 3v tyttö, ivf/icsin tulos, hoidoissa tuolloin noin vuosi kun testasimme plussan

Takana nyt kesällä keskenmenoon päätynyt PAS, rv8+4 :-(

Kaksi alkiota jäljellä, apua!

Ja sitten ovistestailuun: taas sama juttu... Eli aloitin varmuuden vuoksi ovistestailun jo eilen, lauantaina, kp7. Ja heti ilmestyi Clearblue-testiin kaksi yhtävahvaa viivaa (=lh-huippu). Varmuuden vuoksi (älkää kuolko nauruun...) olen nyt testannut neljä kertaa, eli eilen kaksi kertaa, aamulla ja illalla, ja tänään samoin kaksi kertaa, aamulla ja illalla. Tuloksena siis 3 yhtävahvaa viivaa ja nyt su-iltana vielä tulosviiva oli vahvempi. Eli näillä näkymin siis lh-huippu ollut tänään. Mutta supervarovainen kun olen, niin testaan varmuuden vuoksi vielä huomenna aamulla... (Ja ihan varmasti voin luvata, että raskaustestejä ei sitten kulu samaan tahtiin.. :-)

Mutta onneksi älysin varata ultran riittävän aikaisin, se on siis huomenna, ja siirto siis olisi kai keskiviikkona :-)

Nyt täytyy kyllä lääkärin kanssa keskustella tästä aikataulusta, eli siis taas olisivat luget pitäneet menkkoja poissa, vaikka uusi kierto oli jo käynnistynyt.. Eli 6 vrk meni, ennen kuin vuoto alkoi. Niukka vuoto kaksi-kolme vrk ja lh-huippu näin aikaisin.. Outoa, mutta toivottavasti ei mitenkään häiritisi siirtoaikataulua!!!

Dinitrol on sitten ensimmäisenä vuorossa, huomenna eikös vaan? Eli onnea matkaan, tulethan kertomaan kuulumisia. Peukut on pystyssä :-)

Hilmis ja Sandee, onko teillä molemmilla siirto to? Ja mitenkäs Rohu, joko sinulla on aikataulu selvinnyt?

Hilmis, sorry olin jossain vaiheessa taas udellut sun ovistestailuaikatauluja - ei näköjään mitenkään meinaa mennä kaaliin tuo sinun lääkkeellinen kiertosi...

No niin, Nukkumatti taitaa jo kutsua.. Ainakin sänkyyn hyvän kirjan pariin - flunssa näköjään verottaa voimia...

Tulen huomenna raportoimaan kontrolliultrauutisia!

Nasu

Vierailija
37/205 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en saanut kyytiläistä matkaani tänään. Alkio oli kyllä selvinnyt sulatuksesta, mutta oli " monitumainen" joten sitä lääkäri ei suostunut siirtämään. Joten meikäläinen joutuu sit takaisin jonoon ja aloittamaan koko rumban alusta koska se oli meidän ainokainen pakkasessa.

Vierailija
38/205 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta! Suuret pahoittelut! Tämä vaara näissä passeissa sitten on, ettei päästä edes siirtoon saakka, kun alkio(t) ei kestä sulattamista tai lähtevät kehittymään väärin. Nyt varmasti masentaa kun joutuu jonoon. Minkälaiset jonot siellä päin on? Toivottavasti pääsette suht nopeasti uuteen yritykseen ja tuoresiirtoon :)

Oma napa: Endoni ei oikein tykkää kun estradolia tungetaan elimistöön roppakaupalla, oireet ovat selvästi omaa kiertoa kovemmat :( Oikein pelkään seuraavaa vuotoa (jota en tietenkään toivoisi tulevan noin vuoteen, mutta realistina tiedän sen tulevan 2-3 vkon päästä), on varmasti kivuliaammat kuin normaalit menkat.

Huomenna aamulla saan jo aloittaa luget, tai siis joudun, en oikein tykkää siitä hommasta, kukapa tykkäisi.

Onko teillä selvät suunnitelmat miten elätte siirron jälkeen? Ei seksiä, ei alkoholia, lepoa, ei rasittavaa urheilua, vitamiineja, greippimehua?? Mulle oli ihan uutta se, ettei kannattaisi pariin päivään sekstailla, koska orgasmi saa kohdun supistelemaan!! No, kaipa sitäkin sitten voisi kokeilla. Vaikka muuten olen kyllä sitä mieltä, että ei siihen kiinnittymiseen paljoa voi itse vaikuttaa.

Kerroin juuri pomollekin etten pääse torstaina yhteen palaveriin, kun joudun muka laparotomian jälkitarkastukseen :) En jaksa jatkuvasti kertoa totuutta, vaikka olenkin hänelle kertonut viime icsistä totuuden.

Hilmis

Vierailija
39/205 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei DINITROL, voi harmin paikka, miten kurja juttu! On tämä niin hermoja raastavaa ja epäreilua. Mutta häntä pystyyn ja kohti uutta yritystä, eikö vaan!

HILMIS, minä taidan ehtiä siirtoon ennen sinua. Eli tänään oli tosiaan se kontrolliultra, ja siirto olisi keskiviikkona. Ainoa kurja juttu on se, että biologi on lomalla, ja näin ollen alkioille ei saada tehtyä alkionkuorenavausta. Minulla on molemmissa raskauksissani, jotka ovat siis käyntiin lähteneet, tehty se avaus. Näyttöä ei tietenkään ole, että sillä olisi osuutta plussaamiseen, mutta.. No, joka tapauksessa, taidamme uskaltaa edetä, en sittenkään jaksaisi odottaa joulukuuhun asti, marraskuussa kun ilmeisesti olisin juuri siirtoviikolla reissussa.

Välillä kyllä keljuttaa tämä päätösten itse teko.. Eli nyt sain valita tehdäänkö siirto ke vai to, tehdäänkö ilman alkionkuorenavausta vai ei. Ja sitten vielä se, että siirretäänkö yksi vai kaksi (sikäli kun nyt yhtään mitään siirrettävää on..). Mutta siis,jotenkin olisi helppo vaan tehdä niin kuin joku viisaampi käskee, eikä itse päättää mitään... Tulipas vaan tällainenkin asia mieleen.

No, mutta hei eteenpäin mennään! Ja positiivisilla mielin, eikös vaan!

Nasu

Vierailija
40/205 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

Ensimmäiseksi pahoittelut dinitronille! Voi harmi! Olet varmasti

tosi pettynyt, kun ette päässeetkään siirtoon. Koita jaksaa!

Alkionsiirtopäiväksi on varmistunut huominen tiistai.

Esittely:

Minä ja mies kummatkin 36 v. Asumme Helsingissä.

Erilaisia lapsettomuushoitoja on takana yhteensä kymmenen,

ja positiivisia raskaustestejä nolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi