Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko paha äitipuoli?

Vierailija
13.06.2010 |

Olemme tekemässä kesälomareissun uusperheemme kesken, mutta mieheni lapsi ei tule. Tämä siis oli mieheni ratkaisu. Minun esikoiseni ja yhteinen vauvamme tulevat mukaan.

Kun tästä oli sovittu, mies ilmoitti, että haluaa tehdä jonkin muun jutun siten, että minun lapseni jää pois. Tähän en suostunut, koska kyllähän hänen esikoisensakin tekee äitinsä kanssa kaikkea ilman meitä, ja koska minä en halua tehdä reissua josta vain minun vanhempi lapseni jää pois. Mies vetosi siihen kun minä olen jo tehnyt juttuja vain omieni kanssa, niin nyt on aika tehdä vain hänen lastensa kanssa. Näille reissuille ei mies kuitenkaan ole osallistunut.

Minulle siis olisi ihan ok, jos lähtisi vaikka kahdestaan lapsensa kanssa, tai sitten kun vauva on isompi, molempien kanssa, mutta jotenkin se, että meillä asuva lapsi jäisi pois tuntuu paljon hölmömmältä kuin se että etälapsi jää pois...

Mutta siis, en edelleenkään aio tuollaiseen matkaan osallistua, mutta tekeekö se minusta huonon äitipuolen? Kaipaan sellaista yleistä, puolueetonta mielipidettä:)

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan miehesi on paha isäpuoli, joka ei halua toisen siittämää lasta mukaan lomalle. Jos nyt kärjistää halutaan. Uusperheissä perusperiaate on (kaikille tiedoksi!) se, että ensisijassa huolehditaan samassa osoitteessa asuvien tarpeista. Jos asetetaan etusijalle toisessa perheessä asuvia, jää oma perhe väistämättä vähemmälle, koska aikaa ja rahaa ei ole kenelläkään rajattomasti. Tämä johtaisi uusperheen hajoamisen riskiin. Kun on jo kerralleen erottu, tämä asia osataan toivottavasti ottaa vakavasti. Jos uusperhe halutaa ylipäätään pitää kasassa, on siihen pantava paukkuja. Myös isäpuolen. Ja siitä huolimatta, että hänellä on lapsia myös toisessa perheessä. Ja siltikin, vaikka hän tuntee syyllisyyttä erostaan. Siellä toisessa perheessä asuvien huvituksista, lomista ja hyvinvoinnista vastaa ensisijassa se toinen perhe. Ei sekään ole reilua, että muualla asuva lapsi saa nyppiä rusinat joka pullasta, kun taas uusperheessä asuva lapsi jää nuolemaan näppejään puolet ajasta.

Isä ei eroa lapsista vaan vaimosta! Isälle kaikki lapset ovat yhtä tärkeitä, asuivatpa ne samassa taloudessa tai ei. Mikä onkaan viikko/viikko -lasten kohtalo: joka toinen viikko tärkeitä uusperheelle, joka toinen viikko pärjätköön omillaan?

Eipä ihme, että uusperheiden lapsilla on mielenterveysongelmia vaikka muille jakaa, jos niissä vain saman katon alla asuvat ovat yhtä, oli se biologinen vanhempi missä tahansa. Onneksi harva mies on niin typerä, että asettaa vieraan miehen siittämät lapset omiensa edelle.

Vierailija
22/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi alkaa reissata enemmän kahdestaan biologisen esikoisensa kanssa ja ilmoittaa selkeästi, että se ei ole keneltäkään pois eikä sitä muille lapsille eikä sinulle mitenkään "korvata"? Ehkä he käyvät laskettelemassa ja kalassa Lapissa, viikkotolkulla, ja sinun on vain hysäksyttävä se, että lapsi on miehelle niin tärkeä, että ansaitsee saman verran aikaa kuin oma esikoisesi. Joka varmasti on hänkin paljon biologisen isänsä kanssa.

Uusperheen tulee olla avoin moneen suuntaan: entisiin perheisiin, nykyiseen elämään ja uusiin suhteisiin, joita varmasti tulee. Kukaan ei halua asua vankilassa, ei edes uusperheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miehen lapsi ole mun mielestä ylimääräinen, eikä mun lapsi tietääkseni hänen mielestään.

Vierailija
24/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi alkaa reissata enemmän kahdestaan biologisen esikoisensa kanssa ja ilmoittaa selkeästi, että se ei ole keneltäkään pois eikä sitä muille lapsille eikä sinulle mitenkään "korvata"? Ehkä he käyvät laskettelemassa ja kalassa Lapissa, viikkotolkulla, ja sinun on vain hysäksyttävä se, että lapsi on miehelle niin tärkeä, että ansaitsee saman verran aikaa kuin oma esikoisesi. Joka varmasti on hänkin paljon biologisen isänsä kanssa.

Uusperheen tulee olla avoin moneen suuntaan: entisiin perheisiin, nykyiseen elämään ja uusiin suhteisiin, joita varmasti tulee. Kukaan ei halua asua vankilassa, ei edes uusperheessä.

Että saisikin viettää aikaa omansa kanssa, SE ON OK, mutta miksi mun pitäisi laittaa hänen lapsensa omani edelle? Haloo... Pysykää nyt asiassa:D

Vierailija
25/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esikoinen on isänsä kanssa paljon, mutta en minä eikä lapsi edes odota, että joka paikkaan menisi mukana.

Vierailija
26/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi aloittajan lapsi ei voisi lähteä mukaan.yhteistaloudessa kun asutaan ei pitäisi pitää ulkopuolisena.Voihan isä lähteä reissuun omien siittämien lapsien kanssa reissuun mutta äiti jää kotiin omansa kanssa.aika typerä ehdotus mieheltä...

Vierailija
27/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on kolme lasta. Yksi tosin ei asu vakituisesti perheessä. Perhe tekee lomamatkan ilman tätä yhtä lasta. Tekeekö tämä pois jäänyt lapsi lomamatkan toisen perheensä kanssa? Korvataanko hänelle tämä, että hän ei pääse matkalle, vaikka oma isä lähtee ja äitipuolenkin lapsi pääsee? Ei ole tuon lapsen vika, että hän ei asu perheessänne vakituisesti. Myöhemmin hän tajuaa oman eriarvoisuutensa, sen, että häntä ei vain reissuille oteta mukaan, vaikka äitipuolen lapsi kyllä pääsee (ja varmasti on jo nyt kateellinen, kun isä viettää niin paljon aikaa tämän lapsen kanssa).

Entä sitten kun isoin lapsista pääsee oman isänsä kanssa matkalle? Saako hän sitten tuplamatkat, pienin yhteiset matkat ja keskimmäinen ei mitään?

Nyt kun lapset ovat noin pieniä, ei ole vielä väliä, mitä sovitte. Mutta myöhemmin kannattaa olla tosi hyvät selitykset, miksi toimitte juuri näin. Ja mielestäni se hyvä selitys ei ole, "kun et asu täällä". Lapsen vika ei ole se, että hänen isänsä ja äitinsä ovat eronneet ja hän ei asu toisen kanssa. Kyllä te uusperheessänne nyt asetatte kaikki lapsenne eriarvoiseen asemaan. Eri asia on vain, mitä aiotte tehdä sille. Kannattaa varmaan laatia perheenne säännöt näille asioille, jotta kenellekään ei jää epäselväksi, miksi hän ei pääse mukaan.

Vierailija
28/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on kolme lasta. Yksi tosin ei asu vakituisesti perheessä. Perhe tekee lomamatkan ilman tätä yhtä lasta. Tekeekö tämä pois jäänyt lapsi lomamatkan toisen perheensä kanssa? Korvataanko hänelle tämä, että hän ei pääse matkalle, vaikka oma isä lähtee ja äitipuolenkin lapsi pääsee? Ei ole tuon lapsen vika, että hän ei asu perheessänne vakituisesti. Myöhemmin hän tajuaa oman eriarvoisuutensa, sen, että häntä ei vain reissuille oteta mukaan, vaikka äitipuolen lapsi kyllä pääsee (ja varmasti on jo nyt kateellinen, kun isä viettää niin paljon aikaa tämän lapsen kanssa).

Entä sitten kun isoin lapsista pääsee oman isänsä kanssa matkalle? Saako hän sitten tuplamatkat, pienin yhteiset matkat ja keskimmäinen ei mitään?

Nyt kun lapset ovat noin pieniä, ei ole vielä väliä, mitä sovitte. Mutta myöhemmin kannattaa olla tosi hyvät selitykset, miksi toimitte juuri näin. Ja mielestäni se hyvä selitys ei ole, "kun et asu täällä". Lapsen vika ei ole se, että hänen isänsä ja äitinsä ovat eronneet ja hän ei asu toisen kanssa. Kyllä te uusperheessänne nyt asetatte kaikki lapsenne eriarvoiseen asemaan. Eri asia on vain, mitä aiotte tehdä sille. Kannattaa varmaan laatia perheenne säännöt näille asioille, jotta kenellekään ei jää epäselväksi, miksi hän ei pääse mukaan.

Miehen esikoinen TEKEE reissuja äitinsä kanssa. Minun esikoiseni tekee reissun per kesä isänsä kanssa ja vauvan tilannetta nyt ei VIELÄ ole mietitty sen kummemmin. Joten jos mieheni lapsi osallistuisi kaikkiin meidän reissuihinkin, hän saisi eniten näitä "elämyksiä", mutta saisi silti osallistua, minun puolestani. JA ei ole minun ratkaisuni se että lapsi ei tule mukaan. Joten en vain osaa oikein katsoa velvollisuudekseni korvata tätä hänelle. Eli sinun mielestäsi keskimmäisen äidinkin pitäisi ottaa muut lapsemme mukaan:D

Ja, muuten, esikoiseni isä on valmis ottamaan meidän vauvan (sitten isompana) joskus vaikkapa heidän kanssaan mökille jne.. Samoin minä hänen ja hänen uuden vaimonsa lapsen meille hoitoon jne.. Eli ei minua haittaa vaikka mukana olisi muitakin kuin minun lapseni, kunhan hekin ovat mukana. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
29/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin en edes tätä hakenut, mutta oikeinko todella monet ovat sitä mieltä, että koska mun esikoinen itseasiassa asuu meillä, hänen kuuluukin jäädä matkojen osalta vähemmälle kuin mieheni lapsen?

ap

Vierailija
30/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmasti ole tasapuolinen, sehän on ihan selvä.

Joten jos mieheni lapsi osallistuisi kaikkiin meidän reissuihinkin, hän saisi eniten näitä "elämyksiä", mutta saisi silti osallistua, minun puolestani.

Vierailija
31/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä edes laskenut, vaan minulle alettiin täällä huomauttelemaan... Lue koko ketju jos sit tajuaisit mitä tarkoitin:DDD

Vierailija
32/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelevat ovat enimmäkseen vielä ensimmäisessä liitossaan. Heidän lapsensa ovat heille tärkeimmät ihmiset maailmassa. Sinun lapsestasi he viis välittävät.

Tämä tilanne ei muutu yhtään, kun heille tulee avioero ja heidän ex-miehensä nai jonkun sinun kaltaisesi. 2. vaimon lapset ovat ex-vaimolle aina sivuseikka. 1. vaimon mielestä 1. liiton lapset ovat ykkösiä maailman tappiin asti ja heidän tulee saada lomat ja bonukset molemmissa perheissä. Ja jos niin ei käy, niin ainakaan 2. vaimon lapset eivät saa niitä saada!

Vierailija
33/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen miehen siittämät lapset omia lapsiaan edelle.

Vaimon poika pääsee joka paikkaan. Mies maksaa sen elatuksen. Hoitaa sitä kun vaimo opiskelee toisella paikkakunnalla viikonloppuisin. Hoitaa sitä kun vaimo on töissä jne...

Miehen tytöt saavat käydä joka toinen viikonloppu. Ovat vain tiellä "ydinperheessä", mihin kuuluu vaimon lapsi edellisestä liitosta, yhteinen lapsi ja nyt odotettavat yhteinen lapsi.

Vaimon lapsi edellisestä liitosta on otettava joka paikkaan matkaan, mutta miehen tytöt armosta pääsevat joskus jonnekin ja saavat kirppareilta vaatteita ja ajatella, jopa kokonaisella eurolla namia viikonloppukäynneillään. Miehen tyttöjen synttäreitä juhlitaan pitkin hampain, mutta vaimon pojan edellisestä liitosta metrijuhlat ja muut on juhlittu oikein pohjanmaan kautta.

Sen sijaan miehesi on paha isäpuoli, joka ei halua toisen siittämää lasta mukaan lomalle. Jos nyt kärjistää halutaan. Uusperheissä perusperiaate on (kaikille tiedoksi!) se, että ensisijassa huolehditaan samassa osoitteessa asuvien tarpeista. Jos asetetaan etusijalle toisessa perheessä asuvia, jää oma perhe väistämättä vähemmälle, koska aikaa ja rahaa ei ole kenelläkään rajattomasti. Tämä johtaisi uusperheen hajoamisen riskiin. Kun on jo kerralleen erottu, tämä asia osataan toivottavasti ottaa vakavasti. Jos uusperhe halutaa ylipäätään pitää kasassa, on siihen pantava paukkuja. Myös isäpuolen. Ja siitä huolimatta, että hänellä on lapsia myös toisessa perheessä. Ja siltikin, vaikka hän tuntee syyllisyyttä erostaan. Siellä toisessa perheessä asuvien huvituksista, lomista ja hyvinvoinnista vastaa ensisijassa se toinen perhe. Ei sekään ole reilua, että muualla asuva lapsi saa nyppiä rusinat joka pullasta, kun taas uusperheessä asuva lapsi jää nuolemaan näppejään puolet ajasta.

Isä ei eroa lapsista vaan vaimosta! Isälle kaikki lapset ovat yhtä tärkeitä, asuivatpa ne samassa taloudessa tai ei. Mikä onkaan viikko/viikko -lasten kohtalo: joka toinen viikko tärkeitä uusperheelle, joka toinen viikko pärjätköön omillaan?

Eipä ihme, että uusperheiden lapsilla on mielenterveysongelmia vaikka muille jakaa, jos niissä vain saman katon alla asuvat ovat yhtä, oli se biologinen vanhempi missä tahansa. Onneksi harva mies on niin typerä, että asettaa vieraan miehen siittämät lapset omiensa edelle.

Vierailija
34/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sä toimit täysin oikein! Ei kai se ole esikoisen vika, jos miehen lasta ei oteta mukaan? Joten miksi esikoisen pitäisi kärsiä siitä siten, että häntä ei oteta mukaan seuraavalle reissulle? Ihan kummallinen ajatustapa miehelläsi. Ei se ole keneltäkään pois, vaikka esikoinen tulisi mukaan seuraavallekin matkalle :)

Vierailija
35/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan ap:lle, että ET ole paha äitipuoli. Päinvastoin.

Vierailija
36/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpäs, jos koettaisitte ajatella asiaa niin, että teidän perheessänne on nyt kolme lasta (vaikka yksi asuukin enimmäkseen muualla), vauva, ilmeisesti parivuotias ja kuusivuotias. Lapset tulevat kasvamaan sisaruksina. Miten järjestäisitte matkat, jos ette kerta kaikkiaan nyt miettisi sitä, mitä kukin saa perheenne ulkopuolisten aikuisten kanssa tehdä (koska siihen sen enempää te kuin lapsetkaan eivät voi vaikuttaa, se on taas toisten perheiden ratkaisu)? Eli jos kaikki kolme lasta olisivat teidän kummankin lapsia (näinhän ei ole, mutta jos kaikki ovat tasapuolisesti TEIDÄN PERHEENNE jäseniä, niin kohtelun pitäisi olla ihan vastaava, eikö niin). Lähtekää miettimään siitä näkökulmasta.

Vierailija
37/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, eikä vaatia, että mies lähtee matkaan,

että miksi aloittajan lapsi ei voisi lähteä mukaan.yhteistaloudessa kun asutaan ei pitäisi pitää ulkopuolisena.Voihan isä lähteä reissuun omien siittämien lapsien kanssa reissuun mutta äiti jää kotiin omansa kanssa.aika typerä ehdotus mieheltä...

Vierailija
38/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa silloin kun omasi on isällään?

Ai niin joo. Ei tietenkään kun teidän pitää kykkiä kotona ja olla tekemättä mitään hauskaa, ettei SINUN poikasi jää jostain paitsi.

Vierailija
39/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, eikä vaatia, että mies lähtee matkaan,

MIES ei halua lastaan ko reissulle mukaan. Ja olen reissannut myös yksin omieni kanssa, ja mulle sopii että tehdään myös reissu jolle kaikki tulee. HUOM KAIKKI!!

Vierailija
40/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa silloin kun omasi on isällään?

Ai niin joo. Ei tietenkään kun teidän pitää kykkiä kotona ja olla tekemättä mitään hauskaa, ettei SINUN poikasi jää jostain paitsi.

koska miehen lapsi ei ole meillä kun mun lapsi on isällään:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan