Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko paha äitipuoli?

Vierailija
13.06.2010 |

Olemme tekemässä kesälomareissun uusperheemme kesken, mutta mieheni lapsi ei tule. Tämä siis oli mieheni ratkaisu. Minun esikoiseni ja yhteinen vauvamme tulevat mukaan.

Kun tästä oli sovittu, mies ilmoitti, että haluaa tehdä jonkin muun jutun siten, että minun lapseni jää pois. Tähän en suostunut, koska kyllähän hänen esikoisensakin tekee äitinsä kanssa kaikkea ilman meitä, ja koska minä en halua tehdä reissua josta vain minun vanhempi lapseni jää pois. Mies vetosi siihen kun minä olen jo tehnyt juttuja vain omieni kanssa, niin nyt on aika tehdä vain hänen lastensa kanssa. Näille reissuille ei mies kuitenkaan ole osallistunut.

Minulle siis olisi ihan ok, jos lähtisi vaikka kahdestaan lapsensa kanssa, tai sitten kun vauva on isompi, molempien kanssa, mutta jotenkin se, että meillä asuva lapsi jäisi pois tuntuu paljon hölmömmältä kuin se että etälapsi jää pois...

Mutta siis, en edelleenkään aio tuollaiseen matkaan osallistua, mutta tekeekö se minusta huonon äitipuolen? Kaipaan sellaista yleistä, puolueetonta mielipidettä:)

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä elämä muutenkaan mene niin.

Uusperheessä se vain on niin, että lapset kokevat eri asioita, koska heillä on niitä "omia" vanhempia, jotka tekevät juttuja yksien mutta ei toisten lasten kanssa.

On ihan ymmärrettävää, että vain se perhe reissaa, joka asuu samassa osoitteessa. Jos se halutaan jotenkin myöhemmin korvata, niin sitten biologinen vanhempi reissaa vain sen oman etälapsensa kanssa. Juuri niin kuin sinä ap ajattelit.

t. äitipuoli minäkin

Äitipuoli täälläkin :)

Olen samaa mieltä, niin monissa muissakin asioissa, jotka koskevat meillä asuvia ja etälapsia. Tässä kotitaloudessa asuvien kustannuksiin osallistun ja olen ihan mielelläni ottamassa reissuun, mutta etälapsille sitten mun ei mielestäni tarvitse olla äitipuolta ja osallistua kasvatukseen yms. Sallin ihan mielelläni ja itseasiassa toivon, että kun etälapset tulevat, niin mieheni olisi vastuussa heistä ja viettäisi aikaa heidän kanssaan. Joku varmaan ajattelee, että olen kamala, kun en halua hyysätä näitä, mutta mun mielestä mun ei tartte. Voin kyllä seurustella ja olla mukava, mutta mulla on muuten ihan tarpeeksi hommaa meillä asuvissakin.

Lomamatkalle menoa mieheni ehdotti ajankohtana jolloin oma lapseni on isällä. Oltaisiin lähdetty muiden lasten kanssa. En suostunut. Haluan myös oman lapseni saavan elämyksiä meidänkin kanssamme. mun mielestä meidän kuuluu olla lojaaleja kaikille meillä asuville lapsille. Etäperhekkään ei reissuta siellä käyviä lapsia.

Vierailija
102/102 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät ne siellä asuvaa lasta pois lähetä. Tietenkään! Siis kyse tietysti esikoiseni isästä+perheestä. Eikä minun lapseni joka reissulle tosiaan heidän kanssaan pääse. Ei edes toivo.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi