Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 40v ihminen säästää eikä elä?

Vierailija
18.05.2026 |

Te muut, noin 4-kymppiset, oletteko pohtineet seuraavaa: Jos sulla on säästöjä, osakkeita tai asuntoja niin miksi et myy niitä ja toteuta enemmän sellaista elämää kuin haluaisit elää? Et sinä vanhainkodissa niillä rahoilla tee mitään, nyt sinä jaksat vielä seikkailla on se sitten maailmanympärimatkailua tai mökin ostamista ja siellä puuhailua.

Heräsin jotenkin itse tähän rahanhaalimisvimmaan ja mietin et mikä järki tässä on😁

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläminen on nykyään niin perseestä. Odotan parempia aikoja.

Vierailija
2/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa AP. Nyt kannattaa elää eikä joskus vuoosikymmenten päässä kun olet jo raihnaisempi ja et välttämättä edes ole elossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa mihinkään maailmanympärysmatkailuun tai mökillä puuhailuun, kun pitää käydä töissä. Ja nopeasti ne säästöt on käytetty, kun sille tielle lähdetään. Ap on tyypillinen esimerkki ihmisestä, jolla on talousasiat retuperällä.

Vierailija
4/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana palkkatulot ovat yleensä niin korkeat, että ne riittävät mukavaan elämään. Osakkeet ja muut säästöt voivat odottaa sitä hetkeä, että tulot putoavat vääjäämättä, eläkkeellä tai sitten äkisti, työttömänä.

Vierailija
5/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos maailmanympärysmatkailu ja kesämökillä olo ei kiinnosta?

Vierailija
6/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elää ja varautua silti huonompiin aikoihin säästämällä. 

Vierailija
7/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johonkin ne rahat täytyy hassata vaikka väkisin. Eihän se käy päinsä, että tilillä olisi katetta. T. Ap

Vierailija
8/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla riittää rahat sekä mukaavaan elämään että säästämiseen. Olen matkustanut kaikilla seitsemällä mantereella, asun velattomassa ok-talossa järven rannalla ja autot ostan aina uusina. 

Mutta silti säästän tavoitteellisesti ja tavoitteena on säästöjen turvin jäädä pois työelämästä 55-vuotiaana.

Vierailija
9/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kotona. Säästöt tuo mulle mielenrauhaa. 

Vierailija
10/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa melko nuorelta, jolle 100 000e on iso raha. Tuo ei kuule ole kovin kummoinen raha, jos jää pois työelämästä ja alkaa elämään. Ja tosiaan, eläminen ja säästäminen eivät poissulje toisiaan.

Vierailija
11/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työelämää on edessä vielä 25 vuotta. Mitä tahansa voi tapahtua. Siksihän niitä säästöjä on. 

Vierailija
12/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi rasittavaa, jos joutuisi matkailemaan.  Lentomatkustaminen on nykyään niin vaivalloista .

Vierailija
13/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko sulla olla jotain unelmia tai intohimoja edes.? 

Vierailija
14/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko sulla olla jotain unelmia tai intohimoja edes.? 

Minulla on säästöjä sekä intohimoja, joita toteutan koko ajan. Ne eivät katsos poissulje toisiaan.

Vierailija
15/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvä palkkainen työ, rahaa tulee paljon enemmän kun menee, ei velkoja, on talot ja autot. Johonkin mökille minua ei saisi kuin kilon palasina, matkailu ei kiinnosta.

Eli minulla on kaikki mitä elämältä haluan, rahaa säästyy väkisin, ei sitä takkaankaan viitsi lapioida. 

M59

Vierailija
16/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin mökiltä. Eikä yhtään tarvinnnut osakesalkkua laittaa lihoiksi.

Vierailija
17/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla nyt niin paljon säästöjän on, että voisi heittäytyä oloneuvokseksi jo nyt pari osakketta myy. Moni elää muutenkin tuossa vaihessas perhe-elämän kalleimpia vuosia. Teinit kuluttaa aika tavalla.

Lisäksi kannattaa muistaa, että harva sitä vain itselleen elää. Työelämää on jäljellä vuosikymmeniä ja olisihan se hienoa, että lapsia ja mahdollisia lapsenlapsia pystyy myös auttamaan. 

Vierailija
18/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v#ttua toisten raha-asiat sinulle kuuluvat, saatanan aivovamnainen?

Vierailija
19/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että elämä = mahdollisimman paljon kuluttaminen. Tiedostan, miten hirveän vähän suurimmalla osalla ihmisistä on. Joku peltihökötys kotina, eikä edes ruokaa. Länsimaisena ihmisenä, kun on koti, työ ja ruokaa minulla on asiat hirveän hyvin. Kuluttaminen elämänsisältönä tuntuisi minusta väärältä ja ylimieliseltä pröystäilyltä. 

Vierailija
20/22 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa nyt taas? Kun edelliset sukupolvet muka väitetysti tekivät näin, niin se olikin hirvittävää ahneutta ja itsekkyyttä, kun ei perillisille mitään jäänyt. Aiheesta on täällä ollut useita vihantäyteisiä kommentteja. Tee niin tai näin, aina väärin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi