Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko paha äitipuoli?

Vierailija
13.06.2010 |

Olemme tekemässä kesälomareissun uusperheemme kesken, mutta mieheni lapsi ei tule. Tämä siis oli mieheni ratkaisu. Minun esikoiseni ja yhteinen vauvamme tulevat mukaan.

Kun tästä oli sovittu, mies ilmoitti, että haluaa tehdä jonkin muun jutun siten, että minun lapseni jää pois. Tähän en suostunut, koska kyllähän hänen esikoisensakin tekee äitinsä kanssa kaikkea ilman meitä, ja koska minä en halua tehdä reissua josta vain minun vanhempi lapseni jää pois. Mies vetosi siihen kun minä olen jo tehnyt juttuja vain omieni kanssa, niin nyt on aika tehdä vain hänen lastensa kanssa. Näille reissuille ei mies kuitenkaan ole osallistunut.

Minulle siis olisi ihan ok, jos lähtisi vaikka kahdestaan lapsensa kanssa, tai sitten kun vauva on isompi, molempien kanssa, mutta jotenkin se, että meillä asuva lapsi jäisi pois tuntuu paljon hölmömmältä kuin se että etälapsi jää pois...

Mutta siis, en edelleenkään aio tuollaiseen matkaan osallistua, mutta tekeekö se minusta huonon äitipuolen? Kaipaan sellaista yleistä, puolueetonta mielipidettä:)

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekä ap:n lapsi että ap:n miehen lapsi tulevat hyvin toimeen keskenään, niin en kyllä ymmärrä, että miksi pitäisi tehdä erityisjärjestelyjä sitä varten että toinen ei pääsisi mukaan. Lapset varmaan itsekin haluaisivat ennemmin lomalle seuraa toisistaan. Eihän se, ettei toinen pääse osalliseksi, millään tavalla lisää sen toisen nautintoa.

Kuvittelisi, että olisi helpointa tehdä niin, että kaikki lapset ovat aina lomalle tervetulleita, ja jos joskus toinen ei pääsisikään, niin asiasta ei tehtäisi niin suurta numeroa, kun ilmeisesti reissuja kuitenkin tehdään aika usein. (vastaavasti voi myös tehdä reissuja, johon ei kumpaakaan lasta oteta mukaan, jos se tuntuu hyvältä)

Vierailija
42/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekä ap:n lapsi että ap:n miehen lapsi tulevat hyvin toimeen keskenään, niin en kyllä ymmärrä, että miksi pitäisi tehdä erityisjärjestelyjä sitä varten että toinen ei pääsisi mukaan. Lapset varmaan itsekin haluaisivat ennemmin lomalle seuraa toisistaan. Eihän se, ettei toinen pääse osalliseksi, millään tavalla lisää sen toisen nautintoa.

Kuvittelisi, että olisi helpointa tehdä niin, että kaikki lapset ovat aina lomalle tervetulleita, ja jos joskus toinen ei pääsisikään, niin asiasta ei tehtäisi niin suurta numeroa, kun ilmeisesti reissuja kuitenkin tehdään aika usein. (vastaavasti voi myös tehdä reissuja, johon ei kumpaakaan lasta oteta mukaan, jos se tuntuu hyvältä)

näin mä sen asian ajattelin, ja että toki mies voi sitte mennä vaikka kahdestaan lapsen kanssa, mä jäisin muiden kanssa kotiin, mutta en haluis laittaa hoitoon tällaisen syyn takia..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa silloin kun omasi on isällään?

koska miehen lapsi ei ole meillä kun mun lapsi on isällään:)

siis jos miehelle on tärkeää tehdä reissu ilman isointa lasta vain hänen lapsensa ja teidän yhteisen kanssa. Ajankohta lienee ihan järjestelykysymys.

Tosin olen kyllä sitä mieltä, että olet ap oikeassa. Kuulostaa hölmöltä jättää etälapsi pois reissusta ja tehdä toinen matka etälapsen kanssa ilman lähilasta. Erityisesti tilanteessa, jossa pois reissusta jätetty lähilapsi tajuaa tilanteen ja kokee itsensä ulkopuolelle jätetyksi. Ei sinun tietenkään tarvitse sellaiselle reissulle osallistua

Meillä on uusperhe ja ollaan 2 kertaa lomailtu ilman etälasta (miehen lasta). Tämä vain ja ainoastaan siitä syystä, ettei miehellä ole ollut rahaa maksaa lapsensa matkaa. Minä olen siis maksanut omani (meillä asuvan). Osa matkoista ollaan tehty sillä tavalla, että kaikki ovat olleet mukana ja luultavasti tullaan jatkossa näin tekemäänkin. Ylipäätään tuntuu epäreilulta jättää yksi perheenjäsen matkalta pois. Tosin en koe, että minun pitäisi maksaa osuutta etälapsen matkasta, ellei mies maksa osuutta lähilapsen matkasta

Vierailija
44/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teidän yhteinen vauva saisi solmia rauhassa oman suhteen, ettei sinun lapsesi ole siihen väliin tunkemassa. Sinun lapsesihan saa asua vauvan kanssa.

Minusta olisi hienoa jos äitipuolelta löytyisi sydäntä myös siihen, että miehen lapsi saisi viettää rauhassa aikaa tutustuakseen uuteen vauvaan.

Mutta se lienee äitipuolilta liikaa vaadittu.

Ei ihme, että uusperheet rikkoutuvat useammin kuin ensimäiset avioliitot.

Vierailija
45/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan teillä kun lapsesi on isällään. Eli et salli miehen lapsen tutustua sisarpuoleensa rauhassa vaan miehen lapsen on väkisin tutustuttava sinun lapseesi. Vauvalle ja miehen lapselle ei saa tulla kahdenkeskitä suhdetta.

Onko se sinulta pois? Pelkäätkö, että sinun lapsesi jää ulkopuolelle ja näille kahdelle muulle tulee hyvät välit. Yrität siis kontrolloida sisarpuolien välejä?

Säälittävää.

ja teidän yhteinen vauva saisi solmia rauhassa oman suhteen, ettei sinun lapsesi ole siihen väliin tunkemassa. Sinun lapsesihan saa asua vauvan kanssa.

Minusta olisi hienoa jos äitipuolelta löytyisi sydäntä myös siihen, että miehen lapsi saisi viettää rauhassa aikaa tutustuakseen uuteen vauvaan.

Vierailija
46/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan teillä kun lapsesi on isällään. Eli et salli miehen lapsen tutustua sisarpuoleensa rauhassa vaan miehen lapsen on väkisin tutustuttava sinun lapseesi. Vauvalle ja miehen lapselle ei saa tulla kahdenkeskitä suhdetta.

Onko se sinulta pois? Pelkäätkö, että sinun lapsesi jää ulkopuolelle ja näille kahdelle muulle tulee hyvät välit. Yrität siis kontrolloida sisarpuolien välejä?

Säälittävää.

hetkiä, ettei mun lapsi ole kotona kun muut on. Ja tuskinpa missään reissussa niin tutustutaan, vai mitä? Eli eikö silloin olisi järkevää olla ihan kotosalla, että saisi rauhassa "tutustua"? Miten muuten on MAHDOLLISTA että uusperheet eroaa useammin kuin ekat liitot? Kun nehän on muodostuneet niistä ekoista liitoista:)

Vierailija
47/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lasten tunneperheillä. Mies on tänäkin kesänä 2 vko meidän kanssa mökillä, vaikka ollaan erottu 5 vuotta sitten ja miehellä on uusi vaimo ja pieni lapsi.

Miehen mielestä hänen lapsensa ovat ansainneet ehjän perhe-elämän ja vanhemmille hyvät suhteet. Siksi me voimme lähteä vaikka hiihtolomalla etelään yhdessä, eikä siihen ole miehen nykyisellä vaimolla sanomista. Tai jos on, niin sanoo sen miehelle.

Meillä on yhteishuoltajuus ja lapsilla kaksi kotia, joissa voivat olla silloin kun heille sopii. Tiedän, että miehen nykyinen ei pidä tästä, mutta mies on sanonut, että lapsilla on koti ja sinne saa tulla kun siltä tuntuu.

Miehen nykyisellä vaimolla on isompi lapsi, joka ei pääse kanssamme mökille, vaikka haluaa. Asiasta on puhuttu ja todettu, että mieheni ei ole tuon lapsen isä, vaikka samassa kodissa asuvat. Eikä mies näe tehtäväkseen lähteä hänen kanssaan kylpylään tms. Sitä varten ovat biologiset vanhemmat.

Vierailija
48/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi tarkoitus että tämä etälapsi alkaa olemaan meidän luona myös joka toisen maanantain (eli pitkän vkl:n) kun mun esikoinen on eskarissa, saa silloin kyllä olla ihan rauhassa mun ja vaavin kanssa:)

Ja tämä ihan mun ehdotus, koska toisin kuin luulette, tykkään muksusta ja nimenomaan haluan että muodostavat pikkusiskonsa kanssa hyvän ja tiiviin suhteen:)

Vierailija
49/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lasten tunneperheillä. Mies on tänäkin kesänä 2 vko meidän kanssa mökillä, vaikka ollaan erottu 5 vuotta sitten ja miehellä on uusi vaimo ja pieni lapsi.

Miehen mielestä hänen lapsensa ovat ansainneet ehjän perhe-elämän ja vanhemmille hyvät suhteet. Siksi me voimme lähteä vaikka hiihtolomalla etelään yhdessä, eikä siihen ole miehen nykyisellä vaimolla sanomista. Tai jos on, niin sanoo sen miehelle.

Meillä on yhteishuoltajuus ja lapsilla kaksi kotia, joissa voivat olla silloin kun heille sopii. Tiedän, että miehen nykyinen ei pidä tästä, mutta mies on sanonut, että lapsilla on koti ja sinne saa tulla kun siltä tuntuu.

Miehen nykyisellä vaimolla on isompi lapsi, joka ei pääse kanssamme mökille, vaikka haluaa. Asiasta on puhuttu ja todettu, että mieheni ei ole tuon lapsen isä, vaikka samassa kodissa asuvat. Eikä mies näe tehtäväkseen lähteä hänen kanssaan kylpylään tms. Sitä varten ovat biologiset vanhemmat.

Mitä mieltä hän on? Jos sulla olisi "uusia" lapsia, pääsisikö ne mukaan?

Vierailija
50/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n lapsi on aina paikalla. Ymmärrän sen että suhteelle voi tehdä hyvää että on "lapsivapaita viikonloppuja", mutta jos mietitään lapsen ja isän suhdetta, niin olisi hyvä kun edes joskus ap:n lapsi olisi isällään kun etälapsi on heillä.

Ja muutenkin, olisi hyvä että joskus sinä lähtisit (toki vauvan hieman kasvettua) esim. viikonlopuksi tyttökaverin kanssa kylpylään, lapsesi olisi isällään, ja miehesi lapsensa sekä yhteisen lapsenne kanssa kolmistaan kotona, esim. joka vuosi 1-2 viikonloppua. Tuo tekisi heidän suhteelleen todela hyvää, siis niin lasten sisarusuhteelle kuin myös miehen ja lapsen väliseen suhteeseen. Monen avioerolapsen kohtalo kun on se, ettei koskaan saa viettää kunnolla aikaa etä-vanhemman kanssa. (Eikä aina lähivanhemmankaan, mutta kuitenkin se harvinaisempaa koska ajasta viettää niin ison osan lähivanhemmalla)

Vierailija
51/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi lisää lapsia, he olisivat tietysti isänsä kanssa ko. ajan. Aivan samoin kuin seurustelukumppanini lapset ovat lomansa hänen eivätkä minun kanssani.

Vierailija
52/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukisitte koko ketjun:) Eli ei ole aina paikalla, joskus esim mummolassa tms. Mutta en haluaisi mennä REISSUUN ilman lastani. En ymmärrä miten saitte sen väännettyä noin:DD

Vierailija
53/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi lisää lapsia, he olisivat tietysti isänsä kanssa ko. ajan. Aivan samoin kuin seurustelukumppanini lapset ovat lomansa hänen eivätkä minun kanssani.

siis jos sellaisia olisi?

Vierailija
54/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan hyvä jos homma toimii noin ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, mutta enpä ole ikinä moisestä järjestelystä kuullut. Harva exänsä kanssa haluaa lomailla, vaikka kuinka olisi yhteiset lapset. Ja vielä harvempi uusi puoliso tuollaisen sulattaa. En minä ainakaan.

Vierailija
55/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:hän kirjoitti, että mies haluaa hänet mukaan.

Vierailija
56/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tää ketju hieman karkasi käsistä... Ei teidän pitänyt kommentoida täysin kuvitteellista tilannetta, jossa mun esikoinen vie kaiken vauvan huomion ja miehen esikoinen siitä kärsii.

Vaan ihan että tarviiko MINUN osallistua mielestänne reissuun, johon mun esikoinoinen ei saisi tulla, vai onko ok, että sekä minä että mun lapset (vauva kun on vielä rinnalla joten kiinni minussa) jätetään se väliin ja mies saa mennä kahdestaan lapsensa kanssa:)

Kiitos kuitenkin kaikille jotka vastasi, yritän saada jotain selkoa että pitäisikö mun koettaa miehelleni tätä kieltäytymistäni jotenkin hyvitellä... En siis, kuten jo aloitusviestissä sanoin, aio missään nimessä rangaista omaa lastani siitä ettei mieheni halua omaansa tuolle reissulle, kuten joku vastaaja osuvasti sanoikin:)

Ja haluan nyt vielä painottaa, että siinä kun haluan että ollaan kaikki yhdessä, on kyse reissuista ym, ei siitä ettei miehen muksu saisi ikinä milloinkaan olla meillä jos mun omani ei ole. Kyllä on, joskaan ei koko viikonloppua kuin erittäin poikkeustapauksessa.

Ja että sekä lomakohde että perheen kokoonpano sinne mentäessä olivat miehen ideoita.

Sille joka ehdotti että ajattelisimme kaikkia ominamme: hyvä idea, mutta jos olisivat, minulla olisi oikeus vaatia myös keskimmäistä joka reissuun mukaan, mitä en nyt voi tehdä:) Lisäksi en kokisi siinä tapauksessa tasapuoliseksi että keskimmäinen jää mun (?) kanssa kotiin yhden reissun ajaksi, eli kaksi perheenjäsentä puuttuu matkasta, ja sitä että kaikki muut lähtee ja esikoinen joutuu hoitoon. Ei näitä uusperhekuvioita oikein voi niin suoraan muuntaa ydinperheen jutuiksi.

ap

Vierailija
57/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tää ketju hieman karkasi käsistä... Ei teidän pitänyt kommentoida täysin kuvitteellista tilannetta, jossa mun esikoinen vie kaiken vauvan huomion ja miehen esikoinen siitä kärsii.

Vaan ihan että tarviiko MINUN osallistua mielestänne reissuun, johon mun esikoinoinen ei saisi tulla, vai onko ok, että sekä minä että mun lapset (vauva kun on vielä rinnalla joten kiinni minussa) jätetään se väliin ja mies saa mennä kahdestaan lapsensa kanssa:)

Kiitos kuitenkin kaikille jotka vastasi, yritän saada jotain selkoa että pitäisikö mun koettaa miehelleni tätä kieltäytymistäni jotenkin hyvitellä... En siis, kuten jo aloitusviestissä sanoin, aio missään nimessä rangaista omaa lastani siitä ettei mieheni halua omaansa tuolle reissulle, kuten joku vastaaja osuvasti sanoikin:)

Ja haluan nyt vielä painottaa, että siinä kun haluan että ollaan kaikki yhdessä, on kyse reissuista ym, ei siitä ettei miehen muksu saisi ikinä milloinkaan olla meillä jos mun omani ei ole. Kyllä on, joskaan ei koko viikonloppua kuin erittäin poikkeustapauksessa.

Ja että sekä lomakohde että perheen kokoonpano sinne mentäessä olivat miehen ideoita.

Sille joka ehdotti että ajattelisimme kaikkia ominamme: hyvä idea, mutta jos olisivat, minulla olisi oikeus vaatia myös keskimmäistä joka reissuun mukaan, mitä en nyt voi tehdä:) Lisäksi en kokisi siinä tapauksessa tasapuoliseksi että keskimmäinen jää mun (?) kanssa kotiin yhden reissun ajaksi, eli kaksi perheenjäsentä puuttuu matkasta, ja sitä että kaikki muut lähtee ja esikoinen joutuu hoitoon. Ei näitä uusperhekuvioita oikein voi niin suoraan muuntaa ydinperheen jutuiksi.

ap

Vierailija
58/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tajusit että tarkoitin lapsia jotka on minun omia, eivät ns lapsipuolia, ei kai nyt esikoinenkaan ole IKIoma? Noin on vain lyhyempi kirjotaa kuin joka kerta "mun oma ja meidän yhteinen":)

ap

Vierailija
59/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikut kiinni entisessä, ja väität sitä lapsen parhaaksi ja lapsen tunneperheeksi.

Onko sinulla uusia lapsia uudesta liitosta? Onko miestä? Tulevatko nämä ihmiset sinun lastesi "tunneperheen " lomalla? Tuleeko sinne miehen uusi vaimo? Entäs se heidän yhteinen lapsi? Onko hänellä mitään oikeutta omaan perheeseen - omaan isään ja äitiin, joiden kanssa voisi viettää lomaa?

Nyt on vanha perhe ja ensimmäiset lapset nostettu sellaiseen ykkösasemaan, että se jyrää alleen kaikki muut ihmiset.

EX-miehesi uudessa perheessä asuu lapsi, joka käytännössä elää EX-miehesi kanssa arkea. Mistä sinä tiedät mikä on tämän lapsen TUNNEPERHE? Kentis oma äiti, ja se isäpuoli - joiden kanssa hän ei pääse lomiaan viettämään.

Päästä irti hyvä ihminen! Se että lasten isä viettää lomaa lastensa kanssa on täysin eria asia kuin että te ylläpidätte jotain keinotekoista perhekuviota, jota ei oikeasti ole edes olemassa!!

Miksi hiivatissa edes erositte?! Olisitte ajatelleen lapsen parasta ja oikeutta pitää TUNNEperhe kokonaisena ja ehjänä! ja jatkaneet yhdessä.

Sitäpaitsi ero- ja uusperheissä kukaan ulkopulinen ei voi tulla määrittelemään mikä on kunkin ihmisen PERHE. Jokainen ihminen määrittelee itse sen perheensä.

Esim. mieheni teini asuu meillä kokoaikaisesti. Minä en kuulu hänen perheeseensä. Siihen kuuluu, tosin hyvin heikosti, hänen äitinsä, jota hän ei ole nähnyt kolmeen vuoteen.

Minun ja miehen lapsen perheeseen kuului myös mummo ja pappa (piirsi päiväkodissa perheen), vaikka lapsi ei ole tavannut heitä vuoteen.

Minun perheeseeni kuuluu meidän yhteiset ja minun edellisen liiton lapset, jotka asuvat jo omillaan ja ovat täysi-ikäisiä. Miehen lapsi siihen ei kuulu.

eli lasten tunneperheillä. Mies on tänäkin kesänä 2 vko meidän kanssa mökillä, vaikka ollaan erottu 5 vuotta sitten ja miehellä on uusi vaimo ja pieni lapsi. Miehen mielestä hänen lapsensa ovat ansainneet ehjän perhe-elämän ja vanhemmille hyvät suhteet. Siksi me voimme lähteä vaikka hiihtolomalla etelään yhdessä, eikä siihen ole miehen nykyisellä vaimolla sanomista. Tai jos on, niin sanoo sen miehelle. Meillä on yhteishuoltajuus ja lapsilla kaksi kotia, joissa voivat olla silloin kun heille sopii. Tiedän, että miehen nykyinen ei pidä tästä, mutta mies on sanonut, että lapsilla on koti ja sinne saa tulla kun siltä tuntuu. Miehen nykyisellä vaimolla on isompi lapsi, joka ei pääse kanssamme mökille, vaikka haluaa. Asiasta on puhuttu ja todettu, että mieheni ei ole tuon lapsen isä, vaikka samassa kodissa asuvat. Eikä mies näe tehtäväkseen lähteä hänen kanssaan kylpylään tms. Sitä varten ovat biologiset vanhemmat.

Vierailija
60/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

En ihan täysin ymmärtänyt viestiäsi mutta tuolla oli sitten tarkennusta.

Ei, minun mielestäni sinun ei tarvitse osallistua lomareissulle miehesi ja hänen lapsensa kanssa, jos sinun ensimmäisen liiton lapsesi ei pääse mukaan.

Voit ihan reilusti jäädä kotiin viettämään aikaa vauvan ja esikoisen kanssa. Ja isä voi viettää lomansa oman lapsensa kanssa, on varmaan lapsellekin ihan kiva saada isi "ihan kokonaan. " ja tekee hyvää varmasti teille kaikille.

Miksi miehesi haluaa tällaisen loman, josta sinun esikoinen on pois? Kostaakseen lapselle sen, ettei hänen esikoisensa pääse teidän yhteiselle matkalle mukaan - hänen omasta ehdotuksestaan? Luodakseen jotain kuvitteellista tasapuolisuutta?

Ilmeisesti uusperheenne on vielä aika uusi ja tuore ja hakee vielä muotoaan, paikkaansa eikä tällaisiin asioihin ole tullut mitään rutiinia tai vakiintunutta käytäntöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi