Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!

24.08.2005 |

Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)

Kommentit (746)

Vierailija
481/746 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin vaikeuksia muistaa tarkkaa raskaus viikkoa, piti oikeen kalenteriin merkata jokainen tasaviikko:) nyt on rv 11+3. neuvolassa silti käyn yhtä innolla kuin viimeraskaudessakin, sielä on niin mukava terkkari, että kyllä sinne meneekin ihan hyvillä mielein. koskaan ei ole valitettu mistään, niinkuin joissain neuvoloissa on tapana jos esim. painoa nousee liikaa.

kyllä uskon, että sitten kun maha kasvaa kunnolla, niin tuntuu todellisemmalta tämäkin raskaus:)

vähän ottaa päähän ku on vesisadetta ja tuulee ihan reippaasti, ei päästä pihalle ollenkaan:( iltapäivälle luvattiin kunnon myrskyä.

koirakin sai eileen jonku ihme kramppi-kohtauksen, se sai kesälläkin samanlaisen kohtauksen. yhtään ei oo hajua mikä kohtaus sille tuli:( jalat ei kantanu, tasapaino oli hakusessa ja näytti ihan siltä että etujalkojen ympärillä olis ollu ohut naru. tajuissaan se oli, eikä se epilepsia kohtaukselta näyttäny. lähetin eläinlääkärille s-postia ja kysyin mikä vois olla. sitten vien eläinlääkäriin jos hän epäilee jotain vakavempaa, kun koira on muuten ihan iloinen ja reipas.

Vierailija
482/746 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan pakko päästä sanomaan noista koiran kohtauksista. Mun kaverin koira, oli kesken lenkkiä saanut halvauksen takaraajoihin! Jalat oli vaan pettäny alta, ja se oli jouduttu kantamaan kotiin :( Toivottavasti mavun koiralla ei ole mitään näin vakavaa! Muistan kun meidän ensimmäinen koira lopetettiin itkin koko päivän. Jouduin olemaan vielä töissäkin:(

Ompas minusta muuttunut kamalan negatiivinen ja pelkkä pahojen juttujen kertoja! Yritän parantaa tapani :)Täytyy kohta töihinkin lähteä, mulla on niin ihana työ tällä hetkellä että haluaisin pitää tuon saman lapsiryhmän aina! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/746 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli vakava epilepsia ja se vahingoitti sen aivoja ja sydäntä ettei se enää jaksanut elää.

Sovittiin nyt poikaystävän kanssa ihan pitävästi että huhtikuussa alkaa virallinen yritys. Mullekin passaa ihan hyvin ettei aivan vielä kun kevättalvesta pitäisi eka vastaanottaa ja kasvattaa se karvainenkin perheenjäsen.

Vierailija
484/746 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ihmetytyyäänyt yksi asia jo pitkään, joten ajattelin nyt kysyä sitä teiltä. Miksi naiset saavat julkisesti nääytellä rintojaan silloin kun heillä on mukana vauva..? Imetyksen ymmärrän (en ehkä ihan julkisilla paikoilla..) mutta eilen töissä kun pidin palaveria erään tuoreen äidin kanssa, hän imetti lapsensa ja rasvasi rintansa sen jälkeen. Oli siinä kollegan (mies puolisen) naama punasena ja minäkin etsin paikkaa minne katsoa, kun ei viittinyt tuojottaa naisen toimitusta! Enpä itse uskoisi tekeväni tuollaista oman vaavelin kanssa:)

Oletteko te törmänneet samanlaisiin asioihin:)

Vierailija
485/746 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksestä, mä en itse pysty imettämään jos on vieraita ihmisiä paikalla, tai ylipäätäsnsä muita sukulaisia tai tuttavia, oma äitini nyt menee mutta muut ei. varsinkin kun pojan imetys ei onnistunut ilman rintakumia, kun poika tottui rintakumiin, eikä suostunut ilman sitä syömään niin senkin takia.

sekä jos yleisillä paikoilla joku imettää, tuntuu että punastun eikä tiedä mihin katsoa, varsinkin kun synnytyksen jälkeen synnytysvalmennus porukka kokoontui, ja sielä suurin osa naisista imetti vähän väliä, oli kyllä vaivautunut olo, vaikka se onkin normaali asia niin silti.

seuraavalla vauvalla yritän pärjätä ilman rintakumia vaikka rinnat olisivat kuinka kipeät:) siitäkin vaan on oma vaivansa niitä pestä ja keitellä.

muistan kun laitoksellakin yritin juuri ennen 7 yrittää imettää poikaa, ettei vaan tarvis ruveta imettämään kun vieraat ovat paikalla(vierailuaika oli 17.00-18.00)

miten muuten siitä koiran epilepsiasta, oliko koiralla joku lääkitys kokoajan vai miten sitä hoidettiin?

Vierailija
486/746 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut tämän viikon siskolla hoitamassa sen kolme vuotiasta poikaa ja kymmenen vuotiasta tyttöä ku molemmat ovat kipetiä. Pojalla vesirokkop ja tytöllä paha korvatulehdus. Ja nyt niitten koira karkasi, pitää mennä se kohta metsästämään tuolta.

Tulee ihan hirveän paha mieli kun ajattelee mitä jardinsille kävi :( toivotaan että tämän tulevan lapsen kanssa akikki sujuu sitten hyvin..

Mulla on ollut yksi keskenmeno viime talvena. olin silloin raskausviikolla11 mutta en ollut ehtinyt hirveästi tottua siihen ajatukseen kun olin ollut tietoisesti vain kolmisen viikkoa raskaana. Mutta raskasta se silti oli kun ei sitä vauvaa silloin vielä sitten tullutkaan.

Vierailija
487/746 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vaavi olikin mahassa ihan oikeassa asennossa. Oli vain niin ovelassa asennossa, ettei pää meinannut löytyä :D Eli oikeinpäin on tulossa.

Juu no, joillain kieltämättä saattaa vähän rintamus tursotella ties miten, kun ollaan vauvelin kanssa ja syötellään. Tarkoitan siis että annetaan kaiken näkyä eikä edes yritetä tehdä asioita pienimuotoisesti. Tuo rasvaus kyllä vähän on ylimenevää, etenkin kun paikalla on muitakin ihmisiä(siis ei niin läheisiä henkilöitä). En haluaisi aiheuttaa noin vaivaavaa tilannetta muille. Ehkä jotkut äidit ovat niin äitejä ja haluavat näyttää rentoutensa.

Itse en imettänyt muiden ihmisten seurassa paitsi joskus muutaman kaverini tai siskoni läsnäollessa pakkotilanteissa(ainut oli mieheni jonka paikalla ollessa imettelin rennosti).

Mielestäni on myös inhottavaa imettää ravintoloissa. Ehkä hiljaisessa nurkkapöydässä jossakin sivummassa menee, mutta kovin silmiinpistävässä paikassa ei. Joillekin ihmisille imetys voi olla niin vastenmielinen tapahtuma, että voi viedä ruokahalut.

Vierailija
488/746 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ainoa tuleva mamma joka ei halua että rintaruokintaa on seuraamassa monta ihmistä:) En usko, että sitä tapahtumaa tulee muut kuin oma kulta seuraamaan, ehkä joskus pakon vaatiessa pari kaveria ja äiti voi olla näkösillä:)

Täytyy myöntää että meni siltä naiselta uskottavuus kun se " antoi kaiken roikkua vapaasti" , ei oikeen ensimmäisenä ollu mielessä että " voi kun viisaan ja luotettavan oloinen henkilö" .

Vierailija
489/746 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, että tottakai mies sai olla imetyksen ajan vieressä, hän ei häirinnyt yhtään:) sekä kerran oli pari kaveriakin kylässä ja poika heräsi ja siinä oli pakko imettää, mutta toisella kavereista oli omia lapsia joten hän kyllä oli ihan normaalisti, sekä toinen kaveri oli juuri tullut tädiksi niin hän on veljenpoikansa imetystuokioita kyllä nähnyt, että ei he olleet mitenkään vaivautuneen oloisia vaikka siinä imetinkin.

yleensä kyllä annoin tuttipullosta pumpattua maitoa jos vieraita tuli, oli paljon helpompi niin syöttää, mutta ainoa huono puoli siinä oli, että poika oppi että pullosta saa helpommin, eikä suostunut välillä rintaa syömään ollenkaan.

katoittekos muuten eileen sitä jamie oliverin ohjelmaa missä se yritti parantaa kouluruokailua, kun siinä koulussa syötiin pelkkää roskaruokaa:O mulla kyllä lentäis laatta jos jokapäivä olis samaa ruokaa ja vielä roskaruokaa. ei ihmekkään kun amerikassa on ihmiset lihavia, kun koulussakin syötetään jo noin epäterveellisesti. onneksi asun suomessa:)

Vierailija
490/746 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" katoittekos muuten eileen sitä jamie oliverin ohjelmaa missä se yritti parantaa kouluruokailua, kun siinä koulussa syötiin pelkkää roskaruokaa:O mulla kyllä lentäis laatta jos jokapäivä olis samaa ruokaa ja vielä roskaruokaa. ei ihmekkään kun amerikassa on ihmiset lihavia, kun koulussakin syötetään jo noin epäterveellisesti. onneksi asun suomessa:)"

En kattonu kokonaan, mutta osan joo:) Oli kyllä aika kamalaa katottavaa, jos suomessa olis tommonen tilanne niin kyllä laittaisin eväät penskoille mukaan:) Nyt kun itte oon aina välillä koulu avustajana ja käydään koulussa syömässä on siellä aivan ihanat ruuat:) Aina on salaatit+kastikkeet ja kunnon leivät, vaikka olis soppaakin:)

Mitä meiltä te olette (nyt kun tuli puhetta) niin tosta roskaruuasta..? Siis käytättekö/ aijotteko käyttää lapsianne syömässä esim. mäkkärissä tms herkuttelemassa? Olen töissä nähnyt lapsia jotka käyvät vanhempiensa kanssa ainakin kerran viikossa syömässä roskaruokaa, tämän ruokailu hetken lapset saavat palkintona vaikkapa hyvästä käytöksestä koulussa. Itse meinaan olla tosi tiukkana tästä, siis että lasta ei palkittaisi sillä että mentäis ulos syömään, ikä muutenkaan käytäisi usein syömässä hampurilaisia/pizzaa, mielummin paistan kotona vaikka lettuja:)

Vierailija
491/746 |
16.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön kanssa. Yleensä tulee käytyä kavereiden kanssa kaupungilla pyöriessä, jos nälkä yllättää. Tytär ei kyllä ole ainakaan vielä erityisen kiintynyt niihin ruokiin. Syö vähän ranskalaisia tai maistelee pitsaa muttei juuri muuta. Tavaksi en aio ottaa roskaruuan syömistä. " Juhlahetkiä" ruokailuun liittyen haluan viettää Mäkkärin sijaan jossain ihan " oikeassa" ravintolassa.

Vierailija
492/746 |
16.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee käytyä kovin usein ainakaan missään mäkkärissä tai muussa roskaruoka paikassa, en edes tykkää syödä sellaisissa paikoissa, mielummin menen johonkin kunnon ravintolaan missä on sellainen rennompi ilmapiirikin verrattuna esim. mäkkäriin.

kotona voin toki tehdä jotain vähän parempaa ruokaa, mutta sekin mielellään terveellistä.

kyllä voi olla vaikee löytää pojalle tarralenkkareita, ollaan nyt prismasta, cittarista, anttilasta ja kenkäkaupoista katteltu, mutta näissä isommissa kaupoissa ei ole tarralenkkareita, vain narulenkkareita, tai jos on niin isoa kokoa, ja kenkäkaupoissa maksoi tarralenkkarit 60e:O ei ihan viittis maksaa niin paljoo yhdistä kengistä, kun ei ne kuitenkaan kauaa mene.

Vierailija
493/746 |
16.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei meinaa tarralenkkareita oikeen löytyä...Kamalan kiva joka päivä laittaa ainakin 20lapsen nauhat kiinni:) No taas löytyi yksi hyvä " onneksi en ole vielä raskaana" -syy, siellä lattialla olisi inhottava konttailla ison mahan kanssa...

Mun on ihan pakko tunnustaa, että taidan potea läheisriippuvaisuutta. Kulta lähtee huomenna aamulla yhdeksi yöksi pois ja minä olen jo nyt mieli maassa:( Voi kun osaiski nauttia siitä, että saa olla hetken rauhassa ja mennä kavereiden kanssa niinkuin huvittaa, mutta taitaa mun ilta taitaa mennä puhelimessa jutellessa/ tekstaillessa kullan kanssa...No onneksi (?) kulta on samanlainen niin ei hermostu mun pommituksiin;) Ehkä me sitten vanhoina variksina voidaan olla öitä erossa ilman kummempia itkuja:)

Vierailija
494/746 |
17.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko aina jaksaa mainita raskausmahani koosta. Hän sanoo sen olevan melkoisen pieni. Samaa sanoi myös hänen kaverinsa ja väitti, että viimeksi minulla oli paljon suurempi vatsa :D Kuulema näyttää, ettei raskaus ole niin pitkällä kuin mitä todellisuudessa on. Ehkä vaavi tosiaan on niin hassussa asennossa, että piiloutuu näkymättömiin ;) Raskausmahakin minulla on tullut suht myöhään selkeästi näkyviin, koska lantioni on" peittävää mallia" ja sf-mitatkin ovat olleet pienimmästä päästä.

Ostin muuten tyttärelleni syksyksi tarralenkkarit Halpa-hallista(liikettä tosin ei taida olla kuin pääasiassa pikkukunnissa). Maksoivat 5¿. Ovat todella söpöt. Vaaleanpuna-valkoiset ja kuviona kiiltävät sydämet. Tarkoituksena siis oli vain, että pärjäillään niillä syksyaika ja voi nakata roskiin sen jälkeen, jos näyttää siltä(ovat, ihme kyllä, säilyneet ihan kuosissaan).

Onhan noita tarralenkkareita Prismoissakin. Ei ole kauan, kun mainostettiin eikä hintakaan ollut päätä huimaava.

Vierailija
495/746 |
17.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä olette lenkkarijahdissa liian myöhään. Toki tarjonta on vaihteleva kunnittain ja menekin mukaan. Parhaimmat valikoimat taisi olla koulujen alkaessa eli loppukesästä.

Vierailija
496/746 |
17.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ollaan liian myöhään liikenteessä, mutta halpahalli onkin vielä käymättä, sielä luulis olevan ainakin, vaikka tänään mennään käymään keskisellä niin sieläkin voi olla, jos ei oo sieltäkin loppunut, viimeksi mentiin sieltä hakemaan jarrusukkia niin kaikki vauvojen sukat oli loppu:O toki silloon oli suurimmalla osalla kesäloma, että silloon kyllä sitä porukkaa sielä riittikin.

mulla pömpöttää vatta jo nyt, vaikka viikkoja onkin vasta 12, mutta onhan tuossa vyötäröllä muutama jenkkakahvakin, että niidenkin ansiosta vatta pömpöttää, mutta kyllä sukulaiset jo ovat sen huomanneet, että raskaana ollaan, pojan neuvolatätikin sanoi, että se oli kattonutki että voisin olla raskaana, mutta ei viittinyt kysyä mitään:)

eileen illalla/yöllä kun en saanu unta rupesin ekaa kertaa oikee miettimään ja pelkäämään, että jos jotain onki sattunut, eikä vauva ookkaa enää hengissä:( muutenki ruvennu taas miettimään kaikkein pahinta. onneks ensviikolla on se np-ultra niin näkee onko kaikki kunnossa.

Vierailija
497/746 |
17.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän, jos mahdollista, olla käyttämättä lapsia missään pikaruokaravintoloissa. En tahdo, että oppivat syömään sellaista ruokaa oikean, kunnollisen ja terveellisen ruoan sijasta. Vaikka ei nyt vielä yksi tai kaksi kertaa vuodessa vaikuta. Erikoistapauksissa, kuten synttäreillä, lomamatkoilla tms. voisi käydä roskaruokapaikoissa, mutta tavallisena arkena yrittäisi olla käymättä.

Se Jamie Oliverin kouluruokaohjelma oli kyllä aika vaikuttava. Yökötti, kun ajatteli, kuinka epäterveellisesti nuoret söivät brittilässä. :pppp

Mitä pidempään saa omat lapseni pysymään pois sellaisten ruokien luota, sitä parempi. Ennen opetan lapset syömään vaikka parsakaalia, kuin vien mäkkärille tms. :>

Vierailija
498/746 |
17.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että kaikki on kunnossa vauvallas ja tietenkin sulla:)

Ootteko muuten huomannu että toi raskausviikko " mittari" näyttää joka toinen päivä tolla sinisellä nuolella tota ysii ja joka toinen kymppiä:) Vai oonko mä ihan hulluksi tullut...? :)

Mulle tulee mun kaveri kylään, katotaan saanko mitään irti tyttöjen illasta;)

Vierailija
499/746 |
17.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään raskausviikko mittaria:/ vai missä sen pitäisi näkyä?

kyllähän jokaiselle jossain vaiheessa tulee se vaihe kun rupee pelottamaan, että meneekö kaikki hyvin ja onko kaikki hyvin. iltasin sitä rupee miettimään kaikkee kauheeta illan pimetessä. mutta uskon että kaikki on hyvin tuolla masussa:)

käytiin sielä keskisellä eikä sieläkään ollut 20-21 kokosia tarralenkkareita:( kenkäkaupassa oli yhdet 19.90e maksavat, mutta niissä oli ihan äly korkee pohja:O en usko että tuollaisen joka juuri on oppinut kävelemään, pystyy korkee pohjasilla kengillä pystyssä.

täytyy siis käydä vielä halpahallissa, tai sitten vaan tyytyä noihin narulenkkareihin.

tein oikeen löydön keskisellä:) muistatteko sitä piirrettyä joka tuli kauan sitten tv:stä, janoschin tarina tuokio ohjelma, missä oli se pikku karhu ja pikku tiikeri? no sen videon löysin sieltä, se piirretty oli joskus pienenä mun lemppari:) aivan yli ihana piirretty, jouduin vaan yksin sitä kattomaan, kun ei poikaa vielä kiinnosta tuollaiset piirretyt.

Vierailija
500/746 |
18.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen osaa nukkua yksin:( Kultaki tulee vasta huomenna illalla...

No siis tossa mulla ainakin on tommonen liberon raskausviikko mittari jossa lukee :" Millä raskausviikolla olet, klikkaa ja vedä.." Kumma ettei sulla näy!

Siis se on ihana se pikku karhu ja tiikeri! Oli munkin lemppareita pienenä ja sain pari vuotta sitten sen kirjan lahjaksi:) Se oli ihana se tiikeri värein maalattu puu ankka joka kulki pyörillä:) Nyt oon ihan kateudesta vihree, mäki haluun semmosen kasetin! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi