Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!

24.08.2005 |

Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)

Kommentit (746)

Vierailija
441/746 |
10.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menkat sitten alkoi :( Kummat sellaiset kuitenkin. Sellasta laimeeta ruskean punasta vuotoa.

Vierailija
442/746 |
10.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi vähän samanlainen juttu...Kovasti sitä ehti jo toivoa kun menkat oli myöhässä, mutta sitten ne menkat alko, oli niin kummalliset, että on meillä vielä pienen pieni toivon kipinä että saatettais ollakki vielä raskaana...Aika tyhmää, mutta kun sitä toivoo niin paljon...

Voihan se ollakki että on raskaana vaikka tuleekin vuotoa, mun tuttava vuoti kuudennelle kuulle asti joka kuukaus, ja silti kaikki meni hyvin:) Mutta haleja ja voimia sinulle mortem:)

MSOL: Mimmoset kihlaus juhlat teillä oli:) Tuliko kivoja lahjoja;)

Vietin just pari tuntia auton alla, piti rempata pakoputkea, onneksi se on nyt kunnossa ja pääsee taas ajelemaan:) (Tai siis mullahan ei ole ajokorttiakaan, mutta kiltti limusiini kuski kuskaa sinne minne pyydän :D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/746 |
10.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on juhlat pidetty ja oon ihan poikki. enimmäkseen poika sai rahaa +1 lahjakortti, mutta muutama lelukin tuli:) sekä isompaa vaatetta joka on tosi hyvä asia. kakkukin meni melkeen kaikki, mutta sen verran jäi, että huomiseks riittää vielä 4 muulle vieraalle.

poikakin nukahti äsken ku saunan lyhty, oli kans niin väsynyt.

Vierailija
444/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nimimerkin `Minun` ja tervetuloa vaan joukkoon!

Minusta olis kyllä kiva, että kun lapset ovat vielä pieniä että saisivat esim. synttärilahjoiksi enimmäkseen jotain materiaa. Ei minusta 1-vuotias vielä mitään rahalla tee, minunkin ensimmäiset rahalahjat ovat tainneet olla, kun olen ollut yli kymmenen. Voivathan vanhemmat tietty ostaa sillä lapselleen jotain tarpeellista, mutta en tiedä, minusta silti pienelle lapselle on suht helppo ostaa lahjoja, jännintähän koko lahjojen samisessa on se papereiden repiminen, ei niinkään itase lahja :D Että mielestäni ei voi sanoa että " tuon ikäiselle on niin vaikeaa ostaa mitään" .

Mutta en minä nyt siitä loukkaantuisi, jos tulevan lapseni 1-vuotissynttäreillä joku toisikin rahalahjan.

Vierailija
445/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli parempi, että saatiin rahaa enemmän kuin leluja, kun leluja on monta laatikollista kertynyt, eikä ne lelut edes kiinnosta kuin hetken. rahalla saa ostaa sitten pojalle tarpeellista tavaraa ja vaatetta kun sitä tarvitsee, nytkin on tarvetta kuravaatteista, mutta saatiin se lahjakortti sitävarten, että voidaan itse käydä ostamassa mieluisen näköinen ja onpahan sitten varmasti sopivan kokoisiakin.

Vierailija
446/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aika samoilla linjoilla han_:in kanssa. Voihan sitä vahemmat antaa vieraille tarkkaa listaa siitä mitä oma pikku natiainen tarvitsee:) Mutta onhan sitä rahaakin tärkeää olla säästössä...

Eräs tuttavani sai lapsen vuosi sitten ja hänen vauvalleen annettiin rahaa, sitä tuli yhteensä noin 500¿. Tuttavani ei voinut avata pojalleen omaa tiliä jonne rahat laittaisi koska se vaikuttaisi hänen ja miehensä tukiin...Ne rahat ovat nyt jo käytetty vanhempien huonon rahatilanteen vuoksi:(

En tietenkään sano että mavu näin tekisi, mutta tässä siis selvitys miksi minun mielestä meilummin lahjoiksi vaatteita/ leluja kun rahaa.

Pitäisi tänään mennä metsään etsimään kepejä lapsille huomiseksi:) Olen aivan innoissani kun pääsee taas töihin! Meidän kerhon lapset on nyt niin ihania ja niiden kanssa voi toteuttaa vaikka mitä:)

Vierailija
447/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha voi olla ihan hyvä vastine leluille, jos ja kun ne kuitenkin lakkaavat vähän ajan kuluttua kiinnostamasta. Mutta voivathan vieraat ostaa juuri vaikka niitä kuravaatteita ja kumppareita tai vaikka vaippoja, jos niikseen tulee :D Kuitenkin niin että lahja olisi osoitettu _sankarille_ ja että lahjan _saaja_ voisi konkreettisesti tehdä jotain lahjallaan. Raha ja sen arvo ja käyttäminen ovat kuitenkin hyvin abstrakteja käsitteitä pienille lapsille (joskus myös isommillekin :p) että tuntuu, ettei lapsi itse tee rahalla mitään, kun ei pysty vielä itse sitä käyttämään.

En tarkoittanut kyseenalaistaa sitä, etteikö mavu käyttäisi lapselleen osoitettuja rahalahjoja lapsensa tarvikkeisiin, mutta näen kuitenkin rahalahjojen antamisen lapsille hieman erikoisena asiana. Ei välttämättä huonona, mutta erikoisena.

Vierailija
448/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama mitä ihmiset lapselle lahjaksi antavat. Saa olla rahaa tai leluja tai astioita tai vaatteita tai ihan mitä vaan. En halua mitenkään rajata aluetta mitä SAA ostaa. On meidän tyttö saanut aikalailla tuota rahukkiakin, kun omat isovanhempani eivät oikein tiedä mitä ostaa. Kaikki rahat on laitettu tyttären säästötilille lukuunottamatta synttärirahoja, jotka tuo isäpuolisko lainaili ominpäin :S. Aikoo maksaa kyllä tytölle takaisin tässä tulevan talven aikaan. Toisaalta on olemme ostaneet kyllä tytölle aikalailla krääsää tuon synttärirahankin edestä, joten tavallaan oltaisiin sujut, mutta haluamme silti korvata rahasumman takaisin. Kyllähän tytön syntyessä annoin jo hänelle muutaman sata euroa säästötilin alkusummaksi. Lapsilisätkin ovat ensimmäisen vajaan vuoden lähes kokonaisuudessaan(käytin joka kuukausi lapsilisistä n.10-15¿) menneet tuonne säästötilille. Viimeisen reilun puolen vuoden ajan taas olemme pistäneet aivan koko summan. Aikamoinen setviminen tulossa kunhan kakkonen syntyy ja saa miettiä säästötilien summia(jotta kummallakin pysyisi suunnilleen samanlaiset summat tilillä ja saisivat saman summan täyttäessään 18vuotta).

Oltiinpa eilen miehen siskon häissä. Oli oikein kivat häät ja eikä turhaa hömpötystä ollut(siis niitä lapsellisia leikkejä jne.). Ruoka oli hyvää ja tytär viihtyi todella hyvin.

Morsiamella oli tuhannen euron puku, joka minusta ei vastannut ihan summaa. Itse en olisi niin paljon rahaa sellaiseen pukuun laittanut. Olen miettinyt, että hääpukuun" uhraan" maksimissaan 600¿, mutta mieluiten otan käytetyn muutaman sadan euron puvun. Nytkin päällä kova hääkuume ja yritän miestä lämmitellä puhumaan vakavasti häiden vietosta viimeisen vuoden sisään. Kihloissahan kuitenkin olemme.

Vierailija
449/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole kuullut tai nähnyt häntä Demissä. Olikohan hän saanut tytön 22.8 kuten joku ainakin Demissä väitti?

Vierailija
450/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä lahjan, että antoi rahaa, mun mumma ja paappa tais olla ainoat, jotka eivät tuoneet pojalle muuta kuin rahaa. kyllä meillä rahat menee aina pojan säästöön ja sieltä sitte otetaan kun jotain suurempaa tarvitaan, kaikki lapsilisät menee suoraan pojan tilille, pojalla taitaa olla nyt jotain vähän reilu 1000e rikas pikkumies:) suurin rahanmeno oli, kun ostettiin se turvaistuin joka maksoi sen reilun 300e.

mun tasitelukalat kutee:D tuleekohan meille nyt vauva kaloja:) ainoa huonopuoli siinä on, että naaraan evät on ihan riekaleina, kun koiras vähän yrittänyt olla romanttinen.

tunninpäästä tulee miehen vanhemmat ja vissiin isovanhemmat, ja vieläkin väsyttää:( no sitten on juhlat juhlittu ja saa taas rauhoittua:)

Vierailija
451/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen olemaan melkoinen hörhötiukkis sen suhteen, millaisia lahjoja meidän huusholliin saa lapsille tuoda. Alleviivaan jo raskausaikana, millaisia vaatteita (kotimaisia, ei typeriä kuvioita tai etenkään vihaamiani vieraskielisiä tekstejä tyyliin " Flower Princess" tai " Monster Trucks" ) ja leluja (kestäviä ja kehittäviä, mieluiten puisia, ei krääsää, muotileluja eikä liian sotaisia leluja) lapselle saa tuoda. Karkit ja muut herkut yritän pitää pannassa myös mahdollisimman pitkään. Sanon sitten vaikka että tuokoon vieraat koiralle herkkuja ja leluja mutta lapselle vaan mun hyväksymää tavaraa :D Rahaakin saa tuoda lahjaksi, ja niitä me vanhemmat sitten harkintamme mukaan käytämme lapsen suurempiin hankintoihin kuten toppahaalareihin, polkupyörään, harrastustarvikkeisiin jne. Toivoisin voivani myös säästää kaikille lapsille autokoulutilin, jonka he sitten saavat käyttää autokouluun, ulkomaanmatkaan tai muuhun haluamaansa täysi-ikäisinä.

Vierailija
452/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Toivoisin voivani myös säästää kaikille lapsille autokoulutilin, jonka he sitten saavat käyttää autokouluun, ulkomaanmatkaan tai muuhun haluamaansa täysi-ikäisinä"

Me ollaan miehen kanssa puhuttu myös että tuollainen tili olisi todella kiva. Paitsi että sen voisi säästää juuri vain siihen autokouluun, ettei sitä muuhun saisi käyttää. Sen että ajaako lapsi kortin 18 vai vasta 30 vuotiaana olisi tietysti lapsen päätettävissä ja silloin kun hän sen ajaa niin noi rahat saisi käyttää, ettei se menisi johonkin ns. turhaan.

Vierailija
453/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nykyinen muoti säästää lapselle lapsilisät. Siis silleen että hän saa ne kokonaisuudessaan myöhemmin käyttöönsä. Tuntuu että se on monille joku tapa todistella olevansa tarpeeksi varakas. Itse aion käyttää lapsilisät tasan joka kuukausi lapsen jokapäiväisiin hankintoihin. Tässä kun varmaan lisäännymmekin vielä kesken mun opiskeluiden niin joka valtion penni tulee varmaan tarpeeseen. Se autokoulusäästötili ja viikkorahat aikanaan tietysti erikseen, mutta haluaisin tosiaankin opettaa lapsilleni ettei raha kasva puussa.

Vierailija
454/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietä, että mummini oli säästänyt tililleni rahaa noin 3000¿. Se oli ihan mukava ylläri kun sai maksettua takuuvuokrat ja sai maksaa osan asumisoikeus maksusta omasta pussista:) Silloin oli niin suuri halu itsenäistyä ja muutta omilleen, että tuskin olisin omata palkastani jaksanut isoja summia säästää. Nyt kun ollaan muutamassa niin nuo rahat palaavat tililleni ja saamme seuraavan asunnin maksut maksettua, joten siinä mielessä se on ihan kiva:)

Luulempa, että meilläkin tulee ne lapsilisät käytettyä ihan elämiseen, eikä niitä säästetä lapselle ja anneta sitten kun lapsemme täyttää 18.

Sitten on ongelmana se jos tulee sisaruksia. Ei oikeen esikoisen rahoja voi nuorimmaiselle antaa, mutta tulee (varmaankin) kamalat riidat sitten jos toisella on enemmän rahaa... Aika kinkkinen pulma;) Onneksi tätäkin on aikaa miettiä:)

Nyt kun päästiin käsiksi asiaan raha, niin lisä kysymys viikkorahasta: Tuleeko teillä se viikkoraha olemaan se, millä lapsi saa ostaa karkkia tai laittaa säästöön. (Siis että jos viikkorahalla ei osta karkkia/jäätelöä ei sitä silloin saa) Sitten kun lapsi on vanhempi niin oletteko miettineet annatteko koti töistä raha-avustuksen..? Itse muistan silloin nuorempana meillä sai tiskauksesta 5mk ja imuroinnista 10mk. :)

Vierailija
455/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muuten meillä ei olisi varaa äkillisiin suuriin hankintoihin/menoihin. kuten se turvaistuin vei suuren summan rahaa. mun kk tulo on tällähetkellä n.400e, että ei siitä summasta pahemmin mitään hankintoja tehdä, siksi täytyy säästää lapsilisät, kun muista tuloista ei ole varaa säästää.

kyllä mekin säästämme sitten tulevaisuudessa ajokorttiin sekä mahdollisuuksien mukaan myös ensiautoon, itse sain ajokortin ja auton hankittua vanhempieni säästämillä rahoilla +omia säästöjä, eihän se auto mikään uusi ollut, mutta eteenpäin sillä pääsi:)

viikkorahaa kyllä ruvetaan antamaan jossain vaiheessa, mutta summa on kyllä aluksi todella pieni jos esim karkkia ostaa, sitten vanhemmiten kun kotitöitä ruvetaan tekemään, niin sitten summa kasvaa jonkinverran.

kotitöistä en rupea maksamaan erikseen, esim. tiskikoneen tyhjäys 5e imurointi 8e, vaan musta se riittää " palkkioksi" lapselle, että saa ruokaa, puhtaita vaatteita katon päänpäälle yms. että en rupea erikseen kotitöistä maksamaan. mä olisin tosi rikas jos saisin jokaisesta kotityöstä rahaa:D

Vierailija
456/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niistä kotitöistä maksettu, mutta sillon joskus ala-asteella ollessa, musta se oli ihan kiva asia, ja ollaan puhuttu, että sitten kun meille tulee niitä lapsia niin teemme samoin. Lasten omat huoneet on siivottava ilman " palkkioita" . Ei musta kamalan nuorelle lapselle voi sanoa että " tyhjennä tiskikone koska saat asua täällä" (Aika karski esimerkki, mutta musta se tuntuu jotenkin tökeröltä..)

Mutta niinkuin sanoin viimeksi nää raha-asiat on kamalan hankalia:(

Vierailija
457/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksaisi ettiä tuolta kaikkien tietoja enää, siis te joilla on eri nikki kuin demissä.

Vierailija
458/746 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin ottanu sen tännekki, mutta oli varattu :( Uuden nimimerkin otin saippua pullosta:)

Vierailija
459/746 |
12.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion antaa lapsilleni viikkorahaa aika nuoresta lähtien jotta lapsi alkaa oppia rahan arvon ja säästämistä. Vaikkapa semmoinen sääntö, että jos laittaa viikkorahasta tietyn määrän säästöön jotain suurempaa omaa hankintaa varten, niin äiti antaa sinne säästöön saman verran, jos tajusitte.

Normaaleista viikottaisista velvollisuuksista kuten tiski-, roska- ja oman huoneen siivousjutuista en maksa, mutta esimerkiksi ikkunoiden pesusta, sisarusten vahtimisesta ja muusta harvinaisemmasta olen ajatellut maksaa pientä palkkaa.

Mun nikki Demissä oli myös Dagny ;)

Ois kiva muuten kuulla mistä teidän nikit tulee. Mun nikki on ihan vaan nimi, jonka löysin almanakasta. On tietyllä tavalla lausuttuna aika lähellä omaa nimeäni.

Vierailija
460/746 |
12.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lahjakorttia, mutta ei sielä ollutkaan kuravaatteita:( siis sellaisia henkseli mallisia, pelkkiä housuja ja takkeja kyllä oli, mutta ne on vielä liian hankalia noin pienelle pojalle.

oli ihan pakko ostaa sitten tulevalle vauvalle potkupuku ja body<3 kokoa 50, että todella pieni:) oli sellainen beigen värinen, että menee sitten tytölle että pojalle.

täytyy hakea cittarista tai prismasta sitte niitä kuravaatteita sitte ku niitä kunnolla tarvittee.

mun nikki tulee mun nimestä, eli etunimen 2 ekaa kirjainta ja sukunimen 2 ekaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi