Nostalgiaa - esineitä, hygieniatuotteita yms. lapsuudestasi, joita ei enää näe
Kommentit (358)
ja voittaja sai jotain palkinnoks! Muistan et tulin toiseks ja meillä oli ihan pirusti keräyspaperia kellarissa kun olin haalinu sitä joka paikasta. :D
Käytiin tyttökerhoa, joka käynnistä sai sellasen pienen pienen tyttö-tarran korttiinsa.
Hattuset-ohjelma tuli telkasta, nyyh...
ja silloin oli todella 1 pennin irtokarkkeja, joita valittiin kioskin ikkunasta ja sanottiin luukun kautta myyjälle "5 pennillä merkkareita". Tehdäänkö Hubbabubba-purkkaa enää?
Kartion muotoiset trip-mehut oli mun suosikkimehua, limsaa saimme tosi harvoin.
James-farkut ja kaikilla oli LP-soitin ja kasa vinyylejä.
Muistan myös, että me kirjoitettiin kirjeitä, mullakin oli kirjeystäviä, ei mitään nettikavereita.
Hajukumit ja sellaiset kovat penaalit, joissa oli muovista pehmusteet ja niissä jotain "hienoja" kuvia (mulla oli prinsessa ja toinen hevosaiheinen) ja tosi monta eri lokeroa molemmin puolin ja ne suljettiin pienen magneetin tai nepparin avulla.
Koulussa opeteltiin kirjoittamaan mustekynällä, arvatkaa oliko vasenkätiselle kivaa puuhaa :-) Ja koulussa käytettiin sellaisia isoja karttoja maantiedon tunnilla, ne ripustettiin roikkumaan piirtoheitinkankaan koukkuun, ne voi kyllä olla vieläkin käytössä jossain :-) Käytetäänköhän kouluissa vielä urkuharmoonia soittimena?
Sitten oli sellainen Linna-shampoo kuin muna-olut-shampoo! Sitä en ole missään enää nähnyt.
tulee niin hyvälle ja nostalgiselle mielelle kaikista näistä jutuista!
Anytimella oli muuten mansikalle maistuva aivan ihan huulikiilto.
Ja ne lämpörullat, Carmenit muistan minäkin!
Oliko se suomalaisesta tytöstä kertova
IIRIS RUKKA tai joku...? Semmoinen jännä ja surullinen, Tuli joskus 1986, kun olin ekalla.
sen nimistä kuin Silkki-Leena? Linna-shamppota, Hubba Bubba-purukumia ja Lux-saippuaa on vieläkin.
Mutta muistaako kukaan Heikko-Peikkoa (TV) tai niitä pallopäisiä letkeäukkoja, joiden raajoja pystyi väänteleen tai Daisy-nukkea (niinkuin barbie) tai sitä psykologia yöradiossa, jolle kaikki ihme tyypit aina soitteli ja kertoi ongelmistaan?
Hopeatoffee pitkänä levynä oli kyllä ykkönen!
sen nimistä kuin Silkki-Leena? Linna-shamppota, Hubba Bubba-purukumia ja Lux-saippuaa on vieläkin.
muistin väärin, no joka tapauksessa muna-olutta ei enää saa:-)
t: 310
Mutta muistaako kukaan Heikko-Peikkoa (TV) tai niitä pallopäisiä letkeäukkoja, joiden raajoja pystyi väänteleen tai Daisy-nukkea (niinkuin barbie) tai sitä psykologia yöradiossa, jolle kaikki ihme tyypit aina soitteli ja kertoi ongelmistaan?
Hopeatoffee pitkänä levynä oli kyllä ykkönen!
Mua otti päähän kun sain sen joululahjaksi, olisin halunnut Barbien :-) Sitten taisi olla sellainenkin nukke kuin Cindy (olisiko ollut Daisyn sisko ja tummatukkainen versio)...
Mutta ajatelkaa Suosikissa on vieläkin se Bees & Honey-kyselypalsta
löytyy Ylen arkistosta!!!!!!!!!!!!!! Jee!
Pyskologi oli Pekka Sauri.
Mä muistan lapsuudestani ku mentiin ostaan irtokarkkeja, niin oli ne lokerot ja niitä osoteltiin sormella että "tuota 50pennillä, tuota markalla jne.." Oi niitä aikoja. :)
Karkkeja oli mm. kameleontteja (isoja, kovia salmiakkijauheella päällystettyjä pitkulaisia, jotka oli sisältä joko vaaleanpunaisia tai mintunvihreitä), sit oli niitä laattoja, mustia ja hedelmäisiä, niissä oli aina joku lause tms. kirjoitettuna. Ne merenneidot muistan myös, niitä oli salmiakkia ja hedelmää.
Kindereistä tosiaan keräiltiin niitä kilpikonnia, muistan että sen yhden nimi, jolla oli vesimeloni kädessään, oli joku "gnam gnam" tai vastaava. Ku niillehän oli kaikille nimet.
Barbieista, mulla on sellanen Cindy-nukke vieläkin, nehän oli ihan erimallisiakin kun Barbiet. Oli ne Barbiet ihan toista kuin nyky-Bratzit. xD
Jäätelöitä oli yhteen väliin paljon niitä Joke-merkkisiä. Niitä oli vaikka mitä, koiranluita, kuuraketteja, kaikenlaisia. Useissa oli just sitä paukkuvaa karkkijutskaa päälläkin, monissa oli myös niissä tikuissa aina vitsi. Muistaako kukaan sellaisia pieniä kultapaperilla päällystettyjä jätskituutteja, niissä tais olla joku rommi mausteena, ja sit sellasta oranssia hilloa. Niitä sai monen kpl:n pakkauksessa. Ne oli niiiin hyviä. Ja sit oli JäätelöKesä jäätelöitä, muistan vieläkin ne markkahinnat, jotka oli siinä tuutin päässä siinä pyöreässä pahvissa, hinta tais olla jotain 85penniä. Mun suosikki oli mansikka-banaani
Kuka muistaa kamalat Bula-lakit?! Hyi hirvitys sentään!
Nyt ei äkkiseltään tule muuta mieleen, mutta ihania juttuja olitte kyllä muistellu!
AIniin, ku mä olin nuori, harvat enää halus Leviksiä, ne piti olla Stockerit! Mäkin sain sellaiset..
Ihania muistoja tulvii mieleen...
Kuka muistaa lastenohjelmasta nimeltään "Puoli kuusi" sellaisen jännän, pelottavan käsinuken minkä nimi oli Narsku? Esiintyi jonkun Annelin kanssa. Siitä kun löytäis kuvan, niin olispas hienoa.
Entä mikä oli pikku kakkosessa olevan kissakäsinuken nimi? Siis se oli jotenkin vähän samantapainen kuin Ransu. Ja tosi ihana!
keltaisella tai valkoisella pohjalla luki punaisella päällä Ahaa ja huulien kuvat.. muistan myös Zoom-suklaapatukan, kullanvärinen paperi.
Vohvelipyyhkeet, jokaisen perheenjäsenen oma nimi kirjailtuna eri värein
Hajuvesirannekello, kellossa pieni pumpuli, johon laitettiin hajuvettä
Farkut: LaPaz=inhokkifarkut , Wragler, Lee, Mic Mac, Beawer...
Mustasilkkinauha, jossa roikkui iso muovisydän kaulakoruna
Oranssinvärinen Aku Ankka-limsa ja keltaisessa litran paketissa banaaninmakuinen Aku Ankka jäätelö
Makao-kaakao
Tv-ohjelma läskilinssi, muistaako kukaan? Vinski muuttui näkymättömäksi välillä
Avaruusasema Alfa, rikas, rakas, köyhä, varas-sarja
mustat salkut koululaukkuna, jo-jot koulussa
Jojoba shampoo, tosin ne oli 80-luvulla.
Mitä oli ne shampoot, mitkä tuoksuivat omenalle ja mansikalle, niissä oli pyöreät korkit. Pullot läpinäkyviä..omena vihreän väristä ja mansikka punaisen väristä.
Mummolle laitettiin sellaista nestemäistä tukkaainetta, kun kierrettiin paplarit päähän. Mitähän se oli nimeltään?!
Itelle tulee mieleen vielä jotain juttuja, mitä ei oo mainittu:
Pankkikirja! SYPissä oli Maapallo-kerho, johon kuului kun oli siellä tili. Pankkikirjat oli hopeisia ja kiiltäviä ja omaansa sai valita kuvan, joita oli kahdenlaisia. Ne oli sellasia hopeisia hologammeja, toisessa oli sydän ja toisessa raketti. Sit sieltä sai sellasen maapallon muotoisen säästöpossun.
Sitten oli vielä semmonen tikkujätski, jonka tikku oli purkkaa. Siinä oli ympärillä sellanen sininen kääre, joka piti ottaa pois kun jätski oli syöty. Kädet oli sit aina ihan tahmeet sen jälkeen.
Jane Hellen -hius tuotteet, Studio -meikit vai oliko se Studio line, siitä oli se 004 huulipuna ihan ykkönen!!
Tietty nuo hubba-bubba ja muut Balc pete..zoo-limsat yms yms.. Jää jäätelöä unohtamatta, oli se appelsiini mehujää, nam!
Karkeista sitruunapommit ja vanhat merkkarit.. Oikeat nekut!