Nostalgiaa - esineitä, hygieniatuotteita yms. lapsuudestasi, joita ei enää näe
Kommentit (358)
Muistaakos kukaan, minkä nimisiä oli ne ihana karkit 60 - 70-luvulla, joissa oli musta-valkoinen käärepaperi ja itse karkkikin oli musta-valkoinen ja sisältä tuli ihanaa lakritsin makuista täytettä, kun kuori suli? Olivat kyllä ihania. Oliko nimi joku "Pingo tai Pongo" tai joku sinnepäin? :) Ne oli karkkipusseissa muistaakseni...
Oli ihan sairaan hyvää. Ja salmiakki hubbabubba, nam.
Isot hopean tai pronssin väriset kaulakorut, jotka roikkui melkein mahan korkeudella.
Kävelemäänkin niillä oppi aika helposti, vaikka pohjat oli ihan hirveet. Ne oli kuuminta muotia ja ah niin rakkaat. :D
mistä joku kyseli oli fräklejä ja duudereita...
meillä syötiin pallojuustoa, iso punainen pallonmuotoinen juusto minkä kuoresta pystyi muovailla vaikka mitä.
-E.T lelut joissa sormessa paloi valo
-auton kyljessä vauhtiviivat
-permis otsatukassa ainoastaan
-pitkät, eriväriset kiemura avaimenperät
-porilaista katukeittiöstä
-haalariasut ja vauvanpotkariyöasut aikuisille
-palapeilit missä kuvioita
-jättitupsupipot
Niitä oli montaa eri väriä, korkki oli erivärinen, oli beigeä,keltaista,punaista ja sinistä. Suihkutettavaa....Kyljessä naisen kuva. 80-luvun lopussa niitä tuli....
Mun suosikki oli se beigekorkkinen.
Harmi kun en muista nimeä....
kanssa, mä kun olin nuori 80-luvulla ja muistan sieltä ihan eri asioita kuin ne jotka ovat olleet silloin lapsia.
Mun lapsuudessa oli rymdiä, muovisia maitopusseja ja punaisia intiaanipurkkia.
Mahtaako nykylapsille jäädä mitään erityistä mieleen, kun kamaa on niin kauheasti ja ne vaihtuu nopeaan tahtiin...
Voi ..tässä on niin monta niin hauskaa..oh my!!
Lipsil ja magneettipenaalit..ja isot merkkarit..nam!!!XPIhana ketju tosiaan...:)
Ja sit nää pienet vihkoset, joista tunnilla kirjeitä väsätiin..oi!
Niitä sai viisi 10mk tai jotain.
Etu-Jätti kauppa, Tarmo lähikauppias jne. Pirkka-tuotteissa oli hinnat painettuina pakettiin.
Purkka oli Dj jotain, jossa tuli kuvia 80-luvun idoleista mukana (Tina Turner jne.). Levyn muotoisia ne kuvat, tietty.
Kaikilla oli kasettisoitin, joita kelailtiin kynällä ja nauhoitettiin radiosta (Kiss FM!) poikabändien ihQuja lauluja :D.
Mehujäänä Joke (vitsi tikussa), Jenga (spiraali) ja myöhemmin Solero Shots (sitruunaisia mehujäärakeita). Karkkia ostettiin kpl-hintaan kiskalta, taisi hinnat olla 10, 20, 25, 50 penniä ja sitten 1mk, 2mk.
vm.86
Sifonkihuivit. Talvella neulepanta päässä.
Ainakin jostain Valintataloista saa!
Mä lisään nämä:
-Fasu (suklaata, niitä oli ainakin ruskeilla ja punaisilla papereilla)
-joskus 70-luvun alkupuolella lauluvihot, jotka käytiin ostamassa Ärrältä (kannessa jotain oranssia,,,)
-telkkasarjoista Kuuden miljoonan dollarin mies, Avaruusalus Alfa ja Juuret
-67
Elättelen vieläkin toivoa niiden Chymoksen salmiakkinappien paluusta! Samaa makua ei ole missään muussa.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma nimestä, mutta muistan etäisesti, miltä klubilehti näytti. Iso osa siinä oli kirjeenvaihtopalstaa.Lehden sai Kopista, kun talletti rahaa ja samalla vihreään pankkikirjaan painettiin tilin tiedot.
Alkoista ei saanut itse valita viinejä, vaan ne pyydettiin tiskin yli. Muistan kun notkuin aina siinä tiskillä, kun isä valitsi viinejä, jos oli tulossa vieraita.
Alkossa asioiminen jännitti silloin melkein kuin työhaastattelu. Kirjoitin aina sen halvan valkkarin nimen paperilapulle, jonka sitten ojensin myyjälle ja toivoin kovasti näyttäväni kunnon ihmiseltä. Heillä nimittäin oli valta myös kieltäytyä myymästä. Voi niitä aikoja. Hiukan on noista ajoista edistytty mutta vieläkin on havaittavissa omituista holhousta ja kansanvalistusta..
MicMac nuorison vaatekauppa Helsingissä vuorimiehenkadulla. Siellä oli aina vähän erilaisempaa vaatetta myytävänä kuin muualla. Malleihin ja misseihinkin siellä saattoi törmätä. Anne Murto oli silloin myyjänä; hänhän oli itse joku Miss farkku...
ku johonki aikaan... tais olla -90 lukuu, ku oli verkkaritakki ja sen päällä villapaita...mahollisimman iso :)