Nostalgiaa - esineitä, hygieniatuotteita yms. lapsuudestasi, joita ei enää näe
Kommentit (358)
Mulle tuli mieleeni tämä värssy telkkarista:
Aina kun mä maitoo juon, muistan sut ja hetken tuon
sulle sanoin näkemiin, lähdin maalta kaupunkiin
Sä sanoit mulle terve vaan ja tuskin enää tavataan
kirjeitä et osaa kirjoittaa, panet maitoa tulemaan
:-DDDDD
Linna-shampoo, Hellä Mietonen-shampoo, Rexona, Fii, Date-huulikiillot, Pinna-mehujää, Piparnakkeli-keksijäätelöt, mehutetrat, tv-sarjoista Veljekset, Pieni talo preerialla, Starsky & Hutch, Dallas, Charlien enkelit, musiikista Boney M, Baccara, Stray Cats, myöhemmin Duran Duran, Kajagoogoo, Classix Nouveaux, ABC, Paul Oxley´s Unit
Voi näitä riittäisi kyllä!
myyjä antoi tiskin takaa maitoa kannuun seinässä olevasta hanasta.
muovipussiin pakattuna,leipä käärittiin valkoiseen paperiin.Niihin papruihin oli kiva kotona piirrellä.
siis ei Date-huulikiillot vaan dödöt... ja tuttifrutti huulikiilto
Eikö kukaan muista Kasperia ja Eulalia kenkkusta?.
Se tuli kouluradiosta ja sitä kuunneltiin koulussa luokissa kovaäänisen kautta, kun olin n. 2-3:lla luokalla 70-luvun alussa.
Trait trait trallallaa, trait trait trallallaa....
Televisiosta tuli lapsille englanninopetusohjelma, jossa poliisit Stan ja ? seikkailivat. Whre is the Cat? Cat is in the Moon.
Itelle tulee mieleen pätkis - piirretyt (mm smurffit),
linja-auton matkakortit ( sellaiset pahviset pitkulaiset, jotka työnnettiin koneeseen)
Eläinten maailma-lehti
kirje-vihot (kavereiden kanssa pidettiin vihkoa, johon vuorotellen kirjoitettiin)
Turussa asuneet saattavat muistaa Janne Porkan "herkkuterkut" -radio-ohjelman
tennissukat vedettiin farkkujen lahkeiden päälle (kaameata!!!)
Televisiosta tuli kisailu-ohjelma, jossa kerättiin erkki-merkkejä
Mun suurin harmi on se, että olen hävittänyt Kasmasiini-ohjelmasta voittamani paidan! Se oli hieno, musta pitkähihainen, jossa luki edessä Kasmasiini niillä hassuilla kirjaimilla. :D
342 - Mä kans soittelin sinne keskustelulinjoille! :DD Mut mä en ikinä uskaltanu puhua mitään, kuuntelin vain. :)
Telkkarista mä kaipaan Jaki ja Nuka -sarjaa. Muistaako kukaan? Se missä oli ne karhusisarukset, joiden äiti oli kuollu. Kamalan traaaginen ohjelma, pikkutyttönä aina kyynelehdin sitä katsoessa. Tuli samalla paikalla kun tuli Maija Mehiläistä ja Tao Taoa välillä.
Luin just SinäMinää vuodelta 1989 ja siellä mainostettiin salmiakki-Miramea! Oih, miten senkin oli voinut unohtaa! Se oli ihanaa!
Enkun tunneilla katsottiin Muzzy in Gondoland -sarjaa. Siinä oli joku karvanen elukka, piirretty ja superhyvä! :))
Karkeista kaipaan ihania karkkiaskeja, mm. Pluto ja Mikki Hiiri. Mehujätskeistä täälläkin mainitut Joke-mehujäät, joissa oli vitsi tikussa ja sit ne joissa oli poksahteleva pinkki kuorrutus! Ja vanha vihreä limsa, Palma! :) Ja ne sormitikkarit, joissa oli siis pussissa sormen muotoinen tikkari, jota uitettiin pussissa olevassa kirpeässä jauheessa. Ja ne tikkarit jossa oli purkkaa sisällä. Voi nostalgiaa! :)))
Kirjekavereita ulkomailla ja Kalkitos-siirtokuvia, varsinkin smurffeja oli mullakin. Ja varsilenkkarit! Niihin piti sitoa nauhat jotenkin erikoisella tavalla aina. :DD Niin ja hajutarrat! Oliko teillä niitä?
Mustaa Maijaa pelattiin aina korteilla ja pihalla hypittiin twistiä. Miksei muista enää kummankaan sääntöjä??! Olis ihana pelata.
Kertokaa lisää ystävät hyvät, nää on mahtavia!
TV:stä tuli kuuden miljoonan dollarin mies ja purkkapakkauksista kerättiin keräilykuvia sarjasta. Muita tv-ohjelmia oli sarja Veljekset (Kurt Russel ja toista veljestä en muistakaan).
Limsoista sitruunasooda eli sittis ja Pluto jäi mieleen.
Bändeistä Bay city rollers ja sen myötä kaikki ruudulliset housut ja huivit.
Jossain vaiheessa oli fiftarit, punkkarit ja no, eipä tule enempää mieleen.
Karkeistä jäi mieleen Musta Rudolf ja Kaunis Veera askit. Kaunis Veera karkit olivat pieniä sydämen muotoisia punaisia karkkeja, hiukan väkevänkin makuisia. Salmiakkijauhoa sai apteekistakin ja se oli erittäin väkevää ja hyvää!
Kummasti sitä vaan joitain asioita vieläkin kaipaa!
Kuka muistaa Lehtori Musan, oli sellainen lastennäytelmä, pääosassa Lasse Mårtensson, ja California-limsat? California-limsoja oli ainakin vihreätä, keltaista ja mustaa!
Ja sen muistan kun Jogurtit tulivat, olivat tosi happamia, en tykännyt aluksi.
Kuka muistaa The Osmonds ja Puppy Loven ja Bay City Rollers.
Ja sitten oli salmiakkinappipussi jossa sokeripäällysteisiä salmiakkinappeja, hyviä!
jotka olivat mustissa pakkauksissa. Kun paperia pyyhki kädellä/lämpesivät, tuli esiin joku hirviö tai noita. Myös minä kaipaan tetrapurkeissa olleita mehuja, samoin "formulalimsaa" sillä revittävällä korkilla (omenalimsa). Mentholikarkkeja jotka olivat vihreitä ja pakattuja pieniksi neliöiksi ruudullisiin paperiehin (samoin kuin "kola" irtokarkit). Salmiakkiaakkoset pienissä pusseissa olivat ihania, nykyään ihan kauheita.
Niitä oli tytöillä ja pojilla, tosi paksuja talvisaappaita, sävyltään harmaita.
Kiiltävä ruskea paperi jossa kulta vai hopearaitoja tms.
Oli mun suosikki 70-luvun puolivälissä.
Ihanaa!
en ole sitä Youtubesta löytänyt vaikka olen hakenut, onko joku löytänyt sen jostain?
kirjeitä et osaa kirjoittaa, panet maitoa tulemaan:-DDDDD
kirjeitä et osaa kirjoittaa, panet maitoa tulemaan:-DDDDD
Tuli vaan takaisin jossain vaiheessa mutta alkuperöinen oli joskus 1970-luvulla ja oli tosi raikas ja kiva mainos!
Polka-karkkeja ja niiden tosi kuuluisa tehdas on edelleen jossain Etelä-Ruotsissa. Muistan myös karkit ja olen käynyt tehtaalla, mutta karkit eivät olleet samanmakuisia =(.
- niitä piparmintunmakuisia - löysin viimeksi Muumimaailman karkkikaupasta Naantalista.
Naantalista vanhojen tavaroiden puodista keskustasta samoin limupulloja, joissa sellainen repäistävä korkki.
keittiön kaakeleihin.