Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nostalgiaa - esineitä, hygieniatuotteita yms. lapsuudestasi, joita ei enää näe

Kommentit (358)

Vierailija
221/358 |
11.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin mielelläni syön! Harvoin tulee tehtyä, enkä ole muistanut vielä omillenikaan tarjota. Täytyykin ottaa ruokalistalle mukaan!

Kolmiotripeissä oli haastetta, kun piti löytää pillille reikä!

Vierailija
222/358 |
11.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä muistan PUMPERNIKKELIT(?) Siis piparit, joiden päällä oli vaaleanpunaista juttua. Elannosta sai ostaa niitä kahden kappaleen pakkauksessa. Olivat aika isoja ja soikean muotoisia.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/358 |
11.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.

Limsoista tuli mieleen Zorbas-passionhedelmäjuoma, maistui ihanalta berliininmunkin kera.

Lauantaisin sai ottaa kellarinrapusta kylmän limsapullon, tarjolla oli sittissoodaa, Jaffaa tai tuota Zorpasta!

Muistaako kukaan peikkojäätelöä? Muovinen pakkaus, jossa punainen alaosa ja oranssi lakkiosa, sisällä siis jäätelöä, samoihin aikoihin oli ne jäätelöveneet markkinoilla...

Hedelmäpommijukurtti neliön mallisessa purkissa ja jacky-pikarit, jukurtti niin jäykkää että lusikka seisoi siinä :)

Huulikiilto - melkein tunnen sen maun suussani, sellainen roll-onpullo.

Tosi paljon tuttuja muistoja on muillakin ja ah niin nostalgista..

Vierailija
224/358 |
11.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

" poikasia" joista piti saada vedessä kasvattamalla jotenkin eläviä. EI onnistunut. Oli varmaan hiekkaa.... :p

.

Ne oli alkuäyriäisen munia, joista toden totta sain jotain ötököitä kasvamaankin :=O

Vierailija
225/358 |
11.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätskiä saa nykyään lipsi-jäätelönä. Ruskea kuori.Ostin kaupasta muutama päivä sitten, nam=) Mä oon jäänyt kaipaamaan Pastirol pastilleja. Varsinkin salmiakin ja omenan makuisia.

Vierailija
226/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa, saako jostain vielä lakritsipommeja.

Muistatteko kipsiset? Kipsijauheesta valettiin muotteihin hahmoja (mulla ainakin siili, siskolla jänis), jotka sitten kovettui ja maalattiin vesiväreillä.

Pakkauksen mukana tuli sellaiset ihan pikkuiset vesivärit valkoisella muoviohjalla. Vesivärit on vielä tallessa ja oman lapsen leikeissä.

Kuka muistaa haikaraa? eli telkkaohjelma:

Kuka pelkää haikaraa?

Laulu:

Kesätuulet kutsuu seikkailuun...

Vierailija
227/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne mehujäät mitkä oli pakattu eri mallisiin " koteloihin" ..pyssyjä yms...ostettii kiskalta!!!!!!!!!Samoin Smurffilimsa (jonka sivulta avattavasta korkista tuli haavakin sormeen!!!)....Ruutibubbis ja draculat oli myös must ja Hubbis!!!!!!!!!!!Ja vesi-ilmapallot!!!!!!!!!!!!

Vierailija
228/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikkareita (aika isoja) joissa purkka sisällä? Ne oli mun lemppareita. Kääre oli valkopunainen muistaakseni.

Vierailija
229/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltaista banaanin makuista..?!

Vierailija
230/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että onkohan niitä raittiusviikkoja vieläkin. Tuskin...

Muistan miten naapurissa paistettiin saunassa kiukaan päällä makkaroita. Munkin äiti teki niitä joskus. Se tuntu mahtavalta. Mun lapset varmaan kuolis nauruun jos mä alkaisin paistaa sinistä lenkkiä kiukaalla. Sitten tulee mieleen diskolenkkarit. Semmoset korkeakorkoiset lenkkarit. Pluto limsaa oli ihana juoda uimahallireissun jälkeen. Olen maistanut passionlimsaa nyt aikuisena, muttei se maistu samalta kuin Pluto. Putkikassit muistan myös. Samoin kusiluistimet ja kiinantossut. Rubikin kuutio oli kans kova juttu. Sen jälkeen tuli joku Rubikin käärme. Irtokarkkeja ostettiin yksitellen. Merkkariti ja kalat oli hyviä.

Vierailija
231/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun joku muukin muistaa ne jäätelötikut, joista pystyi rakentamaan! Oli hyvää jätskiäkin

Vierailija
232/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vielä käytössä. Meillä ei kotona ollut Matto-Mikkoa, hoitopaikassa kyllä. Haluaisin sellaisen nyt kotiini. Onko niitä enää?

Vierailija
233/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi pieni, kun niitä oli, mutta muistan että minulla oli hiekkaleikeissä ne muoviosat.

Ja edelleen on tallessa muropakettien kolmiulotteisia eläinkuvia ja disney-purkan kääresarjiksia.

Sellaisia siteitä oli kuin Pikkuside 10 ja Salaiset siniset...

Vierailija
234/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tv-sarjassa oli se aivan ihana tumma poitsu, Roopekos sen nimi nyt oli...

Vierailija
235/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Muistan miten naapurissa paistettiin saunassa kiukaan päällä makkaroita. Munkin äiti teki niitä joskus. Se tuntu mahtavalta. Mun lapset varmaan kuolis nauruun jos mä alkaisin paistaa sinistä lenkkiä kiukaalla. "

Me kyllä paistetaan yhä edelleen ja nykymuksuistakin se on aivan mahtavaa.

Vierailija
236/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän lokeroita, sen parempi

- TEINIKALENTERI - se pitkulainen malli

Vierailija
237/358 |
12.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippo-lehti tuli veljelleni ja ihailin aina niitä mukana tulleita kapistuksia, erityisesti on mieleen jäänyt " taikalompakko" jota vääntelemällä ja kääntelemällä lompsassa ollut valokuva hävisi. Tai ainakin veljeni onnistui minua sillä hyvin hämäämään...?

Kävikös muut kirjastossa satutunneilla? Meillä kirjastossa täti luki satua ja me muksut istuttiin matolla lattialla kuuntelemassa. Käynnistä sai pahvikorttiin aina kiiltokuvan, leiman tms muistoksi.

Sitten oli VilleVallaton jätskiä, sellaisia suklaakuorrutteisia " pamppuja" . Ainakin päärynän makuista oli.

Lähikiskalta käytiin ostamassa 5 pennin karkkeja. Sellaisia kovia pyöreitä pieniä karkkeja läpinäkyvässä paperissa. Hedelmäkarkeissa paperi oli pallokuvioitu ja salmiakkinamujen paperi keltaraitaista. Muistaako muut näitä?

Sitten oli sellaisia inkkari hedelmäkarkkeja. Sellaisia toteemipaalun muotoisia pehmeitä ukkeleita, näitä oli eri värisiä. Mitähän mahtoivat olla nimeltään..?

Vierailija
238/358 |
13.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yksittäispakatut hedelmänmakuiset inkkari ja cowboy-ukkelit olivat nimeltään Suuret Seikkailijat, nam!

Vierailija
239/358 |
13.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli nallen kasvojen muotoinen,valkoista vaniljajätskiä, korvat ,silmät ja suu oli ruskeaa suklaajäätelöä ja nenä oli purkkapallo?

Vierailija
240/358 |
13.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuniin. Muovipala kutistui ja paksuuntui ja siitä tuli kiva koriste :).

Kesätuulet kutsuu seikkailuun -tunnari alkoi soida päässä, mitä tuossa sarjassa tapahtui?

Sitten oli nilkkapalloja, joilla oli joku hassu nimi. Pallossa oli muovinaru ja narussa lenkki. Jalkaterä laitettiin lenkistä läpi ja toisella jalalla hypittiin narun ja pallon yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi