Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain pojilla on juhlavaatteena ruudullinen kauluspaita ja farkut???

Vierailija
04.06.2010 |

Pukeutuuko teillä miehetkin ruutupaitaan ja farkkuihin juhliin mennessään?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä raaski ostaa yhtiä juhlia varten jotain pukua pojille. Meillä ollaan juhlissa mustissa farkuissa ja kauluspaidoissa tai sitten niinkun tänään, niin kauluspaita ja farkkucaprit. Kyllä farkutkin voi olla siistit! Niitäkin on nykyään onneksi useita erilaisia. Miehellä on tottakai aina puku päällä, mutta ei suinkaan koulun kevätjuhlissa.

Vierailija
82/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin myös ruutupaidalla ja ruutupaidalla.

Eli laadukkaat, hyvin istuvat, uudet farkut ovat mielestäni parempi vaihtoehto kuin Seppälän suorat housut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kevätjuhlapukeutuminen ei kuulu niihin asioihin, joihin haaskaisin aikaani/rahaani. Meillä poika lähtee parjatussa ruutupaita/farkut-yhdistelmässä, itse asiassa taitaa olla vielä sama vanha paita, joka oli jo VUOSI sitten kevätjuhlissa päällä. Farkut on siistit, mutta käytetyt. Ei kai kevätjuhlalaulujen laulaminen ja todistusten saaminen oikeasti edellytä JUHLApukeutumista.

p.s. Taidanpa itsekin laittaa farkut jalkaan...

Vierailija
84/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole poikien muotia keksinyt. Kevätjuhla on kuitenkin lasten juhla, ja sinne saa pukeutua niin kuin kaveritkin eikä yksinään pönöttää kravatissa. Tytöt vastaavasti haluavat yleensä laittaa hameen, mutta jos joku haluaa housut, se on ok.

Vierailija
85/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pakotti mut laittamaan aina mekon ja sukkahousut juhliin, vaikka inhosin molempia.

Ja veli sai mennä farkuissa. En ymmärtänyt silloin, enkä vieläkään.

Ehkä tytöt on jotain näyttelykapineita jo pienenä?

Vierailija
86/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on todistustenjako ja sukulaisen yo-juhlat. Surkuttelin mielessäni, että olen yleisen mielipiteen orja ja laitan pojan pukeutumaan huomenna niiden sijaan kauluspaitaan ja kangashousuihin, kun tuo tänään ostettu yhdistelmä on paljon tyylikkäämpi. Oon tainnut lukea liikaa palstaa kun olen kauluspaitalinjan näin sisäistänyt.

Vierailija
87/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tunsin oloni aina tosi epämukavaksi mekossa, ja tunnen vieläkin :) Käytän mekkoa vain kesäjuhlissa. Oma tyttöni on riemuissaan kun saa pukea juhlamekon päälle.

Vierailija
88/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim minun veljeni pukeutuu monesti juhliin ruudulliseen kauluspaitaan ja farkkuihin. Oma mieheni taas raidalliseen kauluspaitaan ja farkkuihin. Paremman näköisiä tuollaiset paidat mielestäni ovat, kuin puvuntakin alla rypistyneet valkoiset kauluspaidat, joissa kainaloissa loistaa hikiläntit.

Vierailija
89/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi verrata esim. yo-juhlaan, häihin tms. Mun pojalla oli siistit tummat farkut ja valkoinen kauluspaita(10v). Ihan siisti asu, mutta ei ylijuhlava kuitenkaan.

Vierailija
90/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa ekaluokkalaiselle pojalle puvun valkoisen kauluspaidan ja kravatin kanssa. Kattookohan ihmiset ihan kieroon meitä?

Vierailija
91/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä nyt teen mulla on varattu pojalle (6kk) huomisiin yo-juhliin farkut, ruutupaita ja kravatti, eikä mulla ole sille mitään juhla kenkiä, tennarit ajattelin sille laittaa. Mistä mä saan tolle nyt tään hätään mistään juhlavaatteita, osaako joku auttaa

Vierailija
92/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ei havaintoa. Neljäsluokkalaisen äiti.

Vierailija
93/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 15-vuotiaani pukeutui serkkunsa häihin mustaan pukuun eka kertaa elämässään (omaksi yllätyksekseni mukisematta). Tähän asti kevätjuhla-asu on ollut alakoulussa juuri tuo ruutupaitalinja (kera vaaleiden kesähousujen tai jopa uusien farkkujen) ja yläkoulussa ihan normivaatteet. Koulun kevätjuhlat eivät ole meidän perheessä olleet mitkään erityisen suuret juhlat. Ja tosiasia on, että tytöille on helpompi löytää juhla-asu laajemmalta skaalalta.

Vierailija
94/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vois ne kakkoset sinne laittaa ;)

Vai onko vaihtoehdot tosiaan ykköset tai perusarkivaatteet?

Vierailija
95/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ainakaan kauluspaitoja ja siisteimpiä farkkuja pidetä perusarkivaatteina.

Vierailija
96/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeita nuo kangashousut ja kravatit lapsilla. Saati sitten rusetit! Farkut ja kauluspaita on hyvät myös häihin. Meidän lapset ei tosin vielä koulussa.

Ison pojan, 6 v., siistein asu farkut ja valkoinen kauluspaita. Näyttää tosi lutuselta. Pienempi taas syötävän suloinen farkkulappuhaalareissa ja ruutukauluspaidassa.

-Nella

Vierailija
97/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsellä perusarkivaate olisi risa t-paita ja lököverkkarit, ei se silti tee astetta siistimmästä perustrikoomekosta juhlavaatetta...

Kauluspaitojakin on niin erilaisia, on niitä tosi arkisia, siistimpiä ja juhlavia. Ja farkut on aina arkisemmat kuin vastaavaa "siisteystasoa" olevat puuvilla/pellava/villakangashousut.

meillä ei ainakaan kauluspaitoja ja siisteimpiä farkkuja pidetä perusarkivaatteina.

Vierailija
98/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä farkut=arkivaate ja siistit puuvillahousut (ei prässihousut) on sitten sellainen josta rennolla kauluspaidalla saa siistin asun esim. ravintolaan ja hienommalla kauluspaidalla ja juhlakengillä taas juhliin.

En ymmärrä miksi suomalaiset tuntuvat karsastavan näitä 2keskisiistejä kangashousuja"! Kun ne saa tosiaan kelpaamaan juhliin ja vaikka ihan arkeenkin.

Karmeita nuo kangashousut ja kravatit lapsilla. Saati sitten rusetit! Farkut ja kauluspaita on hyvät myös häihin. Meidän lapset ei tosin vielä koulussa.

Ison pojan, 6 v., siistein asu farkut ja valkoinen kauluspaita. Näyttää tosi lutuselta. Pienempi taas syötävän suloinen farkkulappuhaalareissa ja ruutukauluspaidassa.

-Nella

Vierailija
99/104 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän esim.

-kiipeilee puussa

-leikkii hiekkalaatikolla

-kaivelee matoja ojan pohjalla

-tekee majoja metsässä

-pyöräilee/juoksee/hyppii

Todellakaan ei tee näitä farkut jalassa, mielestäni farkut eivät voi olla alle 10-vuotiaan arkivaate.

Toisekseen en pue lastani tarjoilijaksin kevätjuhliin, vaan yllä on siistit shortsit ja kauluspaita. Osaa myös kaytöstavat joten ei tarvitse ainakaan minun hävetä lapsiani.

Vierailija
100/104 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa! Juuri googlettelin kauluspaitaa vauvalle ja tää keskustelu pomppas siihen. 

Meillä siis ristiäiset tulossa ja ajattelin kastemekon alle laittaa jotkut siistit housut ja kauluspaidan pojalle. 

Tuskin tässä kuitenkaan oli kyse ihan vauvasta. 

Jäin miettimään häitä ja n. 3-4 vuotiasta puvussa... Tuleeko hänen käyttäytyäkkin kuin mies? Ei saa etsiä puutarhasta ötököitä. Ei saa juosta. Pitää keskustella aikuisten kanssa sivistyneesti?

Kyllä mua ainakin harmittas jos n. 80€ puku olisi juhlien jälkeen käyttökelvoton tai jos se mahtuisi vain kesän juhliin (joita 1-2)

Lapset on lapsia. Tärkeintä mun mielestä on että juhliin saavuttaessa on siisti, ehjät ja puhtaat vaatteet päällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä