Miksi joillain pojilla on juhlavaatteena ruudullinen kauluspaita ja farkut???
Pukeutuuko teillä miehetkin ruutupaitaan ja farkkuihin juhliin mennessään?
Kommentit (104)
Jos tyttö olisi kevätjuhlissa hupparissa ja lippiksessä niin varmaan katsottaisiin ihmetellen, pojalle sama asu ok?
Meillä kyllä alakoulun juhlassa lapset oli ykkösissään, ei siellä kellään mitään hupparia ollut.
ne ne vasta typerän näkösiä onkin
Jos tyttö olisi kevätjuhlissa hupparissa ja lippiksessä niin varmaan katsottaisiin ihmetellen, pojalle sama asu ok?
ilman että se tarkoittaa pukua päällä.
Se nyt vaan on tosi että tytöille on enemmän vaihtoehtoja, mua oikein käy välillä kateeksi kun miehelle se on niin helppoa; puku päälle ja menoks, mutta mitähän sitä itse laittas...
3
kun koululta tulee välillä tiedote miten pitää pukea. Esitysten vuoksi on pitänyt joskus olla t-paita ja leggarit, joskus farkut +kauluspaita.
isompi ruurupaidassa ja farkuissa. Kyseessä sentään vaan ala-asteen kevätjuhlat.
Kaapissa olis toki kunnon juhlavaatteekin mutta nää ei oo sellaiset juhlat
Nämä uudet farkut ja ruutupaita on samaa mallia kuin isällä, ne on ostettu samalla ostosmatkalla Cittariin ja samalla reissulla on käyty kesäparturissa leikkaamassa kolmen millin sänki.
Uusilla farkuilla ja ruutupaidalla mennään läpi kaikki kesäjuhlat. Isillä on toki häihin vielä Dressmannin harmaa puku, harmaat kengät ja valkoinen lyhythihainen kesäkauluspaita, mutta pojat eivät suostu pukemaan päälleen muuta siistiä, eikä äiti uskalla painostaa, koska silloin eivät edes ne uudet farkut ja ruutupaita kelpaisi, vaan pitäisi laittaa lempibögät ja spidermanpaita.
Nämä uudet farkut ja ruutupaita on samaa mallia kuin isällä, ne on ostettu samalla ostosmatkalla Cittariin ja samalla reissulla on käyty kesäparturissa leikkaamassa kolmen millin sänki. Uusilla farkuilla ja ruutupaidalla mennään läpi kaikki kesäjuhlat. Isillä on toki häihin vielä Dressmannin harmaa puku, harmaat kengät ja valkoinen lyhythihainen kesäkauluspaita, mutta pojat eivät suostu pukemaan päälleen muuta siistiä, eikä äiti uskalla painostaa, koska silloin eivät edes ne uudet farkut ja ruutupaita kelpaisi, vaan pitäisi laittaa lempibögät ja spidermanpaita.
meidän kohadalla meni hieman pieleen.
3
rennot puuvillahousut linjalla. On ollut joskus siistit uudet farkutkin pojalla juhlissa. Pojalla ikää tosin vasta kohta 4v, mutta mä en ymmärrä noita, joilla on pienet pojat mirrit kaulassa joka synttäreillä ja kevätjuhlissa, usein vielä liian pienet vaatteet. Läheisen ihmisen häät on eri asia, mutta kaukaisemman ihmisen häihinkin riittää mun mielestä pienellä lapsella ja teinilläkin siistit ja rennot vaatteet. En tarkoita mitään verkkarit ja hupparilinjaa.
Meidän tytöillä usein mekot juhlissa, mutta nykyään ostan nekin mielellään sellaisia, että tulee käytettyä myös muualla kuin kerran vuodessa kevätjuhlassa. Siksipä en osta joka vuosi pojallekaan suoria housuja ja rusetteja, kun käyttöä on niin vähän, etten näe järkeväksi tuhlata sellaiseen.
..kevätjuhla on myös JUHLA, johon laitetaan siistit vaatteet päälle.Meidän perheessä se tarkoittaa pojalle suoria housuja ja valkoista kauluspaitaa (1luokkalainen poika halusi myös itse laittaa kravatin) ja tytölle mekko, tai hame ja juhlapaita.
Meillä on aina ollut näin, jopa ensimmäisissä tarhan kevät- ja joulujuhlassa.Koskaan eivät ole lapset vastaan napisseet.
Monella näki tänäkin vuonna collegepaidan/hupparin, shortsit, kulahtaneet farkut tms.
mammojen mielestä muuta "siistiä" kuin suorat housut.. Huhhuh, ottakaa silmä käteen ja kattokaa.
3
Ei ole ihan sama asia kuin esim yo juhlat.
Tosin pojallamme tulee olemaan tänä vuonna valkoinen kauluspaita.
sekä joulujuhlassa että keväjuhlassa.
Onhan se toki halpaa noin...
Ja ainakin parempi kuin huppari ja collegehousut.
Kyllä mä oon kasvattanut niin, että
..kevätjuhla on myös JUHLA, johon laitetaan siistit vaatteet päälle.Meidän perheessä se tarkoittaa pojalle suoria housuja ja valkoista kauluspaitaa (1luokkalainen poika halusi myös itse laittaa kravatin) ja tytölle mekko, tai hame ja juhlapaita.
Meillä on aina ollut näin, jopa ensimmäisissä tarhan kevät- ja joulujuhlassa.Koskaan eivät ole lapset vastaan napisseet.
Monella näki tänäkin vuonna collegepaidan/hupparin, shortsit, kulahtaneet farkut tms.
..kevätjuhla on myös JUHLA, johon laitetaan siistit vaatteet päälle.Meidän perheessä se tarkoittaa pojalle suoria housuja ja valkoista kauluspaitaa (1luokkalainen poika halusi myös itse laittaa kravatin) ja tytölle mekko, tai hame ja juhlapaita. Meillä on aina ollut näin, jopa ensimmäisissä tarhan kevät- ja joulujuhlassa.Koskaan eivät ole lapset vastaan napisseet. Monella näki tänäkin vuonna collegepaidan/hupparin, shortsit, kulahtaneet farkut tms.
Meillä ei ole ketään, keneltä saisimme käytettynä juhlavaatteita. En todellakaan aio ostaa yksiä juhlia varten suoria housuja pojalle, jolle ne ei enää ensi vuonna edes mahtuisi.
Mielestäni on aivan eri asia puhua miesten suorista housuista tai puvuista, jotka menevät monta vuotta, kuin yhtä pitoa varten hankituista vaatteista. Mitä tuhlausta!!!
Poika menee serkkunsa yo-juhliin tänä vuonna siistissä farkuissa - jotka käyvät sitten syksyllä koulussakin - sekä kivannäköisessä kauluspaidassa, ei tosin ruudullisessa.
Voiko olla edes tottakaan, että jotkut paheksuu ja arvostelee lasten juhlavaatetusta?! Eikö pääasia ole, että on siisti ja puhdas - ja osaa käyttäytyä kauniisti toiset huomioonottaen?
Mielestäni vaatteilla päteminen kertoo ihmisen epävarmuudesta - samaten kuin millä tahansa ulkoisella härpäkkeellä päteminen.
ja istuvat sekä mukavat päällä. Rusetti tai solmio ei kurista kenenkään kurkkua lyttyyn. Farkut ja ruutupaita tuntuvat ihan samanlaisilta päällä, mutta juhlavaatteet näyttävät paljon paremmilta. Mutta on paljon niitä, jotka eivät halua ostaa lapsille juhlavaatteita, kun ne jäävät niin nopeasti pieniksi ja ovat niin kamalan kalliita.
niin myös ruutupaidalla ja ruutupaidalla.
Eli laadukkaat, hyvin istuvat, uudet farkut ovat mielestäni parempi vaihtoehto kuin Seppälän suorat housut.
suorien housujen kanssa? Että olisi koko setti täydellinen?
Meillä pukeudutaan niihin ihan ykkösiin vain oikeisiin juhliin. Lasten kevätjuhla ei ole sellainen tilaisuus, eikä se sellaiseksi muutu, vaikka tekis mitä.
3