Miksi joillain pojilla on juhlavaatteena ruudullinen kauluspaita ja farkut???
Pukeutuuko teillä miehetkin ruutupaitaan ja farkkuihin juhliin mennessään?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 16:25"]
Tuntuivat olevan kovasti ylpeitä asuistaan. Ja hupparit. Hienoa on se, mitä kohderyhmä pitää hienona. Ja ihan hyvä se taitaa niin päin olla, eikä niin että hikoiltaisiin äidin valitsemissa jäykistelyvaatteissa.
Meillä just sama juttu 10 ja 13 vuotiaan pojan kanssa. Heidän mielestään farkut ja huppari on tyylikkäintä mitä olla voi. Ja niissä he viihtyvät. Siksi ostin uudet farkut, t-paidat ja hupparit kevätjuhliin. Pienenpänä sain heidät puettua suoriin housuihin ja kauluspaitoihin, mutten enää. Olisiko sinusta kiva mennä juhliin, jos joku pakottaisi sinut pukemaan päälle asun, jota inhoat? Kyseessä on kuitenkin heidän koulunsa juhla. Häät on eri juttu.
MIstähän juhlista nyt puhutaan? Koulun kevätjuhlasta vai esim. häistä tai hautajaisista? Ei meillä isäkään koulun kevätjuhlaan pukeudu tummaan pukuun (paitsi jos tulee suoraan töistä). Ja esim todistusten jako viimeisenä koulupäivänä kestää 45 min, joten ihan en näe syytä miksi sinen pitäisi nahkakengissä lähteä... itse kevätjuhla on usein joku pihasuunnistus, niin sielläkin tumma puku on pikkusen hankala. Mutta juhlat vietetään kyllä ihan suorissa housuissa, kauluspaidassa ja solmiossa. Lapsetkin (mulla siis vaan poikia). Eli juhlan mukaan mennään. Ja jos mä vaadin perheen miehilta tumman puvun, niin sit tarttis varmaan itsekin lähteä vastaavassa asussa ja jotenkin tuntuu, että cocktai-asu tai iltapuku voisi olla kouluun vähän liikaa?
OMG... Täytyypä laittaa vaikka tuonne Nextille palautetta, että ruudullinen paita on av-mamman mielestä täysin sopimaton juhlapaita... Raidallinen sitten kelpaa krakan ja farkkujen kanssa mutta muut yhdistelmät täysin WT-meininkiä...
http://www.next.co.uk/g382556s5
http://www.next.co.uk/boys/older-boys/the-smart-collection/6
Laittaako AP 1-12-vuotiaalle tytölle sitten aina jakkupuvun ja korkkarit? Mekkohan on samalla linjalla farkkujen kanssa.
Siksi koska kaupat ostavat niitä ja tehtaat tekevät. Kyllähän se totuus on niin että tytöille löytyy vaikka mitä juhlamekkoa, mutta pojille onkin sitten vaikea löytää juhlapaitaa ja housuja kun kaupat tarjoaa vain ruutupaitaa ja reisitaskuhousuja tai farkkuja.