Älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä?
Meillä mies tiesi joutuvansa tämän ketjun jatkoksi jos möläyttäisi jotain, joten osasi sitten olla ihan ihmisiksi. -AInakin melkein.
Kertoi kuitenkin jälkeenpäin, että silloin kun kätilö antoi hänelle märän rätin ja käski pyyhkiä sillä otsaani, tuli hänelle elävästi mieleen joku Rocky-leffan nyrkkeilykohtaus. Hän näki itsensä nyrkkeilykehän kulmauksessa pyyhkimässä hikeä nyrkkeilijän otsalta. :-) Oli ehkä ihan viisasta jättää sanomatta tuota siellä synnytyssalissa. En haluaisi itseäni verrattavan Rockyyn, vaikka se synnytys aika matsi tietysti onkin. Ei olis välttämättä huumorintaju siinä paikassa riittänyt, vaikka kätilön sanoin olinkin erittäin rauhallinen synnyttäjä. Taisin minä yhden perhanan suustani päästää... :-)
Toinen vähän huvittava juttu oli kun meillä vaihtui kätilö kesken ponnistusvaiheen. Ensimmäisellä kätilöllä oli ilmeisesti aikas kiire johonkin kun ei kerennyt enää sitä viimeistä kahtakymmentä minuuttia olla paikalla. Minä sitten pojan synnyttyä kysymään uudelta kätilöltä, että "anteeksi, mutta mikäs sinun nimesi taas olikaan? Ei jäänyt mieleen kun äsken itsesi esittelit."
Siru-Sofia
Kommentit (730)
Voi härre gud...Kiitoksia kaikille kirjoittaneille.Itselläni ei synnytyskertomusta ole,mutta vedet silmissä näitä olen lueskellut ja nauraa kikattanut ääneen.
Tyttö oli juuri syntynyt ja kätilö poistui luotamme, tuore isä tokaisi:" Tätä ei ole ainakaan siitetty takaapäin vetämällä!" Se kun uskottelee, että poikia tehdään takaa päin sekstaamalla.
Eka oli käynnistetty ja toinen tuli itsestään. Toista kun piti lähteä synnyttämään herätin mieheni ja sanoin että se olisi nyt tuloillaan ja pitäisi alkaa lähteä synnärille. Tähän hän tokaisi: " ai just nyt vai?" No nousihan se ylös, kävi aamutupakalla, aamukakalla, keitti teetä ja teki leipiä. Supistukset vaan tiheni, väli oli jo 5 min. ja minä vaivaisena yritin sinnitellä. Loppujen lopuksi mies tajusi että on tosi kyseessä, siihen jäi sitten aamupala leivät ja teet kotio pöydälle. Matkaa sairaalalle 40 km ja poika syntyi parin tunnin päästä lähdöstä.
Poikaa synnyttäessä kätilö ei millään uskonut vauvan olevan tulossa ulos, ponnistusvaihe ekan kanssa 46 min., kontillani siinä ähisin kun ponnistutti mutta paikat ei ollut tarpeeksi auki joten ei saanut ponnistaa. Yritin siinä sitten vihjailla että kun se tulee nyt, kätilö vaan ettei se nyt vielä tule ja minä siihen SE TULEE JUST NYT. Juuri ja juuri ehdin kääntyä selälleni, kätilö meni soittamaan toista kätilöä paikalle ja sai " kopin" pojasta. Synnytykseen tuli merkintä ponnistusvaihe 1min. kun ei tuo kätilö tiennyt mitä siihen laittaisi ajaksi.
Vauvaa yrittäessämme mies kysyi minulta, että koskas sulla onkaan se evoluutio? Tarkoitti siis ovulaatiota...
Synnytkseen aikaa noin kuukausi, saapa nähdä mitä siellä sitten tapahtuu...
suustaan sammakoita tai tehnyt mitää älytöntä. Mieleenpainuvin kommentti mieheltä oli tytön synnyttyä: onko tämä nyt se Siiri? Tytölle oli nimeksi ajateltu alunperin nimeksi Ronjaa, mutta tuossa tilanteessa mies sitten heitti vain jonkun nimen. Hassuinta on se, että olin itse pari päivää aiemmin ajatellut että Siiri olisi kiva nimi, mutta en ollut maininnut asiasta miehelle. No mies ei myöhemmin edes muistanut minkä nimen hän oli tuossa tilanteessa sanonut, mutta kyllä minä muistin huolimatta pökkyräisestä olosta! Tyttö sai sitten nimekseen Siiri Katariina.
Serkun ollessa matkalla synnyttämään hänen miehensä halusi käydä grillillä, koska hän ei ollut syönyt mitään! Serkkuni odotti aika tuskaisena autossa lapsiveden tihkuessa koko ajan( takana oli vielä 90 km ajomatka). Mies oli sanonut grillin myyjälle, että voisiko tämä pitää vähän kiirettä koska mun nainen synnyttää autossa! Myyjä parka oli mennyt aivan sekaisin! No loppu kaikki hyvin ja serkku synnytti terveen pojan luojan kiitos sairaalassa!
Mua nauratti erityisesti tuo vauvan syntymäaika 3.47.. sehän on se Pikku Kakkosen postilaatikko.. :DD Kaikkea sitä voi tulla mieleen!!
" LIPUNMYYJÄ!!!" ...MIEHENI KIEKONPELAAJA TOTESI ENSIMMÄISEN LAPSEN SYNNYTTYÄ ...Nyt meillä on 3 kaunista " lipunmyyjää" ...
nuorimmaisen tytön synnyttyä hän ylpeänä vielä totesi kätilölle olevansa kunnon mies eikä mikään sekatyömies...
Huippu juttuja!!!
Meillä sattui tälläinen kommellus isille esikoisen synnyttyä... (Itse en koko asiaa edes muistanut... Mies mainitsi näitä lukiessaan...)
Siis esikoisen synnyttyä kätilö oli antanut tuoreelle isälle jonkin sortin esitieto lomakkeen täytettäväksi ja fiksuna miehenä meidän ispä oli täytellyt sinne omat tietonsa... Jostain syystä ei oolut kelvannut ja sai täyttää uuden lapun meikäläisen tiedoin... Aina pitää jostain sattua!!! =)
että ei nämä mainiot jutut jää unholaan.
että on saanu nauraa:) Miehet on ihania!?
heräsin aamulla supistuksiin ja kärvistelin pari tuntia yksin ja kuuntelin kuinka palovaroitin ilmoitteli pariston loppumista. Herätin mieheni ja ilmoitin että ehkä pitäisi lähteä laitokselle, mutta ensiksi vaihdat pariston palovaroittimeen koska minua ärsytti kuunnella sen piippailua yhtään minuuttia pidempään. No laitokselle kun pääsimme lopulta lumimyrskyn aiheuttamien kinoksien jälkeen( poika syntyi 01.02.04) niin mieheni vertaili kätilön kanssa kummalla pahempi matka sairaalaan. Synnytys oli nopea ja kun poika oli syntynyt niin sen jälkeen mies kysyi että tarvitsenko laukkua( sairaalakassia) johon vastasin että kyllä niin mies vastasi että oota niin haen sen autosta. Ja mies on kehunut jälkeenpäin kavereille kuinka meidän autossa on hyvät " kauhukahvat" kun kestävät muijankin roikkua niissä koko matkan sairaalaan.
Mun ex- mies kannusti mua esikoista ponnistaessa; " Perkele, ponnista se nyt ulos ettei mun tarvi mallia näyttää!" Mulle se olis kyllä sopinut että mies ois mun puolesta ponnistellut....
Toisessa synnytyksessä exä ei sitten ollutkaan mukana.
Kolmatta odottaessa mulla meni kolmen aikaan aamu yöllä lapsivedet, Olin juuri käynyt pissalla ja hipsin takaisin makuuhuoneeseen kun vedet alkoi lorísemaan, nykyinen mieheni siihen sitten että " pitikö sitä lattialle ruveta kuselle ku vessaki on keksitty.." Minä sitten yritin varovasti sanoa että pitäs soitella isommille lapsille vahti paikalle, johon mies sitten nerokkaana että soitetaan sitten kun olet ensin koristellut tytön synttärikakun, ettei hänen tarvi sitä aamulla koristelemaan ruveta... Kyllä se multa jäi koristelematta.... Kun meille sitte lapsenvahti tuli naapurista (ystäväpariskunta)niin pariskunnan mies oli suurin piirtein kokeilemassa että eihän me huijata... Kokeilut jäi kokeilematta kun tämän miehen kihlattu kysyi yhtäkkiä että mihin mun mies vielä lähti ajeleen.. ukko parka oli sen verta sekasin että unohti minut kotiin mutta onneksi huomas unohduksensa jo risteyksessä.
Sairaalaan päästyämme mies lähetettiin kotiin nukkumaan kun vauva ei ollut laskeutunut. seuraavana iltana mies sitten tuli katsomaan mua sairaalaan. Kätilö ja opiskelija tuli siihen sitten katsomaan mikä tilanne on, ei ollut muka kummentunut. mutta auta armias kun lähtivät huoneesta niin minuun iski sellaiset kivut ettei ollut tosi, mies itten kilttinä poikana hälyytti kätilön paikalle joka sitten kytki minut supistus käyrään ja meni sanomaan ettei mua supistele, mieheni rupesi kiukkuamaan kätilölle että hän kyllä ainakin tietää että eukkoa supistelee, kun onhan hän poijittanut lehmiäkin, siinä sitten mies ja kätilö inttää että synnytänkö minä vai en, minä sain vaivoin soperrettua opiskelijalle että ponnistuttaa. Pääin onneksi saliin ja ponnistamaan, siinä rytäkässä sitten mursin miehen peukalon, mitäs lupasi että saan puristaa niin lujaa kun jaksan JOS sattuu... Ei mies kuulemma ikinä aio lähtä synnyttään...
Nyt sitten reilu vuosi myöhemmin oli jälleen poijittanut lomituspaikassaan lehmää ja murtanut saman peukalon uudelleen, oli tilan isäntä ihmetellyt kun mies oli sanonut että viimeksi peukalo murtui kun emäntä synnytti 4,5 kiloisen " keskosen"
Pakko nostaa, ettei pääse katoamaan... :)
*Elokuuta odotellessa, mitäköhän meitin isi mahtaa möläytellä...?*
[b]
~Tintu ja Justiina 27+3
[/b]
Mies sen kanssa höpötteli ja naureskeli koko ajan, mikä ei sinänsä haitannut, mutta sitten kun olin jo kunnolla kipeä ja huokailin tuskissani, mies virnisti sille opiskelijalle: " Viis tollasta (siis supistusta) vielä, ni se on valmis!" Tuntui kuin olisin ollut broileri, jota grillissä kypsennetään ja tikulla kokeillaan, että oliskohan valmis.
Yleensä onneksi ukko on tajunnut käyttäytyä unelmasti synnytyksissä, niin että uskallan sen marraskuussa tulevaan kymmenenteenkin päästää mukaan :)
sanoi mun mies synnytyssalissa kun mä kärvistelin pöydällä supistuksissani.
ja minä sitten tikkaus vaiheessa nukahdin. Kun heräsin mieheni viuhui ympäriinsä sairaalan kamppeissa ja muisti minutkin hetkeksi, ilmoittaakseen, että tänne tullaan kohta taas!!! Minä itse, juuri kaksoset synnyttäneenä ja leikattuna ilmoitin armaalleni, että saanko ensin toipua tästä ennenkuin aletaan tekemään seuraavia :)
Ekasta meni lapsivedet aamukuudelta. Kun sen sanoin miehelle, se hyppäsi housuihin ja oli ovella muutamassa minuutissa. Toisen kerran meni vedet 1.30, odottelin tunnin ja soittelin sairaalaan ja luvan saatuani ajattelin varovasti herättää miehen, " Kulta, meidän pitäisi lähteä,," Kolme kertaa se kysyi " Ai mihin lähteä?" Kun mainitsin sanan lapsivedet reaktio oli sama kuin 3 v aiemmin, :kahdessa minuutissa ovella lähtövalmiina!
ex-mieheni oli ajatellut mielessään, että tämmönenkö tästä nyt tuli! kun ponnistuksen alussa oli tullut vielä vähän kakkaa.. Oli kuitenkin ajatellut, että moinen kommentti ei olis sopiva siinä tilanteessa. Jälkeenpäin kerrottuna nauratti kyllä.
Mies tietenkin oli huolissaan ja yritti parhaansa mukaan minua hoitaa... Sitten, kun epiduraali yhdessä ilokaasun kanssa alkoi vaikuttaa, ja minulla ei ollut enää kipuja, niin mieheni kysyi ihmeissään: " Mitä me nyt tässä tehdään?" Silloin ei naurattanut, nyt kylläkin...
niin mieheni sanoi: Meillä on täällä kaikki hyvin, IMETIN juuri vauvan!!!
(Kätilö oli antanut heille pullossa vähän luovutusäidinmaitoa, jonka mies oli juottanut vauvalle...)
Kätilö kävi naureskellen kertomassa minulle myöhemmin, että mun ei tarvi huolehtia maidon noususta kun mies pystyy jo imettämään!