Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko kysyä

30.08.2006 |

Olen nyt raskaana viikolla 8 ja ultra ensi viikolla, joka jännittää niin peevelisti. Mulla oli pysähtynyt keskemeno aikaisemmin ja siinä tehtiin kaavinta. Tämä oli vuonna 2000.

Pakko kysäistä vaikka ultrassa varmasti onkin kaikki ihan hyvin, että tehdäänkö nykyäänkin kaavinta, jos ultrassa ei esim. näy elämää vai voiko saada vaihtoehtoisesti esim. lääkinnällisen tyhjennyksen. Ajattelin että vuodesta 2000 on voinut asiat muuttua.

Miten teillä on kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea raskaudesta. Äläsnyt etukäteen stressaa näillä asioilla, suuremmalla todennäköisyydellä kaikki on niinkuin pitääkin. Vastaan kuitenkin kysymykseesi, ennen rv12+ voi tehdä lääkkeellisen tyhjennyksen, jonka kannalla kai hoitohenkilökuntakin on enemmän, mutta tässä on muistaakseni 99% todennäköisyys onnistua, mutta 1% todennäköisyys epäonnistua ja siis todella pieni.

Itselläni oli keskeytynyt km rv11+3 jota vauhditettiin lääkkeillä, vuodot ja kivut jatkuivat reilu 4 viikkoa jonka jälkeen pääsin jälkitarkastuksen kautta kaavintaan, sen jälkeen vuodot loppuivat viikon kuluessa, ja olivat heti operaation jälkeen huomattavasti niukemmat kuin ennen sitä ja kivut katosivat heti operaation jälkeen.

Onnea sinulle, toivon että kaikki on sinulla ja vauvalla hyvin.

vauva2006

Vierailija
2/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

03/06 minä sain valita lääkkeellisen ja kaavinnan välillä. Raskaus oli tuulimuna ja viikkoja 12+. Valitsin kaavinnan.

Onnea raskaudesta ja toivotaan että kaikki on hyvin ultrassa!

HANNELE rv 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjennys joka epäonnistui. Kuulun tähän epäonnellisten joukkoon jonka pitää ensin nähdä kamala määrä verta eikä se sitten jääkkään siihen vaan vielä joutuu kaavintaan.

Lääkkeellistä suositellaan vkoon 9 asti, sen jälkeen kaavintaa.

Vierailija
4/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääkkeellisen voi tehdä ennen rv12, mutta lienee paikkakohtaisiakin eroja.

Vierailija
5/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa rv 11 havaittiin että sikiön kasvu oli pysähtynyt viikolle 8+ ja sydän ei lyönyt. Lääkäri totesi että koska oli pysähtynyt noin aikaisin niin tehdään lääkkellinen tyhjennys. Minulla ainakin näyttäisi onnistuneen sillä heti samana päivänä lääkkeiden oton jälkeen oli kovia kipuja ja todella runsas vuoto klöntteineen. Nyt kaksi päivää myöhemmin vuoto on jo vähentynyt selvästi ja kipuja ei ole. Kahden viikon päästä kontrolliin.