Älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä?
Meillä mies tiesi joutuvansa tämän ketjun jatkoksi jos möläyttäisi jotain, joten osasi sitten olla ihan ihmisiksi. -AInakin melkein.
Kertoi kuitenkin jälkeenpäin, että silloin kun kätilö antoi hänelle märän rätin ja käski pyyhkiä sillä otsaani, tuli hänelle elävästi mieleen joku Rocky-leffan nyrkkeilykohtaus. Hän näki itsensä nyrkkeilykehän kulmauksessa pyyhkimässä hikeä nyrkkeilijän otsalta. :-) Oli ehkä ihan viisasta jättää sanomatta tuota siellä synnytyssalissa. En haluaisi itseäni verrattavan Rockyyn, vaikka se synnytys aika matsi tietysti onkin. Ei olis välttämättä huumorintaju siinä paikassa riittänyt, vaikka kätilön sanoin olinkin erittäin rauhallinen synnyttäjä. Taisin minä yhden perhanan suustani päästää... :-)
Toinen vähän huvittava juttu oli kun meillä vaihtui kätilö kesken ponnistusvaiheen. Ensimmäisellä kätilöllä oli ilmeisesti aikas kiire johonkin kun ei kerennyt enää sitä viimeistä kahtakymmentä minuuttia olla paikalla. Minä sitten pojan synnyttyä kysymään uudelta kätilöltä, että "anteeksi, mutta mikäs sinun nimesi taas olikaan? Ei jäänyt mieleen kun äsken itsesi esittelit."
Siru-Sofia
Kommentit (763)
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla miesten halveksuntaa sisältävä ketju.
Miten naiset katsoo noin alaspäin omia miehiään! Ettekö tosiaan kunnioita heitä? Ihan hyvätkin miehen sanat mielletään tyhmiksi, naurettaviksi tai loukkaaviksi.
Miten te olette edes päässeet niin lähikontaktiin näitä mielestänne naurettavia miehiänne, että olette onnistuneet hankkiutumaan raskaiksi? nainen 69 v
Puserra itse vesimelonia ulos pillusta samalla, kun mies kyselee että meneekö tässä kauan tai katsoo kännykästä Youtube videoita.
Vierailija kirjoitti:
Olin ollut viikon synnytyksen jälkeen synnytysosastolla. Mies ihmetteli miksei siellä ole saunaa kun joutuu noinkin kauan olemaan.
Erittäin hyvä kysymys, ei älytön.
Liekö millään synnärillä saunaa? Neljä lasta synnyttäneenä olen huomannut saunan auttavan avautumisvaiheessa ja nopeuttavan sitä, saunoin kaikissa synnytyksissäni kotisaunassa ennen laitokselle lähtöä. (Toisen lapsen työntöpoltot alkoivat, kun kävelin saunasta kellarin rappuja ylös!)
Myös synnytyksen jälkeisinä päivinä olisi ihan mukavaa käydä saunassa rentoutumassa, jos on osastolla. Nykyään tosin taidetaan kotiuttaa jo parin päivän päästä.
Minusta mies on ollut tässä ihan oikeilla jäljillä. Miksi nauraa hänelle? Hänhän ajatteli "out of the box". t. nainen 69 v
Eihän leikkaustenkaan jälkeen saa saunoa tulehdusriskin vuoksi. Ei tulisi mieleenkään mennä lauteille jälkivuodossa, kun ei pysty kunnolla istumaan. Lauteetkin olisi ensimmäisen saunojan jälkeen vaihtokunnossa, kun veri imeytyy puuhun.
Minä en pyytänyt eikä mieheni tarjoutunut mukaan synnytykseen. En olisi ketään halunnut näkemään itseäni avuttomassa tilanteessa.
Niin että synnyttäneen naisen pitäis olla korrekti kun muksua pukkaa maailmaan? Haistanyt, kukaan mies ei edes murto-osaa tiedä miten fyysisesti ja henkisesti raskasta synnytys on, mut sinä oletkin mies joka esittää naista