Naapurin lapset olivat kylässä ja tein pinaattilettuja.
Siis tein ne ihan itse, lettutaikinaan pinaattia ja paistoin. Naapurin lapset olivat ihmeissään, ja sanoivat, etteivät ne olleet oikeita pinaattilettuja. Oikeita ovat kuulemma kaupan letut. Eivät edes ollaat tienneet, että niitä voi
tehdä itsekin. Söivät kuitenkin.
Itsellä vähän hämmentyneet fiilikset. Meillä eineksiä syödään oikeastaan vain silloin, kun koko perhe on kipeänä, eikä ruokaa jakseta mitenkään laittaa. Silloinkin syödään lähinnä valion tölkkikeittoja tai purkkihernaria.
Kommentit (135)
40 onkin oikea sivistyksen helmi ja Niilin nero :DD
kunpa olisit sinäkin.
40
Tosiasia nyt vain on se, että meillä ruokaan panostetaan enemmän kuin monessa perheessä. Muissa asioissa sitten tingitään. ap
Aaltoja!!!
Vuuu!
Vuuu!
Vuuu!
40
enkä ole ikinä syönyt sen enempää itsetehtyjä kui kaupankaan pinaattilettuja. Olen elossa.
ja tällä kertaa pinaattilätyistä. Kyllä on itsetunto heikoissa kantimissa...
AP, sanoit, että teillä tingitään sitten muista asioista. Mistä? Siivouksesta? Yhteisestä ajasta lasten kanssa? Liikunnasta? Kun kerran pitää olla niitä lettuja ja muita ruokia väsäämässä aina alusta pitäen.
Juuri pinaattilettuja en kuitenkaan ole koskaan tehnyt itse. Lapseni eivät varmaan koskaan ole nähneet kotitekoista pinaattilettua. Hyvin harvoin ylipäänsä paistan lettuja, minkäänlaisia.
Mun maailmankuvani tuntuu olevan vähemmän pinaattilettukeskeinen kuin ilmeisesti pitäisi?
Tiedän monta, monta perhettä jotka eivät tee itse pinaattilettuja mutta onneksi meillä tehdään.
Olenhan hyvä äiti.
Ap
ei koskaan syödä mitään kaupasta ostettua!minä kuokin, mies kylvää ja kirnuan voin lasten poimiessa marjat omasta metsästä. Meitä surettaa lapset, jotka joutuvat syömään kaupasta ostettua. Letut ovat mielestäni hirmu huonoa ravintoa, paitsi jos on puolet petäjäistä joukossa.
T. Sädekehä-äiti
teen itse maksalaatikot + kaikki muut laatikot, liha- lanttu- peruna- ja muikkukukot, hernekeitot, lihapullat, kakut, pullat, leivät, lihakeitot (jopa lihat keitän itse), muusit, risotot, kastikkeet yms..
Mut ai niin... ikinä en ole tehnyt pinaattilettuja, en siis ansaitse kehujanne... :(
einesäitien massiivisen syyllistymisen. Kun ap:ta piti alkaa oikein joukolla nimitellä ja haukkua pinaattilettujen paiston takia. :DD
einesäitien massiivisen syyllistymisen. Kun ap:ta piti alkaa oikein joukolla nimitellä ja haukkua pinaattilettujen paiston takia. :DD
Vertaa virikeäidit ja korvikeäidit. Syyllisyys saa aikaan puolustelua, haukkumista ja nimittelyä.
Peruspsykologiaa.
JOO EIKÄ TARVI SITÄ PINAATTIA OSTAA NYT KESÄLLÄ PAKKASESTA. KUN PIHAT ON NOKKOSTA TÄYS NIITÄ VOI SIT KUIVATTAA TALVENKIN VARALLE. NOKKONEN SISÄLTÄÄ RUATAA YM VITAMIINEJÄ, PALJON ENEMMÄN KUIN TEHOVILJELTY PINAATTI. NORMAALI LÄTTY TAIKINA KÄY , MYÖS NOKKOS KEITTO (PINAATTI KEITTO) KANANMUNAN KANSSA TOSI HYVÄÄ.
Noilla sanoilla googletin. kannattaa kokeilla Wikipediaa.Yllätytte ;);)
Nyt vähän liikoja, kyllä maailmassa on muitakin hyviä äitejä, teki sitten pinaattiletut itse tai ostavat kaupasta valmiina. Itse kokkailen paljon tuoreita aineksista, mutta en tule sitä tänne palstalle kehumaan tai pätemään!!!
monesti muuttuu... Pelottava ketju! :D
Joku keksi vaan hyvän provon. :)
Syyllisyys saa aikaan puolustelua, ***. Peruspsykologiaa.
Jos siis on eri mieltä jostain niin ei saa puolustaa omaa mielipidettään? Ja einesäiti, korvikeäiti tms. ei ole haukkumista, hmm... aina oppii uutta täydellisiltä äideiltä.Itse mietin et jos jonkun harrastus on ruoan laittaminen, niin miksi se pitäisi olla kaikkien äitien harrastus. Me annetaan einespinaattilettuja, mutta lettujen tekemiseen käytettävän ajan harrastetaan lapsen kanssa sitten pihalla yhteisiä juttuja.
einesäitien syyllistyminen oli aitoa. :)
Ei se tee musta mitään einesäitiä, etten paista pinaattilettuja.
monesti muuttuu... Pelottava ketju! :D
Kun on pienet ympyrät, keittiö kammari vc tietokone. Niin normaali elämä unohtuu totaalisesti,ja PORUKASSA TYHMYYS TIIVISTYY ;)
Mutta uskoisin, että meidänkin lapset pitää kaupan pinaattilättyjä "oikeina".
Ja arvaas mitä, rakas ap! Pinaattilätyt, maksalaatikko ja hernerokka tulee meillä oikeastaan AINA eineksinä. Hyi mua, ihan hirveää!
Kaiken muun ruoan teenkin ihan itse. Ja leivonnaiset, meillä ei esim. kaupan pullaa/sämpylää syödä! Meidän lapset varmaan saisi slaagin, jos joku nostaia kaupan sämpylää pöytään ja väittäisi sitä oikeaksi sämpyläksi.
koska kyllä tiedän ja hyväksyn täysin, että ihmiset syövät eineksiä. Yritin sanoa, että ihmettelin sitä, että syödäänkö joissain perheissä tosiaan niin yksinomaisesti eineksiä, ettei tunnisteta sitä alkuperäistä tapaa tehdä sitä ruokaa ja vähän vierastetaankin kotitekoisen ulkonäköä ja makua.
Mutta todiaan jos on niin, että koulussa vaan ovat pinaattilettuja syöneet, niin sitten ehkä omatekoiset ovatkin vierasta.
ap
Aaltoja!!!