Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapset olivat kylässä ja tein pinaattilettuja.

Vierailija
23.05.2010 |

Siis tein ne ihan itse, lettutaikinaan pinaattia ja paistoin. Naapurin lapset olivat ihmeissään, ja sanoivat, etteivät ne olleet oikeita pinaattilettuja. Oikeita ovat kuulemma kaupan letut. Eivät edes ollaat tienneet, että niitä voi

tehdä itsekin. Söivät kuitenkin.

Itsellä vähän hämmentyneet fiilikset. Meillä eineksiä syödään oikeastaan vain silloin, kun koko perhe on kipeänä, eikä ruokaa jakseta mitenkään laittaa. Silloinkin syödään lähinnä valion tölkkikeittoja tai purkkihernaria.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on porkkana-ja pinaattiletut, niitä syödään joskus ja meidän lapset ei taatusti ymmärrä, että niitä vois tehdä itsekin.

Sen sijaan teen vauvanruuat aina itse, keitän mehut itse ja poimin marjatkin niihin, teen lihapullat itse, leivon sämpylät, osaan tehdä leipää, teen makaronilaatikon itse, samoin kiusaukset ym. ruuat, koululaiset paistaa itse lättyjä joskus ja osaavat leipoa ja tehdä mm. pizzaa itse (en osta koskaan einespitsojakaan) jne.jne. Saanko nyt sädekehän, vaikken ole eläissäni tehnyt itse pinaattilettuja :D?

Vierailija
122/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lihavien lasten kodit on sellaisia, jossa leivotaan pullaa, tehdään pikkuleipiä, lettuja jne, kun se kotiruoka on niin hyvää ja nami nami. Ei se ruoka lihota, vaan ne jälkiruoat ja leivonnaiset. Niissä se ongelma on! Ei paljoa auta, vaikka miten välttelee eineksiä, jos sitten tarjoaa sunnuntaisin lettuja mansikkahillolla ja arkisin jotain itsetehtyä suolaista piirakkaa javielä kerran viikossa pullaa. Ei lihota, eipä...

Uskallan epäillä, että kerran viikossa syöty lettuannos ei lihota versus joka päivä syödyt einekset. Ongelmahan on siinä, että ruokatavat ovat kokonaisuudessaan pielessä: syödään eineksiä, keksejä, limuja, ranskalaisia, yms. paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunnan määrästä johtuu, eikä pelkästä ruoasta. Lihavia ihmisiä on aina ollut, jo ennen Mäkkäreitä. Mitenhän se on ollut mahdollista? Ei ollut muuten eineksiäkään. Mitenhän ovat sitten lihoneet?

Vierailija
124/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsille proto-pinaattilätty on sellainen iso, itsetehty lätty.

Vierailija
125/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaikille maistuneet!

Vierailija
126/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette laita kunnollista ruokaa itse?

Vierailija
127/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten syödään 95 prosenttisesti kotitekoista ruokaa. JOten vois meidänkin lapset todeta itsetehdyistä pinaattilätyistä, että ei noi oo oikeita. Pinaattilätyt on eineksinä vielä niin "säännöllisen" mallisia, että kotitekoiset voi siksikin näyttää "epäaidoilta".

Pointtini on siis se, että älä hyvä ihminen nyt pinaattilättyjen perusteella tee sitä johtopäätöstä, että noilla syödään aina eineksiä.

koska kyllä tiedän ja hyväksyn täysin, että ihmiset syövät eineksiä. Yritin sanoa, että ihmettelin sitä, että syödäänkö joissain perheissä tosiaan niin yksinomaisesti eineksiä, ettei tunnisteta sitä alkuperäistä tapaa tehdä sitä ruokaa ja vähän vierastetaankin kotitekoisen ulkonäköä ja makua.

Mutta todiaan jos on niin, että koulussa vaan ovat pinaattilettuja syöneet, niin sitten ehkä omatekoiset ovatkin vierasta.

ap

Vierailija
128/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään lettuja. Pinaattilettuja vain en koskaan ole tehnyt. Oliko se resepti täällä jo?

Vierailija
129/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ne meillä näy maistuvan.Muutenkaan ei lätyt meillä kelpaa, vaikka olis itse tehtyjä.

Vierailija
130/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin poika sanoi palasaippuasta, että se on myös "saippuan tapaista".

Oikea saippua on nestesaippuaa pullosta neljävuotiaan mielestä.

Vierailija
131/135 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jotain painajaisen ja valveunen väliltä. Mitähän se kertoo minusta, joka syön useimmiten eineslättyjä. :)

Vierailija
132/135 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alimpaan kastiin.

En ole koskaan itse syönyt pullaa ja en siksi sitä opetellut leipomaankaan. Joten meillä syödään kaupan pullaa silloin harvoin kun syödään.

Pinaattiletut ostan kaupasta. En ole koskaan ikinä niitä tehnyt.

Makaronit keitän pussista. En edes omista makaronikonetta.

Lihapulliakin ostan valmiina ja hyvin tekee kauppansa.

Ja se pahin. Eilen illalla syötiin kaupan karjanlanpiirakoita.

Ja mua ei ees hävetä tippaakaan. Mieluummin huono äiti kuin suvaitsematon av.mamma

Vierailija
133/135 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia nyt vain on se, että meillä ruokaan panostetaan enemmän kuin monessa perheessä. Muissa asioissa sitten tingitään.

ap

Vierailija
134/135 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Maksalaatikko

- Veriletut

- Pinaattattiletut

- Porkkanaletut

- Ranskalaiset

- Kalapuikot

- Makkara/nakit (voisihan nekin tehdä itse...)

Eineksiä syödään pari kertaa kuussa ja muuten syömme normaalia kotiruokaa.

Vierailija
135/135 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään tuli mieleen nostaa tämä painajaismainen ketju?

Aikanaan en kommentoinut ketjuun mitään, mutta seurasin kyllä tätä surkuhupaista vääntöä. Ap ihmetteli aidosti (no joo ehkä hieman lapsellisesti) kuinka

a) naapurin kakarat pölähtivät kylään sunnuntaina lounasaikaan

b) naapurin kakarat ihmettelivät mahdollisuutta paistaa pinaattiletut itse

Minusta sekä kohdat a että b kertovat huolestuttavia asioita näiden lasten kotioloista ja se, että ketjun roisto on nyt ap joka tekee ruokaa kotona paitsi omilleen myös vieraille lapsille kertoo huolestuttavia asioita suomalaisesta yhteiskunnasta ja perheistä ylipäätään.

Einekset ja ruokakulttuuri ovat oma asiansa, siihen en tässä nyt puutu. Mutta mitä ihmettä lapset tekivät naapureilla sunnuntailounaan aikaan? Minä veikkaan, että heillä oli nälkä. Sen puolesta puhuu yksin se, että he söivät letut, vaikka vierastivat niiden kotikutoista näköä ja makua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä