Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapset olivat kylässä ja tein pinaattilettuja.

Vierailija
23.05.2010 |

Siis tein ne ihan itse, lettutaikinaan pinaattia ja paistoin. Naapurin lapset olivat ihmeissään, ja sanoivat, etteivät ne olleet oikeita pinaattilettuja. Oikeita ovat kuulemma kaupan letut. Eivät edes ollaat tienneet, että niitä voi

tehdä itsekin. Söivät kuitenkin.

Itsellä vähän hämmentyneet fiilikset. Meillä eineksiä syödään oikeastaan vain silloin, kun koko perhe on kipeänä, eikä ruokaa jakseta mitenkään laittaa. Silloinkin syödään lähinnä valion tölkkikeittoja tai purkkihernaria.

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO EIKÄ TARVI SITÄ PINAATTIA OSTAA NYT KESÄLLÄ PAKKASESTA. KUN PIHAT ON NOKKOSTA TÄYS NIITÄ VOI SIT KUIVATTAA TALVENKIN VARALLE. NOKKONEN SISÄLTÄÄ RUATAA YM VITAMIINEJÄ, PALJON ENEMMÄN KUIN TEHOVILJELTY PINAATTI. NORMAALI LÄTTY TAIKINA KÄY , MYÖS NOKKOS KEITTO (PINAATTI KEITTO) KANANMUNAN KANSSA TOSI HYVÄÄ.

Vierailija
22/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että aikuinen kokee asian niin isona, että tekee asiasta aloituksen tänne :)

Kyllä koin asian melko isona. Panostan perheessämme ruokaan, sen laatuun ja makuun. Pääsääntöisesti syömme tuoretta ja terveellistä. Olen ns "pullaäiti", meidän perheen kantava voima on se, ettei yhteisen pöydän ääreen kokoontumisesta ja yhdessä syömisestä tingitä.

Siksi päätin tehdä pinaattilettuja, kun naapurin lapset tulivat kylään aika yllättäen. Kysyin että eikö heillä syödä sunnuntailounasta ja ei kuulemma. Jokainen saa syödä ja lämmittää ruokansa mikrossa kun on nälkä. Meillä oli oikein hauskaa, kun lapset olivat keittiössä ja minä touhusin niitä surullisenkuuluisia lettujani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tekemään vaan ostaisin valmiina, mutta en osta niitä koskaan, vaan meillä tehdäään pääsääntöisesti itse tuoreista raaka-aineksista ruoka kotona, mutta pinaattiletut eivät ole meidän suosikkeja, joten niitä ei ole tehty.

Vierailija
24/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita käytetään. Nekin usein arkena, kun on kiire jonnekin.

Vierailija
25/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että aikuinen kokee asian niin isona, että tekee asiasta aloituksen tänne :)

Kyllä koin asian melko isona. Panostan perheessämme ruokaan, sen laatuun ja makuun. Pääsääntöisesti syömme tuoretta ja terveellistä. Olen ns "pullaäiti", meidän perheen kantava voima on se, ettei yhteisen pöydän ääreen kokoontumisesta ja yhdessä syömisestä tingitä.

Siksi päätin tehdä pinaattilettuja, kun naapurin lapset tulivat kylään aika yllättäen. Kysyin että eikö heillä syödä sunnuntailounasta ja ei kuulemma. Jokainen saa syödä ja lämmittää ruokansa mikrossa kun on nälkä. Meillä oli oikein hauskaa, kun lapset olivat keittiössä ja minä touhusin niitä surullisenkuuluisia lettujani.

Vierailija
26/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin 'pinaattiletut' ja sain seuraavan listan:

http://www.google.fi/search?q=pinaattiletut&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=…

Vierailija
27/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin omatekemät. Tällainen kokemus meillä.

Tyttö oppi syömään pinaattilettuja tarhassa ja ne oli hänestä herkkua.

Kokki kun olen niin tein niitä kotona ja ne eivät olleet hänestä oikeita pinaattilettuja, joten enpä ole niitä sen koommin kotona väsännyt. Tyttö syö niitä nykyään koulussa. Kotiinkin on joskus ostettu.

Tiedän että johtuu siitä että minä paistan ne tosi ohuiksi ja valmistuotteet ovat sellaisia paksuja möttöjä joista en itse välitä.

Vierailija
28/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en tajua, että joillekin se eines on se originaali ja kotitekoinen sitten huonompaa matkimista tai jopa ihan tuntematon juttu.

Vierailija
29/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin suuria ja kattavia päätelmiä? :D

Ei meilläkään muksut ole koskaan saaneet itsetehtyjä pinaattilättyjä, kaupasta ostettuja kyllä. Ne ja verilätyt sekä maksalaatikko ovatkin ehkä ainoita, joista lapset eivät ole syöneet itsetehtyjä versioita. Eikös olekin melkoisen hurjaa einesten syöntiä? Eihän meillä sitten muuta syödäkään :D

Vierailija
30/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät vierasta kotitekoisia lettujani (vaikka koulussa ovat eineksinäkin syöneet niitä) ja ne naapurin lapset vierastivat. Ei lapsi ole tinanteeseen syypää mitenkään, sitä en sano.

ap

Vierailija
31/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perheitä, joissa ainut eines mitä ostetaan on juurikin pinaattiletut. Muuten tehdään vain ja ainoastaan kotiruokaa. Sitten tehdään näistä pinaattiletuista esimerkki miten monessa perheessa ostetaan einesruokaa!

Me ollaan tälläinen perhe, ainut eines mitä ostetaan on pinaattiletut, eikä niitäkään koskaan ruuaksi, vaan syötäväksi sellaisenaan välipalaksi tms. Voin tunnustaa etten viitsi niitä paistaa, tavalliset letutkin paistaa meillä mies.

Olen monta kertaa miettinyt viikon ruokia väsätessäni, että perhana taidan alkaa ostamaan eineksiä, pääsisin paljon helpommalla kun en todellakaan ole mikään ruuanlaittaja. Vastattain radiossa haastateltiin jotain asiantuntijaa (en nyt valitettavasti muista kuka) ja hän sanoi että eivät ne einekset ole niin pahoja kuin ollaan ajateltu. Siis joukossa on myös hyviä eineksiä, kunhan vain malttaa katsoa tuoteselostetta.

Meillä syödään yhdessä ruoka, vaikka jokainen saa halutessaan lämmittää niitä pinaattilettuja mikrossa....

Vierailija
32/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät vierasta kotitekoisia lettujani (vaikka koulussa ovat eineksinäkin syöneet niitä) ja ne naapurin lapset vierastivat. Ei lapsi ole tinanteeseen syypää mitenkään, sitä en sano.

ap

Vierailija
33/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia nyt vain on se, että meillä ruokaan panostetaan enemmän kuin monessa perheessä. Muissa asioissa sitten tingitään.

ap

Vierailija
34/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia nyt vain on se, että meillä ruokaan panostetaan enemmän kuin monessa perheessä. Muissa asioissa sitten tingitään.

ap

Vierailija
35/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään niitä välipalaksi.

Poika ihmetteli miksi meillä on niin paljon pullia, koska hänen äitinsä leipoo aina 8 pullaa!

Lopulta tajusin, että hänen äitinsä siis paistaa raakapakasteita. Eipä siinä mitään mutta kun jotkut lapset eivät enää erota leipomista ja paistamista.

Vierailija
36/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monipuolisesti, ajan kanssa ja laadukkaista raaka-aineista. Pinaattilettukestit toteutettiin vain yllätysruokavieraiden takia, kun osso bucoa ei olisi riittänyt kaikille.

Vierailija
37/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi, jos perheessä ei edes sunnuntaina tehdä ruokaa ja syödä yhdessä.

Ja mitä eineksiin tulee, lapset tottuvat niiden makuun ja alkavat pitää keinotekoista makua oikeana. Seuraava sukupolvi tulee käyttämään eineksiä varmastikin paljon enemmän, maun ja terveytensä kustannuksella.

Itse en syönyt lapsena itse tehtyä hernekeittoa. Kaupan tölkkirokka oli sitä oikeaa.. Muuten ei paljon eineksiä harrastettu. Onneksi syön nyt aikuisena sitä itse tehtyäkin hernekeittoa.

Vierailija
38/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kannataa huolestua ja morkata lapsia ja vanhempia, kun lapsi ei tiedä mikä on lehmä. Nih.

Vierailija
39/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oma äiti tekisi pinaattilettuja pöisivat ne eirlaisia.

Maillä muuten tehdöön usein ihan tavallisia lettuja - mutta pinaattiletut ostetaan kaupast aja niitä käytetään kiireen pikaruokana.

ap

Vierailija
40/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tee itse pinaattilettuja ja pullaa leivon vain pari kertaa vuodessa.

Olen nyt täydellinen einesmamma :(

En vain ymmärrä miksi pinaattilettuja pitää paistaa tai miksi pitää leipoa pullaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi