Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapset olivat kylässä ja tein pinaattilettuja.

Vierailija
23.05.2010 |

Siis tein ne ihan itse, lettutaikinaan pinaattia ja paistoin. Naapurin lapset olivat ihmeissään, ja sanoivat, etteivät ne olleet oikeita pinaattilettuja. Oikeita ovat kuulemma kaupan letut. Eivät edes ollaat tienneet, että niitä voi

tehdä itsekin. Söivät kuitenkin.

Itsellä vähän hämmentyneet fiilikset. Meillä eineksiä syödään oikeastaan vain silloin, kun koko perhe on kipeänä, eikä ruokaa jakseta mitenkään laittaa. Silloinkin syödään lähinnä valion tölkkikeittoja tai purkkihernaria.

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsen kaveri ihasteli sitä, kun sai ruisleipää.

Vierailija
62/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan syödä mitään kaupasta ostettua!minä kuokin, mies kylvää ja kirnuan voin lasten poimiessa marjat omasta metsästä. Meitä surettaa lapset, jotka joutuvat syömään kaupasta ostettua. Letut ovat mielestäni hirmu huonoa ravintoa, paitsi jos on puolet petäjäistä joukossa.

T. Sädekehä-äiti

SEaivan riipuu siitä mitä siihen taikinaan laitetaan. Sientä porkkanaa punajuurta Nokkosta ??? lista on rajaton Perunaakin. LÄtty voi olla myös täys ruoka ja terveelinen.Tuli mielen kun kaupunkilais poika 8v tuli maalle kesäksi,ei juonut Lehän maitoa,vaan kaupan maitoa jota hänen vatsa (laktoosi)ei sietänyt. koko kesän joi maito purkista lehmän maitoa eikä vatsa ollut sekasin kertaakaan,siitä punaisesta kaupan purkista maistu kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta, monta perhettä jotka eivät tee itse pinaattilettuja mutta onneksi meillä tehdään. Olenhan hyvä äiti. Ap

Mut ei se mitään, mekään ei tehä pinaattilettuja, ihan tavallisia vaan. Mutta nokkospannukakkua tehdään, varsinkin nyt keväällä pikkunokkosista, on tosi hyviä.(ne on sentään tuoreita, eikä pakasteesta) Et toivottavasti nyt mun pisteet nousi av-raadin joukossa!! Byhyyy! :'(

ps. en tod. ole "einesäiti" mikä se sitten lieneekään.

t.niilin nero 40!

ja aallot jatkuu...

Vierailija
64/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin kommentoimasta jo monta kymmentä viestiä sitten. Kuten edellä totesin, en ole täydellinen äiti, mutta ruokapuoleen panostamme aikaa ja vaivaa.

ap

Tiedän monta, monta perhettä jotka eivät tee itse pinaattilettuja mutta onneksi meillä tehdään. Olenhan hyvä äiti. Ap

Mut ei se mitään, mekään ei tehä pinaattilettuja, ihan tavallisia vaan. Mutta nokkospannukakkua tehdään, varsinkin nyt keväällä pikkunokkosista, on tosi hyviä.(ne on sentään tuoreita, eikä pakasteesta) Et toivottavasti nyt mun pisteet nousi av-raadin joukossa!! Byhyyy! :'(

ps. en tod. ole "einesäiti" mikä se sitten lieneekään.

t.niilin nero 40!

ja aallot jatkuu...

Vierailija
65/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi just masentaa. Oon tunnollisesti väsännyt kaikki ruoat alusta asti itse, hernekeitosta alkaen, lisäaineita, valmismarinadeja ja suolaa vältellen. Luulin olevani ns. pullantuoksuinen äiti, joka tarjoaa lapselleen vain parasta.

Mutta vitut.

Lapsi ei ole koskaan syönyt kotitekoisia pinaattilettuja.

Aina (n. 5 krt) vain kaupan muovipakkauksesta.

Olen epäonnistunut ein.. ei, en pysty edes sanomaan sitä ääneen.

*einesäiti*

Menen nyt makuuhuoneeseen ja kääriydyn orjantappuraiseen viittaan. Illalla ruoskin itseni verille. Teen itsestäni vapaaehtoisen ilmoituksen lastensuojeluun. Laitan adoptioprosessin vireille, että lapseni saa paremman kodin.

Anteeksi. En vain osannut.

Vierailija
66/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi lähetetään, pistän omani tulemaan samaan osoitteeseen.

Mieheni on kokki, eikä meillä silti koskaan ole tehty pinaattilettuja. Hitot siitä, että lapsi syö monipuolisesti esim. eri kulttuurien perinneruokia säännöllisesti ja on oppinut jo taaperosta arvostamaan kulinaristisia nautintoja ja yhteisiä rauhassa nautittuja aterioita, jotka on tehty laadukkaista raaka-aineista: hänelle pinaattiletut ovat niitä kaupan muovirasiasta tulevia kiekkoja, joita pyöräytetään toisinaan mikron kautta lautaselle, kun on kiire fudistreeneihin...

Mä en itse asiassa taida tuntea ketään, joka kokkaisi pinaattilettuja; en tiedä, olenko itsekään KOSKAAN syönyt muuta kuin kaupan pinskulettuja. Ja tämä ei TODELLAKAAN kerro siitä, että perheessämme syötäisiin paljon eineksiä.

Mutta tietysti nyt ymmärrän, että ap on oikeassa. Olemme tuhonneet lapsemme terveyden ja joudamme roviolle. Kotitekoiset pinaattiletut on paistamatta ja mitään ei ole enää tehtävissä!

Vierailija
67/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä syödään sekä eineslettuja (pikaruokana) että itsetehtyjä (speltti-)lettuja. En oikein osaa paheksua kumpaakaan...

Vierailija
68/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes oikein ärhäkkä oksennustauti iski koko perheeseen. Ei ollut lettujen vika mutta niitä tuli syötyä ennen tautia...

Vierailija
69/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niitä ei tehdä itse vaan ostetaan kaupasta.

Ruuaksi on sitten muuta oikeata ruokaa, joka tehdään itse.

Ei näiden lasten kotona ole ilmeisesti sitten tehty tavallisiakaan lettuja itse tai sitten eivät ole kauhean fiksuja.

Vierailija
70/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tekemään vaan ostaisin valmiina, mutta en osta niitä koskaan, vaan meillä tehdäään pääsääntöisesti itse tuoreista raaka-aineksista ruoka kotona, mutta pinaattiletut eivät ole meidän suosikkeja, joten niitä ei ole tehty.

heh ja kiviäkin kiinostaa..

Vierailija
71/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään eineksiä 2 kertaa viikossa. En pidä ruuanlaitosta. Luen mielummin lapsille kirjaa tai menemme ulos.

Koska pystyn pätemään noilla muilla äitiyden osa-aluella aika hyvin, en syyllisty tästä ketjusta.

Päden myös sillä, kuinka fiksu olen sen vuoksi, että olen ymmärtänyt lopettaa täydellisyyden tavoittelun. Viddu mä oon kova.

Vierailija
72/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi lähetetään, pistän omani tulemaan samaan osoitteeseen. Mieheni on kokki, eikä meillä silti koskaan ole tehty pinaattilettuja. Hitot siitä, että lapsi syö monipuolisesti esim. eri kulttuurien perinneruokia säännöllisesti ja on oppinut jo taaperosta arvostamaan kulinaristisia nautintoja ja yhteisiä rauhassa nautittuja aterioita, jotka on tehty laadukkaista raaka-aineista: hänelle pinaattiletut ovat niitä kaupan muovirasiasta tulevia kiekkoja, joita pyöräytetään toisinaan mikron kautta lautaselle, kun on kiire fudistreeneihin... Mä en itse asiassa taida tuntea ketään, joka kokkaisi pinaattilettuja; en tiedä, olenko itsekään KOSKAAN syönyt muuta kuin kaupan pinskulettuja. Ja tämä ei TODELLAKAAN kerro siitä, että perheessämme syötäisiin paljon eineksiä. Mutta tietysti nyt ymmärrän, että ap on oikeassa. Olemme tuhonneet lapsemme terveyden ja joudamme roviolle. Kotitekoiset pinaattiletut on paistamatta ja mitään ei ole enää tehtävissä!

Ikänä emme ole pinaattilettuja tehneet, ihan ilman pinaattia kylläkin. Kalapuikkoja ja nakkejakin meillä on joskus ollut, enkä ole tehnyt niitäkään itse! Muutoinkin vastaukseni voisi olla kuten yllä.

Menen nyt tästä itseeni ja miettimään, mikä sai minut pilaamaan lastemme elämän. Sen jälkeen kierin nokkosissa. Olen todella, todella pahoillani!

Vierailija
73/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikestaan muuta einestä ei juuri syödäkään. Pinaattiletut on sellanen vakkari juttu, mikä on helppo ottaa vaikkapa mukaan kylään jos ruoka-aika yllättää siellä. Ja aina uppoaa lapsiin yhtä hyvin :D

Itse teen sitten aika toisenlaista ruokaa. Meillä syödään usein kalaa.

Vierailija
74/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään ruuan laittamisesta enkä siitä sotkusta mitä siitä syntyy. Ruoka on mielestäni välttämätön paha, sitä on pakko syödä, että säilyy hengissä. Toki teemme ruokaa, mutta ehkä n. kerran kaksi viikossa eivätkä lapset siitä juuri piittaa, joten syövät pääaisassa eineksiä: pinaattilettuja ainakin 2-3 krt/vk, ranskiksia ja kalapuikkoja ja onneksi puurokin kelpaa. Yksi lapsistamme saattaa syödä puuroa viikonloppuna sekä aamulla että lounaaksi.

Stressaa siltikin vielä vähän kun pitää olla jatkuvasti miettimässä mitä syödään ja pitäisi varata aikaa ruuan laitolle. Yleensä siinä vaiheessa pitäisi olla jo ruoka edessä kun sitä aletaan miettimään. Niinpä syödään usein valmista kaupan ruokaa.

Vierailija
75/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eineksiä silloin tällöin lapsilleen syöttävä äiti olisi jotenkin huono tai vastuuton. Näinhän ap sanoi tisekin tekevänsä. Mistä te oikein riehaannuitte näihin lastensuojeluviesteihin?

Vierailija
76/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eineksiä silloin tällöin lapsilleen syöttävä äiti olisi jotenkin huono tai vastuuton. Näinhän ap sanoi tisekin tekevänsä. Mistä te oikein riehaannuitte näihin lastensuojeluviesteihin?

Eiköhän tuo tuolta paista, että ap pitää itseään jotenkin "parempana". Ylipäänsä en tajua, miksi pitää hyviä lettuja pilata jollain pinaatilla. Minusta pinaattiletut ovat karseita, olivat sitten itse tehtyjä tai kaupan.

Luulisi nyt jokaisen tajuavan, että kussakin perheessä on omat tapansa ja ok, varmaan tietyt tavat voivat olla muita parempia jne. Mutta ap ei todellakaan voi tietää, mitä kivaa naapurin perheessä sitten tehdään yhdessä, kun päivitteli esim. kun naapuriperheessä ei syödä yhdessä sunnuntailounasta. Mitä se ap:lle kuuluu ja mistä hän voi tietää, josko vaikka perheessä ollaan vuorotyössä, viikonlopputyössä ja esim. viikolla ollaan yhdessä koolla.

Ja joo, ei osunut omaan nilkkaan, meillä syödään lounaat ja päivälliset yhdessä ja ollaan tehty jopa pinaattilettuja.

Vierailija
77/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pinaattilettuja tehnyt enkä sen puoleen eineslettuja ostanut. En tykkää niistä. Koulussa tyttö on varmaan niitä maistanut/syönyt.

Vierailija
78/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seistä hellan ääressä paistamassa pinaattilättyjä joita saa halvalla kaupasta valmiina.

Mutta joo, anna mä arvaan: ap on mielestään parempi ihminen kun paistaa lättynsä itse.

Vierailija
79/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt pinaattiletut on todella kamalia verrattuna eineksiin.

Vierailija
80/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaupassa ja vanhempi toivoi lihapullia, johon suostuin. Minä marssin hakemaan jauhelihaa, poika tölkkilihapullia! Ei meinannut millään uskoa, että lihapullat voi tehdä itse ja söi alkuun tosi epäluuloisena, lopuksi kyllä sanoi että olivat tosi hyviä!

Nuorempi tuli joihinkin juhliin ja totesi täytekakusta halveksivasti, että tekokakku. Se kun oli siis itse tehty eikä kaupasta ostettu.

Mutta eipä tuossa perheessä juuri ruokaa laiteta. Ihmekö, jos lapset pitävät "oikeana" ruokana kaupan eineksiä. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi