Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapset olivat kylässä ja tein pinaattilettuja.

Vierailija
23.05.2010 |

Siis tein ne ihan itse, lettutaikinaan pinaattia ja paistoin. Naapurin lapset olivat ihmeissään, ja sanoivat, etteivät ne olleet oikeita pinaattilettuja. Oikeita ovat kuulemma kaupan letut. Eivät edes ollaat tienneet, että niitä voi

tehdä itsekin. Söivät kuitenkin.

Itsellä vähän hämmentyneet fiilikset. Meillä eineksiä syödään oikeastaan vain silloin, kun koko perhe on kipeänä, eikä ruokaa jakseta mitenkään laittaa. Silloinkin syödään lähinnä valion tölkkikeittoja tai purkkihernaria.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt pinaattiletut on todella kamalia verrattuna eineksiin.

Se maku kyllä riipuu kokista,huono kokki voi pilata hyvät aineet ? Toinen teke yksinkertaisista aineista aivan ihanaa ruokaa.

Vierailija
82/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on aivan hirveitä transrasvapommeja. Todella epäterveellisiä, pahanmakuisia ja turruttavat makuaistin pikkuhiljaa.

Ja tämä kysymykseni ei ole mikään provo, olen vain järkyttynyt siitä miten muka-fiksutkin äidit ovat nykypäivänä niin avuttomia etteivät osaa edes kunnon ruokaa laittaa, vaan altistavat lapsensa myrkyille ihan vain laiskuuttaan ja kehtaavat vielä myöntää sen!

Häpeäisitte kaikki einesäidit!

Ja hyvä ap!! Hienoa että sinunkin kaltaisia vielä on. Jamie Oliver ja Henri Alèn olis susta ja musta ylpeitä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään seuraavia eineksiä;

Pinaatti- ja porkkanalettuja, kalapuikkoja, lihapullia. Kerran kuussa vedellään pizzaa, ja käydään ilman suuria synnintuntoja hesessä, jos siltä joskus tuntuu.

Lopun ruuan sitten teen itse, mutta senkin toki puolivalmisteista, koska en aivan joka viikko jaksa lähteä maalle kaatamaan nautoja tai ulkomaille poimimaan bataatteja.

Ja on kuulkaas mukavaa, kun meillä on kivaa, koska ei ressata. :D

Vierailija
84/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon aikaa. Kyselin, että mikä minussa on hyvää, niin lapset vastasivat koska leikit niin paljon ja oot meidän kanssa niin paljon.

Olisin ollut huolestunut, jos olisivat vastanneet; olet hyvä imuroimaan ja laittamaan Jamie Oliverin suosittelemia ruokia.

Vierailija
85/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sain ensimmäisen kerran itsetehtyä maksalaatikkoa. Se oli järkyttävän pahaa. Koulussasyöty einesmaksalaatikko (tai joku sellainen suurkeittiöstä tullut)sen sijaan oli ihan herkkuruokiani.

Eli myös minä "järkytyin" tuosta yhdestä kotitekoisesta ruoasta. Ja todellakaan meillä ei kotona juurikaan eineksiä syöty. Ei edes sitä maksalaatikkoa.

Vierailija
86/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi kyllä myöhemmin syyttää vain itseään, jos lapset kehittävät syömisongelmia.

Vierailija
87/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat oikeesti hyviä.

Muutama valmisruoka on, jota ostan kaupasta, niihin kuuluu pinaattiletut.

Mutta ei tulisi mieleen esim ostaa valmista perunamuussia ja valmiskeittoja. Hernekeittoakin tarjoan sekä että, tai yleensä ottaen itse tehtyä kuivatuista herneistä.

t kokki

Vierailija
88/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten opettaa heidätkin arvostamaan hyviä raaka-aineita ja hallitsemaan oikeat työtavat pienestä pitäen.

Vierailija
89/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaupassa ja vanhempi toivoi lihapullia, johon suostuin. Minä marssin hakemaan jauhelihaa, poika tölkkilihapullia! Ei meinannut millään uskoa, että lihapullat voi tehdä itse ja söi alkuun tosi epäluuloisena, lopuksi kyllä sanoi että olivat tosi hyviä!

Nuorempi tuli joihinkin juhliin ja totesi täytekakusta halveksivasti, että tekokakku. Se kun oli siis itse tehty eikä kaupasta ostettu.

Mutta eipä tuossa perheessä juuri ruokaa laiteta. Ihmekö, jos lapset pitävät "oikeana" ruokana kaupan eineksiä. :(

myös näin. Poikani 5 v synttäreillä oli hänen harrastuskavereita ja yksi pojista alkoi arvostelemaan tekemääni kakkua. Siinä sitten keskusteltiin jonkin aikaa mikä on parasta kakkua ja mistä se kakku sinne kauppaan tulee. Ei tietty vieras tiennyt että olen kondiittori ja ihan palkkaa saan siitä että niitä ammatikseni ehkä jopa heidänkin pöytään teen.

Vierailija
90/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja merkittävin asia, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Vääränlaisella ravinnolla lapsen aivot ei edes voi kehittyä kunnolla. Ja transrasvat (joita niissä kaupan letuissa on paljon) aiheuttaa syöpää.

Vierailija
91/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne harvat kerrat kun niitä on ollut niin kaupasta on ostettu. Joten eipä munkaan lapset tiedä miten niitä tehdään :) Ei meillä silti koko ajan eineksiä syödä, vain kun on kiire tms. muutoin ihan itsetehtyä kotiruokaa.

Vierailija
92/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan oikeasti elin siinä uskossa, että alusta asti itsetehty, maukas, terveellinen ruoka riittää, jos sitä on 99,9% ajasta. En tiennyt, että ne meidän 5 kertaa elämässäni ostamat pinaattiletut pilasivat nyt tämän kaiken!!

Onneksi on sinun kaltaisiasi ihmisiä olemassa. Muutenhan me kaikki elettäisiin täällä ihan laput silmillä, transrasvoissa kierien!

Vierailija
93/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teimme juuri itse pinaattilettuja ulkona kaasulla ja pikkulättypannulla. Tuli muuten hyviä:) Eikä käry haitannut yhtään. Kaupan letut tirisee rasvaa. Mekään ei syödä koskaan eineksiä. Jos halutaan pikaruokaa joskus, haetaan pitsaa tms. :)

Vierailija
94/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki miten taikina tehdään, mutta paistaessa letut jäävät aina raaoiksi tai palavat. :(

Eli en katso tarpeelliseksi kiduttaa lapsiani huonojen letun valmistus taitojeni takia...

Vierailija
95/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

x-DDDDDDDDDDDDD

Vierailija
96/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

x-DDDDDDDDDDDDD

tämä on haudanvakava asia ja lapsista ei kasva kippari-kalleja jos ne ei saa jokapäiväistä mamman pinaattilättyannosta!

t.pyhimys!

Vierailija
97/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilätyt koska ovat melkein yhtä nopeita tehdä kun ostettujen lämmittämiseen menee. Hellapoliisin ohjeella teen. Meillä poika kohta 5v ainakin nauttii kun äiti tekee ja muistaa aina kaikille mainostaa. Kyllä meillä eineksiäkin käytetään. Yritän vain opettaa lapsille että itsekkin voi valmistaa ruokaa ja leipoa. Samaten ommella. Tyttö 3v sanoo aina että niin äiti kun sää lankailit tämän mulle :)

Vierailija
98/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

letut ja laatikko on käteviä eväitä ottaa mukaan lapsille mm, jos menee miehen siskoille kylään. Maksalaatikosrta lapset tykkää muutenkin, ja KAUPAN pinaattikeitosta huom ei minun tekemästä

Minä en paista mitään lettuja oikeastaan koskaan. En viitsi. Inhoan käryssä seisoskelua

Meidän lapset saa oikeita nokkos- ka pinaattilettuja, koska äitini paistaa niitä heille. Minä teen korkeintaan pinaattipannaria, joka on mielestäni hyvä keksintö.

Vierailija
99/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa nokkoslettuja joskus, mutta pinaattilettuja ei koskaan mutta ostetaan kaupasta esim. jossain reissussa autossa syötäväksi.

En nyt oikein ymmärrä, onko sulla ap vaan nyt jotenkin tarvetta jeesustella ja kokea perheesi "paremmaksi" kuin naapurin perhe?

koska kyllä tiedän ja hyväksyn täysin, että ihmiset syövät eineksiä. Yritin sanoa, että ihmettelin sitä, että syödäänkö joissain perheissä tosiaan niin yksinomaisesti eineksiä, ettei tunnisteta sitä alkuperäistä tapaa tehdä sitä ruokaa ja vähän vierastetaankin kotitekoisen ulkonäköä ja makua.

Mutta todiaan jos on niin, että koulussa vaan ovat pinaattilettuja syöneet, niin sitten ehkä omatekoiset ovatkin vierasta.

ap

Vierailija
100/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa nokkoslettuja joskus, mutta pinaattilettuja ei koskaan mutta ostetaan kaupasta esim. jossain reissussa autossa syötäväksi.

En nyt oikein ymmärrä, onko sulla ap vaan nyt jotenkin tarvetta jeesustella ja kokea perheesi "paremmaksi" kuin naapurin perhe?

koska kyllä tiedän ja hyväksyn täysin, että ihmiset syövät eineksiä. Yritin sanoa, että ihmettelin sitä, että syödäänkö joissain perheissä tosiaan niin yksinomaisesti eineksiä, ettei tunnisteta sitä alkuperäistä tapaa tehdä sitä ruokaa ja vähän vierastetaankin kotitekoisen ulkonäköä ja makua.

Mutta todiaan jos on niin, että koulussa vaan ovat pinaattilettuja syöneet, niin sitten ehkä omatekoiset ovatkin vierasta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan