Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää täällä palstallla, kun joku etsii

Vierailija
07.05.2010 |

kirjoitus virheitä koko ajan, Eikös se asia pitäisi olla tärkein . Vaikka olisi kuinka asiallisia kysymyksiä ja vastauksi, joku löytää ainajoitakin virheitä. Taitaa olla vaikeuksia omassa elämässä, kun pitää joka asiaan kommentoida etsimällä virheitä. Eihän tämä ole mikään oikeinkirjoitus koulu, vaan tavallisten ihmisten keskustelupalsta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkkiesi kaltaisista henkilöistä? Esim. tutkijoista, jotka tunnetusti käyttävät paljon anglismeja. Tekeekö niiden käyttö heistä sinun silmissäsi... minkälaisen?

Vierailija
22/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puututteko puhutussa kielessäkin juttukaverin sanomisiin, jos toisella menee kieli solmuun?

Läheisten ihmisten kyllä. Satunnaisten kanssa en, mutta muodostan kyllä oman kuvani ihmisestä, jolla on suppea sanavarasto ja kömpelöitä rakenteita tai esim. paljon anglismeja ja "sä-passiivin" käyttöä. Ympärilläni onkin onneksi paljon ihmisiä, jotka rakastavat ja vaalivat suomen kieltä. Muitakin kieliä toki.

puhunutkaan kömpelöistä rakenteista tai suppeista sanavarastoista vaan ihan rehellisistä vahingoista, kun kieli ei kääntynytkään niin kuin piti. Tyyliin mustan kissan paksut pokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jokainen puhuessaan tekee virheitä, pitää taukoja, korjaa sanomisiaan ja hakee oikeaa sanaa. Olen nähnyt paljon aukikirjoitettuja keskustelutilanteita ja ihmisten jutut ovat huomattavasti epäselvempiä kuin he itse haluavat kuvitella :)

En täälläkään puutu selkeisiin lyöntivirheisiin. Eri asia on sitten se, jos jonkin sanan kirjoittaa systemaattisesti aina väärin, esim. se kuuluisa "masgarbone".

Vierailija
24/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jokainen puhuessaan tekee virheitä, pitää taukoja, korjaa sanomisiaan ja hakee oikeaa sanaa. Olen nähnyt paljon aukikirjoitettuja keskustelutilanteita ja ihmisten jutut ovat huomattavasti epäselvempiä kuin he itse haluavat kuvitella :)

En täälläkään puutu selkeisiin lyöntivirheisiin. Eri asia on sitten se, jos jonkin sanan kirjoittaa systemaattisesti aina väärin, esim. se kuuluisa "masgarbone".

Vierailija
25/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se italialainen tuorejuusto, jota käytetään moniin jälkiruokiin, vaikkapa tiramisuun.

Vierailija
26/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se italialainen tuorejuusto, jota käytetään moniin jälkiruokiin, vaikkapa tiramisuun.

ihan vaan sämpylät ja pikkupullat-linjalla mennään meidän perheessä.

Vierailija
27/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvvee justoo .

Vierailija
28/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se vie sanomalta pohjan, jos teksti on täynnä virheitä.

Vierailija
29/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämä virheiden etsijät löytävät sen yhdenkin pienen virheen. Etkö muka ole huomannut?

Vierailija
30/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämä virheiden etsijät löytävät sen yhdenkin pienen virheen. Etkö muka ole huomannut?

Vierailija
31/32 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ainakin joku ihme lukihäiriö, olen aina kirjoittanut jotain väärin ja joskus luenkin ihan väärin jos ääneen tarvii.

muutenkin en ole varma yhdyssanoista tms..

ja toinen vika on että tänäänkin kone tai tämä sivu pätkii ja tuli perässä ja kun kirjoitan kannettavalla sormi osuu tuohon hiireen, niin on tullut ihan hassusti,

ja selityksen makua, mutta inhoan kirjakieltä, mutta yritän välttää murteella kirjoittamista täällä, koska olen länsirannikkolainen ja tiedätte että täältähän puuttuu melkein kaikista sanoista viimeinen kirjain...

Vierailija
32/32 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on "täydellistä," voi toisista etsiä virheitä.