Olen vieläkin exään rakastunut
Mä olen naimisissa ja yhden lapsen äiti. Ex-poikaystäväni 5 vuoden takaa on ruvennut taas tekemään itseään tykö... Kyseessä on mies, jota olen rakastanut ehkä eniten ikinä (miinus toki lapseni).
Vaihdoin hänet mieheeni lennosta, koska meillä oli silloin vaikeaa exän kanssa. Muutenkin seurustelu takkusi, en omasta mielestä saanut tarpeeksi avointa tunteenilmaisua.
Ex on sellainen vähän ylimielinen ja kyyninen, näyttää huonosti tunteitaan. Mutta kuitenkin herkkä. Fyysisempi tosi puoleensavetävä. Mieheni on maanläheisempi, tavallisempi mies. Meillä eksän kanssa oli keskenmeno ja emme osanneet sitä käsitellä. Puoli vuotta siitä ja vaihdoin miestä, kun mieheni itse aktiivisesti yritti. Takerruin siihen ja pakenin.
Mieheni taas oli korviaan myöten muhun rakastunut heti ja näytti sen, edelleen on. Ajattelin että on helpompaa olla niin rakastettu kuin hiukan tuskassa aina.
Ex suuttui tuosta silloin tolkuttomasti. Mä ajattelin että unohdan, ja olen onnellinen miehen kanssa. Menin naimisiin, sain lapsen.
Mutta en vaan oo unohtanut. Ja nyt olen taas koukussa, käydään kahvilla ja pelkkä hänen kätensä kosketus omaan käteeni saa mut ihan sairaaksi ikävästä.
Tiedän, ei oo järkeä... mutta vaikeaa antaa olla kun tunteet on niin voimakkaat.
Kommentit (420)
Ja toki siellä pitää pystyä rehellisyyteen, mutta ei kaikkea ole pakko kerralla heittää toisen naamalle ja asiat voi ilmaista monin eri tavoin. Kyllä se terapeutti ohjaa teitä, jos sinne asti pääsette.
eli jos olisi vuoden noin päälle 4000 e. Tosin ehkä siellä ei käydä juhannuksena, lomilla js jouluna. Mutta kumminkin vuoden terapia maksaisi reilusti yli 3000.
ap
selvittää yhtään mitään esim. terapiasta. Vai ei vain halua, koska ex:n on kuitenkin jo valinnut?
terapiassa suhtaudutaan siihen "syylliseen" osapuoleen eli tässä nyt muhun, koska vaikka jossain määrin uskon että meillä mättää joku muukin kuin vain mun hulluus ja exän ilmestyminen kuvioon... Niin siis tuleeko siitä mun haukkumakerho, jossa saan koko ajam kokea että kuinka paska oon, kun haikailen eksää ja en vaan oo tyytyväinen "kunnon mieheeni".
Meinaan jos se on joku neuvolan naistäti, niin ne on perinteisesti syöneet muruja mieheni kädestä ja terkkakin on lähettänyt terveisiä miehelleni ja kehunut häntä maasta taivaaseen (mies oli koti-isänä puoli vuotta kun mä sain hyvän oman alan projektityön).
ap
ja googlettelin nuo sivut jo esiin. Mutta vähän niissä lukee henk. koht. kokemuksia. Ja en jaksa nyt vielä lukea kaikkea tätä http://www.google.fi/search?rlz=1C1CHMR_fiFI331FI331&aq=1&oq=kokemuksia… .
Meen kohtapuoliin nukkumaan, lapsi kuuluu yskivän vieläkin. Mutta palaan lukemaan.
ap
selvittää yhtään mitään esim. terapiasta. Vai ei vain halua, koska ex:n on kuitenkin jo valinnut?
Älä etsi tekosyitä kieltäytyä avun hakemisesta.
Hyvä juttu tuo @pietu.fi
Enkä oo ainoastaan basisti, vaan myös lähäri.
Kertonee kaiken oleelisen mun basson soitosta.
apääe edelleen toivon tolkkua ratkaisuihinsa. Jännä muuten tuo toinen ketju.Kirjoitat jännästi eri vinkkelistä,Siellä arvostelet exää, täällä miestäs. Teetkö vertailua?
M31
Oikeasti ap: mikä on sun koulutus?
Meinaan jos se on joku neuvolan naistäti, niin ne on perinteisesti syöneet muruja mieheni kädestä ja terkkakin on lähettänyt terveisiä miehelleni ja kehunut häntä maasta taivaaseen (mies oli koti-isänä puoli vuotta kun mä sain hyvän oman alan projektityön).
ap
Hänellä on tavallaan sitoumuksia myös toisaalle (enkä nyt tarkoita hänen lastaan). Käsittääkseni tosi monimutkainen juttu. Ehkä kuitenkin tiedät jotain asiasta, vaikka et sitä täällä tuokkaan esille. Pakko oli varoittaa.
Mutta puolustukseni sanon, että kello on mitä on ja olkapäällä kiikkuu ipana, jota ei nyt huvita röyhtäistä eikä rauhoittua.
m31
Välillä toivon että ex ei ikipäivänä olisi sinne sairaalaan tullut ja antaisi mun olla rauhassa. Välillä muistan niin hyvin ne hemmetin paskat fiilikset ja sen loputtoman surun ja miten huonosti hän auttoi tai otti osaa. Hänen jotkut lauseet kun itkin.
Osa musta epäilee, että jahtaa mua vaan koska oon varattu eli haluaa vaan takaisin mut kun kokee että mies mut vei häneltä.
Välillä aattelen että miehen olisi pitänyt jättää mut rauhaan silloin 5 v sitten ja antaa mun olla exän kaa, tai ainakin käydä se tie loppuun.
Monta kertaa päivässä se vaaka kääntyy. En siis oo mitenkään päättänyt, vaikka täällä niin väitetäänkin.
Voihan olla että lopun kaiken heitän kummatkin miehet pois ja olen jonkun aikaa sitten sinkkuäiti vai mikä se trendisana on eronneelle äidille...
Vaikka ovat erilaisia miehiä, niin se on samaa etä kumpikin on koettanut mua jollain tavalla alistaa tai pitää vähän lapsena, tai jotenkin ei niin aikuisena. Määrätä, dominoida. Omistaa. Voi olla että kumpikaan mies ei oo mulle hyväksi, vaan että nyt kasvan lopulta aikuiseksi ja sitten joskus tapaan miehen joka haluaa kohdella mua tasavertaisesti.
Toisella on vaan se "etu" että häneen tuun olemaan aina jossain määrin sidottu lapsen kautta.
ap
Hyvä juttu tuo @pietu.fi
Enkä oo ainoastaan basisti, vaan myös lähäri.
Kertonee kaiken oleelisen mun basson soitosta.apääe edelleen toivon tolkkua ratkaisuihinsa. Jännä muuten tuo toinen ketju.Kirjoitat jännästi eri vinkkelistä,Siellä arvostelet exää, täällä miestäs. Teetkö vertailua?
M31
luovan alan korkeakoulututkinto.
ap
Oikeasti ap: mikä on sun koulutus?
ap
Hänellä on tavallaan sitoumuksia myös toisaalle (enkä nyt tarkoita hänen lastaan). Käsittääkseni tosi monimutkainen juttu. Ehkä kuitenkin tiedät jotain asiasta, vaikka et sitä täällä tuokkaan esille. Pakko oli varoittaa.
sitten uskon että tunnistat. Ja vinkkaa enemmän, eri tuu mieleen kuin yksi juttu.
ap
sitten uskon että tunnistat. Ja vinkkaa enemmän, eri tuu mieleen kuin yksi juttu.
ap
ap
nyt alkaa exällä paljastumaan jotain muuta. Onko se joku muu naisjuttu? Tuskin se ex on odotellut 5 v ilman mitään naisia.