Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vieläkin exään rakastunut

Vierailija
04.05.2010 |

Mä olen naimisissa ja yhden lapsen äiti. Ex-poikaystäväni 5 vuoden takaa on ruvennut taas tekemään itseään tykö... Kyseessä on mies, jota olen rakastanut ehkä eniten ikinä (miinus toki lapseni).

Vaihdoin hänet mieheeni lennosta, koska meillä oli silloin vaikeaa exän kanssa. Muutenkin seurustelu takkusi, en omasta mielestä saanut tarpeeksi avointa tunteenilmaisua.

Ex on sellainen vähän ylimielinen ja kyyninen, näyttää huonosti tunteitaan. Mutta kuitenkin herkkä. Fyysisempi tosi puoleensavetävä. Mieheni on maanläheisempi, tavallisempi mies. Meillä eksän kanssa oli keskenmeno ja emme osanneet sitä käsitellä. Puoli vuotta siitä ja vaihdoin miestä, kun mieheni itse aktiivisesti yritti. Takerruin siihen ja pakenin.

Mieheni taas oli korviaan myöten muhun rakastunut heti ja näytti sen, edelleen on. Ajattelin että on helpompaa olla niin rakastettu kuin hiukan tuskassa aina.

Ex suuttui tuosta silloin tolkuttomasti. Mä ajattelin että unohdan, ja olen onnellinen miehen kanssa. Menin naimisiin, sain lapsen.

Mutta en vaan oo unohtanut. Ja nyt olen taas koukussa, käydään kahvilla ja pelkkä hänen kätensä kosketus omaan käteeni saa mut ihan sairaaksi ikävästä.

Tiedän, ei oo järkeä... mutta vaikeaa antaa olla kun tunteet on niin voimakkaat.

Kommentit (420)

Vierailija
141/420 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha tulla tänne vollottamaan jos valinta olikin "susi". Lapsesi kärsii tästä joka tapauksessa. Hirveä ämmä.

Sulla on vain yksi elämä. Mieti tarkkaan kannattaako vaihtaa miestä. Ex saattaa olla väärä valinta. Sulla on yksi elämä, mieti todella tarkkaan. Jos sulla olisi kaksi elämää, niin voisit kokeilla toista ja jos menee pieleen niin sulla olisi vielä yksi.

Ontuu pahasti tuo "yksi elämä yllyttely"

Vierailija
142/420 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii sydämellään, mutta ajattelee myös perhettään. Muista ap että meillä on vain yksi elämä, älä tuhlaa sitä "vain ok" mieheen.

Tiedän kokemuksesta - olimme 15 vuotta yhdessä: lasten takia! Olisinkin uskaltanut silloin tehdä päätöksen, olin vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Varmasti lapsetkin olisivat olleet onnellisempia kun näkivät, etten paljoa rakasta tai halaja miestäni. Mieheni vaikutti todella paljon sinun nykyiseltäni.

Sanon vain tämän: tee sydämesi mukaan, sanoo täällä kuka tahansa mitä tahansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/420 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeasti, miettikää nyt ihmiset. Jumalauta kyllä täällä on tarkoitus nauttiakin elämästä! Lapsi selviää erosta kyllä kun asian hoitaa järkevästi.

Te arvostelijat voitte syödä kaarnaleipää loppuikänne, ap:n ei tarvitse!

Vierailija
144/420 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku psykologi tai muuta vastaavaa?

Monet näistä jutuista nimittäin osuu kyllä, ja eivät ole mulle mitenkään ennen ajattelemattomia ajatuksia, vaan tunnen itseni kyllä ihan hyvin.

Esim. seksi. Niin hullulta tai jotenkin typerältä kuin se kuulostaa, niin mä olen ajatellut sen olevan kyky siinä kuin joku muu on ylpeä että on hyvä kokki. Mä olen hyvä seksissä silleen että se on mulle luontainen kyky, ei niin että se olisi joku miellyttämisen keino. Aina se ei ole nimittäin mielyttänyt poikaystäviä. Olen oppinut että jos mies on itse epävarma seksuaalisuudestaan niin hän ei voi seurustella mun kanssa. Koska sellainen pelkää koko ajan sitä, että juoksen vieraissa.

Olen ihan varmaan keskimääräistä ihmistä seksuaalisempi (vaikka laskettaisiin kaikki av-palstalaisten "seksihullut" miehet,jotka valittaa kun ei saa seksiä viikkoon, mukaan).

Seksuaalisuuteni on siinä mielessä viatonta ja ei-tuhoisaa, että en kokeile sitä vääriin kohteisiin, esim. ei oo pakko jahdata ketään että saisin jotain ihailua. Ehkä joskus nuorempana kyllä kokelin kuinka jonkun pojan saa sekaisin, mutten enää teini-iän jälkeen. Eikä toiset naiset vihaa mua, vaan mulla on naisystäviä. Eräs ystäväni kerran sanoi hyvin tästä, että on se vähän ärsyttävää että kun mä tuun pöytään baarissa, niin kaikki miehet käy siinä ympärillä pyörähtämässä kun mehiläiset hunajan luona, mutta häntä samalla huvittaa se, kun mä kuulemma en reagoi siihen juurikaan. Ja se ei oo mun ulkonäöstä kiinni, vaan miehet vaistoaa sen seksuaalisuuden.

Ehkä oon tottunut enkä silleen huomaa sitä tai se on tosiaan mulle sama kuin jollekin muulle se, että hän vaan on nopea juoksemaan, mitä siitä sen kummemmin numeroa tekemään mutta saa siitä olla kumminkin ylpeä.

Tätä "Mitenkäs olisi myös sellainen vaihtoehto, että myös tunne siitä että joku haluaa, himoitsee, rakastaa ja ihailee sinua on sinulle ja minäkuvallesi tärkeä" en kiellä. Mutta on myös mies on selvästi osoittanut koko ajan himoitsevansa jne. mua. Hän on kyllä sanonut rakastavansa mua ja osoittaakin sen. En oo koskkaan epäillyt että ei enää rakastaisi tai ei himoitsisi mua. Ei mua oo silleen unohdettu että mä olisin nyt miehelle ollut vaan lapsensa äiti.

Mies on eka mies tai poikaystävä, joka on noin tasainen ja "kunnollinen". Muut on olleet enemmän tai vähemmmän boheemeja renttuja. Aluksi ajattelinkin että voiko meistä tulla muuta kuin ystäviä. Mutta huomasin kyllä jo ennen naimisiinmenoa, mitä etuja siitä on, että toinen kumminkin pysyy aina samana, jos tiedät mitä tarkoitan.

Ja pelkäsin etukäteen latistaako äitinä olo mua ja sekuaalisuuttani. Mutta ei se muuten oo latistanut, mutta toki se alkuaika ja sitten tuo väsymys välillä. Pelkäsin etukäteen sitä etten saa nukkua. Mutta onneksi tuli hyväuninen lapsi.

Ajattelin kyllä että mies luulee että se riittää, että hän on kerran osoittanut mulle että meilläkin on kuitenkin hyvää seksiä. Että tää juttu exään olisi vaan siitä kiinni. Kun ei se oo kuitenkaan.

"Oman kertomasi mukaan ei vaikuta siltä, että tällaiset persoonallisuutesi puolet hallitsisivat elämääsi tavallisessa arjessa?"

Ei silleen että joka kevät sekoilisin tai muuta. Tai ei hoitaisi asoita ihan hyvin esimerkiksi äitinä olen hyvin äidillinen ja huolehtiva. Pystyn aivan hyvin laittamaan lapsen tarpeet edelle jne. Enkä oo aiemmin ollut edes ihastunut johonkin muuhun mieheen siis kun oon ollut missään parisuhteessa. Osaan olla ihan hyvä kumppani työelämässä ja kotona, en mikään impulsiivinen "vaikea" työkaveri, tai draaamoja luova despootti tai aina riidassa muiden kanssa. Mun on joskus vaikea päättää asioita ja olen erittäin tyypillinen deadline-suorittaja. En ole impulsiivinen siihen määrään asti että harrastaisin tai edes tuntisin vetoa mihinkään uhkapeleihin tai muuhun vastaavaan addiktoivaan.

ap

Vierailija
145/420 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitusvirheet. Mulla läppäri sekoilee niin että välillä ei saa kursoria väliin että voisin korjata, välillä ei saa caps lockia pois :(. osaan kyllä kirjoittaa ihan oikein.

ap

Vierailija
146/420 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää odottaa kunnes lapsi on aikuinen... hei, pikkaisen järkeä. Kaikki avioerolapset eivät ole luuseriksi tuomittuja.

Toki mahdollinen ero täytyy hoitaa niin että lasta ei käytetä koston välineenä ja annetaan isälle ja äidille mahdollisuus olla kuitenkin vielä isiä ja äitejä.

Vierailija
147/420 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ex soitti kuten arvelinkin. Sanoin hänelle että olen nyt aika paljon puhunut miehen kanssa ja päättänyt, että kuitenkin haluan jatkaa tässä. Ex puhui kyllä itseään käymään, sanoin että lapseni on kipeänä kotona, nukkuu nyt sängyssään, ja ei voi tulla. Ja muutenkaan.

Kysyin voitaisko me mitenkään olla vaan kavereita, ja koettaa mennnä eteenpäin elämässä. Ja että haluaisin kyllä joskus myöhemmin jutella hänen kanssaan siitä meidän loppuajasta, mutta ei ihan heti eikä ehkä koko kesän aikana. Ex sanoi ettei se onnistu kun tunteet on pelissä. Puhui taas, että uhraan itseni sen takia että olen mennyt naimisiin väärän miehen kanssa ja haluan lapselle ehjän perheen. Aloin vähän hermostumaan ja sanoin että ei tämä meidän suhde mikään platoninen äiti-isä-suhde ole ja ei olla yhdessä vaan lapsen takia, vaan nytkin ollaan rakasteltu joka ikinen päivä, jopa mun aloitteesta. Ja ei se miehen kanssa oleminen miltään kauhealta uhraukselta tunnu, vaan hyvältä. Sanoin myös että mies tietää tasan missä mennään.

Ex hermostui tuosta ja rupesi haukkumaan mua pelkuriksi ja että en vaan uskalla heittäytyä. Ja sanoi ilkeästi että miehelle voi se mun hädissään annettu säälipillu riittää, mutta kyllä mieskin tietää että ketä aattelen kuitenkin siinäkin. Tässä vaiheessa sanoin että mulle taitaa nyt riittää tää puhelu. Ja heippa.

Enpä tiedä mitä tuostakin ajatella. Tuollainen ilkeily on melko tavallista hänelle, kun suuttuu. Tosin jos olisin hän ja hän naimisissa, ja olisin kuitenkin ajatellut että hän ei olisi vaimonsa kanssa (koska mä sanoin aiemmin hänelle niin) ja kuulisin että on kuitenkin, niin suuttuisin itsekin.

ap

Vierailija
148/420 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex sanoi ettei se onnistu kun tunteet on pelissä.

tarkoitti siis sitä vain kaveruutta/ystävyyttä. Ei halua siis olla mun kaa vaan kaveri vaan haluaav enemmän.

ap

Vierailija
149/420 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen heroiinia.

Vierailija
150/420 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä.

Anna ap mennä.

Vierailija
151/420 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex hermostui tuosta ja rupesi haukkumaan mua pelkuriksi ja että en vaan uskalla heittäytyä. Ja sanoi ilkeästi että miehelle voi se mun hädissään annettu säälipillu riittää, mutta kyllä mieskin tietää että ketä aattelen kuitenkin siinäkin.

että teet oikean valinnan kun et riko perhettäsi. Ei oikeasti kuulosta mieheltä johon kannattaisi vaihtaa...

Vierailija
152/420 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että suuttui, kun hän kumminkin ajatteli, että en harrasta seksiä mieheni kanssa. Olin siis ihan itse sanonut hänelle niin joskus viime viikolla.

Kirjoitin tuon vaan tuohon esimerkiksi, kun aiemmin taisin kirjoittaa että tämä ex on vähän ilkeä kun suuttuu, niin tuo on tyypillistä sitä ilkeilyä.

ap

Ex hermostui tuosta ja rupesi haukkumaan mua pelkuriksi ja että en vaan uskalla heittäytyä. Ja sanoi ilkeästi että miehelle voi se mun hädissään annettu säälipillu riittää, mutta kyllä mieskin tietää että ketä aattelen kuitenkin siinäkin.

että teet oikean valinnan kun et riko perhettäsi. Ei oikeasti kuulosta mieheltä johon kannattaisi vaihtaa...

Vierailija
153/420 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen joskus lukenut jostain lehdistä ihmisten kertomuksia ja ei hän musta mikään narsisti ole (ainakaan sairaalloisen). Kunnianhimoinen ihminen. On hänessä sisältöäkin. Silleen ei ole mikään komea kuori vaan.

ap

Luepas sieltä kuvauksia narsistisesta persoonallisuudesta. Löytyykö sieltä ominaisuuksia, joita exässäsi on?

Minun exääni osuvat lähes kaikki ja siksi en kai ole voinut koskaan käsitellä sitä suhdetta loppuun, koska hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan mistään, vaan hän ottaa aina sellaisen hyökkäys/puolustus -asenteen.

On siis sisältä tyhjä ihminen, jolla ei ole mitään muuta annettavaa kuin se komea ulkokuori.

Vierailija
154/420 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsiskö kukaan niin kauaa kytistää vaan kostoa?

Mutta olen kyllä yrittämässä miehen kanssa eteenpäin tästä.

ap

ex:än kanssa kestävää laatua suhde, älä särje miehes sydäntä!

Ex ehkä haluaa kostaa kun jätit hänet.

Vierailija
155/420 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysi anteeksi että sanoi noin. Tämä on edistystä sikäli että ennen ei pahemmin anteeksi pyydellyt laukomisiaan.

Kirjoitti vielä että haluaisi tavata kahden kesken heti kun mahdollista. En vastannut.

ap

Vierailija
156/420 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytymistä tällä hetkellä. Hän on tunkeutumassa suhteeseen kolmanneksi pyöräksi, ja avioliiton lisäksi rikkomassa lapsen perheen. Mitä tämä kertoo hänen moraalistaan? Onko näin käyttäytyvä ihminen mielestäsi ansainnut toisen mahdollisuuden? Puhuit jotain, että hän olisi muuttunut?

Vierailija
157/420 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen mies istuisi kuistilla keinutuolissa haulikko oikeassa kädessä ja kalja vasemmassa. Jos ex ilmestyisi parkkipaikalle niin alkaisi paukkumaan.

Entisille pitää tehdä selväksi se, ettei heitä kaivata reviirillä.

Vierailija
158/420 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen mies istuisi kuistilla keinutuolissa haulikko oikeassa kädessä ja kalja vasemmassa. Jos ex ilmestyisi parkkipaikalle niin alkaisi paukkumaan.

Vierailija
159/420 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraalinen että osaisin pitää tuota niin raskauttavana. Siis että avioliitto olisi niin pyhä että siihen ei saa tunkea. Sen sijaan saa tunkea avoliittoon kuten mieheni teki aikoinaan, niinkö?

Muuttumisella tarkoitin että on avoimempi, puhui asioista, lupasi päästää lähemmäs itseään, oli ainakin ymmärtävinään miksi aikoinaan lähdin.

ap

käyttäytymistä tällä hetkellä. Hän on tunkeutumassa suhteeseen kolmanneksi pyöräksi, ja avioliiton lisäksi rikkomassa lapsen perheen. Mitä tämä kertoo hänen moraalistaan? Onko näin käyttäytyvä ihminen mielestäsi ansainnut toisen mahdollisuuden? Puhuit jotain, että hän olisi muuttunut?

Vierailija
160/420 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo noin idiootti. Olisi muuten kyllä äkkiä ex-mies ilman sitä exääkin :(.

ap