Olen vieläkin exään rakastunut
Mä olen naimisissa ja yhden lapsen äiti. Ex-poikaystäväni 5 vuoden takaa on ruvennut taas tekemään itseään tykö... Kyseessä on mies, jota olen rakastanut ehkä eniten ikinä (miinus toki lapseni).
Vaihdoin hänet mieheeni lennosta, koska meillä oli silloin vaikeaa exän kanssa. Muutenkin seurustelu takkusi, en omasta mielestä saanut tarpeeksi avointa tunteenilmaisua.
Ex on sellainen vähän ylimielinen ja kyyninen, näyttää huonosti tunteitaan. Mutta kuitenkin herkkä. Fyysisempi tosi puoleensavetävä. Mieheni on maanläheisempi, tavallisempi mies. Meillä eksän kanssa oli keskenmeno ja emme osanneet sitä käsitellä. Puoli vuotta siitä ja vaihdoin miestä, kun mieheni itse aktiivisesti yritti. Takerruin siihen ja pakenin.
Mieheni taas oli korviaan myöten muhun rakastunut heti ja näytti sen, edelleen on. Ajattelin että on helpompaa olla niin rakastettu kuin hiukan tuskassa aina.
Ex suuttui tuosta silloin tolkuttomasti. Mä ajattelin että unohdan, ja olen onnellinen miehen kanssa. Menin naimisiin, sain lapsen.
Mutta en vaan oo unohtanut. Ja nyt olen taas koukussa, käydään kahvilla ja pelkkä hänen kätensä kosketus omaan käteeni saa mut ihan sairaaksi ikävästä.
Tiedän, ei oo järkeä... mutta vaikeaa antaa olla kun tunteet on niin voimakkaat.
Kommentit (420)
Meillä kaikilla 3 korkeakoulututkinto, toisin kuin sulla, veikkaan.
ap
ap:n ex kostaa. Haluaa saada eron aikaiseksi. Näitä on nähty wt piireissä paljon. :D
hah, tää on provo.
kuka nyt vittu jotain eroottisia valokuvia ottaa ja otattaa itsestään; joku henna kalinainen kenties?
älkää nyt viitsikö vastailla tälle - - -huoh.
En ikinä ottaisi tuollaista epävarmaa naista hoiviini. Sinusta on vain harmia.
No, olen ihan tyytyväinen etten ole tuntenut vetoa kovin väkivaltaisiin miehiin kuten sinä. Onneksi sekä ex että mieheni ovat sivistyneempiä miehiä kuin sinä, selvästi katkeroitunut.
ap
Exälläsi ei ole luonnetta. Kuminaama on aina kuminaama. Olet tainnut tehdä jo valintasi. Sovitte hyvin yhteen kumipään kanssa. Tee vielä yksi lapsi sen kumipääexäsi kanssa, niin hyvä tulee. Pistä nykyinen maksamaan koko touhu.
exäni olisi pitänyt hakata mieheni sairaalakuntoon kun tuli vokottamaan mua aikoinaan... Olin kuitenkin exän avovaimo silloin ja mies tiesi sen.
ap
Olisit miettinyt ennenkuin petät miestäsi. Kyllä minä aviomiehenä ja lapsen isänä olisin pettynyt sinuun.
Etenkin jos exä olisi vieraillut kotona.Sinuna päättäisin heti kumman kanssa jatkat. Teet väärin miestäsi kohtaan. Kyllä tuosta moni mies koulisi exäsi naamataulun uuteen kuntoon.
Mieti nyt. Oletko valmis antamaan miehellesi saman mahdollisuuden. Sitten vain reippaasti ilmoitat miehellesi missä mennään. Ja sanot, että hän on vapaa myös sivusuhteeseen ja flirttailemaan exän tai jonkun muun kanssa.
Lopeta kuitenkin valehtelu. Se on rumaa. Jos voit tehdä kaiken miehesi tietäen, niin mitään ongelmaa ei ole.
mutta en tieten tahtoen kyllä hankkiutuisi mihinkään suhteeseen, jos se mies ei haluaisi seksiä mun kanssani. Miksi hankkiutuisin? Siis vapaanakaan?
ap
reilumpaa kaikille. Sen jälkeen voit viilettää minne pimppi vie. Ymmärtääkseni jos eksäsi ei haluaisi seksiä et haluaisi häntä.
Missä kirjoitin että eroottisia? Ihan kasvokuvia vaatteet päällä aikoi ottaa, kun tarvisin hyviä kuvia itsestäni yhteen muuhun juttuun. Sama mies on ennenkin mua kuvannut. Ja mies on siis ammatiltaan ja koulutukseltaan valokuvaaja. Kuvaa mm. aikakausilehtiin. Ei seiskaan :).
ap
hah, tää on provo.
kuka nyt vittu jotain eroottisia valokuvia ottaa ja otattaa itsestään; joku henna kalinainen kenties?
älkää nyt viitsikö vastailla tälle - - -huoh.
haluanko sotkea elämääni... mutta on vaikeaa kun kumminkin tiedän että rakastan exääni. En vihaa miestäni, en toivo hänelle pahaa. Mun vika tää sotku on. Olisi ehkä silloin 5 v sitten pitänyt harkita enemmän :(.
ap
huomaisit, että tuommoisesta tulee vain kaipuuta, piinaa ja salailua. Huonoja tunteita sinulle, vaikka ajatteletkin päällimmäisinä nyt suudelmia ja läheisyyttä jne. Miten jatkossa? Yksi suudelma vaatii toista ja haluat enemmän läheisyyttä. Mitä sen jälkeen?
mutta jos mieheni rakastaisi yhtä paljon jotain muuta ja mua kohtaan tuntisi kumppanuutta, kaveritunteita, että oon kiva ihminen, mutta voimakkaiden intohimojen kohde on joku ihan muu, haluaisinko mä että hän jäisi sen takia, että niin vaan kuuluu tehdä?
Tiedän että en tietenkään saa selän takana puuhata. Ilman lasta en miettisi kovinkaan kauaa.
ap
Mieti nyt. Oletko valmis antamaan miehellesi saman mahdollisuuden. Sitten vain reippaasti ilmoitat miehellesi missä mennään. Ja sanot, että hän on vapaa myös sivusuhteeseen ja flirttailemaan exän tai jonkun muun kanssa.
Lopeta kuitenkin valehtelu. Se on rumaa. Jos voit tehdä kaiken miehesi tietäen, niin mitään ongelmaa ei ole.
Jos et muutenkaan ole tyytyvainen liitossasi, etka ukso etta parisuhdeterapia auttaisi, tai et edes halua yrittaa miehesi kanssa, niin minusta sinun pitaisi ihan ensiksi kerata rohkeutta ja puhua miehesi kanssa ja erota hyvissa valeissa. Se ei ole reilua etta suhteen kautta etsitaan syy jonka nojalla miehesi jattaisi sinut, ettei sinun tarvitse olla se joka jattaa. Sitten voisit ihan rauhassa tapailla tata exaasi jos niin haluat.
Meillä kaikilla 3 korkeakoulututkinto, toisin kuin sulla, veikkaan.
ap
ap:n ex kostaa. Haluaa saada eron aikaiseksi. Näitä on nähty wt piireissä paljon. :D
Vai onko teillä kaikilla kolme korkeakoulututkinto?
Mitä veikkaat? Heittääkö sun miehes entistä miestäsi korkeakoulututkinnolla ja juoksee itkien metsään kuin pikkutyttö?
Miten sinä reagoit siihen? Vai etkö reagoi mitenkään, kun kevät käy niin voimillesi. Entisen miehesi kuminaama on varmasti hymyssä, kun pääsee pian kostopuuhiin. Hän ottaa menetetyn miehisyytensä takaisin.
Törmäsin exään aivan sattumalta ja nyt ajatukset pyörii vaan hänen ympärillään.
Molemmat ollaan varattuja, ja molemmilla on lapsia.
Tiedän, etten saisi ajatella häntä, ja pitäisi vain unohtaa. Tiedän, että jos tapaan häntä uudelleen tai hän soittaa tai meilaa, niin en pääse irti.
Ja koska en halua rikkoa omaa perhettäni enkä exän, meidän on jälleen unohdettava toisemme.
Olen vain niin hämmentynyt, kun luulin kaikkien tunteiden (molemmilta) jo kuolleen.
että jaksat sitten ne huonotkin puolet, koska epäilen vahvasti että ne olisi maagisesti minnekään kadonneet tuon ihmisen luonteesta, vaikka olisikin aikuistunut. Ainahan ihminen on parhaimmillaan silloin kun vonkaa, esittää parhaat puolensa, ja varmasti myös tuntee parhaita tunteitaan (eikä niitä negatiivisempia). Kun on itse täynnä toivoa ja ihastusta, haluaa olla toiselle hyvä. Se vaihe vaan menee ohi väistämättä kun on saavutettu se tila mihin haluttiin, ja palataan normaaliin olotilaan.
Muistele siis niitä huonoja puolia suhteenne ajalta, ja muistele miten ne silloin koit, ja mieti voitko elää niiden kanssa kun ne tulevat taas esille pikkuhiljaa normaaliin elämään päästyänne. Jos pystyt, niin sen perusteella mitä olet täällä sanonut niin go for it. Ihmisen päätöksenteosta on sanottu että päätös tehdään ensin ja sitten vasta keksitään perustelut, sitä ei vain ihminen tietoisesti tajua. Vaikuttaa että olet nyt siinä vaiheessa että yrität perustella lähtöäsi.
Ja miksi jäisit suhteeseen ihmisen kanssa jonka kanssa et halua viedä elämääsi eteenpäin, hankkia lisää niitä haluamiasi lapsia. Avioerolapsia on paikat pullollaan, lapsesi tuskin menee pilalle loppuelämäkseen jos saatte aikuisten välit toimimaan niin että lapsella pysyy molemmat vanhemmat läheisinä ja pysyy turvallinen perustunne. Mitä puppua täällä jotkut selittää että lapsella kuuluu olla kaksi vanhempaa samassa kodissa tai muuten... leskien ja yksinhuoltajienkin lapset on sitten aina kieroonkasvaneita ja onnettomia?
kuin ylläoleva, ongelmahan tässä on nyt se, että ap:lla on pakko olla mies, edes joku, ja hänen pitäisi saada miehensä tietämättä koeajaa tämä eksä, jotta voi päättää, kumman ottaa..vaikka nyksän kanssa on onnetonta, niin se on ap:n mielestä parempi kuin ei mitään. Miksiköhän näin?
"Ex oli aika mustasukkainen, hiukan ylimielinen luonne, ei näyttänyyt selvästi tunteitaan (joita kumminkin oli)... Tuntui ettei päässyt lähelle vaikka kuitenkin olin lähellä. Vaikeaa selittää, mutta jotenkin esitti saavuttamattovampaa vaikka kumminkin oli mun kanssa ja vahtikin välillä kuin haukka. Eli toisaalta näki että rakastaa ja kuitenkin halusi olla jotenkin suojassa. Oli välillä helvetin ilkeä. Eksä oli ikäisekseen epäkypsä silloin, oli ehkä itse niin epävarma ja esitti vähän vaikeaa tapausta.
-- En tiedä mikä muutti,jos muutti. Ikä, lapsi, mikä lie."
Ja hän oli kuitenkin jo kolmekymppinen tässä vaiheessa? Vaaran merkki. Ota vakavasti, pyydän. Kuvauksesi exän luonteesta kuulosti pahalta.
Sulla on nimittäin nyt sellainen käytännön riski valintaa tehdessäsi, että exäsi ei kenties ole kykeneväinen täysipainoiseen intiimiin suhteeseen. Nyt teillä on se intensiteetti ja läheisyyden tunne, koska ETTE ole yhdessä. Sinä olet "saavuttamaton", koska olet naimisissa toisen kanssa. Moni todellisen läheisyyden ja jakamisen suhteen ongelmainen kykenee tuollaisessa tilanteessa "päästämään lähelle", mutta kun dynamiikka muuttuu ja varsinainen suhde alkaa, otetaan takapakkia ja nopeasti. Saatat päätyä siihen samaan jamaan hänen kanssaan kuin missä olitkin, sillä erotuksella että kuviossa on mukana myös lapsi, jonka perhe on hajonnut.
Exälläsi oli ennen vaikeuksia sitoutua omaan lapseensa; sinun lapsesi lienee hänelle nyt vain teoreettinen tekijä, ehkä hän vähn romantisoikin ajatusta. Se kun on helppoa vielä tuossa vaiheessa. Varsinaisen vanhemmuussuhteen hän näköjään pystyi luomaan oman lapsensakin kanssa vasta kun tämä oli vanhempi, tarvitsi epäilemättä vähemmän hoivaa. Sinun lapsesi on pieni. Olet tuomassa hänen elämäänsä aikamoista turvattomuustekijää.
huomaisit, että tuommoisesta tulee vain kaipuuta, piinaa ja salailua. Huonoja tunteita sinulle, vaikka ajatteletkin päällimmäisinä nyt suudelmia ja läheisyyttä jne. Miten jatkossa? Yksi suudelma vaatii toista ja haluat enemmän läheisyyttä. Mitä sen jälkeen?