Mistä se johtuu etten löydä kokopäivätöihin nuorta tyttöä?
Olen yrittänyt hakea kotiimme hoitajaa kolmelle lapsillemme 1300e kk palkalla (lisäksi tarjoaisimme bussikortin ja ateriat). Työtä olisi 25-45h/viikko riippuen työajoista.
Vaatimuksena olisi vastuullisuus, kokemus lapsista ja halu olla lasten kanssa sekä ajokortti (kerhokuljetusten vuoksi).
Kun mietin niin itse olisin 10v aikaisemmin parikymppisenä sinkkuna ollessani ottanut paikan heti vastaan.
Mielestäni olosuhteet olisivat hyvinkin kohtuulliset.
Nyt en itse löydä mistään ketään joka olisi valmis tulemaan töihin.. :(
Kommentit (104)
me maksetaan kolmen lapsen hoidosta 1400€/kk ja työaika on n.140h/kk, tosin oon nyt ite kotona äitiyslomalla, että työhön kuuluu todellakin vain kolmen lapsen hoito, ruuat oon laittanu ite jne.. Ja mietin, että onko tuo palkka hyväksikäyttöä, kun tuntu niin pieneltä.. tosin, kuntahan maksaa tuon rahan ja me maksetaan vain työnantajakulut.
alle 18v hoitajalle ei saa kelan tukia, eli hoitajan on oltava täysi-ikäinen, siksi kai ap ei ole palkkaamassa 16v hoitajaa. Miksi ette maksa lomakuukaudelta normaalipalkkaa? tukeahan ei tarvinne katkaista vuosiloman ajaksi, jos työsuhde jatkuu...? ei ainakaan meillä tarvinnut. Silloin työntekijän ei tarvitsisi pitää palkatonta lomaa ja paikka olis ehkä houkuttelevampi..
joka tulee todella hyvin ainakin meidän pojan sekä veljensä ja siskonsa kanssa toimeen. on mieheni veli ja asuu lahdessa. tällä hetkellä työttömänä sillä lahdessa ei työnsaanti ole mikään helppo homma. yritti yliopistoon mutta ei päässyt. todella fiksu mukava ja tunnollinen ihminen
oletko löytänyt jo lapsillesi hoitajan?
Jopa nuorellekin ihmiselle. Edellyttää tilannetta missä tuolla palkalla ei tarvitse elää vaan joku muu elättää.