Mistä se johtuu etten löydä kokopäivätöihin nuorta tyttöä?
Olen yrittänyt hakea kotiimme hoitajaa kolmelle lapsillemme 1300e kk palkalla (lisäksi tarjoaisimme bussikortin ja ateriat). Työtä olisi 25-45h/viikko riippuen työajoista.
Vaatimuksena olisi vastuullisuus, kokemus lapsista ja halu olla lasten kanssa sekä ajokortti (kerhokuljetusten vuoksi).
Kun mietin niin itse olisin 10v aikaisemmin parikymppisenä sinkkuna ollessani ottanut paikan heti vastaan.
Mielestäni olosuhteet olisivat hyvinkin kohtuulliset.
Nyt en itse löydä mistään ketään joka olisi valmis tulemaan töihin.. :(
Kommentit (104)
"ei tuolla riistopalkalla" (esim 1500e!) "kannata mennä kokopäivätöihin ollenkaan!"
t. 18
mulla onkin vaan yksi lapsi, jota voisin hyvin kuskata mukanakin (isompi jo koulussa) :)
(siis yhdistyksen puheenjohtajaan)
hän sanoi että on vain YKSI paikka elokuussa vapaana patomäessä.
ja toisaalta silloin koitomaksut kohoaisivat meidän osalta jo yli viiteensataan :(
silloin minun pitäisi jo miettiä kannattaako töihin lähteä lainkaan koska käteen jäävä osuus ylittäisi vain parilla satasella kh-tuen määrän.
parempi ratkaisu olisi hoitaja työsuhteeseen
(26 oli myös ap)
kouvolaan päin. nastolassa.
minkä ikäinen lapsi?
28. en vielä. yritän ensin muilla keinoin. laitoin puskaradion soimaan ja olen kysellyt kaikilta keneltä mieleen tulee.
meiltä Nastolaan miltei 180 km (mun maantietämys ei näköjään ole parhaimmasta päästä, ajattelin ensin ettei olisi ihan niin hirvee välimatka)
mulla on 2 vuotias lapsi.
No, onnea lastenhoitajan etsintään! :)
t. 18
laitan tähän vähän arviota työajoista JOS saisin palata takaisin sairaala-apulaiseksi:
työajat olisivat esim seuraavat:
ma 7-15
ti vapaa
ke 7-15
to 7-15
pe 12-20
la 12-20
su 12-80
ma vapaa
ti vapaa
ke 7-15
to 7-15
pe 7-15
la vapaa
su vapaa
ma 12-20
ti 12-20
ke 12-20
to 12-20
pe vapaa
la 7-15
su 7-15
ja jos miehelläni olisi joka toinen viikko 6-14.30 ja 14.30-23 niin tuosta voi laskea paljonko työaikaa hoitajalla olisi.. minun pitäisi varata työmatkaan 25min ja miehen 15min. hoitajaa tarvittaisiin vain kun vanhemmat ovat työssä.
Au Pairin hoitamaan lapsiasi, tarjoaisit vain majoituksen ja ruuan, sekä taskurahaa n.200e kuukaudessa.
33. tuo on käynyt mielessä mutta pari muttaa:
asuntomme on 90 neliöinen 4h+k eli aikuisille yksi makuuhuone ja kaksi on lapsilla. jos meille tulisi au pair täytyisi lapset sulloa samaan.
siksi toisekseen au pairia ei saa käyttää kokopäiväisenä hoitajana.
lisäksi au pairin palkka se vasta tuntuukin riistolta :/
nytpä mielessäni alkaa hahmottua sellainen suunnitelma että jospa laittaisin kansanopistolle sos. ja terveysalan sekä diakkkarin ja salpauksen lähihoitajakoulujen ilmoitustauluille "mainoksen" että tällainen työpaikka olisi avoinna... :)
niistä löytyy varmasti alasta kiinnostuneita nuoria jotka voisivat olla halukkaita tuollaiseen "pehmeään laskuun" työelämään
Tosin asun toisessa kaupungissa ja ikää jo 44v.
Joutuuko kotitöitä tekemään?
Ajokorttia mulla ei ole, muuta miksei matkoja voi tehdä bussilla tai kävellen?
Monella tytöllä ei ole ajokorttia ja siihen se kuule tyssää.
Terveisin,
TESin mukaista palkkaa saava kiinteistösihteeri 37,5 h/kk ja 1458€/kk.
Ne tekevät tuohon 1300e ainakin 30 % päälle ja lomakorvaukset täytyy myös maksaa ja ylityöt jos työaika viikossa on yli 38 tuntia
Ne tekevät tuohon 1300e ainakin 30 % päälle ja lomakorvaukset täytyy myös maksaa ja ylityöt jos työaika viikossa on yli 38 tuntia
Jos työsi on noin huonopalkkaista, niin ethän sinä hyödy taloudellisesti töissä käynnistä ollenkaan?
Miten sulla on ap varaa palkata edes tuolla palkallasi hoitaja ja tosiaan ethän tuosta hyödy juuri mitään???? Jääkö multa jotain tajuamatta?
36. ei muuta kotityötä kuin ruuanlaitto ja esim eteisestä kurat pois jos lapset tuo mukanaan..
37. ajokorttia pyytäisin sen vuoksi että esikoisemme saattaa joutua käymään syksystä lähtien kerhossa ja kerhoon on matkaa 5km ja täällä otetaan paikallisbussissa 1,3e maksu pienistäkin lapsista + vaunuista..
38. olen ottanut selvää työnantajamaksuista koska olen ollut kelaan yhteydessä ja lasketuttanut tukien määrän + maksut.
39. lomakorvaus on työnantajan ja työntekijän välinen asia kun on kyse tämän kaltaisesta työsuhteesta. esim. yksityisten perhepäivähoitajien sopimuksessa erikseen sovitaan onko loma palkaton vai saako jotain korvausta. minulla ei ole varaa kesälomakorvaukseen ja se on tässä otettava huomioon. mutta hoitajahan voi saada työttömyyskorvausta sen 1kk ajalta JOS minulla itselläni on kesälomaa.
40. haluaisinkin hoitaa. olen jo hoitanut 5v ja suututtaa kun olisin halunnut jatkaa vielä 2v ajan. meillä ei vain ole varaa siihen enää ja tuntuu ironiselta kun muutaman satasen tähden täytyy alkaa tällaisiin hankaliin järjestelyihin.
Voit myös kysyä kunnalta kolmiperhepäivähoitajaa teille kotiin. Saat kelan yksityisen hoidon tuen.