Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se johtuu etten löydä kokopäivätöihin nuorta tyttöä?

Vierailija
29.04.2010 |

Olen yrittänyt hakea kotiimme hoitajaa kolmelle lapsillemme 1300e kk palkalla (lisäksi tarjoaisimme bussikortin ja ateriat). Työtä olisi 25-45h/viikko riippuen työajoista.

Vaatimuksena olisi vastuullisuus, kokemus lapsista ja halu olla lasten kanssa sekä ajokortti (kerhokuljetusten vuoksi).

Kun mietin niin itse olisin 10v aikaisemmin parikymppisenä sinkkuna ollessani ottanut paikan heti vastaan.

Mielestäni olosuhteet olisivat hyvinkin kohtuulliset.

Nyt en itse löydä mistään ketään joka olisi valmis tulemaan töihin.. :(

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko syynä tuohon juuri hoitajapula?

ei löydy kiinnostavia tuohon työhön. kaikissa muissa töissä on suurempi palkka, ja helpoompi työ, joten kaikki jotka tuohon työhön joutuvat, on pakotettu työkkäristä korvauksen menettämisen uhalla?

Vierailija
82/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan 1-vuotiastani kotona.Tosin vantaalla.Suunnitelma oli muuttaa lahteen ja asuntommekin olisi vapautunut nyt kesällä...Harmi että muutimme suunnitelmaa,olisin tullut mielelläni.Ja oman lapseni lisäksi kokemusta olisi ollut osittaiset lähihoitaja opinnot ja työskentelyä päiväkodissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin lukea viestejäsi läpi mut en löytänyt! kiitos

Vierailija
84/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kaupunkisi sivuilta miten yks.hoidon tukia maksetaan, Espoossa ja Hkissä saa jo kahdelle alle 3v:lle lapselle palkattua hoitajan kotiin maksamatta itse lisää, vain työnantajamaksut, joka on noin 22% bruttopalkasta.

Ihmiset ei niin tee, koska ovat kaavoihin kangistuneita. :) Kaupunki sitä paitsi suosii tätä systeemiä, koska säästää ja ei ole itse työnantaja.

Vierailija
85/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksamme 3 lapsesta 275e/kk.

Vierailija
86/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakisääteiset lapsilukurajat?

Olen luullut että päiväkodeissa ja perhepäivähoitajalla on määräykset montako lasta voi olla hoidossa....mutta jonkun kotona?

Eihän sinne ap:n kotiin mene kukaan tarkastamaan kun hoitaja aloittaa työt, vai onko tuilla jotain tekemistä lakisääteisyyden kanssa?

Esim. jos joku alkaa yksityiseksi perhepäivähoitajaksi niin koti katsotaan jne.

Mutta jos lapsen/lasten mummo alkaa hoitamaan kotonaan lastenlapsiaan niin kukaan ei tule tarkastamaan, heitä saa hoitaa, ja joskus mummolla voi olla useitakin lapsia samaan aikaan hoidossa, ihan maksuakin vastaan.

Äitini hoiti minun lapsiani, veljeni tarvitsi välillä samaan aikaan ja äitini kun vei Ruotsinristeilylle niin soitti montako lastenlasta voi tulla samaan hyttiin, vastaus ihan monta haluaa.

8 lasta meni mummun ja sisareni kanssa samaan hyttiin, nukkuivat aina pari lasta samasssa sängyssä ja joku jalkopäässäkin niin mahtuivat...Näitä mummo hoiti myös yksin muutaman viikon kuukausittain - kerralla.

Vierailija
87/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 e/h hinnalla. Hoitajalla on oma 2 v lapsi mukana ja työaika ajoittuu aina klo 8-16 välille.

Järjestely on hyvä. Hoitajan ei tarvitse kummemmin tehdä kotitöitä, lounaan tekee ja toisinaan leipoo lasten kanssa jotakin välipalalle. Minä hankin tarvikkeet kaupasta niin, että ruuan laitto on helppoa. esim kinkkukiusausta peruna-sipulisekoituksesta ja kinkkusuikaleista.

Sä saat kolmesta lapsesta yksityisenhoidontuen a 160 e/kk sekä säästät hoitomaksut -> onko teillä vielä lisäksi kuntalisät? Eiku oma nuorimmaisesi on 1 v, silloin voit valita kai pidätkö hänen osaltaan kotihoidontuen vai haetko yksityisen hoidon tukea (en ole varma tästä).

Mitäs teet kun hoitaja sairastuu? Meillä on mietitty varajärjestelyt, niissä onkin melkoinen urakka. Mutta kyllä meillä toimii.

Vierailija
88/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ottaisit 16 vuotiaan niin saisit paremmin hommiin. Mutta kuka 20 v rupeaa opsikeluiässä pariksi vuodeksi tuohon tuolla palkalla? Päiväkotihin opiskelevat voivat kesällä thdä mutta entä sen jälkeen?

Vierailija
89/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muuten vanhempi nainen käy? Oma äitini on tällä hetkellä työtön ja on todella paljon, siis todella paljon kokemuksia lapsista. On ollut kotihoitamassa vanhuksia, vammaisia sekä lapsia, hankaliakin sellaisia ja eipä me omat neljäkään olla mitään enkeleitä oltu ;)

Varmasti tulisi tuolla palkalla mieluisaan hommaan :)

Vierailija
90/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kotona ja tee työvuorot keikkatyönä silloin, kun mies tai anoppi pääsee hoitamaan lapsia! Sairaala-apulaisista on pulaa ja tätä pulaa kannattaa käyttää hyödyksi, voit sopia vaikka esim. viikonlopputöistä tai lyhyemmästä työpäivästä, jonka teet ennen tai jälkeen miehesi työpäivän - näin minä olen tehnyt monta vuotta ja kun laskee kotihoidon tuen ja maksamattomat päivähoitomaksut, jää käteen rahaa huomattavasti enemmän kuin kokopäivätyötä tehden ja päivähoitomaksuja maksellen!

Huomioi työnhaussa myös yksityiset hoitokodit, kärsivät työvoimapulasta, joten monikin kelpuuttaa keikkatyöhön kouluttamattomankin..

Vierailija
91/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoin kaiken siihen saakka kunnes joku kysyi miksi ap et tee muutamana viikonloppuna keikkkaa jolloin saisit hoitaa omat lapsesi kotona tukiesi kanssa...

Sinä ap laitat lastesi "edun" toissijaiseksi suhteessa vapaa-aikaan miehesi kanssa!

Eiköhän ap lapset ja lasten paras hoito ole etusijalla miehesikin mielestä, vaikka jokunen viikonloppu näkisitte vain iltaisin, mutta arki-iltaisin olisit virkeä vaimo ja hyvällä tuulella kun ei ole tarvinnut sairaalassa siivota ja vaihtaa vesiä kukkamaljakoissa...

En tosiaan ymmärrä ap, miksi mieluimmin pidät yhteistä aikaa noin tärkeänä kun kuitenkin ei ole kyse joka viikonlopusta jos teet keikkaa, sijaisia tarvitaan.

Ymmärrän ap jos työtä ei ole, sano sitten se syy mutta että miehen takia lapsille vieras ihminen kotiin - kuule ap niitä on kaikenlaisia ihmisiä hoitajina, näinä aikoina. Mieluimmin oma äiti jos suinkin mahdollista.

Vierailija
92/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

39. lomakorvaus on työnantajan ja työntekijän välinen asia kun on kyse tämän kaltaisesta työsuhteesta. esim. yksityisten perhepäivähoitajien sopimuksessa erikseen sovitaan onko loma palkaton vai saako jotain korvausta. minulla ei ole varaa kesälomakorvaukseen ja se on tässä otettava huomioon. mutta hoitajahan voi saada työttömyyskorvausta sen 1kk ajalta JOS minulla itselläni on kesälomaa.

No joo, olet oikeassa, että lomakorvaus on tässä tapauksessa työnantajan ja työntekijän asia, koska laki ei sitä määrää, eikä tällaisest työstä ole voimassa valtakunnallista yleissitovaa työsopimusta.

Mutta kesälonma on sellainen,että sitä kyllä hoitajallenne kertyy ihan työaikalain mukainen määrä, eli se kannattaa ottaa kyllä huomioon.

Eli jos ehdottelet, että tule minulle töihin ilman lomia, en ihmettele, että kiinnostus on ollut vaisua. Mitä tulee vertaukseen yksityisestä perhepäivähoitajasta, em. on yksityisyrittäjä, jolloin hän tietystikin voi sopia palkattomasta/palkallisesta lomasta niin halutessasan.

Ja jos joku nyt suostuisi tulemaan töihin ilman kesälomaa, olethan tietoinen, että työntekijä ei voi sopia pitävästi lakia heikommista työehdoista, mikä tahtoo sanoa sitä, että vielä työnsuhteen päättymisen jälkeenkin hänellä on oikeus vaatia pitämättömiä kesälomia ts. niiltä tulevaa palkkaa niiden saatavien vanhentumisajan mukainen aika, joka muistaakseni oli 3 vuotta.

(niin ja mitä tulee tuohon, että saahan hoitaja työttömyyskorvauksen neljältä viikolta, ei saa, vaan neljätä viikolta vähennettynä omavastuuaika työttömyysrahasta)

Vierailija
93/104 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä valmiit ruuat. Saa pitää tauot. Ongelmia jonkun lapsen kanssa niin saa toisen aikuisen apua.

Saa muita aikuiskontakteja koko päivän jne

Vierailija
94/104 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain ei ole opiskelumotivaatiota, niin tuskin kiinnostus riittää myöskään piikomiseen. Lasten- ja kodinhoitaja on rikkaiden juttu. Herää ja vie lapsesi päiväkotiin.

Vierailija
95/104 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienellä palkalla.

Saan päiväkodistakin parempaa palkkaa vaikka olen kouluttamaton. Ja lisäksi työkavereiden tuen ja suht ilmaisen ateriankin kun syön sen lapsia vahtien.

Varsinkaan nuorena tyttönä en olisi halunnut tehdä töitä ihan yksin, kun en siitä vielä aikuisenakaan oikein pidä.

Vierailija
96/104 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimiehet nostelee paljon.

Vierailija
97/104 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhään tulee vastaus, mutta kun olen se lapseton parikymppinen, jolle tuollainen palkka kelpaisi varsin hyvin, niin on pakko kommentoida. Tämän ikäiset ja laatuiset ihmiset ovat yleensä opiskelijoita, opiskelijat käyvät koulussa eivätkä siksi pysty sitoutumaan kokopäiväisiksi kodinhoitajiksi. Ainakin oma alani (sairaanhoito) vaatii läsnäoloa korkeakoululla klo 8-16, jonka päälle tulevat tietenkin etätehtävät. Iltatyötä lasten parissa ottaisin mielelläni, mutta siihen on harvemmalla perheellä tarvetta kun itsekin ollaan illat kotona.

Vierailija
98/104 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat päivämies-lehteen ilmoituksen niin voit saada ihan vastuuntuntoisen hoitajan kotiin ja varmasti joku lähtee tuolla palkalla töihin.

Vierailija
99/104 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Tampereella ja mulla ei ole ajokorttia... :o( Oma muksukin varmasti olisi tykännyt leikkikavereista... Mutta eipä voi mitään...

Vierailija
100/104 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ilmoitus Työkkärin sivuilla? Luulisi hyvän hoitajan kyllä löytyvän. Mielestäni palkkaus ja kaikki on ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi