Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se johtuu etten löydä kokopäivätöihin nuorta tyttöä?

Vierailija
29.04.2010 |

Olen yrittänyt hakea kotiimme hoitajaa kolmelle lapsillemme 1300e kk palkalla (lisäksi tarjoaisimme bussikortin ja ateriat). Työtä olisi 25-45h/viikko riippuen työajoista.

Vaatimuksena olisi vastuullisuus, kokemus lapsista ja halu olla lasten kanssa sekä ajokortti (kerhokuljetusten vuoksi).

Kun mietin niin itse olisin 10v aikaisemmin parikymppisenä sinkkuna ollessani ottanut paikan heti vastaan.

Mielestäni olosuhteet olisivat hyvinkin kohtuulliset.

Nyt en itse löydä mistään ketään joka olisi valmis tulemaan töihin.. :(

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinko ottaa omat tenavat mukaan? ;)

Vierailija
2/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodista saa lastenhoitaja 1800e ja kahvitauot. Avustajatkin 1700e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla tyttö ja nuori, miksei kelpaa poika tai hieman vanhempi nainen tai mies?

Vierailija
4/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne nuoret asuvat vielä vanhempien luona, ei niitä kiinnosta ilmainen ruoka tai bussilippu.

Vierailija
5/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoamasi palkka on todella huono.. Kolme lasta 45h/viikko? Hyvä, ettet olekaan löytänyt ketään nuorta hyväksikäytettäväksi.

Vierailija
6/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on hyvä palkka vaikka kesälomalla olevalle! Jolla ei vielä sitä ammattiakaan ole.

Vierailija
7/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, lahden seudulla, voi ottaa ;)

3, siksi että en vaadi koulutusta joka päiväkodissa työskentelevillä täytyy olla. väitän myöskin että päiväkodissa hoitaminen on työläämpää kuin täällä meidän kotona omalla rytmillä rauhakseen.

plus että 1300e palkan päälle saa kaikki ruokailut ja bussikortin eli n. 100e +60e verovapaasti.

4, nuori tyttö siksi että vanhemmat naiset eivät ehkä haluaisi/jaksaisi tulla vuodeksi-kahdeksi. nuorta poikaa en ottaisi ellei olisi paljon kokemusta lastenhoidosta koska en ole vielä tavannut yhtäkään poikaa joka olisi parikymppisenä kiinnostunut lastenhoidosta.

5. muuttuvat työajat ovat arkiviikon puitteissa.

eli maanantain ja perjantain välillä. lisäksi lähes joka viikko olisi myös yksi vapaapäivä niistä viidestä sekä joka toinen viikko töitä olisi joko 13.00-16.00 tai 13.00-21.00.

Tuntien vähyys ei vaikuttaisi palkkaan mitenkään.

6. niin tiedän että moni ajattelee noin.

mutta ihmettelen ihan oikeasti koska itse olisin ottanut työn vastaan tosi mielelläni sinkkuna asuessani.

Vierailija
8/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. siis töitä on yhden viikon aikana maksimissaan 45 ja sitten toisella viikolla alle 25. keskiarvo n. 30h/viikko.

8. lahden seudulla.. 30min bussimatka lahdesta paikallisbussilla

Vierailija
9/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt hakea kotiimme hoitajaa kolmelle lapsillemme 1300e kk palkalla (lisäksi tarjoaisimme bussikortin ja ateriat). Työtä olisi 25-45h/viikko riippuen työajoista.

Vaatimuksena olisi vastuullisuus, kokemus lapsista ja halu olla lasten kanssa sekä ajokortti (kerhokuljetusten vuoksi).

-asutteko paikassa jossa ei ole paljoa ihmisiä?

-Ovatko vaatimuksenne liian kovat? --> mitä on kokemus ja vastuullisuus? Nykyään lapset tehdään vanhempina mitä ennen ja heitä ei kenen tahansa hoiviin jätetä --> harvalla nuorella on paljoa (jos ollenkaan) kokemusta lapsista ennenkun omia saa, vert. ennen kun jokainen tyttö oli lapsenlikkana jonkun lapselle ollut.

-Ehkä vaihtelevat työajat eivät kiinnosta, varsinkin jos on epävarmuutta siitä miten työpäivät menevät eli ei saa esim. seuraavan kuun listaa kuukautta aiemmin vaan tilanne elää koko ajan.

-Jos asutte kaupungissa, niin monella nuorella ei ole ajokrottia vert. maalla jossa auto=ajokortti on käytännössä lähes pakko olla kun ei ole julkisia jne.

-Tuo palkka ei loppujen lopuksi ole kovin hyvä, jos esim. keskimäärin 37h/vko niin tuntipalkaksi jää n. 8,80€/h mikä ei ole kovin hyvä (varsinkin jos on iltoja myös ja niistä ei saa iltalisää) vaan sen rahan saa "helpommallakin". Mieti esim. näitä:

*tyttö olisi yksin vastuussa lapsistasi koko päivän, ei taukoja, eli kirjaimellisesti olisi kiinni lapsissa KOKO työajan, mikä on raskasta ja varsinkin kun lapset eivät ole omia lapsia.

*noiden omien kahvi- ja ruokatuntien lisäksi puuttumaan jää myös täysin sosiaalinen puoli työstä. Yleensä ihmisillä on työkavereita joista joskus tulee ihan ystäviä, ja muutenkin työpäivän aikana on aikuiskontakteja keiden kanssa jutella jne. ainakin muutama sananen päivän mittaan, tuo tyttö olisi yksin koko päivän, ei aikuista seuraa jne.

*on aina inhottavaa olla se "ainoa työntekijä" jos sairastuu jne. ja tietää että työnantaja on sitten pulassa jne. Miksei tuo tyttö menisi päiväkotiin/kassaksi koska saisi em. enemmän rahaa, sosiaalisia kontakteja, olisi oletettavasti enemmän joustua työajoissa, ei olisi "maialmanloppu" jos sairastuu jne.

Vierailija
10/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, lahden seudulla, voi ottaa ;)

3, siksi että en vaadi koulutusta joka päiväkodissa työskentelevillä täytyy olla. väitän myöskin että päiväkodissa hoitaminen on työläämpää kuin täällä meidän kotona omalla rytmillä rauhakseen.

plus että 1300e palkan päälle saa kaikki ruokailut ja bussikortin eli n. 100e +60e verovapaasti.

4, nuori tyttö siksi että vanhemmat naiset eivät ehkä haluaisi/jaksaisi tulla vuodeksi-kahdeksi. nuorta poikaa en ottaisi ellei olisi paljon kokemusta lastenhoidosta koska en ole vielä tavannut yhtäkään poikaa joka olisi parikymppisenä kiinnostunut lastenhoidosta.

5. muuttuvat työajat ovat arkiviikon puitteissa.

eli maanantain ja perjantain välillä. lisäksi lähes joka viikko olisi myös yksi vapaapäivä niistä viidestä sekä joka toinen viikko töitä olisi joko 13.00-16.00 tai 13.00-21.00.

Tuntien vähyys ei vaikuttaisi palkkaan mitenkään.

6. niin tiedän että moni ajattelee noin.

mutta ihmettelen ihan oikeasti koska itse olisin ottanut työn vastaan tosi mielelläni sinkkuna asuessani.

kun sä olisit ollut innokast tulemaan PARIKSI VUODEKSI, kuten sanot haluavasi, töihin surkealla palkalla? Minkälaisen sinkun sä oletat haluavat pysyvästi tuota?

Vierailija
11/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja siihe "riistopalkkaan" niin mua kyllä vähän kiehuttaa kun ajattelen että minut on pakotettu lähtemään töihin nyt kun nuorin lapseni on vasta 1v. saisin kh-tukea vain 360e/nettona joten se ei riitä.

jos lastenhoitajamme saisi käteen palkkaa 1100e/kk + matkakulut + ruokaetu niin hän tienaisi käteen paremmin kuin minä töissä.

oma palkkani sairaala-apulaisena on 1400e ja jos joutuisin maksamaan siitä hoitomaksuosuutta 300e sekä työmatkakuluja n. 150e/kk niin käteen jäävä osuus on HUOMATTAVASTI pienempi kuin hoitajallani.

Että se siitä riistosta.. (kannattaa miettiä tässä tilanteessa että kummalla osapuolella on paremmin pullat uunissa)

11. asumme 15 000 hengen taajamassa 20km päässä lahden kaupungista.

kokemuksena pitäisin yleistä kokemusta pienten lasten hoidosta (esim sisarusten hoito, lastenvahtina olo, mll kurssit jne)

vastuullisuus: vastuu lasten turvallisuudesta on numero 1. heitä ei saisi jättää yksin ja heitä on varjeltava telomasta itseään.

työajat saisi tietää sitä mukaa kun itse saisin eli n. kolmen seuraavan viikon ajaksi. jos hoitaja sairastuisi yrittäisin käyttää varaverkostona lahdessa asuvaa anoppia joka on päivisin kotosalla.

ps. tiedän kyllä millaista on hoitaa lapsia kotona yksin: olen ollut perhepäivähoitajana jolloin ryhmäni koostui seuraavan ikäisistä lapsista: 4,5v, 4v, 1,5v ja 1v. lisäksi olin raskaana ja tein töitä rv 27 asti.

uskon että tämän lapsikatraan hoito on huomattavasti helpompi keissi.

Vierailija
12/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siivoahan suusi, ap: parikymppinen nainen ei ole mikään TYTTÖ, minullakin on jo perhe.

Vierailija
13/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12. olin nuori kotiavustaja ja tein pätkätöitä. harkitsin eri aloja lähihoitajasta/perhepäivähoitajasta metalliartesaaniin ja päätin tehdä pari vuotta töitä saadakseni työkokemusta. ehdinkin olla kahden vuoden aikana seitsemässä eri työpaikassa ja sain kyllä paljon kuvaa mm. leipomotyöstä, työstä sairaalassa, ravintolassa ja muovitehtaalla.

--

vaikuttaisi siltä että kävi niin kuten pelkäsin: enemmistö ketjuun vastaavista ajattelee että tässä on jotain pahasti vialla kun en saa hoitajaa.

itse tuskailen enemmän sen kysymyksen kanssa että tiedän että sellaisia tyttöjä löytyy jotka olivat samassa asemassa kanssani mutta kuinka tavoittaa heidät?

ei houkuta laittaa kaupan seinälle ilmoitusta koska vanhalla kokemuksella sitä kautta tulee vaikka mitä yhteydenottoja mutta ei oikeanlaisia..

Vierailija
14/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kesätöihin tuollakin palkalla, mutten saa omaa kolmea lasta mihkään siksi aikaa näin äkkiseltään ;)

t.parikymppinen (tai no, "jo"24v) :D

Vierailija
15/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, mä olin kylläkin mielestäni tyttö vielä vähän aikaa sitten... sain esikoiseni 20v:na ja nyt olen 25v. tarkoitus ei siis ole "tytötellä" kuten ehkä väärin tulkitsit... ;)

Vierailija
16/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen jo kohta 3-kymppinen "tyttö" :D

Olin toimistotyöntekijä (nyt hoitovapaalla), ja viimeksi sain palkkaa (suurinpiirtein sama työaika kuin teillä lastenhoitajalla olisi) 1250 €, lisäksi meni työmatkoihin miltei 100 €/kk rahaa, eikä ruokaakaan saanut ilmaiseksi :)

Harmi ettette ole lähempänä!

Vierailija
17/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei sillä merkitystä tässä olekaan mutta rv 27 piti olla 37..

Vierailija
18/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16. no sepä se :) moni kotona oleva olisi halukas siihen työhön mutta vastaa tulee lakisääteiset lapsilukurajat ja toisaalta en tarvitse kesähoitajaa vaan vakituista hoitajaa parin vuoden ajalle.

Vierailija
19/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää jaksa töitä tehdä! harvassa on sellaset reippaat nuoret jotka on kiitollisia työpaikastaan. Todella paljon on sellasia pilalle lellittyjä jotka saa vanhemmilta rahaa/tavaraa kiukuttelemalla.

Vierailija
20/104 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi hitsi... hoitovapaalla olevia näköjään kiinnostaisi :)

jos jollakulla olisi vain yksi lapsi kotihoidossa niin tuohan kyllä onnistuisi.

parhaassa tapauksessa saisin töitä lahdesta jolloin voisin tuoda lapsia sinne jos hoitaja ei itse pääsisi kulkemaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä