Uusperheen kesälomat
Miten muut saatte ne sovittua, onko teillä 'selvät sävelet', miten lomanne vietätte?
Vietättekö ne yhdessä, osa lomasta erikseen, osa loma kokonaan ilman lapsia (jos tuo siis mahdollista)...
Tiedän, että ei ole yhtä kaavaa, mutta..
Meidän perhe (me vanhemmat siis), emme ole päässeet vielä sopuun, meillä oli näköjään erilaiset käsitykset loman vietosta..
Kommentit (144)
Isä ei huoli lastaan ja säkin olet mielummin uuden kanssa. Taisit viedä lasta yökylään tosi pienenä.
Eipä käy teidän naperoa kateeksi. Hyvää matkaa vaan.
jos se suostuisi ottamaan. Mutta sillä on uusi nainen ja haluaa tämän naisen kanssa viettää loman. Siksi poika saa olla kesällä päiväkodissa, että saan itsekin levätä.Eli mies pitää 2 viikkoa kun hänen tytöt on meillä. Minä 2 viikkoa kun oma poika on pois päiväkodista.
2 viikoa vietetään niin, että miehen tytöt ei ole meillä ja minun poika on päiväkodissa. Haluamme vähän omaa aikaakin omalle parisuhteelle.
Lapsellasi vaan kaksi viikkoa kesälomaa ja itselläsi sitten neljä? Varsin reilulta kuulostaa. Kaikkea sitä kuuleekin, ikinä ennen en ole törmännyt siihen, että lapsia pidettäis päiväkodissa vanhempien KESÄLOMIEN aikana...
Ihan vain siksi kysyn kun itse olin 4v yksin lapsen kanssa (lapsen isä ei ole yhtäkään yötä pitänyt) ja kaikki lomat yhdessä vietimme. Ja jos minä olin sairaana niin lapsi oli kanssani kotona. En hoitoon vienyt. Jos joskus oli niin että oli vain muutama päivä töitä viikossa niin lapsi oli vain ne muutaman päivän hoidossa. Vielä tähän mennessä (lapsi nyt 8v) en ole tarvinnut hänestä lomaa.
Ja vastausta eli meillä uusperhe minulla entisestä suhteesta yksi lapsi ja miehellä myös yksi lapsi ja sitten meillä on kaksi yhteistä. Lomat vietetään niin että koko porukka kun on kasassa niin joku pieni reissu tehdään ja sitten toinen johonkin lintsille/särkänniemeen koko porukalla.Harvemmin mitään teemme ilman kaikkia lapsia. Ja mihen lomasta tämä hänen lapsi on meillä niin paljon kun kyseinen lapsi haluaa/hänen äiti haluaa.
No, huh huh. Ymmärrän toki, jos vaikka muutaman päivän pitää, mutta kaksi viikkoa.
Ja ylipäätään, miksei ne lapset voi olla yhtä aikaa. Kiva viedä yksi päiväkotiin, kun kaksi jää kotiin notkumaan... Vähän menee yli kyllä.
eli koulujen loman ajan pieninkin on kotona.
Tuntuis ihan hurjalta pitää sitä hoidossa, kun muut on kotona!
Me järkätään työt siten, että voidaan tehdä etänä. Lomaa pidetään sit jotenkin yhtäaikaa tai erikseen, en tiedä vielä.
Mutta lapset on ainakin kunnon lomalla!
kesälomaa ja siitä kaksi viikkoa hänen entisen suhteen lapset meillä ja kaksi viikkoa ollaan meidän perheen kesken.
Juurihan sanoin, ettei minulla ole ollut omaa aikaa yli vuoteen! Viime kesänä hoidin lasta kuukauden, isä toisen kuukauden ja lapsen äiti vietti lomaa koko sen ajan!
Herranen aika, jos oma aika on ilman lasta olemista, niin minulla ei ole ollut omaa aikaa yli kuuteen vuoteen, koska silloin tuo esikoinen syntyi!
Jos pitää erotella, että oma aika ei ole omaa aikaa, kun joutuu olemaan lapsipuolen kanssa, niin silloinhan se lapsi on sinulle jotain muuta kuin tärkeä ja kiva ihminen. Esim. riesa.
Juurihan sanoin, ettei minulla ole ollut omaa aikaa yli vuoteen! Viime kesänä hoidin lasta kuukauden, isä toisen kuukauden ja lapsen äiti vietti lomaa koko sen ajan!
Herranen aika, jos oma aika on ilman lasta olemista, niin minulla ei ole ollut omaa aikaa yli kuuteen vuoteen, koska silloin tuo esikoinen syntyi!
Jos pitää erotella, että oma aika ei ole omaa aikaa, kun joutuu olemaan lapsipuolen kanssa, niin silloinhan se lapsi on sinulle jotain muuta kuin tärkeä ja kiva ihminen. Esim. riesa.
En tiedä ketään, joka tekisi niin, oli sitten uusperhe tai ei.
minun lapseni ja mieheni lapsista yksi ovat joko yhdessä tai erikseen kanssamme lähes koko kesän. yhden kolmen päivän jakson olemme sopineet, että minun lapseni ovat isällään ja mieheni lapsi on äidillään, kun erityislapsi menee sijaishoitoon ma-ke väliseksi ajaksi alkukesästä - tämäkin lapsi on entisen mieheni lapsi, mutta hän, tai tämän vaimo ei tytön kanssa pärjää, joten tämä lapsi on koko muun kesän ajan kotona.
ensisijaisesti ollaan lomalla lapsen kanssa. En ikinä veisi lasta päiväkotiin, jos olen itse lomalla! Ja oli sitten ydinperhe tai uusperhe, niin loman tulisi olla koko perheen yhteistä aikaa. Jos se ei ole mahdollista, niin ensisijaisesti yhteistä aikaa lasten kanssa.
Sellainen asenne on outo, että en halua meidän lomalle sinun lapsiasi. Jos aloittaa parisuhteen, jossa toisella on lapsia, niin silloin on hyväksyttävä toisen lapset osaksi perhettä ja kohdeltava heitä kuin omia. Ei ole muuta vaihtoehtoa. En ikimaailmassa voisi olla suhteessa miehen kanssa, joka sanoisi, että sun lapset ei saa tulla meille meidän lomalla!
Tuo, että lapsella on kesälomaa vain 2 viikkoa ja äidillä 4, on kyllä erikoinen. Toki on tärkeää noitaa parisuhdettakin, mutta ei se tarkoita sitä, että lapsen pitäisi olla vanhempien lomallakin päiväkodissa. aika outo viesti lapsellekin, että me nyt lomaillaan, mutta sä et mahdu meidän suunnitelmiin, lomaillaan mieluummin ilman sua.
vaikka äitipuoli haluaisikin omaa lomaa. Samalla tavalla voitais sit sanoa, että ei ole omasta äidistään lapsi tärkeä ja kiva kun ei ole kanssaan. Eli lapsi siis äidilleen myös riesa?
Eiköhän ole lapselle tärkeämpää olla äidin kanssa kuin äitipuolen.
Tosi kovaa velvollisuutta ja vastuuta annatte äitipuolille, enemmän kuin äideille. Äideillä siis oikeus lomaan, mutta äitipuolilla ei.
Yritetäänkö täällä vetää äitipuolet ihan tappiin, jotta voitaisiin sitten laittaa syyt niskoilleen, kun ei jaksanut?
Keskustelua seuranneena, tästä saa semmoisen kuvan, et ero ei aiheuta lapselle mitään ongelmia. Lapsilla kaksi kotia ja mitään traumoja ei ole tullut. Kamalaa pätemistä ja ongelmien kieltämistä.
mutta olet siis tosissasi sitä mieltä, että MINÄ olen huono äitipuoli, kun haluan yhden viikon lomailla. Sen sijaan lapsen äidiltä on ihan ok viettää toinen kesä PUTKEEN ilman lastaan?
-- Ja jos se biologinen äiti on ihan kelvoton tapaus, niin äitipuoli voisi edes koettaa olla vähän parempi.
jos hän on jo edellisen kesälomansa käyttänyt lapsen kanssa. joskus se tulee jaksamisen raja vastaan muillakin kuin biologisilla äideillä. voisin kuvitella näin kuuden lapsen biologisena äitinä. =)
Se ilkeä äitipuoli, joka on sitä mieltä että ansaitsee itsekin joskus lomaa. En todellakan koe lapsipuoltani riesana, mutta mielestäni olisi tasapuolisuuden nimissä oikein että lapsen äitikin hoitaisi häntä lomallaan. Äiti on siis oikein mainio äiti muuten, mutta tuntuu pitävän minua jonain "lapsenvahtina". Sillä mihinkään lasta koskevaan asiaan minulla ei ole sananvaltaa.
biologinen äiti viettää lapsivapaita lomiaan sillä välin, kun ns. äitipuoli (mikä sana, itse en haluaisi olla mikään äitipuoli vaan ihan vaan isän puoliso) hoitaa hänen lastaan.
On teillä joillain kieroutuneet näkemykset!! Toisen lasta ei todellakaan ole mitenkään helppo pitää omanaan (ja miksi pitäisi?) saatika rakastaa..sitten pitäisi vielä uhrata omat lomansa ja hymyssä suin vaikka itse lapsen asioihin ei kuitenkaan ole yleensä mitään sanottavaa.
Lapsi on ISÄN JA ÄIDIN! Ei äitipuolen! HÄnellä ei ole mitään oikeutta lapseen. Taitaa olla joku kateellinen hedelmätön eukko, joka yrittää jutuista päätellen omia miehensä lasta kun on niin mustasukkainen. Mikään puoliso ei ksokaan mene oman lapsen äidin edelle. NIin se vaan on! ME olemme eksillemme ne tärkeimmät, ette te uudet lehmät. Kestäkää se:)
Lapsi on ISÄN JA ÄIDIN! Ei äitipuolen! HÄnellä ei ole mitään oikeutta lapseen. Taitaa olla joku kateellinen hedelmätön eukko, joka yrittää jutuista päätellen omia miehensä lasta kun on niin mustasukkainen. Mikään puoliso ei ksokaan mene oman lapsen äidin edelle. NIin se vaan on! ME olemme eksillemme ne tärkeimmät, ette te uudet lehmät. Kestäkää se:)
Miksi se Äiti ei hoida lastaan lomallaan vaan lykkää sen uudelle lehmälle kaitsettavaksi? Kai se lapsi siitä vähintään saastuu!!
jso vie lapsilta isän niin kai sitten voi niitä edes hoitaa. Tuo kuulostaa niin mun eksän uudelta eukolta. Se luulee olevansa miehelle tärkein nainen maailmassa, mutta meillä on sentään yhteinen lapsi! SITÄ ei muuta mikään ja sen eukon voi heivata pihalle vaikka heti!
Miksi se Äiti ei hoida lastaan lomallaan vaan lykkää sen uudelle lehmälle kaitsettavaksi? Kai se lapsi siitä vähintään saastuu!!
Että sä puhut ihan paskaa. Minulle lasteni isä on alempi arvoinen olento kuin vaikka ojan pohjan sammakon kutu. Sammakon kudussakin on enemmän polentiaalia ja toivoa kuin siinä tyypissä joka naanakirjassa leventelee lapsillani, joita ei ole tavannut vuosiin. Niin, "isä" ei halua tavata kun on se uusi elämä uuden puolison (n. 20v nuorempi MIES) kanssa.
jso vie lapsilta isän niin kai sitten voi niitä edes hoitaa. Tuo kuulostaa niin mun eksän uudelta eukolta. Se luulee olevansa miehelle tärkein nainen maailmassa, mutta meillä on sentään yhteinen lapsi! SITÄ ei muuta mikään ja sen eukon voi heivata pihalle vaikka heti!
Nyt on kyllä jollakin levinnyt lepakot tapulista hiukka turhan laajalle..
otteeseen, kun ihan lomaa tarvitset omasta lapsesta? Kaikkea sitä täällä saa lukea..